Jump to content


Photo

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11831 replies to this topic

#8001 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,622 posts
  • SkądSulęcin

Posted 19 January 2020 - 13:56

Ile przeciętnie potrzeba czasu na przejście wersji beta w finalną?

 

Beta jest dla świadomych użytkowników, chcących uczestniczyć w rozwoju oprogramowania, przynajmniej na poziomie szukania błędów w wersji rozwojowej.

 

Ile czasu? Ciężko powiedzieć, przeanalizuj historię rozwoju oprogramowania. Aczkolwiek ostatnio zauważyć można dłuższy czas testów i wdrażania poprawek, co ma na celu wyeliminować (czy raczej: ograniczyć) wypuszczanie bubli, co jeszcze nie tak dawno było na porządku dziennym.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#8002 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 19 January 2020 - 14:06

Pytanie o IF. Pierwszy raz mam sytuację, że Garmin pokazał mi IF 0,75, a Traing Peaks 0,71. Wczoraj zmieniałem tu i tu FTP, ale jest poprawnie ustawione w obu programach. Z czego to może wynikać? 



#8003 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 posts

Posted 19 January 2020 - 14:18

Panowie,

 

powoli szykuje się do zastąpienia wysłużonej 520 . Chcąc pozostać w podobnym rozmiarze w grę wchodzi oczywiście 530 lub 830.

I tutaj największa zagwozdka - przejśc na urządzenie dotykowe (830) czy zostać przy przyciskach (530). Różnica w cenie nie ma znaczenia, podobnie jak kilka featureów, które oferuje dodatkowo 830. Nie zależy mi na nich. 

 

Nie ukrywam, że trochę boję się dotykowego ekranu - o ile latem problemu nie powinno być z obsługą, to jednak okres jesienno zimowy będzie wiązał się za każdym razem ze ściąganiem rękawiczek, aby np. powiększyć mapę...  A akurat w moim przypadku okres przejściowy to głównie jazda po nowych ścieżkach w lesie, gdzie często posiłkuję się mapką więc sam nie wiem czy 830 nie będzie strzałem w stopę i nie stanie się upierdliwa...

 

I jeszcze kontrolne pytanie - czy ekran w 830 nie wariuje w deszczu, w warunkach dużej wilgotności jeśli chodzi o reakcję na dotyk...?



#8004 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 19 January 2020 - 15:27

Ekran 820 działa o wiele gorzej od 830 z tego co ludzie piszą, a ja 820 bez problemu obsługuje rękawiczkami i cienkimi jesiennymi i grubymi zimowymi. 

Co do wariowania przy deszczu przy 820 też tego nie mam, ale w razie czego ekran można zablokować. 

 

Nie wiem czy w 530 coś się zmieniło w stosunku do 520, ale w 520 nie można było skalować ekranu podjazdów w dwóch osiach, tylko w jednej. No i jak się przesiadłem na parę dni z 820 na 520, to brakowało mi ekranu dotykowego jak cholera. Jakoś przy dotykowym wszystko łatwiej dostępne. 


  • nonamed likes this

#8005 szymony

szymony
  • Użytkownik
  • 120 posts

Posted 19 January 2020 - 18:51

Akurat skalowanie i przesuwanie mapy w 530 jest dość upierdliwe.
  • nonamed likes this

#8006 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,622 posts
  • SkądSulęcin

Posted 19 January 2020 - 23:24

Nie wiem czy w 530 coś się zmieniło w stosunku do 520, ale w 520 nie można było skalować ekranu podjazdów w dwóch osiach, tylko w jednej. 

 

Można skalować i przesuwać w obu osiach, ale w porównaniu do ekranów dotykowych jednak jest to "nieco" utrudnione. Poza tym dostęp do wielu funkcji np. widżetów, zmiany/przesuwania pól ekranowych itd. jest o wiele wygodniejszy przy ekranie dotykowym.

