Nadajniki GPS masz na orbicie Edge to wyłącznie odbiornik.
Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#3662
Posted 14 March 2016 - 16:08
Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#3664
Posted 14 March 2016 - 17:06
#3665
Posted 14 March 2016 - 17:11
520 bardzo dobrze, 810 ponoć po ostatnich aktualizacjach znacznie lepiej. Chyba stabilność ma zwiazek z wersja bt, btle działa lepiej i stabilniej, również jeśli chodzi o zasięg.
Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#3666
Posted 14 March 2016 - 17:27
Pozdr
#3668
Posted 14 March 2016 - 18:53
plus jest taki że nie wymaga zasięgu gsm i tym samym nie ma roamingu itd
używałem tego w podróżach motocyklowych poza PL
http://www.findmespot.eu
#3669
Posted 14 March 2016 - 19:35
#3671
Posted 15 March 2016 - 10:15
Ale do nawigacji szosowej zdecydowanie UMP-pcPL: Darmowa Mapa Polski
Chyba, że lubisz jeździć po krzakach, wtedy OSM się sprawdza , zresztą w 1000/810 map może być kilka, również nakładających się np. warstwice czy szlaki (pod warunkiem, że są transparentne), wystarczy wybrać żądaną mapę będącą bazą do routingu.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#3672
Posted 15 March 2016 - 11:11
#3673
Posted 15 March 2016 - 13:34
#3674
Posted 15 March 2016 - 13:35
Tak. Zatkaj dziurkę od wysokościomierza barometrycznego. Wtedy będziesz miał jednakową wysokość na starcie i mecie. Właściwie będziesz miał jednakową wysokość przez cały czas. Zadowolony?
A pomijając ironię - taka jest zasada działania wysokościomierza barometrycznego - spadek ciśnienia traktowany jest jako wzrost wysokości, wzrost ciśnienia jako spadek wysokości. Jeśli warunki atmosferyczne są stabilne to i różnica wysokości będzie niewielka, jeśli w czasie wyjazdu będziesz miał duże zmiany ciśnienia (w opisanym przypadku spory spadek ciśnienia atmosferycznego) to w efekcie będą duże różnice wysokości pomiędzy wyjazdem, a powrotem.
Kalibracja wysokości na podstawie sygnału gps działa jedynie podczas postoju i jest wyjątkowo powolna, z uwagi na duże niedokładności pomiaru pionowego. Dodatkowe punkty kalibracji wysokości na nic się nie zdadzą, bo Edge przy starcie stopera sprawdza położenie i punkt wysokości, jeśli jakiś istnieje po drodze, to nie jest uwzględniany.
W przypadku dużych różnic w wysokości wynikłych np. z wystąpienia burzy czy też wyłączenia się urządzenia i ustawienia błędnej wysokości w stosunku do faktycznie istniejącej w danym punkcie, jedyne co można zrobić to po eksporcie danych w connect skorygować wysokość (strava też to zrobi).
Zwracam uwagę na ostatnie zdanie - po wyłączeniu awaryjnym i ponownym włączeniu wysokość na ogół wymaga sprawdzenia i korekty ręcznej, bo niemalże na pewno będzie różnić się od rzeczywistej. Gorzej jak nawet nie podejrzewamy jaka mniej więcej powinna być wysokość, choć w przypadku ujemnej to i tak trzeba jakąś dodatnią wprowadzić. No chyba, że jeździ się po Żuławach .
Na e820 poczekasz pewno do lipca - września plus parę miesięcy na usunięcie podstawowych i najbardziej wkurzających błędów oprogramowania, które na 100% będą występować. Pomimo, że e510/e810 pojawiły się na początku 2013r. to kolejne Edge już później, praktycznie w połowie roku, plus przesunięcie czasowe na rynku EU w stosunku do USA.
Garmin nie zapowiada z hukiem nowych modeli na długo przed. Ostatnio wprowadził do oferty nowe Vivoactive HR i Vivofit 3, dodał do Fenixa 3 pulsometr nadgarstkowy, tak więc raczej teraz trochę czasu minie, nim wejdzie na rynek coś nowego, raczej oni nie zasypują masą nowości, bardziej przypomina to ewolucję, niż rewolucję. Ruch w interesie ma być, ale bez przesady, płynność sprzedaży tego co się już wyprodukowało również .
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#3675
Posted 15 March 2016 - 14:13
Hmm, nie do końca z tym tak jest. Pamiętam mojego pierwszego Garmina - Vistę Cx bodajże, tam kalibracja wysokości brała jakoś pod uwagę sam trend ciśnienia - i tutaj było to wg mnie stabilniejsze (minus oczywiście sytuacje typu burza itp.) Generalnie żaden garmin którego potem miałem nie był już tak dokładny.
