Skocz do zawartości


Zdjęcie

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11806 odpowiedzi w tym temacie

#1801 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 10 czerwiec 2014 - 09:47

W Niemczech pokazuje pogodę, a za miedzą, jakoś nie chce.

 

to nie zależy od kraju tylko od miejsca startu

jak startujesz daleko od miejsc pomiarów pogody to wtedy nie pokaże - wystartuj w jakimś większym mieście a zobaczysz pogodę po zaimportowaniu - tylko co to da ;)

jak startuje z Włocławka też nie ma pogody

 

wg connect w Łasku było 24 st - faktycznie średnia 28,4 st C a odczuwalna to pewno ponad 30 :D

 



#1802 Gosc_supreme_*

Gosc_supreme_*
  • Gość

Napisano 12 czerwiec 2014 - 23:24

Witam

Krótko, mam możliwość zakupu Garmina Edge 705, zestaw jest ściągnięty z roweru.. jest kadencja, nie ma pulsometru. Gośc chce 350zł, opłaca się ? Co myślicie? 



#1803 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 13 czerwiec 2014 - 08:27

Tak. O ile nie jest ściągnięty z cudzego roweru ;-).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1804 Gosc_supreme_*

Gosc_supreme_*
  • Gość

Napisano 13 czerwiec 2014 - 13:29

Gość kupił rower za granica, ma na bieg papiery takze jakis kradziony nie jest ;) nie jestem pewien czy posiada ladowarke? Mozna ja dokupić bez problemu ?

#1805 play

play
  • Użytkownik
  • 361 postów
  • Skądpzn

Napisano 13 czerwiec 2014 - 13:33

Ja nie wiem czy to taka super okazja, ja za niewiele więcej kupiłem E500 z opaską HR premium.

 

Co do ładowarki to nie wiem jak w 705 ale 500 ładuje z komputera przy zgrywaniu danych.



#1806 Gosc_supreme_*

Gosc_supreme_*
  • Gość

Napisano 13 czerwiec 2014 - 14:55

Rozumiem, rozpatrze wszystko. Dzieki za odpowiedz

#1807 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 13 czerwiec 2014 - 16:40

Playzino kupiłeś swojego garmina nowego czy używanego ?

#1808 play

play
  • Użytkownik
  • 361 postów
  • Skądpzn

Napisano 13 czerwiec 2014 - 16:49

Używany, w takiej cenie nowe to chyba tylko w erze. Fakt że dłuuuugo czekałem na taką okazję (oczywiście poza sezonem, ale warto było)

 

 



#1809 Gosc_supreme_*

Gosc_supreme_*
  • Gość

Napisano 13 czerwiec 2014 - 17:04

Potrzebuje szybkiej pomocy
Panowie co lepiej kupić tego edge 705 czy edge 500 wraz z całym zestawem (kadencja, pulsometr itp,) za 600zl ?

#1810 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 14 czerwiec 2014 - 15:49

Zależy od zastosowań - potrzebna jest Ci mapa, to tylko 705. Jeśli potrzebujesz mniejszego komputerka, z większą ilością funkcji (zwłaszcza treningowych) to 500.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1811 mung

mung
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • SkądAndrychów

Napisano 20 czerwiec 2014 - 15:31

Mam pytanie czy garmin 500 ma wyświetlane na bieżąco nachyelnie terenu czy też można to zobaczyć dopiero po zgraniu danych do programu



#1812 play

play
  • Użytkownik
  • 361 postów
  • Skądpzn

Napisano 20 czerwiec 2014 - 15:42

Jest tylko na bieżąco.



#1813 mung

mung
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • SkądAndrychów

Napisano 20 czerwiec 2014 - 17:15

dzięki

 



#1814 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 24 czerwiec 2014 - 08:25

Zapomniałem podrzucić, ale może to kogoś zainteresuje - na stronie DCRainmakera są dostępne zdjęcia nowych czujników kadencji i szybkości Garmina, zamontowanych na korbie i kole:

Kadencja:

IMG_3035_thumb.jpg

Wykres zarejestrowanych danych, trenażer:

image_thumb25.png

 

Legenda (na rys. trochę mała): niebieski czujnik combo (kadencja/prędkość) Bontrager'a, pomarańczowy nowy Garmina, szary Garmin Vector.

 

Na szosie:

image_thumb26.png

 

Tu widać większe różnice, choć na obu widać większe "postrzępienie" wykresu, no i ok. 1s opóźnienie w danych (nie wiadomo z czego to wynika - czy z charakterystyki pracy czujnika bazującego na akcelerometrze, czy z transmisji - raczej to pierwsze).

