Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#861
Posted 10 July 2012 - 18:48
#862
Posted 11 July 2012 - 12:18
1. Czy 705-ce mogę wyświetlić w trybie "wirtualnego partnera" podgląd profilu? Widziałem gdzieś takie zdjęcie, przedstawiające pozycję użytkownika w stosunku do VP na tle profilu właśnie...
2. Zakładam, że w tym celu muszę mieć ślad zawierający dane wysokościowe. Jak je wgrać np. do własnoręcznie utworzonego śladu w Mapsource? Ewentualnie, gdzie (jaki soft/portal) umożliwi - wodząc palcem/kursorem po mapie - utworzyć plik zawierający także dane wysokościowe?
3. Jak to najlepiej poskładać całość "do kupy", tj. wykorzystać tak przygotowany plik w Edge'u?
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#864
Posted 13 July 2012 - 20:43
Witam wszystkich forowiczów i fanów kolarstwa. Przymierzam się do zakupu licznika rowerowego (urządzenie treningowe) biorę pod uwagę garmin edge 500 lub polar cs 500, co wybrać? Może ktoś podpowie
Witaj Kolego. Miałem ten sam problem (Edge500 vs CS500) jakieś pół roku temu. Kupiłem Edga i jestem bardzo zadowolony. Trudno mi sobie wyobrazić cokolwiek lepszego.
#865
Posted 13 July 2012 - 22:01
Witam wszystkich forowiczów i fanów kolarstwa. Przymierzam się do zakupu licznika rowerowego (urządzenie treningowe) biorę pod uwagę garmin edge 500 lub polar cs 500, co wybrać? Może ktoś podpowie
Witaj Kolego. Miałem ten sam problem (Edge500 vs CS500) jakieś pół roku temu. Kupiłem Edga i jestem bardzo zadowolony. Trudno mi sobie wyobrazić cokolwiek lepszego.
Ja również miałem ten problem, bardzo mnie kusiło kupić http://www.redcoon.p...azda-na-rowerze tego CS500, gdyż nie zależało mi na kadencji... już go nawet zamówiłem. Po czym dowiedziałem się żeby go podłączyć do kompa trzeba kupić polar datalink za min. 170 zł. Cena zestawu podeszła pod 860 zł, a w tym nie ma kadencji ani gps-u. Może i ma fajny design, jest intuicyjny i efektowny, ale za 960 zł mam Edge 500 ze wszystkimi bajerami... i właśnie jestem po pierwszym treningu, polecam. A Polar moim zdaniem jest za drogi!
#866
Posted 16 July 2012 - 10:51
Witam wszystkich forowiczów i fanów kolarstwa. Przymierzam się do zakupu licznika rowerowego (urządzenie treningowe) biorę pod uwagę garmin edge 500 lub polar cs 500, co wybrać? Może ktoś podpowie
Witaj Kolego. Miałem ten sam problem (Edge500 vs CS500) jakieś pół roku temu. Kupiłem Edga i jestem bardzo zadowolony. Trudno mi sobie wyobrazić cokolwiek lepszego.
Koledzy Willy i Waco dziękuję za podpowiedzi, utwierdziłem się wygrywa Edge 500 :-)
#870
Posted 20 July 2012 - 22:49
Etap 1: Rower dla 15:00
Co to ma znaczyć? Ano ktoś szczęśliwie przetłumaczył for w Bike for 15:00 [min] co jest oczywistą bzdurą.
Można to łatwo poprawić zmieniając Polish.gtt
<str> <tag>TXT_for_STR_M</tag> <txt>przez</txt> </str>
Po zapisaniu zmian i restarcie GPSa wreszcie będziemy mieli
.Etap 1: Rower przez 15:00
Pozdrawiam
#871
Posted 21 July 2012 - 21:43
Cciemniejszy fioletowy to faktyczna trasa, którą wyklikałem i chcę jechać; jaśniejsza to wymysł 800-tki. Jeszcze raz widać, że nawrotka na Al. Jerozolimskich jest duużo dłuższe niż jest to koniecznie - nawigacja sugeruje jazdę prawie do wysokości (Działki).
Ten sam kurs w CourseMapper:
Ten przykład pokazuje ogólnie problem - w niektórych miejscach GPS sugeruje nawigować w prawo i zawrócić podczas gdy faktycznie powinienem jechać w lewo.
Inny przykład:
Zamiast jechać lekko zakosem nawigacja sugeruje jazdę na przecinak od Popularnej do Pryzmat.