 

Stąd jeśli:

 

Różnica w cenie nie ma znaczenia

 

to zdecydowanie 830.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#8007 przech_mistrz

przech_mistrz
  • Użytkownik
  • 120 posts

Posted 20 January 2020 - 00:54

Ja miałem w pewnym momencie równocześnie 830 oraz 520+, ten ostatni to oczywiście nie 530, ale jednak to, co w nim najbardziej mi przeszkadzało to sterowanie "guzikami". 830 obsługuje się prawie jak smartfona, w rękawiczkach też daje radę, choć wiadomo, że jest trochę mniej precyzyjnie, niż bez.



#8008 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 21 January 2020 - 12:11

koniec nerwów na 820, jak tu niektórzy sugerowali "dział: sprzedam" rozwiązuje problemy :) 

wymienili mi na nowy który się sprzedał i o dziwo nowy egzemplarz działał szybciej a sam ekran lepiej , ale mam go dość

 czas na .... 

 

no własnie - kilka dni używałem BOLT A - zdecydowanie stabilniej to działało,i o niebo szybciej,  podobał mi się , szybki fajne ""ficzersy wykres treningu interwałów - i inne których nie ma w garminie,

ale za to niektórych ficzersów do których mimo wszystko się przyzwyczaiłem brakowało, 

 

jak i do GC i większej konfigurowalności , czy tego że mogę sobie dołożyć pole W' jak mam ochotę i widzieć live , czy jakichś tam bajerów firstbeat'owych. niby mozna bez tego żyć ale jednak lubię cyferki czasem poanalizować. 

 

pewnie padnie na 530/830 no chyba ze na Bolta jakbym miał być konsekwentny no i chciał wydać tylko połowę tego co na 830. 

ale jakoś wygodniej mieć wszystko na 1 platformie, mimo psioczenia mam też fenixa wiec.... nerwów mi napsuli a i tak ich kupuje nie wiedzieć czemu..... jednak ich polityka widać działa nawet na sfrustrowanych klientów 

 

tylko cały czas sie zastanawiam czy warto dopłacać 400 peelenów  do 830 , czy ten dotyk jest tyle warty , bo adres w nawigacji rowerowej zdarzyło mi się wpisywać raz - i chyba przeżyje i bez tego. 

 

 

 

 



#8009 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 21 January 2020 - 12:14

Masz wyżej podstawowe różnice.

#8010 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 21 January 2020 - 12:20

różnice z opowiadań znam mniej więcej , musiałbym pojeździć kilka dni z jednym i drugim coby mieć własne zdanie. 



#8011 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 21 January 2020 - 12:23

Ja będę zmieniał 820 na 830. W czasie reklamacji jeździłem przez tydzień z 520 Plus i przyciski są dla mnie sporym utrudnieniem.

#8012 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 21 January 2020 - 15:02

Pytanie o Stan Treningu do użytkowników zegarków typu Fenix i Edge : 

 

Gdzieś w necie znalazłem taką opinię ze urządzenia są w pewnym sensie niezależne tzn:  ktoś twierdzi że jak chce mieć aktualny Training Status to i tak musi nagrywać wszystko zegarkiem ,

bo-  jak pobiega, pocwiczy na siłowni  z zegarkiem albo pojeździ rowerem jednym  a potem pojezdzi rowerem drugim z Edge bez zegarka to mu się to wszystko nie sumuje odpowiednio....i źle to działa  ( choć niby jest opcja łączenia różnych urządzeń w profilu - czyżby to nie działało jak powinno ? ) 

 

czy Training Status sumuje aktywności i obciążenia  po urządzeniach ? czy nie do końca ? 

 

chodzi mi o Garmin Connect bo że po wyeksportowaniu na inne platformy itd itd - to wiem . 

Pozdrawiam 



#8013 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 21 January 2020 - 15:41

Sumuje. TrueUp musi być włączone.

#8014 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 21 January 2020 - 15:51

czyli spoko , 

na Bike Discount  są za 350eu chyba lepszej oferty sie nie znajdzie na chwile obecną? 

a skoro gwarancja EU 2 lata to chyba trza brać. 