Zastanawia mnie jeszcze coś - o ile na szosie nie ma zbyt dużych niekontrolowanych "fałszywych" przyspieszeń akcelerometru typu wpadnięcie w dziurę, to w terenie tego typu fałszywe impulsy danych mogą być dość uciążliwe, no ale może się mylę?

 

Czujnik prędkości:

IMG_2970_thumb.jpg

 

Gumka jak widać jest dość rozciągliwa i pasuje na zwykłą piastę, jak również na huba PowerTap. Co prawda w tym przypadku raczej nie ma sensu stosować dodatkowego czujnika obrotu koła, bo przecież PowerTap ma takowy wbudowany i generuje impulsy obrotu koła.

 

image_thumb27.png

 

Legenda: niebieski Bontrager combo, pomarańczowy Bontrager prędkość, niebieski Garmin.

 

Jako, że niebieskiego prawie nie widać, to wykres porównujący dane z czujników Bontrager'a:

image_thumb28.png

Jak widać prawie identyczne. Za to wykres wyżej wykazuje znaczne postrzępienie krzywej danych zarejestrowanych przez czujnik Garmina.

 

Co to oznacza, oprócz nieco "brzydszego" wykresu? Popatrzmy na dane z connecta, pierwszy rysunek: nowy czujnik Garmina, drugi stary, dobry GSC-10:

image_thumb31.png

image_thumb32.png

 

Jak widać w czasie 47 minut możemy dzięki zmianie czujnika zwiększyć prędkość średnią i przejechany dystans :shock: :?: :!:

Może nie aż tak dużo, jednak jest to zauważalne (dziura na wykresie to przerwa na kalibrację przetwornika mocy) i wynosi 9%.

 

Garmin tłumaczył się, że błędy odczytu wynikają z umieszczenia czujnika na piaście PowerTap i wzajemnych zakłóceń.

 

Po przeniesieniu czujnika na przednie koło, dane wyglądają już tak, jak wyglądać powinny:

image_thumb6.png

 

niebieski: czujnik z magnesem, pomarańczowy: czujnik garmina (akcelerometr).

 

W przybliżeniu:

image_thumb8.png

 

Jak widać faktycznie nowy czujnik garmina nie bardzo chce pracować super dokładnie gdy będzie umieszczony na piascie PowerTap'a, inna sprawa, że w ogóle nie widzę sensu umieszczania w tym przypadku jakiegokolwiek czujnika - jak już wcześniej wspomniałem PowerTap ma taki czujnik wbudowany i w tym przypadku wystarczy skorzystać z czujnika kadencji, bo kadencja podawana przez piastę PT potrafi płatać różne psikusy...

 

No i dalej zastanawiam się jak tego typu czujnik sprawować się będzie w terenie: dziury, wyboje itd. Wiem, wiem - szosa raczej gładka i równa (raczej), ale podstawową zaletą obu czujników jest łatwość ich montażu i przeniesienia do drugiego (trzeciego...) roweru. Nie trzeba kupować kilku czujników, wystarczy przepiąć. Z drugiej strony, to też jest wada: można czujników pozbyć się dość szybko, jeśli ktoś pokusi się o rozpięcie gumki i zwinięcie czujnika. No cóż...

 

Na koniec - ceny: każdy z czujników w US kosztuje $39, komplet jest o $9 tańszy niż dwa w osobnym opakowaniu: $69.

 

Czy warto wymienić stary GSC-10 na nowy? To zależy. GSC-10 ma chyba tylko jedną wadę: kiepskie uszczelnienie i potrafi uszkodzić się po taplaniu w kałużach, albo myciu myjką (!!!). Jeśli w nowych czujnikach poprawiono uszczelnienie, to mogą być ciekawą alternatywą dla tych, którzy nie stronią od jazdy w deszczu lub po głębszych kałużach (zwłaszcza w terenie). Z drugiej strony może wystarczy uszczelnić GSC-10?

 

Kolejna sprawa przed zakupem: nowe czujniki Garmina komunikują się tylko po ANT+. Teoretycznie to zrozumiałe - Garmin promuje własny, zresztą bardzo dobry, standard komunikacyjny ANT+. Jednak biorąc pod uwagę to, że większość nowych smartfonów (w tym ajfon ;-)) może się dogadywać z czujnikami przede wszystkim po BTLE, a smartfony obsługujące również ANT+ trzeba niestety ze świecą szukać (choć większość nowych Samsungów gada po ANT), to może lepiej wybrać opcję czujników nadających również po Bluetooth Smart? Taki komplet będzie sprzedawać np. Wahoo, a koszt będzie wyższy o $10.