Moje ustawaienia nawigacji:
Niezależnie od tego, czy Szczegółową nawigację mam włączoną czy wyłączoną - działa tak samo źle.
Jedyny sposób na obejście tego problemu to załadowanie mapy UMP bez danych routingowych ale to tylko obejście - brak wtedy wskazówek nawigacji.
Macie na to jakiś inny pomysł? Bo na razie to wygląda słabo...
Pozdrawiam
PS: Dla przypomnienia, Garmin Edge 800, firmware 2.4
#874
Posted 22 July 2012 - 20:55
Jak w garminie 500 jest włączony czujnik kadencji/prędkości oraz GPS, to prędkość, dystans itp bierze z czujnika czy GPS?
Jeśli z GPS to można usatwić tak by dane były pobierane z czujnika prędkości a sam GPS służył do rysowania śladu/wykresów oraz nawigacji?
Z moich obserwacji wynika ze jesli jest czujnik to zczytuje z niego , co mozna zauwazyc np jadac tunelem.Drugi test polegal na uzyciu dwoch 500 -jeden czytal gps drugi mial czujnik na kole. Dystans z kola byl dokladniejszy zgodny z licznikami standartowymi z gps byl zanizony o ok 3%.
#875
Posted 22 July 2012 - 20:58
Moje ustawaienia nawigacji:
Przy 'obliczanie trasy dla' jak masz ustawiony 'rower' to garmin będzie Cię prowadził również po szutrach i innych podobnych drogach nie asfaltowych. Może dlatego nie chciał prowadzić Cię ulicą tylko kombinował inaczej.
Druga sprawa - 'wyznaczanie trasy'. Przy ustawionych 'bezdroże' garmin pokazuje drogę do celu w linii prostej, nie po drogach (przynajmniej tak jest u mnie).
Sam chętnie się dowiem o co chodzi w opcjach 'blokada drogi' i 'przelicz'.
Clavdivs , instrukcja do 605 rzecze, że trzeba nacisnąć mode i lap/reset jednocześnie.
pozdrawiam
#876
Posted 22 July 2012 - 21:43
Bezdroża ustawiłem specjalnie, żeby pomiędzy dwoma punktami które mam w moim kursie szedł po linii prostej bez próby znajdowania routy.
Wydaje mi się, że kluczowe jest wyłączenie Szczegółowej nawigacji (Turn guidance). Wtedy przyjnajmniej mam na ekranie moją trasę bez śmieci sugerowanych przez garmina. Oczywiście, nie ma wtedy co liczyć na wskazówki w trakcie jazdy a tylko fioletowy ślad mojego kursu.
Te dwie strony wyglądają interesująco:
http://frank.kinlan....armin-edge-800/
http://ridewithgps.com/edge_800
Jutro je przejrzę i zobaczę czy mają jakąś receptę.
Pozdrawiam
#877
Posted 31 July 2012 - 11:38
zastanawiam się jak to możliwe, że firma taka jak Garmin przygotowując tłumaczenie dla bądź co bądź prawie 40-milionowego kraju korzysta z Indyjskich inzynierów posiłkujących się google translatorem. [...]
Po zapisaniu zmian i restarcie GPSa wreszcie będziemy mieli.Etap 1: Rower przez 15:00
Szkoda, że takiego myku dla E500 nie da się zrobić, bo w firmware 3.0 jeszcze gorzej z polonizacją, zwłaszcza w "treningach" i to nie tylko taki marny "dla" zamiast "przez". Mieszanka angielskiego z polskim, że aż włosy jeżą się na głowie.
Na dodatek w 3 zepsuli alarm kadencji - mam ustawiony, że poniżej 70 daje mi sygnał (żebym się nie opierniczał), w firmware 2.8 i niższych problemu nie było: jadąc z górki zerowa kadencja nie była liczona do alarmu, teraz i owszem jest liczona (czyli zmniejsza się od np. 95 poprzez niższe wartości aż do zera) i alarm co chwilę mi melduje, że kadencja za niska. Niby racja, bo zero jest niższe niż moja dolna granica (70), ale wolałbym, żeby pozostało po staremu.
Do średniej jest przyjmowane po staremu, czyli średnia niezerowa (choć można ustawić inaczej).
No a teraz z nieco innej beczki.
