Skocz do zawartości


Zdjęcie

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11830 odpowiedzi w tym temacie

#8881 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 13 lipiec 2020 - 09:26

Bo jest brana z czujnika obrotu koła. Jesteś pewny, że u Ciebie dobrze działa? Zakręć kołem stojąc w miejscu i sprawdź.

 

 

http://garmin.openstreetmap.nl/ już żyje. Plik stamtąd działa od ręki.
Gdzieś dotarłem do informacji, że jest problem z DRM z bbbike.

 

DRM? Tam jest jakiś DRM? Mam mapy bez żadnych DRM i normalnie działają. Ale faktycznie jest jakiś problem z bbbike, testowo pobrane mapy nie są wiodoczne w garminach. Coś skopali w kompilacji?


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#8882 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2895 postów

Napisano 13 lipiec 2020 - 10:18

Używa ktoś czujnika prędkości Garmina? Zauważyłem, że przejeżdżając przez wiadukty zawsze w tych samych miejscach prędkość na sekundę z 30 parę spada powiedzmy na 15-18 km/h. Da się z tym żyć, ale pytam z ciekawości dlaczego tak się może dziać. Nie wiem jak jest bez czujnika prędkości, bo nigdy tam nie jechałem bez. Wygląda to jakby GPS wariował, ale skoro mam sparowany czujnik, to z niego chyba powinna być brana prędkość. 

A widzisz to na aktywności w Garmin Connect czy w Stravie? Ktoś na forumrowerowe pisał, że prędkość w Stravie jest brana i tak z GPS (a przynajmniej pod segmenty???).



#8883 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 13 lipiec 2020 - 10:24

Domyślam się, że widzi to na liczniku. Wątpliwe, żeby przybliżał wykresy na Connect/Strava i sprawdzał jakie prędkości miał przez sekundę pod wiaduktem...

Na Strava tak i nic dziwnego - w końcu gdyby była brana z obrotu koła, to kto miałby idealnie ustawiony obwód? A tak długość segmentu i czas przejazdu i masz prędkość. Fakt, przy krótkich bardzo odcinkach błędy pozycjonowania mogą i to wypaczyć...

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#8884 czach

czach
  • Użytkownik
  • 527 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 lipiec 2020 - 10:42

Używa ktoś czujnika prędkości Garmina? Zauważyłem, że przejeżdżając przez wiadukty zawsze w tych samych miejscach prędkość na sekundę z 30 parę spada powiedzmy na 15-18 km/h.

Tak. Na Gądowiance tak mam i jeszcze na którymś w pobliżu. Zawsze w tym samym miejscu. Pewnie lokalne zaburzenie pola elektromagnetycznego. ¯\_(ツ)_/¯ :-D


Marcin „czach“ Trzaska SQ6

-- 

Marcin Trzaska


#8885 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 13 lipiec 2020 - 10:49

Na pewno czujnik dobrze działa, bo kręciłem kołem nie raz ;)

Na Stravie nie sprawdzałem, nie wiem czy to w ogóle odnotuje w takim krótkim momencie. 

 

czach, dokładnie. Teraz w niedzielę na Gądowiance, a zawsze tak mam na obwodnicy Leśnicy na Kaczorowskiego. Ciekawe to jest. 



#8886 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 13 lipiec 2020 - 11:05

Masz pod wiaduktem trakcję kolejową? To może być odpowiedź. Nawet GPSy nie lubią się z liniami średniego i wysokiego napięcia.



#8887 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 13 lipiec 2020 - 11:07

Może i faktycznie jakieś zakłócenia sygnału czujnika obrotu koła. Trzeba byłoby sprawdzić dane źródłowe do ewentualnego potwierdzenia.

Na Strava wygląda to mniej więcej tak:

time, distance, cadence, velocity_smooth, pace, lat, lng, altitude
0, 4.9, 77, 0, 0.18026565464895636, 52.444898, 15.119071, 94.4
1, 9.8, 82, 0, 0.18026565464895636, 52.444865, 15.119043, 93.8
2, 14.9, 86, 0, 0.18026565464895636, 52.444832, 15.11903, 94.2
3, 20.2, 89, 5.1, 0.18026565464895636, 52.444792, 15.119032, 94
4, 25.6, 91, 5.2, 0.18026565464895636, 52.444749, 15.119039, 93.2
5, 31.2, 95, 5.3, 0.18026565464895636, 52.444702, 15.119044, 93

Dane "surowe" (z pominięciem hr, mocy, mocy oszacowanej itd.). Jak widać plik z danymi Strava zawiera nie tylko dane tempa, ale wygładzonej prędkości  i ta jest pokazywana na wykresach. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#8888 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 13 lipiec 2020 - 13:45

Prozor, nie mam pojęcia, czy jest tam DRM i czemu nie działa. Taką informację gdzieś natrafiłem w necie i odpuściłem bbbike. Nie chciało mi się zgłębiać tematu skoro jest serwis, gdzie wszystko działa.

Odnośnie odczytu prędkości to mam parę takich miejsc, gdzie prędkość pokazuje dziwną.
Jeden z odcinków to jakieś 500m, gdzie nad głową i w koło jest pajęczyna kabli. Jak jeszcze używałem czujnika kadencji to też tam łapał zawias.

#8889 olek123

olek123
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądTarnów

Napisano 15 lipiec 2020 - 00:32

Cześć, czy w Garminie 520 Plus można cofnąć aktualizację? Ostatnia bardzo zmuliła licznik, co prawda dodali kilka "bajerów" ale wolę by miał mniej ale działał płynniej.



