Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#2282
Posted 18 January 2015 - 19:55
radzę poczekać na nowe urządzenia z końcówką 20 dziś się bawiłem 920 XT , powiem dużo lepsza zabawka od urządzeń z końcówką 10
łączenie bluetooth i WiFi ,przesyłanie aktywności do GC to już inna epoka ,o nowym module GPS nie wspomnę dokładność dziś pokazał do 1m ;-) tylko czekać na 520
bawiłem się na swojej 510 z nową funkcją segmentów , które są wyświetlane na liczniku i w moim terenie działają prawidło tylko jak aktywność ma mapę Open Street na mapie Google wywala po 1km na drugim po 3km . Co map zakupionych razem z urządzeniem jak pisali koledzy szkoda kasy :-) , te darmowe lepsze i dokładniejsze jeżeli chodzi o zapis danych z treningu na mapie
#2283
Posted 18 January 2015 - 19:59
bawiłem się na swojej 510 z nową funkcją segmentów , które są wyświetlane na liczniku i w moim terenie działają prawidło tylko jak aktywność ma mapę Open Street na mapie Google wywala po 1km na drugim po 3km .
Jak Ty wgrałeś mapy do edka 510?
U mnie prawidłowo działają segmenty z GC, tych ze Stravy jeszcze nie próbowałem.
#2284
Posted 18 January 2015 - 20:10
Dzięki mikroos :-D
Mapa ściągnieta, wgrana na kartę i ...........
potestuję przy najbliższej okazji 8-)
Pozdrawiam !!
ZORBA pozdrawia !!
#2285
Posted 18 January 2015 - 20:20
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2291
Posted 18 January 2015 - 22:27
bawiłem się na swojej 510 z nową funkcją segmentów , które są wyświetlane na liczniku i w moim terenie działają prawidło tylko jak aktywność ma mapę Open Street na mapie Google wywala po 1km na drugim po 3km . Co map zakupionych razem z urządzeniem jak pisali koledzy szkoda kasy :-) , te darmowe lepsze i dokładniejsze jeżeli chodzi o zapis danych z treningu na mapie
Ja to wszystko wiem, ale jak wgrałeś mapy do edka 510? Na kartę się nie da, bo Edek 510 nie ma wejścia na karty, a do pamięci wewnętrznej żadna mapa się nie zmieści (edge 510 ma ok. 20 Mb miejsca na dane). A ponadto Edek 510 map nie czyta... Coś ci się pokręciło.
#2292
Posted 19 January 2015 - 06:51
Czy wiadomo cokolwiek o nowych urządzeniach z końcówką 20?
Kilka stron wcześniej właśnie o tym dyskutowaliśmy ;-)
Na razie nie ma żadnych informacji, według nas to szybko nie nastąpi. Większość bajerów ma teraz model 1000, w 810 niby brakuje WiFi, ale zawsze jest BT.
Jak coś to polecam śledzenie strony dcrainmaker 'a - on zawsze jest na bieżąco i jako jeden z pierwszych dostaje urządzenia do testowania.
#2293
Posted 19 January 2015 - 07:58
Zatem jeszcze raz:
Ja to wszystko wiem, ale jak wgrałeś mapy do edka 510? Na kartę się nie da, bo Edek 510 nie ma wejścia na karty, a do pamięci wewnętrznej żadna mapa się nie zmieści (edge 510 ma ok. 20 Mb miejsca na dane). A ponadto Edek 510 map nie czyta... Coś ci się pokręciło.
Spec pisał o segmentach, które wyświetlają się na ekranie edge 510, to nie mapa. Pisał, że segmenty opracowywane na mapie google często wywalają się, a opracowywane na mapie OSM sprawują się o wiele lepiej. Nic dziwnego, OSM opracowywane są na podstawie śladów GPS, mapy google mają zdecydowanie większy poziom uproszczenia w stosunku do rzeczywistego przebiegu dróg.
Co do mapy - w teorii można spróbować tego samego rozwiązania, co dla fenixa. Niby też nie można mieć tam map, ale jednak... da się:
Pamięci tyle samo, bo 20MB do dyspozycji i tak samo wg producenta fenix nie obsługuje map. A jednak - pod warunkiem ich odpowiedniego przygotowania.
Szczegóły (i odnośnik do pobrania map, oraz sposób instalacji): Garniak • Mapy dla fenixa
BYĆ MOŻE w/w sposób będzie skuteczny również w przypadku e510, ale akurat tego nie mam jak sprawdzić ;-).
Segmenty ze stravy są rejestrowane na podstawie sygnału gps, a nie tworzone na podstawie mapy i w teorii powinny sprawiać mniej problemów - sprawdzałem nawet takie, które z wyglądu były rejestrowane przez kogoś jadącego po wypiciu pół litra samogonu, nawet taki ślad nie sprawiał problemów z pozycjonowaniem i nie wywalał komunikatu, że segment zakończony.
Przy okazji:
Nie testowałem ale ..... już widzę, że jest dokładniejsza niż UMP.
