Jump to content


Photo

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11806 replies to this topic

#5161 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 11 June 2017 - 23:07

-Wyznaczanie trasy  jest Ok-takie ponad 100 km nie ma problemu, może nie przelicza ,, natychmiast'' ale w akceptowalnym czasie. Jak nawet są różnice w stosunku do 1000 to niespecjalnie odczuwalne( znaczy edge 1000 próbowałem 1 czy 2 dni , 2 lata temu , mogę nie pamiętać)

Inna sprawa że te całe wyznaczanie tras  to raczej ,,bajer''. Popróbowałem sobie trochę   ale generalnie i tak wykreśłam trasę w Ridewithgps i przesyłam ''kablem '' do Garmina żeby widzieć na mapie,komunikaty wyłączyłem,  - w czasie jazdy nawet jak jakaś zmiana to już nie chce mi się  bawić.Przesuwanie mapy nie działa super , zresztą na 1000 było podobnie- zawsze chwila opóźnienia.  

 

- mapa w edge 520 - dla mnie największy kłopot było ,,zoomowanie'' a raczej jego brak.Przewaga 520 to na pewno te przewijanie ekranów klawiszami bocznymi ( jak ktoś nie ma pilota)

 

- wydaje mi się że 520 dłużej wytrzyma na baterii ( tutaj w 820 przy podświetlaniu 40% schodzi ca 10% na h, ale jak słońce to te 40 to aż za dużo )

 



#5162 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 11 June 2017 - 23:58

Nie miałem w łapkach 820, ale trochę się naczytałem/oglądałem jak to powolnie wyznacza trasę. Może już nieaktualne, może poprawili ten feler. 810 wyliczała dość sprawnie, przynajmniej na UMP, bo OSM potrafiła różne figle płatać (i pewno dalej to robi - routing jednak w tym przypadku jest podstawą, żeby drogi leśne/polne nie były traktowane jako nadające się do jazdy szosą).

 

Właściwie mamy podobne podejście do "nawigacji" - w większości przypadków wystarczy mi nałożony na mapę ślad i zaznaczona moja aktualna pozycja, z decyzją kiedy i gdzie skręcić raczej w każdych warunkach poradzę sobie, zwłaszcza że na ogół staram się prześledzić przed jazdą przebieg trasy, nawet używając street view żeby zapoznać się z rzeczywistym wyglądem ulic/skrzyżowań. Pamięć trzeba ćwiczyć. Eksperymenty z "nawigacją" w e520 traktuję raczej jako zabawę czy też sprawdzenie jak toto działa, ale może kiedyś się przydać. Wtedy i tak raczej punkty kursu umieszczałbym w newralgicznych punktach mapy, tak żebym na danym skrzyżowaniu nie musiał zastanawiać się gdzie skręcić. No to się może czasami przydać. Jeszcze jak autor gimportera dołoży możliwość wysyłania (z konwersją do fit) tcx/crs to więcej już mi nie potrzeba ;).

 

Fakt, brak możliwości przewijania ekranu w e520 jest trochę wkurzający, nawet w bezmapowcu fenix 3 można "mapę" w postaci śladu nie tylko powiększać, ale również przesuwać. W e520 o tym zapomnieli, choć pewno jest to świadome działanie, bo e520 miał być wyposażony tylko w ubogą mapkę bazową, tak żeby użytkownik mógł się zorientować gdzie mniej więcej jest albo był. Tylko dzięki temu, że ktoś wpadł na pomysł podmienienia mapki bazowej na szczegółową użytkownicy uzyskali informację, że jest możliwość wyświetlenia szczegółowej mapki okolicy.  

 

Ja swojego e520 albo w ogóle nie podświetlam, albo szaleję i daję na 60 (noc) - 80 (kiepskie warunki oświetleniowe)% w pełnym słońcu to nawet 100% nic nie daje, efekt ten sam co 0%.

 

Bateria, a właściwie akumulator - oprogramowanie od wersji 11.1 czy nawet od 9 (chyba - bo ta jest polecana jako pozbawiona "przypadłości") ma pewną przypadłość czy też błąd, mianowicie wskaźnik poziomu spada szybciej niż w oprogramowaniu v.9 i niżej. Mam swoją teorię - to nie tyle błąd, co swego rodzaju "funkcja". Prawdopodobnie chodziło o to, żeby zabezpieczyć użytkowników przed utratą danych w dość prosty sposób: informując, że poziom energii jest na wyczerpaniu pomimo, że tak na prawdę starcza jej jeszcze na minimum godzinę (do 3 w zależności od warunków pracy!) pracy urządzenia. Fakt, najwięcej zżera podświetelnie ekranu, później obsługa radaru, jednak bez podświetlenia powinno wystarczyć energii na 10h jazdę, a po wyłączeniu komunikacji z radarem i BT wystarczy zasilania na niemalże 19h jazdy, przynajmniej w moim ponad rocznym edku. To prawie 4h ponad specyfikację producenta, czyli nie jest źle. Prawdę mówiąc póki co nie był mi jeszcze potrzebny czas pracy powyżej chyba 9,5h (z czego jazda 8,5h: 240km) tak więc na ten dystans/czas nawet obciążenie radarem nie spowodowałoby utraty zasilania. A jakby co to mam backup rejestracji danych: fenix 3 ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#5163 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 12 June 2017 - 03:42

