Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#7281
Posted 30 June 2019 - 19:46
#7282
Posted 30 June 2019 - 20:47
Czyli nic się nie zmieniło, nowe urządzenia kupować nie wcześniej, niż pół roku po premierze. Sam tak robię, minimum pół roku, czy nawet rok. I dotyczy to nie tylko Garmina, ale właściwie wszystkiego, co ma oprogramowanie. Czyli prawie wszystko, może za wyjątkiem młotków itp.
Takie coś: Katastrofy 737 Max. Boeing zatrudnił do tworzenia oprogramowania amatorów - nawet tam programiści po taniości czy nawet za darmo...
Patrząc na log poprawek/aktualizacji Wahoo elemnt (bolt - bazuje na niemalże tym samym hardware i software) to jakbyś go kupił zaraz po premierze to sądzę, że też nie tryskałbyś optymizmem. Fakt, Bolt pojawił się później i miał już zdecydowanie bardziej dopracowane w większym bracie oprogramowanie, stąd nawet po premierze był już całkiem stabilnym urządzeniem.
Sprawdzę u znajomego, czy mu radar dobrze funkcjonuje w e530 i czy też miał propozycje 1,5 kW FTP.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7284
Posted 01 July 2019 - 07:55
Generalnie po Bolt, to 830 jest dla mnie rozczarowujący
Wciąż nie mogę zrozumieć, jak można pomimo tylu negatywnych opinii ,wydać tyle kasy na takie nie działające G...no
Czyli nic się nie zmieniło, nowe urządzenia kupować nie wcześniej, niż pół roku po premierze
Kpina...
#7285
Posted 01 July 2019 - 08:29
U mnie po aktualizacji e830 wszystko dziala, powiadomienia (tak jak poprzednio czyli ok) radar bez problemu, swiatla tez...
Widać w Garminach nie jest tak, że coś NIE DZIAŁA globalnie, tylko przypadki "osobnicze". U mnie nie jest tak, że padło i już. Po prostu są momenty kiedy coś nawala - a to jedno, a to drugie. Dziś na dojeździe do pracy było ok, wczoraj na 150km przy upale 33-38 stopni urządzenie świrowało.
#7286
Posted 01 July 2019 - 10:06
Witam ponownie.
Potrzebuję pomocy bardziej ogarniętych w temacie Garmina niż ja. Chodzi o rysowanie trasy/kursu, wgrywanie, a następnie nawigację po śladzie. Opiszę jak ja to robię, a następnie na czym polega problem.
Do planowania trasy używam dwóch stron: gpsies, oraz komoot. Niezależnie od tego gdzie wyrysuję ślad i tak ląduje on na moim koncie gpsies, gdzie podlega ewentualnym poprawkom (sprawdzam, czy przebiega w 100% po asfalcie, maksymalnie spłaszczam redukując liczbę punktów), a następnie jako gpx track wgrywany jest do Connecta. Stamtąd (wiadomo) zaciąga się na Edga i można nawigować.
Teraz problem - niezależnie od tego co zrobię ze śladem i tak składa się on z mniejszej czy większej ilości nazwijmy to "docelowych punktów pośrednich", co oznacza, że w przypadku dajmy na to ostatniej trasy wyliczał kurs do pierwszego punktu, a po osiągnięciu zaczynał liczyć do kolejnego. Kolejny znajdował się może 1 km dalej, więc Edge zaczynał wariować (pikać obliczając trasę, kazał zawracać), a ja zbliżałem się do kolejnego punktu. Ślad jako taki widać, ale zamiast nawigacji krok po kroku miałem ciągłe obliczanie trasy.
Jak sobie z tym poradzić? Jak zaplanować trasę/ślad/kurs, tak aby prowadziła od startu do mety bez żadnych punktów pośrednich?
Mam nadzieję, że problem opisałem zrozumiale i z góry serdeczne dzięki za pomoc!
Pozdrawiam
#7289
Posted 01 July 2019 - 10:15
To nie ma większego znaczenia, najwyżej obcięłoby nawigację po 500 punkcie (chyba).
Raczej zastanawia mnie, jaki plik pobierasz do wysyłki do connect. Pobierz jako TCX Course i powinno być ok.
