Jump to content


Photo

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11788 replies to this topic

#1221 Gosc_broklyn20_*

Gosc_broklyn20_*
  • Gość

Posted 10 June 2013 - 16:04

PowerTap'a Pro+ - dałem dwa kółka za dwa treningowe kółka na piastach CycleOps. Warto było.


Możesz zdradzić gdzie tak tanio nabyłeś te koła?

#1222 spec

spec
  • Użytkownik
  • 287 posts
  • SkądKraków

Posted 10 June 2013 - 19:54

Edek już zamontowany w silikonie :-)
https://www.dropbox....10 18.06.59.jpg

#1223 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,609 posts
  • SkądSulęcin

Posted 11 June 2013 - 21:28

sprawdziłem i tak wysyłam do nich blaty do shimano i zamawiam to
http://www.power2max...php?artikelid=3 dobrze kumam :-) cena 940 euro


Tak, tylko po co wysyłać? Montaż jest prosty. Rzuć okiem na test DCRainmakera...

Dziecko zmontuje, byleby tylko klucz mu dać ;-)

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1224 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,483 posts
  • SkądSurrey

Posted 11 June 2013 - 22:53

Kontynuujac watek PM, patrze na strone power2max i nie widze opcji zakupu tylko pajaka z jednostka.
Orientujecie sie jak to jest w przypadku Rotora 3D+, czy mozna z niego sciagnac oryginalny pajak?
Osobiscie, chyba zaczekam na dostepnosc Rotora z PM. Miernik jest umieszczony na dwoch ramionach dajac rzeczywisty pomiar lewa/prawa strona. I jest duzo lzejszym rozwiazaniem od power2max i innych. Ma byc dostepny pod koniec sierpnia. Niemniej power2max jest ciagle tanszym rozwiazaniem. W przypadku Rotora 3D+ Ł1450 vs Ł925, a moze byc jeszcze taniej jak mozna zalozyc miernik na juz posiadana korbe.

Kolejne pytanie, jak to sie ma w przypadku jajowatych zebatek? Np SRM nie ma opcji z tymi zebatkami.

Temat troche odbiegl od edka.

#1225 Gosc_Rafalek_*

Gosc_Rafalek_*
  • Gość

Posted 12 June 2013 - 18:24

http://keithhack.blogspot.com/ Keith zalozyl firme i rozwija swoj projekt w bardziej komercyjny ale jednoczesnie dostepny dla szerszego grona produkt, moze warto poczekac troche dluzej? :)

#1226 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,609 posts
  • SkądSulęcin

Posted 12 June 2013 - 21:48

Orientujecie sie jak to jest w przypadku Rotora 3D+, czy mozna z niego sciagnac oryginalny pajak?


O ten pająk Ci chodzi:
Dołączona grafika
Sprzedają w akcesoriach, ten akurat jest dość drogi bo kosztuje 59 euro. Czyli ściągnąć się da.
Nie patrzyłeś na test DCRainmakera? On testował właśnie sam miernik mocy:
Dołączona grafika
co prawda do rotora bez plusa, ale co za różnica? Widocznie popyt jest większy na zestaw z ramionami. Czy sprzedadzą samą jednostkę bez ramion? Prawdopodobnie tak, tylko tyle, że musisz do nich napisać.

Dość wyraźnie informują, że ceny zaczynają się od:
Starting at a price of E 740
Some versions of power2max cost 740 (incl. 19% V.A.T, plus shipping expenses). If you already have specific compatible cranks and a bike computer, you will experience performance measurement by power2max at this price.

Czyli wygląda na to, że i owszem sam pająk z miernikiem kosztuje 740 euro plus 17e wysyłka.

Do (de)montażu potrzebny jest jeszcze specjalny klucz:
Dołączona grafika
W komplecie z jednostką sprzedawaną z ramionami korby, osobno jedyne 60 euro...

Kolejne pytanie, jak to sie ma w przypadku jajowatych zebatek? Np SRM nie ma opcji z tymi zebatkami.

W akcesoriach masz również w sprzedaży jajowate zębatki, właściwie Q-Rings - i to najprzeróżniejsze: 110/130, zwykłe i do czasówki...

Dołączona grafika
Dołączona grafika

No i bez łapacza łańcucha w przypadku Q się nie obejdzie.

Oczywiście "zwykłe" czyli R-Rings też można kupić.
Oczywiście ilość zębów też do swobodnego wyboru. A że kosztuje, no cóż?

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1227 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,483 posts
  • SkądSurrey

Posted 12 June 2013 - 22:49

Dzieki za info.
Obecnie jezdze na 3D+ wlasnie z tym pajakiem i jajowatymi tarczami. Opcja dokupienia tylko miernika jest cenowo jeszcze bardziej interesujaca.
Co do zebatek, chodzilo mi o to jak miernik zachowuje sie w przypadku takich tarcz, wahania pomiaru mocy w stosunku do normalnych tarcz.

Lo matko 60 eurosow za cus takiego... grrrr.
Musze sprawdzic, bo mam podobny klucz tylko na 6 zabkow, moze akurat spasi....

