Skocz do zawartości


Zdjęcie

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11806 odpowiedzi w tym temacie

#10261 przech_mistrz

przech_mistrz
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 29 maj 2021 - 12:40

Użytkowałem oba zegarki jednocześnie przez jeden dzień (można powiedzieć, że był to dość aktywny i długi dzień - łaziłem, jeździłem po mieście, pracowałem przed kompem, ale nie uruchamiałem żadnej aktywności/GPS, w między czasie co chwilę "sprawdzając godzinę"). Nie stosowałem jakiś metod testowych, po prostu ok. 7:30 zegarki były naładowane w okolicach 80%, przy czym V3 miał 2% więcej. W trakcie dnia ta różnica się powoli pogłębiała, by w okolicach 1:30 wynieść 8% (a w nocy Venu nadrobił 1%, pomimo tego, że miałem go na ręku, podczas gdy V3 leżał na biurku, co jest prawdopodobnie zasługą całkowitego wyłączania ekranu przez Venu w nocy - o ustalonych porach wypoczynku, u mnie od 1-6:30). Spodziewałem się, że ta różnica będzie większa, zwłaszcza patrząc na różnicę w jakości wyświetlaczy.

I tak, w słońcu ekran V3 wypada lepiej, ale w praktyce tych "słonecznych" momentów w ciągu doby nie było zbyt wiele, więc rzadko kiedy, ta przewaga się ujawniała.

 

Wracając do baterii, wydaje mi się, że po odpaleniu GPSa przewaga V3 raczej by się zmniejszyła, niż zwiększyła, bo wtedy udział ekranów w całkowitym poborze prądu przez urządzenia by się zmniejszył, zwłaszcza przy wyłączonym AoD w Venu (popatrzcie na tabelkę z porównaniem do V4, który dłużej trzyma na baterii, niż V3 - https://trigar.pl/po...u-vivoactive4).

 

Abstrahując od ekranu i baterii, w V3 gorzej jest rozwiązane sterowanie (tylko jeden fizyczny przycisk kontra 2 w Venu i to robi różnicę), ma dużo słabszy zasięg bluetooth (w mieszkaniu Venu cały czas trzymał połączenie z telefonem, podczas gdy V3 się rozłączał, gdy odszedłem dalej, do innego pokoju), Venu "łapie" też szybciej satelity (choć nadal sporo dłużej to trwa, niż w Edge 830). Także raczej jeśli priorytetem jest bateria, a nie wygląd ekranu, to w tym segmencie zegarków kierowałbym wzrok w stronę V4.


  • Jarek.b lubi to

#10262 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 29 maj 2021 - 13:09

W sumie czemu porównujesz Vivoactive 3 a nie Vivoactive 4? Czy wtedy porównanie nie byłoby nieco bardziej fair? ;)

 

Poprawka linku do Trigara: https://trigar.pl/po...enu-vivoactive4



#10263 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 29 maj 2021 - 13:45

W sumie czemu porównujesz Vivoactive 3 a nie Vivoactive 4? Czy wtedy porównanie nie byłoby nieco bardziej fair? ;)

 

Poprawka linku do Trigara: https://trigar.pl/po...enu-vivoactive4

 

Bo to właśnie ma do porównania na łapkę ;)

Venu (1) to Vivoactive 4 z ekranem AMOLED. Minimalne różnice pewno są, ale to ta sama rodzina. Drugi przycisk zdecydowanie był potrzebny ;) 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10264 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 maj 2021 - 16:51

„Co to się stanęło?”

Włączam rano Garmika a tam info, że usunięto wszystkie segmenty. Dlaczego?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#10265 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 29 maj 2021 - 16:53

Uwaga na betę dla 1030+ podpisaną 4.22. Dziś trzy zawiechy jednostki + brak nawigacji po śladzie (na 100km).



#10266 czach

czach
  • Użytkownik
  • 527 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 maj 2021 - 17:09

Włączam rano Garmika a tam info, że usunięto wszystkie segmenty. Dlaczego?