Bo wygląda to tak, jakbyś pobierał "punkt drogi" (gpx waypoint) i nawiguje od punktu do punktu... Ewentualnie daj do pobrania to co wysyłasz co connecta.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7290
Posted 01 July 2019 - 10:19
To nie ma większego znaczenia, najwyżej obcięłoby nawigację po 500 punkcie (chyba).
Raczej zastanawia mnie, jaki plik pobierasz do wysyłki do connect. Pobierz jako TCX Course i powinno być ok.
Pobieram GPX Track, przy czym na gpsies jak i w Connect wyświetla się jako jednostajny ślad bez punktów pośrednich. Mój problem pojawia się po zaimportowaniu na Edge'a. Spróbuję wgrać jako TCX i dam znać czy pomogło
#7291
Posted 01 July 2019 - 10:23
Pobieram GPX Track
No i tu jest pies pogrzebany. Masz pobrać KURS (Course). Track będzie prowadzić od punktu do punktu.
- kubsonbike likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7292
Posted 01 July 2019 - 10:26
Hargin, dnia 30 Cze 2019 - 20:46, napisał:
Generalnie po Bolt, to 830 jest dla mnie rozczarowujący
Wciąż nie mogę zrozumieć, jak można pomimo tylu negatywnych opinii ,wydać tyle kasy na takie nie działające G...no
Kpina...
Cena rzeczywiscie jest trochę z kosmosu ale urządzenie jest generalnie OK w sumie nawet specjalnie nie żałuję tej kasy, a czas pracy na baterii to dla mnie naprawde kosmos
( przynajmniej po porównaniu do 820).Tutaj ponad 7h jazdy na podświetlaniu 60% -zostało .....ca 70 % baterii- a cały czas mam włączoną mapkę.( IQ MINI Dashboard) , bez podświetlania to jakieś grosze zjada.
Poza tym b pomocne wykresiki nadchodzących podjazdów -sprawdzone w Alpach na podjazdach 20 km+ ( choć niekiedy błędy ale to chyba związane z niedokładnoscią danych DEM niż samym opr) https://media.correr...pro-700x467.jpg
- nachylenie jest ok
- projektowanie trasy- da sie i to nawet dosć szybko
- co niby nie działa z tych istotniejszych funkcji
#7294 Gosc_beskidbike600_*
Posted 01 July 2019 - 11:11
#7295
Posted 01 July 2019 - 11:22
Parę razy było wałkowane - na początek (najpierw kopia zapasowa - patrz pierwszy post wątku) reset do wartości fabrycznych (guzikowo przy starcie - pewniej). Później przywrócić co najwyżej profile z ustawieniami ekranów, albo lepiej sprawdzić działanie zaraz po resecie: w pełni naładowany na parapet i niech rejestruje dane do wyczerpania baterii (najlepiej bez podświetlenia i oczywiście autopauzy). Sprawdzisz ile działa. Później przywrócić dane i ewentualnie kolejny test. Jeśli akumulator do wymiany, to zamówić na alliexpres (albo szukać w PL), sam aku to koszt do 5 dych, z pleckami do 120 zł.
przykład: http://pl.aliexpress...ed-1fa9326ed4b9
http://pl.aliexpress...ed-1fa9326ed4b9
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7296 Gosc_beskidbike600_*
Posted 01 July 2019 - 13:42
Zapomnialem dodać: wcześniej ustawiłem ekrany i sparowalem z telefonem i GC
#7297
Posted 01 July 2019 - 19:50
Powinno wszystko wyczyścić, po restarcie powinien być ekran konfiguracji danych począwszy od wyboru języka.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7299
Posted 01 July 2019 - 20:06
O ile wskaźnik % działa poprawnie. Bo z tym różnie może być, może się okazać, że 1% (lub coś w okolicy) może trzymać przez parę godzin... Jeśli jednak akumulator przestanie zasilać edge po parunastu minutach, to rozważałbym jednak wymianę akumulatora.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7300 Gosc_beskidbike600_*
Posted 01 July 2019 - 20:24
Pytanie tylko jak wymienić baterie 😂 tam nawet śrubek żadnych nie ma. Może wy jesteście magikami i cyborgami z waszymk przebiegami ale ja nie.