Niemniej rozwiazanie Rotora bardziej mi sie podoba, wagowo i funkcjonalnie. Rzeczywisty pomiar prawej, lewej strony, nowy firmware edka pokazuje to (?) Maly zgryz, jesli chodzi o cene i dostepnosc.

#1228 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,609 posts
  • SkądSulęcin

Posted 13 June 2013 - 06:54

Co do zebatek, chodzilo mi o to jak miernik zachowuje sie w przypadku takich tarcz, wahania pomiaru mocy w stosunku do normalnych tarcz.

A jak się ma zachowywać? Normalnie - dla miernika nie ma różnicy czy to jajo czy okrąg, zasada pomiaru jest ta sama.

A co do wagi -
Weight crank set with sensor 110 / 130 mm * 679 / 718 g
Additional weight to original crank set 182 / 211 g

Czyli te ok. 2 setki gramów to cały dodatek do korby - pamiętaj, że zastępuje oryginalny pająk. Dużo?

Power2Max też rejestruje balans prawej/lewej nogi - realizacja tego przy pomiarze sił występujących na pająku korby teoretycznie jest dość prosta (zresztą siłę przykładaną do każdego ramienia również), bez potrzeby instalowania tensometrów na ramionach korby czy w pedałach (Vector/Look) - xsnailx ma go i jak wyglądają jego zarejestrowane aktywności możesz zobaczyć na jego profilu na Connect Garmina

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1229 VeloFurman

VeloFurman
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądSuchedniów

Posted 16 June 2013 - 19:40

Witam Panie i Panowie!

Mam zamiar kupić licznik i wybór padł na markę Garmin. Potrzebuję licznika bez zbędnych zabawek, typu nawigacja [mapy] itp., licznik ma służyć do treningów typowo kolarskich a nie wycieczek krajoznawczych. Ma być szybki (nie zacinać się), mierzyć jak najdokładniej puls, kadencje, przewyższenia i wszystkie inne mierzalne parametry oprócz watów, bo na taki licznik (akcesorium) mnie nie stać na razie, czyli jednym słowem mówiąc, spalara "watami". Tak więc w grę wchodzą albo edge 500 albo 800 + czujnik tętna i kadencji, bo wersje x10 czyli 510 i 810 różnią się chyba tylko bezprzewodowym wysyłaniem map itp. a bez tego się obejdę [jeśli jest inaczej proszę mnie poprawić]. Tak więc, który z nich będzie lepszy, patrzyłem ogólnie że w skład zestawu bundle w przypadku 800setki wchodzi w skład lepszy pulsometr HRM premium, a w 500setce jest starsza wersja. Co do licznika kadencji są to w obu przypadkach GSC10 więc tutaj nie pobalujemy. Ogólnie chodzi mi o to czy warto dawać 500 zł więcej i kupić 800setke, jeśli w moim przypadku zależy mi tylko na parametrach a nie zabawkach i "grach" wbudowanych, ale jeśli 800setka jest tego warta bo jest, np. dokładniejsza to oczywiście wybór jest jeden, wolę kupić coś lepszego, droższego i mieć na lata niż coś gorszego i żeby mi się "popsuło". Porównywał ktoś może te dwa edki i może mi pomóc wybrać odpowiedni dla moich wymagań? Bardzo mnie ciekawi czy dotykowy ekran 800setki zda egzamin w "wyścigowych" warunkach. Z góry dziękuję za wszelkie rady

Pozdrawiam Karol ;)

banner1-1.png

#1230 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,609 posts
  • SkądSulęcin

Posted 16 June 2013 - 22:13

800 to przede wszystkim mapy, no i dotykowe obsługa ekranu. Jak wspomniałeś, mapy są Ci nie potrzebne, to chyba już masz odpowiedź.

x10 to nie wysyłanie bezprzewodowe map, a aktywności i to przez BT. No i 510 z 500 ma niewiele wspólnego, raczej już z 800 (ekran dotykowy itd.) Zresztą parę postów na ten temat już na forum było...

Pasek premium lepszej jakości (inna budowa) wprowadzony został chyba dopiero w wersjach x10, raczej przy 800 kupisz starszy premium mający czasami problemy z pikami HR, już zdecydowanie lepiej sprawuje się sztywny i co ciekawe wcale nie jest nie wygodny. Dobre ceny ma spec ;-).

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1231 VeloFurman

VeloFurman
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądSuchedniów

Posted 17 June 2013 - 07:24

@prozor , co to/kto to spec? :D No to chyba zakupię Edka 500, + do tego GSC 10 (bo chyba tylko taki jest) + ten najlepszy czujnik tętna [ bo mam rozumieć że jak na razie są 3 wersję 1. normalna 2. Garmin Premium a i 3. Garmin Premium jeszcze lepszy?] jakoś nie mogę znaleźć linku do tego paska. A no i w wersji Bundle 500setki jest ten stary HR miernik, tak więc chyba wszystko oddzielnie będę musiał kupować, opłaca się? :)

banner1-1.png

#1232 Akitigra

Akitigra
  • Użytkownik
  • 175 posts
  • SkądWrocław

Posted 17 June 2013 - 08:55

W weekend reanimowałem czujnik kadencji/prędkości GSC10. Od jakiegoś czasu niedomoagał, nowe baterie działały chwilę, nie reagował na przycisk itp.
Okazało się po rozebraniu że do środka dostała się wilgoć i posniedziały punkty na płytce. Przemyłem izopropanolem, wysuszyłem i poskładałem do kupy. Działa jak nowy.

