Oczywista sprawa, każdy producent dąży do kształtowania potrzeb konsumenta i wywołania efektu: "chcę to mieć"
Ja zwyczajnie chciałbym poznać niezależne opinie kogoś, kto porównał takie urządzenia i widzi różnice
Posted 21 June 2017 - 11:07
Jestem fanem Garmina. Przerabiałem pobieżnie E500, bardzo dogłebnie E800 (około 25k km, często nawigowanie w nowych terenach), E810, obecnie E1000.
Garmin to fajne sprzety, ale niestety czasem sa bardzo irytujace. Dajmy na to E810 ktore jak nawiguje to nie wpuszcza do glownego menu, trzeba przerwac nawigacje wejsc do menu i trzeba ponownie ustawiac trase.
W Wahoo generalnie wszystko dziala. Szybko bardzo prosto i sprawnie.
Najbardziej w oczy rzuciło mi się.
1. Połączenie z telefonem, szybkie sprawne i stabilne
2. Powiadomienia z telefonu zawsze - w Garminie raz sa raz ich nie ma
3. Synchronizacja tras z Ridewithgps.com szybka i bezproblemowa, na Garminie mozna to zrobic przez IQ apps ale czasem wywala bledy. W Wahoo jest to szybsze i wymaga mniej zabawy
4. Segmenty. Jak w Garminie jedzie sie nowa trase to nie pokazuje segmentow, Wahoo sobie z tym radzi. Dodatkowo Garmin nie daje mozliwosci wyboru segmentow jak sie nakladaja. Wahoo radzi sobie w tym temacie duzo lepiej.
5. Wysyłanie aktywności na strave po wifi, szybsze i sprawniejsze synchronizowanie, po samym wifi bez telefonu.
6. Wyświetlacz bije na głowę, dużo ostrzejszy w pełnym słońcu spora różnica na korzyść Wahoo.
7. Na ekranie mapy mogę mieć 4 pola a nie 2 jak w Garminie. WIelu użytkowników Garmina to zgłąsza, nie widzę powodu dla którego nie możma by dać więcej pól na ekranie mapy w E1000.
Mapy czarnobiałe, bez możliwości przesuwania, ale zadziwiająco czytelne. Nawigowanie prostsze, ale działa.
Mimo to zostawiam sobie E1000 bo jestem już z nim zgrany, ale Wahoo to naprawdę niezły sprzęt.
Foty
https://c1.staticfli...4f4ccd1a2_b.jpg
https://c1.staticfli...d0c36b440_b.jpg
https://c1.staticfli...2a0c5b45e_b.jpg
https://c1.staticfli...c484e03b2_b.jpg
https://c1.staticfli...7fd29cd62_b.jpg
https://c1.staticfli...8794791c8_b.jpg
Posted 21 June 2017 - 11:33
Posted 21 June 2017 - 12:28
E, tam. Najlepszym przykładem jest e800->810. Albo Fenix 3->5 czyli 16KB -> 32KB (pola danych) 64KB -> 128KB (aplikacje). Co za problem dodać nieco więcej pamięci masowej, żeby urządzenia mogły obsługiwać nowe funkcje poprzez zmianę oprogramowania.
Zresztą popatrz na zmiany w oprogramowaniu od pierwszych wersji (często z dzisiejszej perspektywy cholernie niedopracowanych!) do ostatnich aktualnych. Klient dostanie produkt sprzętowy finalny (ale z celowymi ograniczeniami np. pamięciowymi), oprogramowanie w wersji embrionalnej, poprawiane przez cały cykl życiowy produktu, po dopracowaniu oprogramowania wprowadza się kolejny model często kosmetycznie różniący się od poprzedniej wersji.
Informacje zwrotne od klienta? No fakt, bez tego często nie wiedzieliby co ulepszyć... Ale niektórych funkcji, wręcz śmiesznie prostych, przez cały czas życia produktu klient nie może się doczekać, wystarczy sprawdzić na forum garmina... Przykład: ograniczenie ilości pól na ekranie mapy do dwóch. Zresztą dotyczy to nie tylko garmina, choć akurat garmin ostatnio ma u mnie plusy za wdrażanie postulatów klienta.
@Pulse555 - co do większości zgoda, aczkolwiek e1000 nie synchronizuje po wifi? Dziwne, fenix3 to robi, myślałem, że e1000 również. Segmenty po kursie - w którejś z ostatnich aktualizacji wprowadzili poprawki (przynajmniej do e520/820) i segmenty na kursach są już obsługiwane (można to włączyć/wyłączyć), choć nakładające się segmenty wykluczają się (obsługiwany pierwszy).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 21 June 2017 - 16:26
No przecież jest profil, taki sam jak podczas jazdy kursem. Nawet widać na profilu czy ten z którym się ścigasz jest przed czy za tobą i o ile. Wystarczy włączyć ekran wysokości (tak jak mapka może mieć 2 pola).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 21 June 2017 - 19:47
No przecież jest profil, taki sam jak podczas jazdy kursem. Nawet widać na profilu czy ten z którym się ścigasz jest przed czy za tobą i o ile. Wystarczy włączyć ekran wysokości (tak jak mapka może mieć 2 pola).
