1030
Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#6222
Napisano 24 maj 2018 - 14:46
Ewidentny brak, a właściwie przerwy zasięgu. Trochę dziwne, bo nadajniki raczej mają dość spory zasięg. No właśnie - te dwa czujniki prędkości to takie same i właściwie jakie? Bo to też ważne.
Dotyk w e1030 - nałożenie dodatkowej folii ochronnej na ekran znacząco wpływa na czułość ekranu. Tragedii nie ma, ale wyraźnie widać różnicę. Gdyby nie to, że wolę nie ryzykować porysowania ekranu, to wywaliłbym folię w cholerę... Fabryczna folia transportowa była dość cienka i praktycznie nie miała wpływu na dotyk, grubsza folia wpływ ma, szkła nie zakładałem. Wniosek - przy wyborze folii raczej kierować się grubością: czym mniej tym lepiej, z drugiej strony folie sztywniejsze (i grubsze) lepiej się zakładają i lepiej chronią ekran. Bądź tu mądry i znajdź złoty środek...
Oryginalne czujniki Garmin https://buy.garmin.c...-PL/PL/p/146897
#6225
Napisano 24 maj 2018 - 17:01
E tam od razu dobre - sponsor daje, to używają. Muszą. Zresztą tak samo jak te wielkie google na twarzy Sagana - jakby mu płacili za jeszcze większe, to pewno też musiałby nakładać.
To co kupić 520 plus czy 820 ?????
Navi tak bardzo nie potrzebuję.
Hej, bo mi się sezon skończy.
Sezon to dopiero się zaczyna, do końca jeszcze sporo czasu zostało. 820 unikaj, umieszczenie dotykowego ekranu w obudowie (i z bebechami) e520 nie było dobrym pomysłem. Zresztą jak popatrzymy na sklep garmina, to na samym końcu są produkty wycofywane z oferty (prędzej czy później...) no i pozycjonowanie jest dość jasne: 1030, 520+, 520, 130, 820, Explore 820, 25, 20, Ex 1000.
Jak widać e1000 już wypadło z oferty, wkrótce spadnie ex1000. I tak dalej...
Żeby 1030 kosztował tak z 1,5 - 1,7 tysiaka (no, za tyle mam swojego) to schodziłby jak ciepłe bułeczki. Sprzętowo dopracowany, oprogramowanie już nadaje się do użytku, bez większych problemów. Ale w cenie 2,5 tysiaka to "trochę" sporo...
Jak nie potrzebujesz nawigacji to nie wiem, czy nawet 520 bez plusa nie byłby dobrym zakupem. Nawet używany i tak jako komputer treningowy jest chyba najlepszym wyborem.
Tak wiem - komputerki Wahoo mają monochromatyczny ekran o dobrej czytelności i całkiem przyzwoite oprogramowanie, właściwie gdyby nie sztuczne ograniczenie funkcjonalności e130 to ten model byłby całkiem dobrą konkurencją dla Bolta.
Jednak siłą garminowskich edge nie są super ekrany (chociaż 1030 deklasuje konkurencję) ale funkcje dodane (wsparcie sprzętu typu pilot, radar, i inne ANT+, rozszerzone parametry treningowe, IQ, statystyki niedostępne u konkurencji), zwłaszcza z tego powodu e1030 jest bezkonkurencyjny, chociaż 520 też nie ma się czego wstydzić, choć ograniczona ilość pamięci dla iQ trochę daje się we znaki. Jeśli 520+ ma nieco więcej pamięci dla IQ to będzie to znacząca poprawa funkcjonalności. Gdyby miał jeszcze ekran jak 1030 to byłby to najlepszy komputerek treningowy. Jednak na nowy model z nowym ekranem trzeba będzie poczekać z rok do dwóch.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#6226
Napisano 24 maj 2018 - 21:36
Generalnie, jeśli chodzi o Edge 820, to na początku byłem rozczarowany tym jak działa dotyk ... okazało się, że w dobie super szybkich smartfonów, człowiek zapomniał jak to się kiedyś używało dotykowego ekranu. Po prostu trzeba przytrzymać trochę dłużej (tak z 0.2-0.3s) i wtedy przesunąć palcem. Od momentu kiedy zdałem sobie z tego sprawę nie mam większych problemów z obsługą tego ustrojstwa. Wiadomo, za taką kasę, można oczekiwać więcej, jednak pozostałe funkcje z nawigacją włącznie działają na prawdę zajebiście. Co prawda nigdy nie miałem wcześniej garmina dla porównania, ale i tak jestem mega zadowolony z zakupu.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#6229
Napisano 25 maj 2018 - 08:53
Wszedłem w Garmina 520, bo korzystam z wbudowanych czujników Bontragera.
