Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#10222
Posted 22 May 2021 - 11:27
Wczoraj mnie edge 830 na ostatniej becie doprowadził do overdrive-u. Zapuściłem mu traskę z komoota. Coś długo przeliczał do 40% ale myślę że doliczy i jadę. Nic z tego, utknął na 40%. Na mapie trasa była naniesiona więc kontynuowałem jazdę według niej. Po jakimś czasie zauważyłem, że nie zmienia wskazań prędkości. Przestał reagować na cokolwiek. Zapuściłem mu reset. Długo wstawał ale nadal nie chciał przeliczać trasy. Zakończyłem kurs i dałem kolejny restart. Potem kazałem mu nawigować pod konkretny adres. Cudak stwierdził, że jestem pod tym adresem . Jeszcze jeden restart i zatrybił. Po powrocie do domu wrzuciłem mu ostatnią oficjalną wersję. Niestety po tym utracił wszystkie ustawienia...
#10223
Posted 22 May 2021 - 12:07
Beta jest dla świadomych i doświadczonych użytkowników, którzy chcą przetestować próbną wersję oprogramowania, potencjalnie nowe funkcjonalności i są świadomi i akceptują potencjalne liczne błędy oprogramowania, które mogą w przypadku takiej próbnej wersji się pojawić. Będą to osoby, które nie mają problemu z ponownie potencjalnie częstym przywracaniem całego komputerka do stanu początkowego lub wręcz posiadają wiele Garminów i przeznaczenie jednego z pięciu na testy nie stanowi problemu ani potencjalnego rozwalenia dnia na przywracanie swoich ustawień .
Dla normalnych użytkowników zdecydowanie odradzam używania oprogramowania w wersjach próbnych.
- Prozor likes this
#10225
Posted 22 May 2021 - 12:16
I bardzo szybko została wycofana, to oczywiście przypadek 1/100 ale póki nie jesteś (choćby lokalnym ) DCRainMaker-em lub użytkownikiem z pewną podstawową wiedzą na temat oprogramowania i tego typu urządzeń to zdecydowanie odradzałbym stosowania softu w wersji beta.
Po co sobie uprzykrzać przejażdżki? No bo chyba nie dla ficzerków, które w wersji dopracowanej przyjdą z oficjalnym updatem za 3 miesiące...
#10227
Posted 22 May 2021 - 12:25
Często jest tak że dzisiejsza beta za jakiś czas ma podpis, że wkrótce zmieni się w oficjalną wersję ale zupełnie nic nie będzie w niej zmieniane. Masz w zupełności rację bety są dla ludzi którzy się znają, ja bardzo rzadko instaluje bo się po prostu obawiam że może coś się popsuć .
#10228
Posted 22 May 2021 - 12:29
No z mojego doświadczenia wynika, że wszelkie bety niezależnie od softu we współczesnych czasach (nie mylić z latami 90.) potrafią posiadać bardzo dużo problemów, więc zdecydowanie nie ufałbym takowym, zwłaszcza w epoce internetowych update-ów .
Ja z doświadczenia polecam zachować taką regułę:
1. Chcecie święty spokój i aby wszystko ładnie działało to omijajcie bety.
2. Jeżeli jesteście gotowi stracić z urządzenia dane, resetować (formatować/przywracać), i cieszyć sięz potencjalnych problemów a nie płakać nad nimi - to bawcie się w bety, przy okazji napiszcie maila do Garmina gdy coś znajdziecie
#10229
Posted 22 May 2021 - 14:06
Zgadza się. Oprogramowanie w wersji testowej, a taką jest publiczna beta może zawierać (i prawdopodobnie ma) błędy, których nie znaleziono testując u producenta. Stąd wgrywając betę należy mieć świadomość, jakie ryzyko się podejmuje. To nie tylko benefity w postaci nowych funkcji czy poprawionego działania, ale też ryzyko problemów eksploatacyjnych.
Więcej - przed instalacją bety należy zrobić kopię danych (ustawienia itp.), tak żeby można było przywrócić stabilne oprogramowanie, a następnie przywrócić wszystkie ustawienia, bo instalacja starszego oprogramowania układowego usuwa wszystkie ustawienia i dane użytkownika (zabezpieczenie przed problemami wprowadzonymi w nowszej wersji ustawień).
Jeśli beta sprawiła problem, to należało postąpić wg instrukcji opisanej w pliku z oprogramowaniem Feedback Reporting Form.txt i dzięki temu pomógłbyś w usunięciu tego błędu oprogramowania w wersji końcowej. Instalując od razu wersję poprzednią, prawdopodobne usunąłeś dane debugowania i wykrywania problemów. Ewentualnie możesz jeszcze opisać swoje problemy z oprogramowaniem i chociaż to im wysłać, być może naprowadzi to programistów na trop błędów w oprogramowaniu.
Była sytuacja w zeszłym roku że jakaś beta tak uszkadzała urządzenia, że Garmin wymieniał bodaj - jeśli mnie pamięć nie myli. Zdaje się że Prozor uszkodził Garmina właśnie taką betą.
Zgadza się, pomimo upływu gwarancji wymienili mi sprzęt na nowy (odnowiony) z pełną gwarancją na kolejne 2 lata. Czyli jakieś dodatkowe profity jak wiać są z podejmowanego ryzyka i chęci testowania oprogramowania w celu znalezienia błędów.
