Wydaje mi się, że i tak limit był mniejszy i podnieśli? !
(tak: było 50, jest 100. Prozor )
Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka
Napisano 22 styczeń 2016 - 20:39
Mam Garmina 520 z czujnikiem prędkości. Rozmawiałem z kumplem, który ma 500-tkę i powiedział, że garmin i tak prędkość bierze z GPS-u, a dopiero jeśli ma problemy z sygnałem mierzy ją za pomocą czujnika prędkości. Ile w tym prawdy?
Czy w czujnikach prędkości, kadencji, pulsu są jakieś baterie, które trzeba wymieniać?
Napisano 22 styczeń 2016 - 21:53
Mam Garmina 520 z czujnikiem prędkości. Rozmawiałem z kumplem, który ma 500-tkę i powiedział, że garmin i tak prędkość bierze z GPS-u, a dopiero jeśli ma problemy z sygnałem mierzy ją za pomocą czujnika prędkości. Ile w tym prawdy?
Czy w czujnikach prędkości, kadencji, pulsu są jakieś baterie, które trzeba wymieniać?
kilka postów wyżej ten temat był poruszany. Tak są baterie
Napisano 23 styczeń 2016 - 18:46
Czy strefy tętna w 520 ustawiają się w jakiś automatyczny sposób po kilku jazdach? Wiem, że powinienem zrobić test i sam je sobie wyznaczyć, ale czekam z tym do wiosny. Domyślnie jednak były one ustawione w taki sposób, że widziałem ile jadę w której strefie. Teraz mimo, że nic nie zmieniałem, gdy wchodzę w Moje Statystyki - Strefy Treningowe - Strefy Tętna mam wykryte: Maksimum 194, Odpoczynek 67, Według % maksymalnego, oraz:
Strefa 1
100%-100%
Strefa 2
100%-100%
Strefa 3
100%-100%
Strefa 4
100%-100%
Strefa 5
100%-100%
Ustawienia te są całkowicie bez sensu, w historii jazd mam wszystkie strefy puste, tak jakbym w żadnej nie jechał.
Wydaję mi się, że na początku ustawienia te były inne, czy mógłby ktoś, kto jeszcze nie ustawiał pod siebie 520 zerknąć jak u niego domyślnie są ustawione te procenty? Albo coś się u mnie pomieszało, albo nieumyślnie pozmieniałem.
Napisano 24 styczeń 2016 - 22:42
Napisano 24 styczeń 2016 - 23:27
Strefy tętna czy mocy ustawia się w connect.garmin.com, przy synchronizacji automatycznie ustawią się również w edge. Choć oczywiście można ustawić je ręcznie w urządzeniu.
Niedziałające segmenty stravy - w takim przypadku gdy edge widzi tylko własne segmenty, należy rozłączyć ze stravy konto connect.garmin, warto usunąć ręcznie wszystkie segmenty (podłączyć do komputera, wyczyścić wszystko z foldera segments), a następnie ponownie połączyć konta i zsynchronizować edge (mobilnie albo z programu express na pc).
Właśnie nabyłem e520 i wkrótce postaram się wrzucić porównanie e810 i e520 z punktu widzenia aktywnego użytkownika .
Uprzedzając pytania, odpowiem czemu mając e810 w ogóle dokupiłem e520, a jeśli już musiałem wydać na coś kasę, to czemu nie e1000? Po prostu e520 ma pewne funkcje, których e810 mieć nie będzie, a e1000 póki co nie ma i diabli wiedzą kiedy będzie miał. Przede wszystkim chodzi o sterowanie trenażerem profilem ANT FE-C, póki co wspomagam się PC, planowanie treningów na tablecie jest mało wygodne, na smartfonie praktycznie mało możliwe.
Kwestia map jest drugorzędna. Na palcach drwala po wypadku z piłą motorową mogę policzyć przypadki, gdy używałem nawigacji TBT poprzez wskazanie celu i wyliczania trasy przez edge. Parę razy była nawigacja po wcześniej przygotowanym kursie, ale w tym przypadku niewiele się zmienia. Map na ogół używam do orientacji w terenie i świadomym wyborze kierunku jazdy, wolę używać mózgu do nawigacji i polegać na orientacji niż ślepo wierzyć w wspomaganie urządzeniem nawigacyjnym, które potrafi wyprowadzić w krzaki... Zresztą badania naukowe dowodzą, że taksówkarze londyńscy mają dobrze rozwinięte obszary mózgu służące do orientacji przestrzennej - nie jest to kwestia dziedziczna, a nabyta, tak więc jak ktoś chce mieć tęgą głowę, to proponuję myśleć przy nawigacji
Dostępne miejsce w e520 wystarczy na całkiem spory obszar mapy, zwłaszcza gdy użyje się map przeznaczonych do Fenixa (w końcu tysiące POI potrzebne nie jest), czy OSM-light (którą również w e810 używałem z uwagi na szybkość), a najlepiej jeśli będą dostępne mapy bez routingu, który i tak jest w e520 nie używany, a trochę miejsca zabiera. Zresztą zawsze można źródła mapy przekompilować bez routingu i będzie cacy - mapy dla fenixa routingu nie mają, a zapewniają całkiem dobrą jakość, a <49MB to obszar połowy Polski można mieć, obszar całej Polski <96MB, po usunięciu mapy bazowej będzie do dyspozycji <98MB, no ale trochę miejsca na dane trzeba zachować...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 25 styczeń 2016 - 08:31
Powtarzam: odłącz konto stravy, zrób synchronizację, wyczyść ręcznie zawartość folderów segmentów (w urządzeniu i na karcie SD), kolejna synchronizacja (powinien uzupełnić segmentami connect - o ile są, a dobrze, żeby jakieś były), połącz konta i zaznacz jakiś nowy segment (cokolwiek tak aby wymusić synchronizację) i zrób ostateczną synchronizację. Wcześniejsze oczywiście nie przyniosą oczekiwanego przez Ciebie efektu (mają na celu raczej czyszczenie i przestawienie statusu synchronizacyjnego - jak zwał tak zwał), efekt powinien nastąpić dopiero po końcowej synchronizacji.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 25 styczeń 2016 - 18:54
Napisano 25 styczeń 2016 - 22:37
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 25 styczeń 2016 - 23:08
Samo usunięcie nie jest problemem. Ale jeżeli urządzenie zostanie odłączone w trakcie jakiegokolwiek transferu danych, mogą się wydarzyć bardzo różne rzeczy, od zaginięcia czy uszkodzenia pojedynczych plików po awarię całego urządzenia czy firmware'u.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 26 styczeń 2016 - 08:01
"strava live segments" do usunięcia, przeszkadzać nie przeszkadza, ale i do niczego nie służy.
Mikroos dobre prawi . Problemem właśnie jest odłączenie urządzenia gdy PC coś na nim robi. Problem w tym, że nie zawsze wiadomo, czy coś tam jest robione czy nie np. indeksacja plików przez wyszukiwarkę albo sprawdzanie przez program antywirusowy - choć głównie tu chodzi nie o odczyt, a o zapis danych, błędy systemu plików nawet na FAT/FAT32 potrafią skutecznie rozłożyć system, choć na ogół albo ich się nie dostrzega, albo w efekcie dają tego typu problemy jak ten opisany.
Dla pewności zawsze warto używać bezpiecznego odłączania, a od czasu do czasu przeskanować pamięć edge (również kartę sd) i usunąć ewentualne błędy.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750