Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#5041
Napisano 27 kwiecień 2017 - 17:56
#5048
Napisano 27 kwiecień 2017 - 21:44
Widocznie masz model dedykowany dla abstynentów i karze za jazdę pod wpływem
Sprawdziłem dzisiaj jak i czy w ogóle działa w kursach "szczegółowa nawigacja" i na jakiej zasadzie funkcjonuje.
Poniżej zrzuty ekranów mapy, niestety nie zrobiłem zrzutu ekranu komunikatu nawigacyjnego. Co ciekawe, komunikat nawigacyjny, czyli dwa pola (o wysokości ok. 2 pól danych przy ekranie podzielonym na maksymalną ilość pól) na dole dowolnego ekranu, po lewej stronie strzałka w kierunku skrętu i odległością do skrętu, prawe pole informacja typu "skręć w prawo), za wyjątkiem ekranu mapy! Tak, to nie pomyłka. Detekcja zakrętu i informacja o zakręcie nie powoduje jak w mapowcach wyświetlenia ekranu mapy i na nim informacji o skrętach (przynajmniej jak pamiętam tak to było w e810), ale informacja jest wyświetlana na aktualnym ekranie. Za to nie ma tej informacji na ekranie mapy. Ciekawe - może stwierdzono, że nie ma potrzeby wyświetlać dodatkowych informacji, skoro użytkownik widzi gdzie ma jechać.
Teraz kolej na obrazki:
Skala dynamicznie zmieniana przez Edge i przy kursach działa nieco lepiej niż przy samej mapie (tam lepiej ustawić skalę ręcznie).
Ok, wnioski. Na zrzutach widać strzałki zakrętów. Stąd pewno brak wyświetlania informacji nawigacyjnej na ekranie mapy. Kurs ma punkty informujące o zakrętach, jednak z tego co mogę stwierdzić, to Edge 520 przy włączonej szczegółowej nawigacji ignoruje je i wyświetla tylko własne.
Jak wylicza zakręty? Można to wywnioskować dokładnie przyglądając się powyższym zrzutom. Kurs ma kolor niebieski (odcień niech sobie każdy sam dorzuci ) i jak widać nie jest to linia prosta, za to prowadzenie nawigacyjne kursu jest w kolorze czerwonym (wrzosowym, biskupim czy coś koło tego) i ta linia jak najbardziej jest zbliżona do linii prostej.
I to właśnie jest wskazówką jak Edge wylicza zakręty i dlaczego przy tym zdarza mu się wywalić. Jeśli ktoś jeszcze nie zaskoczył: upraszcza kurs i w przypadku gdy występują większe kąty niż ileś tam (tajemnica tworzących pewno) edge informuje o konieczności skrętu. Na ogół to działa poprawnie, czasami przy bardzo ostrych zakrętach je... ignoruje. Choć to pewno problem samego kursu, bo jak widać na 3 obrazku (1 od lewej w 2 rzędzie) sam zakręt wygląda dziwnie: zamiast bezpośrednio w prawo to kurs prowadzi najpierw w prawo, później w górę, a następnie w dół. Trochę dziwne, no ale automat tak zrobił. Podobnie zdarza mu się to przy rondach, na ostatnim obrazku jest właśnie rondo, które edge zignorował. Być może gdyby kurs prowadził pierwszym zjazdem z ronda, to komunikat o zakręcie pojawiłby się, bo taki przypadek też miałem (ale zrzutu nie zrobiłem).
Ten sposób wyliczania informacji nawigacyjnych byłby dobry, gdyby nie możliwość wyłączania się edge przy tego typu nawigacji. Niestety, zdarza się czasami, zwłaszcza jeśli kurs jest nieco skopany. Co prawda w odróżnieniu od powyższego przypadku edge 810 poprawili problem braku lub uszkodzenia zapisu, bo po awaryjnym wyłączeniu plik może być kontynuowany albo zapisany (lub usunięty), jednak trzeba pamiętać o ponownym włączeniu Edge.
Kolejna sprawa - niby miałem włączone punkty kursu, jednak Edge je po prostu zignorował. Trochę to dziwne, jednak po wyłączeniu "szczegółowej nawigacji" komunikaty punktów kursu pokazywały się. Ciekawa sprawa. O ile pamiętam z poprzednich testów w zeszłym roku wyłączenie szczegółowej nawigacji i uzupełnienie kursów o punkty nawigacyjne było dobrym sposobem na nawigację wg kursu bez niebezpieczeństwa wyłączenia się edge. Komunikaty o zakręcie były co prawda inne - w przypadku 'szczegółowej nawigacji' jest strzałka z odliczającą do zera odległością od zakrętu (początek chyba 1/100 mili, czyli ok. 160m), a w przypadku korzystania tylko z punktów kursu taki punkt pokazuje się w miejscu punktu (czy nieco później, z uwagi na lekkie opóźnienie przetwarzania danych).