Któregoś pięknego dnia wybrałem się na ujeżdżanie mojej bryki terenowej. Dzień był piękny, ale wcześniej nieźle lało przez kilka dni no i kałuże nie zdążyły powysychać. Prawdę mówiąc przez pierwsze minuty nawet starałem się za bardzo nie usyfić roweru (i siebie) ale później zdałem sobie sprawę, że to na nic. Wróciłem zabłocony od opon do czubka kasku. Rower umyłem wężem ogrodowym, czyściutki i błyszczący po tej operacji, oczywiście uważałem żeby pod ciśnieniem nie wprowadzić wody w łożyska. Jednak nie jestem pewny, czy podczas przepraw błotnych, albo opłukiwaniu z błota czujnik GSC-10 nie wchłonął odrobiny wody. Niby szczelne ustrojstwo, ale kto go tam wie. Powrót do miejsca parkowania bez zastrzeżeń, prędkość/kadencja pokazywana dobrze.
W każdym razie następna jazda terenowa po jakimś czasie i zonk. GSC10 nie jest wykrywany. Dziwne, bo ma tylko kilkadziesiąt godzin jazdy za sobą (szosowy zdecydowanie więcej i działa dalej), to raczej bateria się nie kwalifikuje do wymiany. No cóż przemęczyłem się bez czujnika, czort z kadencją, ale edge 500 rejestrując szybkość z sygnałów gps w gęsto zalesionym, na dodatek mocno ukształtowanym geologicznie terenie po prostu głupiał wskazując spore wahania prędkości. Na dodatek nie wyłączyłem autopauzy (przy prędkości poniżej ok. 3km/h) i pomimo, że nawet na dwudziesto paro procentowych nachyleniach prędkość raczej nie spadała poniżej wartości granicznej to autopauza w takich warunkach parę razy się włączała.
Po powrocie wymieniłem baterię. Nic z tego, dalej czujnik przez edge nie wykrywany (ten od szosówki i owszem). Serwis garmina podsyła listę sugerowanych czynności, większość oczywiście jasna i oczywista, ale jednego nie zrobiłem - przed wymianą baterii sugerują 5 - 10 minut odczekać (po wyjęciu starej, przed włożeniem nowej). No dobra, co prawda poprzednio nie spieszyłem się z włożeniem nowej, to jednak jeszcze raz próbuję i czekam jakiś czas. Miałem coś tam do roboty, to zeszło nie 5, a z 50 minut. Wkładam baterię (i to o dziwo i przez przypadek starą, bo wg pomiarów wychodziło mi, że jest dobra to nie wyrzucałem do utylizacji) i edge po chwili piszczy, że znalazł czujnik kadencji/prędkości! Szok.
Dlatego mała rada - o ile ktoś to czyta - w przypadku jakichkolwiek problemów z GSC10 (brak kadencji, prędkości, niewykrywanie czujnika itd.), to najpierw sprawdzić czy magnesy zamocowane na szprysze (niedawno miałem przypadek, że uchwyt został, ale magnes ze środka wyleciał - zastąpiłem kawałkiem neodymówki) i czy odległości od kresek na czujniku nie są za duże. Jeśli jest OK, to na wszelki wypadek wykręcić klapkę (monetą), wyjąć baterię, odczekać parę minut w międzyczasie sprawdzić czy bateria dobra (3V - najlepiej pod obciążeniem), jeśli nie trzyma napięcia to zaopatrzyć się w nową baterię CR2032 i umieścić ją w czujniku (pamiętać o tym, żeby ją włożyć właściwą stroną) dopiero po kilku minutach. Może się okazać, że czujnik wrócił do życia.
Jeśli nie to dzwonić/pisać do serwisu garmina. Problem tylko w tym, że chcą nr seryjny ustrojstwa, ponoć jest (był?) na opakowaniu, którego oczywiście nie mam (kto trzyma?), bo był to czujnik dodatkowy.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#879
Posted 31 July 2012 - 13:47
No i zastanawiam sie, czy nie wrocic do firmware 2.8, bo dla mnie 3 istotnych zmian nie przyniosla - pomiarem mocy niestety nie dysponuje...
A tak dla odmiany, uzywajac obrabiarki CNC mozna wyciac sobie taki uchwyt:
i zamocowac w nim e800:
lub e500:
Niestety, to tylko prototyp...
Kupic mozna sobie takie cos:
aczkolwiek koszt prawie $36 troche odstrasza...
Chyba latwiej i taniej jest zrobic taki uchwyt z kompozytu (laminat z zywica), dodajac fabryczny uchwyt.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#880
Posted 01 August 2012 - 10:28
I jeszcze jedno pytanie ode mnie. Mam pasek HR Premium, czy ten nadajnik trzeba odłączać jak się paska nie używa?