Rewelacji nie ma ale nie jest to znowu takie uciążliwe ( ostatnio na Giro  było podczas etapu Pinot fajnie sobie radził=zdecydowany,szybki ruch po ekranie )-  koniec końców jednak zdecydowanie lepszy od Edge 520.

Pinot jeździ z 1000, nie 820. 



#5164 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 12 June 2017 - 08:30

Tak wynika ze Stravy ale  podczas relacji TV ten ekranik wydawał mi  się malutki ,  jak 820. 

 

Oglądałem wtedy chyba to tam ca 7.27 Pinot coś majstruje ale wtedy to wyglądało jak przesuwanie ekranów a może po prostu przesuwał mapę, wykres czy cośinego.

 

( W 1000 ekrany przewija się dotykowo-czy guzikami?)



#5165 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 12 June 2017 - 09:27

Dotykowo.

Żartujesz, że mapkę czy wykres przesuwał? W trakcie wyścigu? Jaja sobie robisz? Po diabła mu tam mapa?

:)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#5166 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 12 June 2017 - 09:36

Szukal zgrabnego skrotu :)


  • Prozor likes this

#5167 Pulse555

Pulse555
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 12 June 2017 - 10:38

nlEGcftJQ76vURZDRtNOtw.png



#5168 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 12 June 2017 - 10:39

Dotykowo.

Żartujesz, że mapkę czy wykres przesuwał? W trakcie wyścigu? Jaja sobie robisz? Po diabła mu tam mapa?

 

Kto go tam wie, może coś zapomniał  i patrzył np. na wykres - szacując ile pociągnie na max,kiedy koniec górki

 

(Nie wiem co kolarze oglądają- ja jak jadę pod długą górę lubię patrzeć na mapę wyczekując np.zygzaka , tam zazwyczaj luźniej.

Na filmie do mety było b blisko to trochę dziwne te macanie ekranu ale normalnie podczas etapu to chyba nie jest tak że 100% zawodników  przez 100% czasu patrzy tylko i wyłącznie na cyferki z mocą-ale może się mylę)



#5169 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 12 June 2017 - 10:58

Patrzył na W' ile mu jeszcze energii w mięśniach zostało i jak ewentualnie może przycisnąć ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#5170 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 posts

Posted 12 June 2017 - 18:48

Sprawdzał poziom akumulatora w sztycy....
Dla mnie przewijanie w E820 to duży problem, dlatego zgodnie z opiniami zamówiłem pilota. Również ogólna dynamika działania jest średnia/słaba. Przydał by się E1000 w obudowie E820 :-)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka



#5171 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 12 June 2017 - 20:20

Jakieś super wymagania-  mimo, że dotyk nie jest idealny(  ale przynajmniej aż tak mocno nie reaguje na pot jak w edge 1000 czy smartfonach)  to jednak  na razie szkoda mi 200 zeta na tego pilota.

 

Jedyne co mi brakuje( przyzwyczajenia z Ip bike, Locusa,Oruxa )  to dodatkowe pola  na ekranie mapy( 5 byłoby Ok, od biedy nawet 4- np. 2 góra 2 dół, wcale nie muszą być takie wielkie jak teraz), i może trochę lepszy/czytelniejszy profil wysokości no i smartfonowa obsługa rastrów by się przydała. Za to wszystko dopłaciłbym i 5 stówek.

 

Niestety na razie  tutaj https://apps.garmin....es/edge820/apps nic ciekawego z mojego punktu widzenia nie widać.