Tak więc warto rozważyć problem - używanie szczegółowej nawigacji jest dość wygodne, jednak może w efekcie skutkować wyłączeniem edge na kursie i brakiem komunikatów kursu (uwaga - punkty z plotaroute.com - być może wstawienie punktów czym innym np. TC będzie miało inny efekt), z kolei używanie tyko punktów kursu jest pewniejsze, jednak bardziej pracochłonne (ustawienie komunikatów) i nieco mniej wygodne (mniejsze komunikaty).
Mając zabezpieczenie rejestracji danych w fenixie mogę trochę poeksperymentować z kursami o nieco większej długości niż dzisiejszy kurs.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#5049
Napisano 27 kwiecień 2017 - 22:26
Nic nie usuwalem mam go jakiś miesiąc. Kupiony jako nowy.
A co szkodzi spróbować?
Nie oczekuj, że ktoś będzie kombinował za ciebie. Samo zadawanie masy pytań w necie może nic nie dać, często trzeba też samemu pokombinować, testować pomysły.
- gomez lubi to
#5050
Napisano 28 kwiecień 2017 - 05:11
A co szkodzi spróbować?
Nie oczekuj, że ktoś będzie kombinował za ciebie. Samo zadawanie masy pytań w necie może nic nie dać, często trzeba też samemu pokombinować, testować pomysły.
Jak bym nie miał problemu to bym nie pisał. Przytrafiło mi się to i chce rozwiązać problem, a forum jest właśnie od zadawania pytań. Jak rozwiąże problem to na pewno dam odpowiedź. A jak ktoś ma coś konktetnego do napisania to podziękuję i tyle w temacie .
#5052
Napisano 29 kwiecień 2017 - 23:32
Jeśli nie jest przez ten czas włączony, to prawdopodobnie objaw uszkodzonego akumulatora. Jak na gwarancji to zgłoś do serwisu. Jak po gwarancji to wymień akumulator.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#5054
Napisano 30 kwiecień 2017 - 22:27
Panowie,
Przepraszam za trochę dziwne pytanie. Czy ktoś z Was korzystał z edge 800/810/820/1000 jako nawigacji samochodowej?
przepraszam za współpracę i pozdrawiam.
adam
Tak. Edek 1000 nawet się sprawdził :-)
Trasy wyznaczałem sam a następnie wgrywałem do urządzenia.
- parmenides lubi to
ZORBA pozdrawia !!
#5055
Napisano 30 kwiecień 2017 - 22:37
Próbowałem z Edgem 820. Rysowałem trasę w RwGPS I wgrywałem ja do urządzenia. Niestety, ale za każdym razem Edge chciał wyrzucić mnie z autostrady i kierował na inne drogi. Zdawało mi się, że wszystkie opcje mam ustawione tak jak trzeba. Widocznie coś przeoczyłem, spróbuję jeszcze raz.
- parmenides lubi to
#5057
Napisano 30 kwiecień 2017 - 23:21
Tego nie próbowałem. Nie lubię jak urządzenie "narzuca mi" którędy mam jechać. Z ciekowści jednak spróbuję jak będę wracał rano z pracy.
#5058
Napisano 03 maj 2017 - 13:06
Teraz pytanie trening poszedł w las czy jest możliwość gdzieś go w plikach odszukać?
Wysłane z mojego SM-N930F przy użyciu Tapatalka
#5059
Napisano 03 maj 2017 - 15:11
Kolega ma 820 i ma problem z czasem pracy na baterii, bez wifi, bt, bateria po 3h treningu zjeżdża do 30%, na chwilę obecną ma 100% podświetlania, ale już zostało zmniejszone, czy u Was też tylko tyle wytrzymuje ?
Trzeba wyłączyć wyszukiwanie urządzeń z dwóch różnych rowerów ? (pomiar w szosie i mtb). Dzięki za wskazówki. Sam mam 520 i mi zostało po wspólnym treningu 70%.
#5060
Napisano 03 maj 2017 - 17:00
Mój 820 z czujnikiem tętna, kadencji i prędkości oraz BT plus GPS z podświetleniem 30% i GPS zużywa ok. 7% na godzinę. Najprawdopodobniej w przypadku garmina Twojego kolegi ekran zużywa większość energii, choć to i tak moim zdaniem to zbyt duży spadek.
Niech sprawdzi na mniejszym podświetleniu ładując uprzednio Garmina do 100%. Zazwyczaj trzymam go na ładowaniu jeszcze jakiś czas nawet jak pokazuje 100%, bo odnoszę wrażenie, że aku nie jest jeszcze naładowany na maxa. Kiedy odłączałem go kiedyś od razu kiedy pokazywał 100% to odnosiłem wrażenie, że zużycie szybciej idzie w dół, jakby akumulator nie był "pełny".