Skończyło się premium na Stravie?

 


-- 

Marcin Trzaska


#10267 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 29 maj 2021 - 18:59

Na to wygląda. No Premium Stava, no segments ;)

 

 

Uwaga na betę dla 1030+ podpisaną 4.22. Dziś trzy zawiechy jednostki + brak nawigacji po śladzie (na 100km).

 

Wysyłaj dane diagnostyczne do zespołu beta, niech sprawdzą co było przyczyną i jak to usunąć. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10268 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 maj 2021 - 06:31

Skończyło się premium na Stravie?


Na to wygląda. No Premium Stava, no segments ;)


Premium jeszcze jest, ale faktycznie do opłacenia, bo wyskoczyło info, że będą przetwarzać płatność. Muszę doładować Revoluta. Nie sądziłem, że już zabiorą segmenty ;) ale dzięki za podpowiedź!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#10269 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 30 maj 2021 - 07:58

 

 

Jest jeszcze nieco dokładniejsza siatka 50m: http://www.garniak.p...M_PL_50#p199274 - do pobrania jest plik zawierający obszar Polski (i okolice: kwadrat) w podziale na 4 obszary. Można wrzucić bezpośrednio 4 *.img do Edge, lub lepiej zrobić jeden mapset zawierający mapę DEM_50 (połączone, do pobrania - ale jeszcze nie sprawdzone działa dobrze).

 

Wykorzystując w/w mapę DEM raczej powinno się wyłączyć bazową mapę DEM (do przetestowania) bo mogą się gryźć, ja wyłączam.

 

 

 

Mam pytanie. Próbowałem dołożyć mapę DEM 50 (sklejoną z linka) do Edge 1030+. Niestety po włączeniu jej warstwy (wyłączyłem DEM Garmina) dostaję bardzo uproszczony rysunek mapy w profilu (tylko główne drogi ekspresowe i autostrady). Identycznie się dzieje przy mapach cycle od Garmina, jak i OpenSourceMap (tę używam jako podstawowej). 

 

Zrobiłem też tez testy z mapami podzielonymi na 4 obszary - identyczny skutek (a raczej jego brak).

 

Kiedyś próbowałem uruchomić DEM 50 na 830 i problem był identyczny. 

 

Co robię źle?



#10270 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 30 maj 2021 - 08:22

Pewnie ma zbyt wysoki priorytet nad pozostałymi mapami. Bardzo uproszczony obrazek z kolei wygląda na mapę bazową. Co widzisz, gdy i ją wyłączysz?

 

A przy okazji standardowe pytanie: masz problemy z barometrycznym wysokościomierzem???



#10271 Freezyear

Freezyear
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 30 maj 2021 - 08:26

Ja z innej beczki skoro już jesteśmy przy mapach: jeżeli zainstaluje mapę UMP to wszystkie inne, które są w Garminie wyłączyć czy coś zostawić żeby nie było żadnych niespodzianek?



#10272 czach

czach
  • Użytkownik
  • 527 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 maj 2021 - 10:40

Miałem dokładnie taki sam problem, u mnie czasem drugiego samochodu też nie wykrywało.

Zresetowałem radar, usunąłem światełka z licznika, skonfigurowałem od początku i wygląda na to, że jest w porządku.

-- 

Marcin Trzaska


#10273 Ulepekin

Ulepekin
  • Użytkownik
  • 289 postów
  • SkądMeseritz

Napisano 30 maj 2021 - 11:47

Panowie mam takie pytanie : Mam dwa urządzenia Garmina 1030 i 6x pro i czasem sobie gdy startuje uruchamiam oba żeby porównać dystans, prędkość czysta ciekawość - ale gdy skończę jazdę to czasem do stravy prześlę z jednego urządzenia, a czasem z drugiego - czym to spowodowane może być? 


  • JHartman lubi to

#10274 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 30 maj 2021 - 11:49

Pewnie ma zbyt wysoki priorytet nad pozostałymi mapami. Bardzo uproszczony obrazek z kolei wygląda na mapę bazową. Co widzisz, gdy i ją wyłączysz?