Tak tak. Ale zauważyłem, że jak zostawię je na dłuższą chwilę, to w końcu się łączą.
A wygląda to u mnie tak.
Err3 oznacza (prawdopodobnie) brak ustalonego linku sieci świetlnej (chociaż powinno być no network), po połączeniu pokazują się cyferki. Muszę sprawdzić, czy konfigurator czegoś nie skopał dostosowując Twoją konfigurację do moich świateł.
- Bzyk likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10231
Posted 23 May 2021 - 13:30
Wkleiłem w ustawienia pola od światełek bardziej rozbudowane ustawienia (trochę zmodyfikowane ustawienia wklejone tutaj przez Prozora) i… Radar działa jakby gorzej - samochody są często wykrywane później. Pojawiają się dopiero w połowie ekranu (mam nadzieję, że to wyrażam się zrozumiale).
Wróciłem do poprzednich, prostych ustawień i jest lepiej, ale też zauważalnie gorzej.
Przypadek? Czy jaka cholera?
--
Marcin Trzaska
#10235
Posted 23 May 2021 - 15:33
Żeby tylko to. Pal licho synchronizacja tego typu rzeczy przez BT, ale biorąc telefon do łapy z Connect można zaktualizować ustawienia widżetów/aplikacji/pól IQ i od ręki zrobić synchronizację - również podczas trwania aktywności. Ale już nie da się zsynchronizować nowego kursu podczas aktywności, utworzonego na smartfonie w np. Connect. Co prawda daje się to obchodzić różnymi IQ (choć z trudem - musi być widżet), ale systemowo jak w Wahoo nic z tego. Przecież łatwiej jest wytyczyć kurs w Connect itp. na smartfonie, niż w urządzeniu (zwłaszcza z ekranem nie dotykowym). Może kiedyś na ten genialny pomysł wpadną...
Ciekawostka.
Wkleiłem w ustawienia pola od światełek bardziej rozbudowane ustawienia (trochę zmodyfikowane ustawienia wklejone tutaj przez Prozora) i… Radar działa jakby gorzej - samochody są często wykrywane później. Pojawiają się dopiero w połowie ekranu (mam nadzieję, że to wyrażam się zrozumiale).
Wróciłem do poprzednich, prostych ustawień i jest lepiej, ale też zauważalnie gorzej.
Przypadek? Czy jaka cholera?
Ciężko powiedzieć, Maca88 twierdzi, że to pole nie powinno mieć wpływu na wyświetlanie komunikatów zbliżającego się pojazdu. Można ustawić kiedy zapali się (lub zmieni) światło w przypadku filtra odległości/szybkości, ale nie powinno mieć znaczenia dla systemowego wyświetlania zbliżającego się pojazdu.
Niestety obecnie nie mogę zweryfikować, bo leczę kontuzję i na razie z jazd zewnętrznych muszę zrezygnować ;(
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10236
Posted 23 May 2021 - 16:10
#10237
Posted 23 May 2021 - 16:58
Pomimo tego, że Venu to właściwie Vivoactive 4 z ekranem AMOLED, o ile nie potrzebujesz dłuższego czasu działania na GPS niż ok. 6h, to będzie to chyba lepszy wybór niż starszy Vivoactive 3, którego zaletą jest dłuższy na czas pracy zwłaszcza GPS.
DCR opisał go jako: "to chyba najlepszy wszechstronny zegarek, jaki kiedykolwiek zrobił Garmin. Chociaż nie jest to najdokładniejszy pod względem GPS, wydaje się, że znajduje równowagę między posiadaniem funkcji pożądanych przez zapalonych sportowców (takich jak zorganizowane treningi, śledzenie biegów na nartach / snowboardzie i inne), a także bardziej ogólnym stylem życia lub zdrowiem ( takie jak offline Spotify i muzyka Amazon, a także szczegółowe wsparcie Jogi / Pilates). Jest to najbardziej wszechstronny konkurent Apple Watch Series 5, ale z wyraźnie sportowym / fitnessowym nastawieniem."
Czas działania - Garmin twierdzi, że 2-3 dni w trybie zawsze włączonym i powyżej 5-7 dni bez zawsze włączonego wyświetlacza potwierdza się w praktyce. Druga wersja tego urządzenia ma znacznie zwiększony czas pracy (do 2x, tryb gps do 22h), ale raczej jako zegarek z akcentem sportowym to i pierwsza wersja nada się doskonale.
Właściwie... możesz sprawdzić oba, porównać który bardziej jest Tobie "na rękę" (dosłownie!) i ewentualnie odesłać (X-kom, skorzystanie z możliwości zwrotu w zakupie na odległość) lub odsprzedaży Venu (bo raczej po licytacji z zakupu ciężko zrezygnować). Aczkolwiek myślę, że raczej togo ostatniego zostawisz - albo żonie oddasz
- artho likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10239
Posted 24 May 2021 - 08:19
Sprawdź Profil -> Funkcje automatyczne -> Auto Lap, jeśli włączony, to wyłącz lub ustaw zgodnie z własnymi preferencjami.
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750