530 są +-90E tańsze sam nie wiem ... chyba rzuce monetą, w sumie nie tak mało - głównie za dotyk ,

i może już teraz nie taki "zły dotyk" :)



#8015 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 21 January 2020 - 16:00

Sprawa jest bardzo prosta - przynajmniej dla mnie była. Jeśli podczas jazdy lubisz 'grzebać' po mapie, to bierz dotyk, bo istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że dostaniesz nerwicy z guzikami. W przeciwnym wypadku - nie warto. ;)

#8016 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 21 January 2020 - 22:23

Nawiązując do poruszonej kwestii w innym temacie:

Pytanie: integracji czy "izolacji" ;) Wkrótce może się okazać, że trenażery Tacxa mogą być sterowane tylko przez komputerek Garmina, a z Wahoo już "nie zagada" :/


Czy Garmin wprowadzi wsparcie dla czujników wypadków ANGi Speca? Z jednej strony Garminy mają wykrywanie wypadków w swoich urządzeniach, z drugiej Wahoo właśnie wprowadziło wsparcie dla patentu Speca.

#8017 chrabu

chrabu
  • Użytkownik
  • 68 posts
  • SkądWarszawa

Posted 21 January 2020 - 22:59

czy Training Status sumuje aktywności i obciążenia po urządzeniach ? czy nie do końca ?

U mnie nie działa to idealnie, niby sumuje ale każde urządzenie pokazuje inną wartość obciążeń (1030 i F5). Physio True Up ustawione na obu. Przypuszczam, że problemem jest wykonywanie obliczeń oddzielnie przez każde urządzenie zamiast przez GC i synchronizacja ujednoliconych wartości (zapewne kwestie licencji Firstbeat). Możliwe, że problem wynika z braku synchronizacji obu urządzeń w tym samym dniu, tj. wykonam aktywność na F5 w poniedziałek, a 1030 uruchomię dopiero w środę. Teoretycznie pobierając dane, z drugiego urządzenia powinno zostać to skorygowane, ale jednak u mnie są rozbieżności.

#8018 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 posts

Posted 21 January 2020 - 23:12

A ja wygląda sprawa physio trueup przy trenażerowej jeździe na zwifcie? Czy jak Zwift wgra trening do Connecta, to będzie on uwzględniony przy liczeniu obciążenia ?


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#8019 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,622 posts
  • SkądSulęcin

Posted 22 January 2020 - 10:20

Nie, nie będzie liczony. Obciążenie liczy urządzenie, a nie serwis. Physio TrueUp synchronizuje dane z urządzeń. W przypadku jednoczesnego rejestrowania z dwóch urządzeń, dane będą tylko z jednego pliku (szczegóły w FAQ)

 

 

Nawiązując do poruszonej kwestii w innym temacie:

Czy Garmin wprowadzi wsparcie dla czujników wypadków ANGi Speca? Z jednej strony Garminy mają wykrywanie wypadków w swoich urządzeniach, z drugiej Wahoo właśnie wprowadziło wsparcie dla patentu Speca.

 

Beskid jak zwykle chciał wywołać gównoburzę ;)

 

Co do obsługi ANGi Speca - to pytanie raczej do działu rozwoju Garmina.

A czy to patent? Rozwiązania niemalże identyczne, bazujące na akcelerometrze, różnica w miejscu montażu. Czujnik akcelerometru w kasku ma pewną przewagę nad identycznym czujnikiem w Edge, bo rejestruje i wszczyna alarm dopiero po uderzeniu głową, gdzie występuje duże prawdopodobieństwo utraty przytomności i faktycznej konieczności wezwania pomocy. Czujnik Edge reaguje niby identycznie, ale alarm może zostać wszczęty przy każdym upadku, choć jest czas na świadome wyłączenie wysłania alarmu. Pamiętam jak wyleciałem z singla i rower potoczył się w jedną stronę, ja w drugą.  Na szczęście tylko się potłukłem, ale gdyby doszło do złamania itp. bez uderzenia głową, to tu jednak czujnik w Edge miałby przewagę.

Tak czy siak oba rozwiązania są podobne: łączą się z aplikacją smartfonową wysyłając alarm. 

Być może komputerki Wahoo akcelerometru nie posiadają i muszą wspomagać się rozwiązaniami firm trzecich. A to kolejne 2 stówki do zakupu (lub w cenie kasku). Albo wynika to z polityki firmy, żeby większość dodatkowych usług użytkownik kupił sobie we własnym zakresie.