 

A przy okazji standardowe pytanie: masz problemy z barometrycznym wysokościomierzem???

generalnie od 830 zauważałem problem, że podjazd się kończył, a jednostka pokazywała nachylenie (5-10 sek zwłoki). Czytałem o małej szczegółowości mapy DEM, przez co wyliczenie nachylenia mogło być niedokładne. W sumie to nie wiem czy priorytet ma czujnik ciśnienia czy DEM. 
 

natomiast oczywiście wyliczenie przewyższenia jest zwalone - wczoraj jechałem z kolegą i dwie identyczne 1030+ dały różne wskazania przewyższenia - jedna 390 druga 340, a po korekcie stravy wyszło 299. Na to przestałem zwracać uwagę i zawsze koryguję. Wkurzające jest jednak opóźnienie w nachyleniu. Jak człowiek umiera, to chce wiedzieć co go zabija 🙈

 

natomiast nie widzę możliwości ustawienia priorytetu w warstwach mapy



#10275 przech_mistrz

przech_mistrz
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 30 maj 2021 - 12:10

Niedokładne mamy DEM powodują, że np. przewyższenie dla kursu, który "przeszedł" przez GC często istotnie różni się od przewyższenia, jakie odnotujemy faktycznie, tj. po przejechaniu kursu.

 

W kwestii opóźnienia -  jakieś musi być, co wynika z tego, jak ono w ogóle jest kalkulowane. Natomiast rzeczywiście algorytm lub altimetr w Edge (też mam 830) na tym polu zawodzi - mój poprzedni licznik, VDO, także wyposażony w altimetr analizujący zmianę ciśnienia atmosferycznego, był pod tym względem dużo szybszy (po przesiadce na Garmina już na pierwszym podjeździe od razu zwróciłem na tą uwagę).

 

 



#10276 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 30 maj 2021 - 13:14

Panowie mam takie pytanie : Mam dwa urządzenia Garmina 1030 i 6x pro i czasem sobie gdy startuje uruchamiam oba żeby porównać dystans, prędkość czysta ciekawość - ale gdy skończę jazdę to czasem do stravy prześlę z jednego urządzenia, a czasem z drugiego - czym to spowodowane może być? 

Bo czasem jedno a czasem drugie zsynchronizuje się jako pierwsze z serwerami Garmina. Natomiast Garmin po zsynchronizowaniu (bądź w jego trakcie) od razu przesyła do podpiętych serwisów (np. Strava) zaś Strava pomija duplikaty (gdy uda jej się rozpoznać duplikat - bo też nie zawsze). Więc w Stravie pojawi się aktywność pochodząca z urządzenia, które pierwsze ukończy synchronizację.

 

generalnie od 830 zauważałem problem, że podjazd się kończył, a jednostka pokazywała nachylenie (5-10 sek zwłoki). Czytałem o małej szczegółowości mapy DEM, przez co wyliczenie nachylenia mogło być niedokładne. W sumie to nie wiem czy priorytet ma czujnik ciśnienia czy DEM. 
 

natomiast oczywiście wyliczenie przewyższenia jest zwalone - wczoraj jechałem z kolegą i dwie identyczne 1030+ dały różne wskazania przewyższenia - jedna 390 druga 340, a po korekcie stravy wyszło 299. Na to przestałem zwracać uwagę i zawsze koryguję. Wkurzające jest jednak opóźnienie w nachyleniu. Jak człowiek umiera, to chce wiedzieć co go zabija 🙈

 

natomiast nie widzę możliwości ustawienia priorytetu w warstwach mapy

Edge 830 to urządzenie współczesne, z bardzo sensownym barometrycznym czujnikiem wysokości. Służy on do wyliczenia bieżącej wysokości jak i sumy wzniesień i spadków w trakcie trwającej aktywności. Nie jest ono w żaden sposób "zwalone", tylko po prostu technologia nas trochę ogranicza - tego rodzaju czujnik jest bardzo podatny na różnice pogodowe, także niezauważalne dla nas, no ale aktywność "tam i z powrotem" nieraz będzie się delikatnie różnić w kwestii sumy wzniosów i sumy spadków ( potencjalnie kilka % ). Oczywiście mimo zmian pogody jest to sporo dokładniejsza metoda mierzenia różnic wysokości niż mapy DEM, nieważne czy wbudowane w Garmina czy te Stravy, więc ja praktycznie nigdy nie koryguję Stravą wysokości. Dochodzi też temat kalibracji.