Co ciekawe niektóre outdoorowe Garminy mają możliwość ciągłej kalibracji wysokości (podobnie chyba działa FusedAlti w Suunto Ambitach).
#3676
Posted 15 March 2016 - 14:20
Outdoorowe tak - zresztą sama nazwa wskazuje, że tak powinny działać. Inna sprawa, że ręczniaki są stworzone do poruszania się w tempie człowieka, gdzie kalibrację poprzez uśrednianie kolejnych odczytów pozycji (również wysokości) można zrobić w miarę dokładną, ale jeśli miałbyś się szybko poruszać po wzniesieniach na rowerze, to już ten sposób odpada - błąd pojedynczego pomiaru wysokości może dochodzić do kilkudziesięciu (w teorii i niesprzyjających warunkach nawet i 100m) metrów. W poziomie oczywiście ten błąd pomiarowy jest znacznie mniejszy i wynosi do kilku(nastu) metrów.
Jeżeli będziesz miał wystarczająco dużą ilość pomiarów, to po odrzuceniu skrajnych i ewidentnie błędnych, pozostałe mogą być użyte do uśrednienia wysokości, no i ta uśredniona wartość będzie całkiem dobrze zbliżona do rzeczywistości. Problemem pozostaje jednak zebranie wystarczająco dużej ilości próbek, zważywszy, że pomiar dokonywany jest co 1s, a błąd pomiaru duży.
Jeśli położysz Edge z włączonym ekranem satelitów, to będziesz mógł zauważyć jak z minuty na minutę wskazywana wysokość zmienia się i powoli zbliża do rzeczywistej wartości. Jednak tu słowo klucz: "powoli" - jeśli są to pojedyncze metry, czy tez kilkanaście m to wysokość może ustawić się w miarę szybko, bo w ciągu kilkunastu minut (kto ma tyle czasu?!), ale przy kilkudziesięciu/kilkuset m różnicy to trzeba mieć anielską cierpliwość i dodatkowe zasilanie... Sprawdzone na e810
Niestety, nie ma czegoś takiego w oprogramowaniu edge, że pobierze wystarczającą ilość próbek jeśli edge leży w bezruchu, przekalkuluje średnią wysokość i taką ustawi. Nic z tego, będzie powoli korygował wysokość... Zdawałoby się to trochę bezsensowne, ale jeśli weźmiemy poprawkę na zastosowanie urządzenia, to sprawa staje się jasna: urządzenie ma dokonywać pomiarów w ruchu i to dość szybkim, gdzie korekta wysokości za pomocą sygnałów gps jest raczej niemożliwa, chyba, że różnica pomiędzy ustawioną wysokością, a uśrednionymi pomiarami będzie rzędu setki i więcej metrów.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#3679
Posted 15 March 2016 - 21:08
Po pierwsze mapy muszą mieć inne nazwy, bo domyślnie ump będzie miała nazwę gmapsupp.img i prawdopodobnie mapa ściągana przez express również. Jeśli taki konflikt jest, to trzeba zmienić nazwę dowolnej z map np. na ump.img. Mapy muszą być umieszczone w folderze /Garmin czy to w pamięci wewnętrznej edge (o ile się zmieści), czy też na karcie sd. Prawdopodobnie po ściągnięciu mapy przez express będzie już umieszczona we właściwym miejscu, ale ump trzeba tam ręcznie wrzucić. Wybór map będzie nie po tym jak się plik nazywa, tylko po nazwie wewnętrznej.
Wybór mapy: profil aktywności -> nawigacja -> mapa -> wybierz mapę (w e810, podobnie pewno w e1000). Powinna być włączona jedna mapa, ewentualnie dodatkowo nakładki transparentne (np. warstwice czy też szlaki), jeśli będzie włączonych kilka to wyświetlana będzie na pierwszym tle ta o najwyższym priorytecie, a pozostałe będą ładowane do pamięci, choć nie wyświetlane to jednak będą wpływać na szybkość pracy urządzenia (będzie wolniej).
Przy okazji polecam ściągnąć właściwie nie tyle samo ump dedykowane do odbiorników samochodowych, co wersję topo - ma o wiele lepszą szatę graficzną, nieco dróg leśnych, ale o właściwym priorytecie (nawigacja nimi nie będzie prowadzić, jeśli jest wyłączone w opcjach "trasowanie" nawigowanie po drogach polnych/leśnych). W e810 mapy UMP są wyraźnie szybsze w nawigacji, przewijaniu itd. od map OSM.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750