 

( no ale kupiłem całkowicie  świadom ograniczeń urządzenia 820 - to nie narzekam)



#5172 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 12 June 2017 - 20:47

Przydał by się E1000 w obudowie E820 :-)

 

Tak swego czasu pisano w recenzjach kiedy 820 pojawiła się na rynku, 1000 w obudowie 520. I to mnie skusiło ;-)

 

Jedyne co mi brakuje( przyzwyczajenia z Ip bike, Locusa,Oruxa )  to dodatkowe pola  na ekranie mapy( 5 byłoby Ok, od biedy nawet 4- np. 2 góra 2 dół, wcale nie muszą być takie wielkie jak teraz),

Mi też tego brakuje. Byłem przyzwyczajony do Garmina Etrex 20, gdzie na ekranie mapy można było zdefiniować więcej okienek, a nie tylko dwa jak w 820. Używałem tego bardzo często jeżdżąc dłuższe trasy po śladzie. Wszystko było w jednym miejscu bez potrzeby przełączania ekranów.

Pilot ratuje niejako sytuację, bo jeden z przycisków, wzorem Prozora, mam zdefiniowany jako skrót do ekranu mapy.



#5173 Majcher

Majcher
  • Użytkownik
  • 181 posts
  • SkądŁódzkie

Posted 17 June 2017 - 12:50

Używa ktoś folie/szkło na wyświetlacz? Czy nie pogarsza to dotyku?

#5174 Pulse555

Pulse555
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 17 June 2017 - 13:11

 Używałem w E800, E810, używam w E1000. Nie zauważyłem żadnej różnicy jeżeli chodzi o dotyk.



#5175 sbdr115

sbdr115
  • Użytkownik
  • 20 posts

Posted 17 June 2017 - 19:10

U mnie w 810 szklo pogarsza jakość dotyku. 



#5176 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 17 June 2017 - 19:32

W E800 odczułem drobną różnicę, ale nie na tyle, żeby choćby rozważać rezygnację z folii.

 

I zupełnie poboczna myśl: szkoda, że nikt nie wpadł jeszcze na zastosowanie e-papieru w licznikach z monochromatycznym wyświetlaczem (a może się mylę?). Ta technologia jest jak stworzona do liczników rowerowych, a im mocniej świeci słońce, tym bardziej to zauważam!


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5177 joesatch

joesatch
  • Użytkownik
  • 356 posts

Posted 17 June 2017 - 21:27

U mnie w 810 szklo pogarsza jakość dotyku. 

 

Bo E810 ma ekran rezystancyjny czyli jak w bardzo starych smartfonach. Na takim ekranie tylko folia ma prawo bytu.

 

U siebie właśnie na E810 mam folie i nie wpływa w żaden sposób na czułość dotyku.

 

Pozdrawiam



#5178 Pulse555

Pulse555
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 21 June 2017 - 08:41

Mam E1000 i ostatnio jechałem z Wahoo ELEMNT powiem, Wam ze jezeli Garmin sie nie wezmie do pracy to powoli beda tracic kilentow. Nie zostawiam sobie tego Wahoo ale jestem pod duzym wrazeniem jak duzo mozna zrobic w temacie licznika GPS w tak krotkim czasie. Elemnt bije na glowe E1000 pod kilkoma wzgledami. Na szczescie sa tez pola w ktorych skolei Garmin jest gora.



#5179 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 21 June 2017 - 08:43

Możesz napisać pod jakimi względami Wahoo przebija Edge 1000? I na odwrót?

 



#5180 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 21 June 2017 - 09:00

Dokładnie, konkrety, a nie pitu pitu...

Poza tym wcale Wahoo nie zrobiło ogromnych postępów w krótkim czasie. Pierwsze "komputerki", a właściwie wyświetlacze apki iphonowej szału nie robiły, ELEMNT jest na rynku od prawie początku 2016 roku i dość długo oprogramowanie było poprawiane, a sam wygląd / obudowa miała więcej przeciwników niż zwolenników i dopiero wersję BOLD można określić jako wersję finalną. 

 

Z drugiej strony czym więcej produktów tym większy wybór i (potencjalnie) niższe ceny komputerków treningowych. A tak na prawdę aż tak dużego wyboru nie ma, ceny do przystępnych dla przeciętnego Kowalskiego również zaliczyć nie można. 

Na dodatek aż tak dużo funkcji do ewentualnego wprowadzenia nie zostało. Garmin stosuje "ewolucję małymi kroczkami" (zresztą inni również) bo można wprowadzić "wszystko mające" urządzenie, którego nowym modelem poprawić się już nie da, bo nic nowego już wprowadzić się nie da, bo niczego nowego do wprowadzenia nie będzie. I jaką motywację mieliby użytkownicy, żeby wymienić sprzęt? Żadnej. Użytkownik nie wymienia sprzętu, producent nie sprzedaje, zysków brak. Z punktu widzenia producenta kompletnie nie opłacalne, choć z punktu widzenia użytkownika jak najbardziej pożądane. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Reply to this topic