 

Mapy DEM są faktycznie bardzo niedokładne i o bardzo niskiej rozdzielczości, ale to dlatego, że służą jedynie jako pomoc. Możliwe, że faktycznie wgranie dokładniejszej mapy DEM poprawi "opóźnienie" z procentami nachylenia, chociaż głowy nie dam, że tak to zadziała, tutaj już Prozor będzie musiał pomóc bo on się bawił edycją map :P. Niemniej jeżeli widzisz mapę bazową (tą bardzo niedokładną) to może nie chodzić tutaj o priorytety.. :(.



#10277 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 31 maj 2021 - 10:15

generalnie od 830 zauważałem problem, że podjazd się kończył, a jednostka pokazywała nachylenie (5-10 sek zwłoki). Czytałem o małej szczegółowości mapy DEM, przez co wyliczenie nachylenia mogło być niedokładne. W sumie to nie wiem czy priorytet ma czujnik ciśnienia czy DEM. 
 

natomiast oczywiście wyliczenie przewyższenia jest zwalone - wczoraj jechałem z kolegą i dwie identyczne 1030+ dały różne wskazania przewyższenia - jedna 390 druga 340, a po korekcie stravy wyszło 299. Na to przestałem zwracać uwagę i zawsze koryguję. Wkurzające jest jednak opóźnienie w nachyleniu. Jak człowiek umiera, to chce wiedzieć co go zabija 🙈

 

natomiast nie widzę możliwości ustawienia priorytetu w warstwach mapy

 

Tamtą mapę DEM jednak odradzam po przetestowaniu chyba właśnie w 2019r. (muszę skreślić tamten post). Co prawda problemów z wyświetlaniem innych map nie miałem, ale jednak dokładność DEM tej mapy jest nienajlepsza i podjazdy na trasach wyliczanych przez urządzenie wyglądały raczej błędnie, lepszą jakość prezentowały teoretycznie mniej dokładne mapy DEM Garmina i tych się trzymam. 

 

W trakcie jazdy mapy DEM nie mają odniesienia do bieżącej korekty wysokości, tu opiera się wszystko na czujniku ciśnienia (plus ruch poziomy do wyliczenia nachyleń) wynikowo daje szacunkowy wzrost/spadek wysokości. 

 

Co do "zwalonych przewyższeń" - Strava opiera się obecnie na danych przesłanych przez użytkowników z czujnikami barometrycznymi. Problem w tym, że jeśli na danym odcinku trasy przewyższenia będą w większości zaniżone, to baza Strava też taka będzie. Zostawiałbym bez korekty, choć zastanawiająca jest różnica pomiędzy dwoma identycznymi urządzeniami rejestrującymi w tym samym czasie - może coś blokuje dostęp do czujnika ciśnienia (np. pokrowiec) czy inny kąt montażu Edge powodujący większe ciśnienie na czujniku?

 

Wyliczanie nachyleń bazuje na zmianie ciśnienia i przesunięciu poziomym co wyniku daje % nachylenia. Gdzieś jeszcze widziałem, że dodatkowo brane są sygnały wysokościowe GPS, chociaż raczej to mało możliwe z uwagi na ich niedokładność (wysokość w pionie, w poziomie jest w miarę dobrze). Problem w tym, że algorytm wylicza nachylenie z kilku sekund, stąd opóźnienia. Niektóre pola IQ przyjmują nieco inne algorytmy wyliczeń nachylenia np. mniejsza ilość czasu do wyliczenia nachylenia, zmniejsza to opóźnienie, jednak kosztem częstej zmiany wyświetlanej wartości. 