Mam prośbę - mógłbyś opisać, jak to sprawnie włączyć?
Posted 21 June 2017 - 20:19
Menu -> Ustawienia -> Profile aktywności -> wybrać właściwy profil np. Szosa -> Ekrany danych -> Wysokość: włączone (plus można ustawić 2 pola danych).
Ekran wysokości będzie dostępny przez całą aktywność jako jeden z ostatnich, po nim jest jeszcze podsumowania okrążeń (mam włączony przy treningach), Virtual Partner (można ustawić sobie żądaną średnią prędkość, przy jeździe z kursem i/lub segmentem ściga się z czasem kursu/segmentu, na ogół mam to wyłączone), Dynamika jazdy (włączenie ma sens tylko przy pedałach garmina Vector), no i na koniec Podłączone światła (ale z samym radarem nie wyświetla strony).
Upewniłem się dzisiaj - działa na pewno.
Ciekawostka dla użytkowników pilota chcących przypisać funkcję wywołania pierwszego ekranu: wybrać wywołanie przyciskiem krótko np. mapa dłużej: "Podsumowanie okrążeń", ale nie aktywować tego ekranu. Po takim ustawieniu dłuższe przyciśnięcie przycisku definiowanego przywoła pierwszy ekran edge. Zdefiniowanie wywołania np. kompasu itd przywoła ekran kolejny za mapą np. profilu wysokości (który również można przypisać do przycisku pilota).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 21 June 2017 - 20:51
Menu -> Ustawienia -> Profile aktywności -> wybrać właściwy profil np. Szosa -> Ekrany danych -> Wysokość: włączone (plus można ustawić 2 pola danych).
Ekran wysokości będzie dostępny przez całą aktywność jako jeden z ostatnich, po nim jest jeszcze podsumowania okrążeń (mam włączony przy treningach), Virtual Partner (można ustawić sobie żądaną średnią prędkość, przy jeździe z kursem i/lub segmentem ściga się z czasem kursu/segmentu, na ogół mam to wyłączone), Dynamika jazdy (włączenie ma sens tylko przy pedałach garmina Vector), no i na koniec Podłączone światła (ale z samym radarem nie wyświetla strony).
Upewniłem się dzisiaj - działa na pewno.
Cholera, chyba się nie zrozumieliśmy... ten ekran wysokości to wiem, jak włączyć. Mi chodzi o przekrój w czasie łomotania segmentu, o coś takiego:
Bo teraz wyświetla mi się mapa ze śladem segmentu, gdzie zaznaczony jestem ja i rekord.
Posted 21 June 2017 - 21:10
No o tym przecież piszę. Mapa mapą, ale ekran wysokości też obejmuje tylko i wyłącznie segment podczas pokonywania segmentu, no i dwie kropki - jadący i wirtualny. To kolejny ekran za mapą. Wystarczy przed wystartowaniem segmentu (przy odliczaniu) przełączyć na ekran wysokości. Albo polecam pilota, wystarczy jedno naciśnięcie przycisku.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 22 June 2017 - 10:18
Widać każdy ma inne oczekiwania.
Ja np . na samym początku przy ustawieniu/konfigurowaniu edge 820 wyłączyłem wyświetlanie segmentów.
Sprawdzałem kiedyś jak to działa na 520 ( wgrałem przez Gniza ze 100 własnych jednostek ) mnie nie przekonało w ogóle cała idea Segmentów Live, wolę sobie później spokojnie na komp. zerknąć ile jechałem niż patrzyć podczas jazdy na te porównania czasu, dystansu....
Ciekawsze wydaje mi się Live Group Tracking - może za 2 tygodnie będzie okazji sprawdzić.
( jeszcze nie wiem jak wyłączyć tego Virtualnego Partnera- bo ca jakiś czas mam denerwujący komunikat- Praca z Virtualnym Partnerem zakończona.)
Posted 22 June 2017 - 11:26
No o tym przecież piszę. Mapa mapą, ale ekran wysokości też obejmuje tylko i wyłącznie segment podczas pokonywania segmentu, no i dwie kropki - jadący i wirtualny. To kolejny ekran za mapą. Wystarczy przed wystartowaniem segmentu (przy odliczaniu) przełączyć na ekran wysokości. Albo polecam pilota, wystarczy jedno naciśnięcie przycisku.
Ok, teraz wszystko jasne, nie dogadaliśmy się po prostu. Dziś przetestuję, dzięki wielkie.
Posted 28 June 2017 - 20:56
Posted 29 June 2017 - 07:53
Co sądzicie o Garminie 500? Warto wymienić Mio Cyclo 200 na niego?
Posted 01 July 2017 - 13:06