Teraz tylko muszę znaleźć jakiś klej do sklejenia obudowy, żeby zapewnił szczelność, ale nie skleił na stałe. Ktoś ma jakiś pomysł?

#1233 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,609 posts
  • SkądSulęcin

Posted 17 June 2013 - 11:04

co to/kto to spec?

- szukaj w użytkownikach.

najlepszy czujnik tętna

- to takie same paski jak adidas micoach na allegro można kupić np. nowy zone z 2 paskami i nadajnikami za 199 - drugi możesz odsprzedać, albo Pacer (ta sama cena) jak biegasz to jak znalazł.

Akitigra, dobrze że informujesz, mam po wymianie (nie kazali zwracać) i chyba też tak zrobię, może odżyje. Tyle tylko, że do roweru terenowego zrobię zaklejkę silikonem, bo padł właśnie po taplaniu w wodzie/błocie i myciu wężem ogrodowym :oops: - zresztą gsc10 szosówki chyba też pociągnę lekko silikonem na złączu w celu uszczelnienia, bo z tego co widzę to jest to raczej słaby punkt.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1234 kosa

kosa
  • Użytkownik
  • 43 posts
  • SkądKędzierzyn-Koźle

Posted 17 June 2013 - 12:11

Akitigra - ten czujnik można by skleić pistoletem klejowym. Będzie wtedy wodoszczelny i da się go rozebrać ponownie.

#1235 Akitigra

Akitigra
  • Użytkownik
  • 175 posts
  • SkądWrocław

Posted 17 June 2013 - 12:26

Dzięki, popatrzę co mam akurat w piwnicy, silikon jakiś się znajdzie i pistolet też.
Skleję pistoletem i posmaruję silikonem. :mrgreen:

#1236 kosa

kosa
  • Użytkownik
  • 43 posts
  • SkądKędzierzyn-Koźle

Posted 17 June 2013 - 12:31

Akitigra sam pistolet wystarczy, w pracy wielokrotnie używałem do podobnych zastosowań, ale silikon pewnie nie zaszkodzi :-)

#1237 Gosc_Rafalek_*

Gosc_Rafalek_*
  • Gość

Posted 17 June 2013 - 12:46

Ten klej na cieplo ma taka wlasciwosc, ze po czasie puszcza, szczegolnie przy zmiennych warunkach pogodowych.
Silokon jest lepszym rozwiazaniem, tylko trzeba uzyc odpowiedniego tj nie na bazie wody.

#1238 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 posts
  • SkądGdynia

Posted 17 June 2013 - 18:34

Ten klej na cieplo ma taka wlasciwosc, ze po czasie puszcza, szczegolnie przy zmiennych warunkach pogodowych.
Silokon jest lepszym rozwiazaniem, tylko trzeba uzyc odpowiedniego tj nie na bazie wody.

Można zapewnić 100% odporności na warunki środowiskowe zalewając cały klejem termo (no dobra.. trzeba zostawić miejsce na baterię :) ).
Silikon tak naprawdę tylko jeden "się nadaje": dekarski. Octowy powoduje taką korozję.. że ścieżki po prostu znikają same (nawet nieużywane..)

#1239 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 posts
  • SkądWa-wa

Posted 18 June 2013 - 06:26

Mam następujący problem z edge'm 500.
Jadę sobie i co kilka kilometrów wyłącza mi wskazanie prędkości i naliczania dystansu i przechodzi w autopauzę. Ręczne zatrzymanie stopera i ponowne włączenie nie pomaga. Trzeba całkowicie wyłączyć i włączyć i znowu popracuje kilka kilometrów i wyłączy wskazanie znowu.... Aktualizacja na najnowszy soft nie pomogła...
Ma ktoś pomysł co to za problem i czego dotyczy?

Kudos!


#1240 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,609 posts
  • SkądSulęcin

Posted 18 June 2013 - 06:51

Problem omawiany (kilkukrotnie nawet) - diagnoza: brak lub za daleko oddalony magnes czujnika prędkości, albo uszkodzony czujnik gsc-10 najprawdopodobniej na skutek zawilgocenia wewnątrz - rozwiązanie powyżej lub inne rozwiązanie: szukaj w forum bo podane było! Podpowiem dla ułatwienia, że warto zacząć od "Bazy wiedzy na temat Garmin'ów"

Silikon tak naprawdę tylko jeden "się nadaje": dekarski

- tak, zgadza się, ten do uszczelnień dekarskich jest ok, albo do taki przeznaczony do użytku w motoryzacji.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Reply to this topic