Można jeszcze rozważyć zakup Sigmy ROX 11.0
A na dniach mają zaprezentować Rox 12
#6230
Napisano 25 maj 2018 - 10:13
Zaktualizowałem nieco instrukcję (#5492) przenoszenia segmentów Strava do segmentów Garmina.
Swego czasu zanosiło się na to, że segmenty Garmina umrą prędzej czy później, ale okazało się, że wręcz przeciwnie - serwis został dość mocno dopracowany i po przeniesieniu segmentów Stravy staje się bardzo użyteczny. Szkoda, że nie wprowadzili możliwości bezpośredniego importu segmentów Strava np. poprzez wskazanie nr segmentu, bo jest to dość prosta funkcjonalność do wdrożenia, a problem leży pewno po stronie prawnej czy też samej współpracy Garmin -> Strava. Po prostu zerżnięcie segmentu ze źródła zakończyłoby się pewno procesami sądowymi, tak więc póki co trzeba to robić na własną rękę. Jednak oznaczanie segmentu od zera nie gwarantuje dokładnego pokrycia się z segmentem Strava, stąd warto po prostu importować dostępne segmenty. Zresztą po co się przemęczać, jak tak jest łatwiej i zdecydowanie szybciej, cała czynność zabiera około minuty.
O ile ktoś nie ma konta premium Strava (ja nie mam, nie widzę dużej użyteczności za wyjątkiem aktualizacji segmentów) to jest to chyba sensowny sposób na synchronizację segmentów z pominięciem Strava. Oczywiście wyniki w tablicy czasów w segmentach Garmina nie będą obejmować wszystkich wyników dostępnych w segmentach Strava, bo nie każdy ma Garmina (i konto w tym serwisie), na dodatek żeby dane znalazły się w tablicy wyników muszą być danymi publicznymi, czyli dostępnymi dla wszystkich.
Jedak pomijając nawet powyższe obostrzenie, to i tak dla większości najważniejszy jest własny czas przejazdu i ten zawsze będzie aktualny.
Ostatnio trochę się pobawiłem i poprzenosiłem większość użytecznych i sensownych segmentów w mojej okolicy. Przeglądając mapę z dostępnymi segmentami Connect widać, że segmentów jest sporo. Co więcej, garmin ma całkiem użyteczne filtry segmentów, Strava tu jest daleko za murzynami, bo umożliwia wyszukiwanie filtrując: nazwę, typ (bieg/kolarstwo) i nachylenie (ale cyferkowe od płaskiego U -> 4 -> 3 -> 2 -> 1 -> HC => czym bliżej HC tym nachylenie wyższe, ale co i jak tego nie wiem...). W wyszukiwarce Garmina można założyć filtr dokładnie tak, jakie są pola przy zakładaniu segmentu: lokalizacja, typ aktywności (dowolny/bieg/kolarstwo), typ segmentu (dowolny/sprint/wzniesienie/zjazd/wspinaczka/inny), nawierzchnia (dowolna/utwardzona/żwir-droga nieutwardzona/grunt/mieszany), dystans km od - do, średnie nachylenie w % od - do. Nie ma nazwy segmentu, ale akurat te pojawią się w tabeli po wybraniu okolicy czy zawężeniu wyszukiwania np. wpisie lokalizacji: Sulęcin.