Zastanawia mnie, że kod aktywacji ANGi jest jednorazowy. Ciekawe jakie są tego konsekwencje.

Obsługa ANGi z poziomu Edge jest dość prosta - wystarczy, że spec napisze widżet/pole komunikacji z czujnikiem. Tyle tylko, że i tak będzie to przekazywanie informacji o zdarzeniu, bo i tak realizację obsługi zawiadomienia o wypadku obsługuje aplikacja speca.

Tak to też jest w Wahoo zrobione - aplikacja speca musi być uruchomiona i de facto ona jest odpowiedzialna za komunikację z urządzeniem Wahoo (https://www.dcrainma...ntegration.html) sensor jest parowany z aplikacją speca, a ta aplikacja jest podłączana do komputerka wahoo jako czujnik. Komputerek Wahoo robi tu właściwie jako ekran wyświetlający informacje przekazywane przez aplikację, z możliwością wprowadzenia danych np. anulowania wysłania informacji o wypadku.

 

Obsługa z integracją z aktualnie istniejącym systemem "pierwszej pomocy" i wysyłką zawiadomień z Connect raczej byłoby niezbędne rozwiązanie systemowe i jako takie może nie być zrealizowane.

Zgadzam się z wnioskiem DCR'a, że piętą achillesową tego rozwiązania jest oprogramowanie. Trzeba pamiętać o uruchomieniu aplikacji speca, włączenia rejestracji danych - następuje duplikacja śledzenia wahoo i speca, aplikacja używa gps smartfona, a nie np. bolta co wpływa na zwiększone zużycie energii przez samartfon. Po kilku godzinach jazdy może się okazać, że bateria smarfonu padła, bo odbiornik gps skutecznie ją wydrenował. 

 

Pomysł speca żeby umieścić czujnik wypadku w kasku jest świetny, ale wykonanie jednak haczy o to o czym wspomina beskid: bazowanie na swoich rozwiązaniach. Gdyby wykorzystali otwarte rozwiązania np. transmisję ANT+ to wykorzystanie i zastosowanie mogłoby być szersze. 

 

Na koniec identyczne pytanie z odpowiedzią DCR:

 
Nick
January 20, 2020 at 9:27 am#13
Ray
Will Garmin do the same for their Edge units? Or is this exclusively a Specialized/Wahoo thing only?
 
Reply
DC Rainmaker
January 20, 2020 at 6:15 pm#14
Exclusively a Wahoo/Specialized thing at this point. Certainly they could do some form of hook-up with Garmin, which I think would actually bring a fair bit of value in the form of a Connect IQ app/widget on the Edge series.

 

Ale jak dla mnie jedyne sensowne rozwiązanie to możliwość użycia czujnika w kasku jako rozszerzenie istniejącego systemu informacji o wypadkach poprzez użycie dodatkowego akcelerometru kasku, bez konieczności wspierania się uruchomioną i przekazującą nonstop dane aplikacją Speca.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#8020 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 22 January 2020 - 10:32

Nie, nie będzie liczony. Obciążenie liczy urządzenie, a nie serwis. 

 

 

.

Czyli TrueUp w takim razie nie działa jak dla mnie - zawsze jakieś niedoróbki ehh...

pewnie sumuje kalorie , piętra w góre .... i jakieś inne poważne rzeczy , 

 

czyli jak chcemy wyciągać jakiekolwiek informacje o stanie treningu to trzeba WSZYSTKO rejestrować jednym urządzeniem .... no to troche lipa szczerze mówiąc , wiec albo zawsze włączać zegarek w czasie jazdy, mimo licznika na kierownicy i rejestrować

albo na siłownie czy inne aktywności zabierać licznik.... bo inaczej stan treningu nie jest stanem treningu ? 

 

tylko w takim razie czemu w Garmin Connect mam jeden stan a nie w podziale na urządzenia ?

w sumie 820 tego nie obsługiwała ale może w 830 będe miał 2 "stany treningu" ? jeden na podstawie zegarka drugi na podstawie licznika ? 

 





Reply to this topic