Hmmmm tylko jak ściągnąć do urządzenia np. mapę Polski ?? :roll:
Jak niedawno pisałem, szegółowość UMP jest mniejsza od OSM, ale na szosie jest to zaletą - i to dużą. Dlaczego? Bo OSM prowadzi często w krzaki i pola, absolutnie nie nadaje się na nawigację samochodową i roweru szosowego. Przynajmniej w miejscach, które testowałem, dróg mnóstwo, ale rozróżnienie która z nich jest drogą polną/leśną, a która szosą to mocno szwankuje.
UMP jest pod tym względem niezawodna i dlatego do nawigacji szosowej polecam UMP.
Jednak do nawigacji offroad OSM jest lepszą alternatywą, w tym przypadku warto popatrzeć na różne kompilacje, z różnym wyglądem (np. zawierająca warstwice, czy inne kolory).
Wracając do nowych modeli garmina i pobożnych życzeń ;-).
Jak dla mnie następca edge 500 powinien pójść mniej więcej w ślady komputerków treningowych SRM, przynajmniej jeśli chodzi o ekran.
Doskonała czytelność - monochromatyczny ekran 2.7” LCD, czujnik światła (możliwość automatycznego podświetlenia), oczywiście pozostałe parametry komputerka też pełen wypas np. ANT+/BT (bez możliwości podłączenia czujników BLE - podobnie jak garminowskie rozwiązanie, tylko transfer danych), WiFi do transferu danych i konfiguracji komputerka/ekranów, do 30h pracy z włączonym GPS (150 h bez gps), profile rowerów z przypisanymi do nich sprzętowymi czujnikami, aluminiowa obudowa, no i możliwość użycia z dowolnym miernikiem mocy ANT+ sprawia, że PC8 mógłby być wzorem sportowego komputerka kolarskiego. Tylko ta cena z segmentu premium - PC7 w obudowie aluminiowej kosztuje prawie 900 euro, PC8 miał być dostępny już w zeszłym roku, ale... nawet na ich stronie internetowej nie ma tego modelu.
No ale mniejsza o dostępność PC8 i tak to nie ten segment cenowy (przynajmniej), chodzi mi o kierunek, w jakim powinien podążyć garmin w modelach komputerków kompaktowych - przy zbliżonych do obecnych wymiarów e500 dać nieco większy ekran LCD, nowe oprogramowanie (tak aby była możliwość obsługi nowych urządzeń i np. segmentów) i cena obecnego edge 500.
Chodzą może jakieś słuchy o następcy EDGE 810?
Trochę takie pytanie do wróżbity, ale mi nie daje spać ;-) Przymierzam się do zakupu 810 i bardzo mi się podoba - tylko te straszne problemy z Turn by Turn...
A przy okazji: nowa beta dla edge 810: Edge810_341Beta.zip
Zmiany: Made several improvements to course routing and general course experience.
Czyli zabrali się za to co dla niektórych jest piętą achillesową urządzenia nawigacyjnego ;-). Czyli właśnie to sławetne TbT - przypomnę, chodzi o zaplanowanie w serwisie zewnętrznym (domyślnie: garmin connect) trasy i wgranie jej do urządzenia nawigacyjnego. Na ogół w przypadku nie pokrywania się trasy rzeczywistej z zaplanowaną TBT potrafił zawiesić, a nawet zrestartować Edge. Lekarstwem mogłobyć "odchudzenie" kursu (usunięcie zbędnej ilości punktów kursu) i zadbanie o to, żeby punkty kursu nie odbiegały zanadto od drogi na mapie - nie zawsze dało się to zrobić.
Tak więc jest nadzieja, że E810 spełni Twoje oczekiwania ;-).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2295
Posted 19 January 2015 - 11:31
- sum likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2296
Posted 19 January 2015 - 12:33
Zgadza się, choć niestety pozostaje wada o której wspomniałem - błędne kategorie dróg, czyli drogi gruntowe nie są oznaczone jako gruntowe i nawet po zaznaczeniu omijania tego typu dróg są w dalszym ciągu uwzględniane w routingu. A jazda szosówką po drodze leśnej/polnej niby jest możliwa, ale do przyjemności nie należy ;-).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2297
Posted 19 January 2015 - 12:44
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2298
Posted 19 January 2015 - 12:47
Albo użyć UMP ;-). No chyba, że używa również dróg gruntowych, wtedy bez wątpienia lepsze pokrycie terenu oferuje OSM :-).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2299
Posted 19 January 2015 - 16:21
Śledzę na bieżąco forum Garmina i właśnie to też mnie bardzo ucieszyło! :-)
A przy okazji: nowa beta dla edge 810: Edge810_341Beta.zip
Zmiany: Made several improvements to course routing and general course experience.
Czyli zabrali się za to co dla niektórych jest piętą achillesową urządzenia nawigacyjnego ;-). Czyli właśnie to sławetne TbT
Kilka osób już testowało tą betę i wygląda bardzo obiecująco. Kilka rzeczy wymaga poprawek, ale na razie nikomu EDGE się nie zawiesił na TBT - czasem tylko wyznacza dziwne skróty czy źle informuje o skrętach ;-)
Teraz tylko czekam aż przyjdzie moje urządzenie i będzie można testować!
#2300
Posted 19 January 2015 - 19:19
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750