Warto spróbować, segmenty są dostępne w serwisie Connect (tu)
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#6231
Napisano 25 maj 2018 - 10:42
Można jeszcze rozważyć zakup Sigmy ROX 11.0:
Mam te Sigme 11 ( sam edge 820 nie daje rady bo mapa i tylko 2 pola na dane) ale rewelacji jak dla mnie nie ma.
Jakoś Rox 10 mi się łatwiej obsługiwało , tutaj nawet mam problem z zatrzymaniem/ zapisaniem jazdy.
Co fajne to że podobnie jak Garmin pokazuje FTP w % tach tego w 10 brakowąło.
Zapisanie treningów/eksport np . na Stravę jakoś nie idzie ,,automatem '' jak w Garminie. Na komórce trzeba chyba zainstalować Sigma Link , potem parować ..... do d...y to całe parowanie działa.
Są segmenty Strava ale ...nie używam jakoś mnie to nie bawi.
W Edge 820 próbowałem to+ tego Virt Partnera na stałe wyautować ale nie wiem czemu co jakiś czas wyskakuje.
#6234
Napisano 26 maj 2018 - 07:16
Zainwestuj jeszcze tylko w pilot do przełączania ekranów i będzie bajka. No chyba że masz di2 i możesz to robić z manetek.
#6235
Napisano 26 maj 2018 - 08:30
Czy w Garmin E820 jest takie coś jak ustawienie priorytetu czujnika? Mam czujnik prędkości zamontowany na piaście i zauważyłem że jak nie zakręcę kołem (żeby został wykryty) to prędkość idzie z GPS. Chyba że to się samo przełącza podczas jazdy?
#6237
Napisano 26 maj 2018 - 20:39
Aktualizacja BETA dla 1030:
Edge 1030 Ver. 4.24 Beta - 05/24/2018 Fixed a crash when racing a rival effort on a segment with a long name.
Improved text message notifications by removing the requirement for Garmin Connect Mobile to have Android SMS and Contacts permissions.
Added support for receiving and replying to texts from other providers (e.g. Facebook, Google Hangouts).
Fixed crash when using audio prompts.
Fixed incorrect sharp bend warnings when riding on a course.
Fixed misaligned text when performing an address search.
Note: This public beta does not address the BLE and LiveTrack issues that have been reported with 4.00. We will provide another update as soon as the issues are resolved.
(This version can be downloaded from: Garmin Support Download Section)
Pomimo braku naprawy problemów z BLE i LT ciekawie - co niektórzy będą przeszczęśliwi mogąc odbierać i wysyłać wiadomości przez komunikatory typu Messenger facebookowy czy goglowskimi Hangoutami...
Przy okazji - jest znacząca różnica w responsywności ekranu dotykowego pomiędzy wersjami 4.0 i wyższymi betami - w czwórce ekran przymula i działa nieco po "staremu" czyli wymagane jest przyciśnięcie i przytrzymanie, żeby dotyk był zarejestrowany. Jest to trochę upierdliwe dla kogoś przyzwyczajonego do dotyku smartfonowego. Czyli praktycznie dla wszystkich . Obecnie ekran działa na dotyk od razu, nawet z folią na ekranie działa bezzwłocznie (czułość średnia). W rękawiczkach długopalcowych dalej najlepiej działa kciuk
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#6238
Napisano 27 maj 2018 - 13:28
Garmin Edge 820 wgrany firmware 9.00 próba parowowania urządzenia z connect'a przez telefon kończy się tym że na ekranie pasek postępu "Kończenie konfiguracji urządzenia Edge 820" zatrzymuje się na 1/3 paska i dalej ani drgnie.
Usunąłem i wgrałem Connect'a na telefonie na nowo. Miał ktoś podobny problem?
#6240
Napisano 27 maj 2018 - 15:34
Dokładnie - usuń parowania z telefonu, zrestartuj go i ponów parowanie, powinno zaskoczyć.
Przy okazji: Edge 1030 Ver. 4.24 Beta wprowadziło innowację: zerowe zużycie energii. Edge melduje przez cały czas 100% akumulatora - tak więc jeśli komuś nie zależy na komunikatach z komunikatorów, to póki co na razie lepiej sobie odpuścić aktualizację do bety 4.24...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750