Nie miałem w łapkach 820, ale trochę się naczytałem/oglądałem jak to powolnie wyznacza trasę. Może już nieaktualne, może poprawili ten feler. 810 wyliczała dość sprawnie, przynajmniej na UMP, bo OSM potrafiła różne figle płatać (i pewno dalej to robi - routing jednak w tym przypadku jest podstawą, żeby drogi leśne/polne nie były traktowane jako nadające się do jazdy szosą).
Właściwie mamy podobne podejście do "nawigacji" - w większości przypadków wystarczy mi nałożony na mapę ślad i zaznaczona moja aktualna pozycja, z decyzją kiedy i gdzie skręcić raczej w każdych warunkach poradzę sobie, zwłaszcza że na ogół staram się prześledzić przed jazdą przebieg trasy, nawet używając street view żeby zapoznać się z rzeczywistym wyglądem ulic/skrzyżowań. Pamięć trzeba ćwiczyć. Eksperymenty z "nawigacją" w e520 traktuję raczej jako zabawę czy też sprawdzenie jak toto działa, ale może kiedyś się przydać. Wtedy i tak raczej punkty kursu umieszczałbym w newralgicznych punktach mapy, tak żebym na danym skrzyżowaniu nie musiał zastanawiać się gdzie skręcić. No to się może czasami przydać. Jeszcze jak autor gimportera dołoży możliwość wysyłania (z konwersją do fit) tcx/crs to więcej już mi nie potrzeba .
Fakt, brak możliwości przewijania ekranu w e520 jest trochę wkurzający, nawet w bezmapowcu fenix 3 można "mapę" w postaci śladu nie tylko powiększać, ale również przesuwać. W e520 o tym zapomnieli, choć pewno jest to świadome działanie, bo e520 miał być wyposażony tylko w ubogą mapkę bazową, tak żeby użytkownik mógł się zorientować gdzie mniej więcej jest albo był. Tylko dzięki temu, że ktoś wpadł na pomysł podmienienia mapki bazowej na szczegółową użytkownicy uzyskali informację, że jest możliwość wyświetlenia szczegółowej mapki okolicy.
Ja swojego e520 albo w ogóle nie podświetlam, albo szaleję i daję na 60 (noc) - 80 (kiepskie warunki oświetleniowe)% w pełnym słońcu to nawet 100% nic nie daje, efekt ten sam co 0%.
Bateria, a właściwie akumulator - oprogramowanie od wersji 11.1 czy nawet od 9 (chyba - bo ta jest polecana jako pozbawiona "przypadłości") ma pewną przypadłość czy też błąd, mianowicie wskaźnik poziomu spada szybciej niż w oprogramowaniu v.9 i niżej. Mam swoją teorię - to nie tyle błąd, co swego rodzaju "funkcja". Prawdopodobnie chodziło o to, żeby zabezpieczyć użytkowników przed utratą danych w dość prosty sposób: informując, że poziom energii jest na wyczerpaniu pomimo, że tak na prawdę starcza jej jeszcze na minimum godzinę (do 3 w zależności od warunków pracy!) pracy urządzenia. Fakt, najwięcej zżera podświetelnie ekranu, później obsługa radaru, jednak bez podświetlenia powinno wystarczyć energii na 10h jazdę, a po wyłączeniu komunikacji z radarem i BT wystarczy zasilania na niemalże 19h jazdy, przynajmniej w moim ponad rocznym edku. To prawie 4h ponad specyfikację producenta, czyli nie jest źle. Prawdę mówiąc póki co nie był mi jeszcze potrzebny czas pracy powyżej chyba 9,5h (z czego jazda 8,5h: 240km) tak więc na ten dystans/czas nawet obciążenie radarem nie spowodowałoby utraty zasilania. A jakby co to mam backup rejestracji danych: fenix 3