Właściwie wolę ClimbPro, pomimo, że nie zapewnia dużej dokładności i częstych zmian odczytów nachyleń, to jednak pokazuje mi jaki stopień trudności przede mną ;)


  • Hargin lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10278 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 31 maj 2021 - 11:01

ClimbPro sprawdza się świetnie. Na początku podchodziłem sceptycznie, wydawało mi się trochę chaotyczne, ale przekonałem się, chyba też zmniejszyłem ilość pól w ekranie ClimbPro. Nie do końca natomiast rozumiem jakie są założenia do wykrycia przewyższenia przez ClimbPro, mam wrażenie, że nieraz bardzo strome ale niezbyt długie podjazdy nie są wykrywane a długie 4%-ki często są.



#10279 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 31 maj 2021 - 11:19

ClimbPro sprawdza się świetnie. Na początku podchodziłem sceptycznie, wydawało mi się trochę chaotyczne, ale przekonałem się, chyba też zmniejszyłem ilość pól w ekranie ClimbPro. Nie do końca natomiast rozumiem jakie są założenia do wykrycia przewyższenia przez ClimbPro, mam wrażenie, że nieraz bardzo strome ale niezbyt długie podjazdy nie są wykrywane a długie 4%-ki często są.

 

Tu masz wyjaśnienie w PDF: https://forums.garmi...e-Edge-V1.9.pdf- aktualizacja maj 2020, ale od tego czasu większych zmian tu nie było. 

 

W skrócie:

The rules for considering a climb are listed below. All rules must be satisfied.
1. At least 500 meters in length
2. Average grade of 3% or more
3. Must exceed the selected Climb Score (see below for details)
 
Here are some examples to illustrate the rules using the default climb detection of “Medium – Large Climbs”. E.g. A Climb Score of 3,500 a. 700 meters in length with an average grade 3%. NOT a climb (Rule 3), Climb Score not reached
Climb Score = 700 x 3 = 2,100 b. 1.5 kilometers in length with an average grade 3%. Is a climb.
Climb Score = 1,500 x 3 = 4,500 c. 500 meters in length with an average grade 7%. Is a climb.
Climb Score = 500 X 7 = 3,500
d. 500 meters in length with average grade 6%. NOT a climb (Rule 3), Climb Score not reached
Climb Score = 500 X 6 = 3,000 e. 450 meters in length with average grade 15%. NOT a climb (Rule 1), too short
f. Total climb 20 kilometers in length, first 5 km with average grade 6% and the rest (15km) with an average grade of 1.5% NOT a climb (Rule 2). Note ClimbPro will identify a shorter climb, but not the full 20km climb.
 
Resztę doczytaj sam ;)
 
 

 


  • artho lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10280 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 postów
  • Skądwwwa

Napisano 31 maj 2021 - 14:11

Witam. Mam maly problem z kalendarzem treningow w Garmin Connect i synchronizacja z edkiem 530
Mianowicie :
Jak zrobie trening jakikolwiek w GC i wrzucam go do kalendarza - owszem suchronizuje sie i pokazuje w urzadzeniu ale nie ma opcji zeby go uruchomic. W menu-trening-plan treningu: widze jednostke aale jak w niego wejde jest obrazek z ludzikiem + odpowiedni tytul , i do wyboru : znajdz kurs, pogoda, znajdz trening. Ale nie da sie uruchomic tego zaplanowanego.

Jak zapisze go na urzadzeniu - wysle do urzadzenia a nie przez kalendarz - dziala ok.
W przypadku treningu zrobionego w TP problem nie istnieje. Zawszr tak robilem zawsze dzialalo a od zeszlego tygodnia takie cos...
Widac na filmiku :


Napisalem do Garmina ale moze w miedzyczasie ktos mial podobny problem ? Co jest nie tak?

Aha rownolegle mam fenixa i na zegarku wszystko dziala odpalam z kalendarza pokazuja sie etapy itd.
Pozdr



Dodaj odpowiedź