 

A przy okazji, warto rzucić okiem na test Garmin Edge 1000 In-Depth Review - jeśli ktoś chciałby skusić się na tą cegiełkę ;-). A właściwie dlaczego raczej należałoby się wstrzymać lub nie kupować tego produktu. Zwracam uwagę na część: BUG's. Różnica $200 pomiędzy 1000, a 810 za funkcje, które miały być "innowacją", a pracują delikatnie mówiąc kiepsko, to raczej marny interes. Prawdopodobnie kolejne wersje oprogramowania część błędów wyeliminują, jakieś nowe funkcje zostaną dodane (np. zapowiadane powiadomienia sms/połączeń na telefonach z andrioidem, choć to raczej poprawka do androidowej wersji connecta - obsługa BTLE), jednak nie wiadomo, czy będzie możliwość poprawki kiepsko pracującego ekranu pojemnościowego (w starszych był ekran rezystancyjny). Pod koniec czerwca należy spodziewać się aktualizacji firmware usuwającej większość błędów. Do tego czasu radziłbym wstrzymać się z zakupem. Później rzucić okiem jednak na zagraniczne forum garmina i sprawdzenie, czy to, na czym zależałoby potencjalnemu użytkownikowi, działa sprawnie.

 

Ps. Aktualizacja firmware już nastąpiła, poprawili sporo błędów np. zrywanie połączenia bt, blokadę ekranu, co nie oznacza, że już wszystkie błędy "wieku dziecięcego" zostały naprawione...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1815 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 25 czerwiec 2014 - 19:32

Możecie mi, Koledzy, po wkrótce wyjaśnić kilka spraw odnośnie Edge`a ? Przede wszystkim, jak to jest z czujnikiem prędkości. W opisie 500 Bundle, go nie ma. http://www.cartexim....edge-500-bundle Jest do dostania w akcesoriach i tu pytanie, czy będzie on działał z pięćsetką? A tak w ogóle, czy warto kupić droższy model – 800, albo wyżej? O ile się orientuję, oprócz typowych funkcji treningowych, posiadają one nawigację. Tej akurat nie potrzebuję, bo po pierwsze, znam teren, po którym jeżdżę i nie zanosi się, że zmieni mi się otoczenie, a po drugie, mam już nawigację turystyczną i gdyby zaszła potrzeba, mógłbym jej używać.

Pewnie bym znalazł odpowiedź na moje pytania, ale jest ponad 90 stron do przeczytania, więc sami rozumiecie, że nie sposób tego ogarnąć.



#1816 play

play
  • Użytkownik
  • 361 postów
  • Skądpzn

Napisano 25 czerwiec 2014 - 19:37

Są wersje z czujnikami i bez, ale nie ma to wpływu na to czy dana wersja obsługuje czujniki czy nie. Mało tego możesz korzystać z czujników innych firm pracujących w standardzie ANT+.

 

Wyższe modele 800 i 1000 obsługują mapy zatem jeśli nie masz takiej potrzeby to myślę że 500 wystarczy. A w razie czego w 500 można wgrać odpowiednio przygotowany ślad który poprowadzi Cię po mniej znanych terenach (polecamy  http://bikeroutetoaster.com/ )



#1817 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 25 czerwiec 2014 - 19:42

A, czy mocowanie czujnika na piaście jest pewne? Nie odpadnie? Są inne, w standardzie ANT+, mocowane tradycyjnie, na widelcu?

Może inaczej. Czy ktoś zgubił ten czujnik?



#1818 play

play
  • Użytkownik
  • 361 postów
  • Skądpzn

Napisano 25 czerwiec 2014 - 19:47

To co widzisz na zdjęciach wyżej to dopiero nowość (czujniki z akcelerometrami działające bez magnesów), standardowe Garmin-a to kadencja i prędkość w jednym montowany na tylnym trójkącie.

 

Generalnie właśnie spojrzałem na ten link co podesłałeś i tam jest błąd bo ta wersja ma czujnik prędkości.



#1819 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 25 czerwiec 2014 - 19:52

Dzięki, Kolego. Trochę mi wyjaśniłeś.

A, jeszcze jedno. Jeśli dokupię odpowiednie czujniki, sensory i wszelki szpeje, to oprócz nawigacji, 500-ka będzie mieć wszystkie, przydatne funkcje treningowe, co najwyższe modele?



#1820 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 25 czerwiec 2014 - 20:44

Tak. 500 to najwyższy model w swojej klasie -komputerków bez nawigacji. Kwiatkowski jeździ z 500 więc powinna wystarczyć i Tobie. ;-)





Dodaj odpowiedź