#8890 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 15 lipiec 2020 - 06:22

Znacie jakiś sposób ustawienia w Basecamp/Garminie 810 szerokości wyznaczonej trasy żeby co chwilkę nie sygnalizował zejścia z kursu ? Czasem można się pogubić kiedy rzeczywiście jadę w maliny a kiedy jest kilkumetrowa odchyłka w terenie w stosunku do tego co mam na mapie w Basecomp.



#8891 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 15 lipiec 2020 - 06:32

Używaj planowania kursu na mapach, których siatka dróg nie odbiega znacznie od realnego pokrycia.  Kilkumetrowa odchyłka nie ma znaczenia, musi być znacznie więcej. Ewentualnie ogranicz liczbę punktów trasy, niech Edge przeliczy trasę pomiędzy punktami kursu wg aktualnej mapy - o ile oczywiście ta mapa pokrywa się z tym, po czym jedziesz.

 

Olek123 - tak, należy wgrać starsze firmware, choć należy pamiętać o tym, że traci się wszystkie aktualne ustawienia urządzenia, w tym konfigurację ekranów. Wykonać kopię i przywrócić po aktualizacji (do starszej wersji). 

Więcej informacji - pierwszy post. Problem w tym, że serwis gromadzący dane o oprogramowaniu urządzeń garmina albo wygasł, albo tymczasowo jest niedostępny. Mam nadzieję, że to drugie (problem znany na forum garmina), raczej nie ma innej publicznej (poza źródłami producenta) tego typu biblioteki firmware. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#8892 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 postów
  • Skądwwwa

Napisano 16 lipiec 2020 - 13:11

Jakiś czas mnie nie było dawno nie narzekałem :) 

po kilku miesiacach z 530 - udany zakup nie wnerwia jak 820 nie zamula - działa mino braku dotyku jestem bardziej zadowolony niż z 820 - o wiele bardziej .  

 

ale ostatnie kilka razy pojawia sie dziwny komunikat przy włączaniu - 

"nie można załadować map" mogę kliknąć OK ,  klikam system sie ładuje i wygląda jakby wszystko działało 

 

ktoś wie co taki komunikat znaczy i jak sie go pozbyć ? czo coś nie działa ? z navi ostatnio nie jezdziłęm ale pole mapa niby pokazuje wszsytko jak trzeba w czasie jazdy - drogi pozycje.... 

 

nie mam czasu tego wszystkiego formatować - ale czy to olać czy cuś mi jednak nie działa ? 

 

Pozdr



#8893 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2895 postów

Napisano 17 lipiec 2020 - 11:01

A czy aktywowałeś swoją mapę Trailforks? Wydaje mi się, że miałem coś podobnego po updacie map, gdy nie miałem aktywnej mapy Trailforks.



#8894 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 postów
  • Skądwwwa

Napisano 17 lipiec 2020 - 11:18

Nic nie dotykalem tylko wgrywam treningi czasem kursy i wio. Ale jakis czas temu chyba automatycznie jakas aktualizacja systemu sie zrobila i moze cos poprzestawiała.
Trailforks nigdy nie uzywalem nie do konca nawet wiem coto i poco.
Pozdr

#8895 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2895 postów

Napisano 17 lipiec 2020 - 12:30

To dodatkowe mapy w postaci szlaków MTB dołączone do Edge 530 gratis. Tylko, że trzeba je zaaktywować, instrukcja jest kilkanaście stron temu w tym wątku.



#8896 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 17 lipiec 2020 - 12:34

Zgadza się, to właśnie brak aktywowanych map Trailforks. Licencja wymaga aktywowania, ale chyba nigdzie w instrukcji to nie jest opisane, choć powinno, no i wprawia w konsternację użytkowników. Aktywacja po podłączeniu do PC/Mac i programu Express.


  • MaciekTu lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#8897 Wojtek K.O.M.

Wojtek K.O.M.
  • Użytkownik
  • 187 postów
  • Skądśląsk

Napisano 19 lipiec 2020 - 07:46

Nurtuje mnie pytanie dotyczące E1030+. Otóż, zastanawiam się czy Garmin wprowadzając na rynek E1030+ chciał zrobić pewien pomost ze swojego flagowca e1030 do przyszłego topowego urządzenia, testując różne rozwiązania techniczne jaki i programowe? Jak już jestem przy przyszłościowych rozwiązaniach technicznym to jednym z cennych dodatków w przyszłym E byłoby ładowanie solarne, a jak już byłoby ładowanie solarne to w miejscu wytłoczonego napisu w przedniej części mogłaby znajdować się lampka przynajmniej do jazdy dziennej w kilkoma trybami świecenia. Oj się rozmarzyłem. Jeszcze nawiązując do moich pytań w sprawie przyszłego urządzenia, jeśli sprawdzą się moje domysły czy też przypuszczenia to ciekawi mnie kiedy planowana jest premiera rynkowa nowego Edge'a?


:) 


#8898 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 19 lipiec 2020 - 09:36

Nie, jak już wspomniałem wcześniej, to e830 z większym ekranem. Ot lifting i ujednolicenie platformy x30. Programowo niewiele więcej, ale na pewno żaden pomost czy testy do x40. W tym pewno będzie odmiana z ładowaniem solarnym, właściwie w przypadku Edge ma to zdecydowanie większy sens, niż w zegarkach - przynajmniej jeśli chodzi o dostęp do nasłonecznienia. Tylko ciekawe ile opcja z dosłonecznieniem będzie więcej kosztować...

 

O lampce zapomnij, nie sądzę, żeby miało to jakiś sens (jakiś polar miał diodę z przodu, nie wiem po co) - jedyne zastosowanie to niby światło do jazdy dziennej (w innym przypadku musiałoby być możliwość regulacji poziomu światła) ale przy akumulatorach o względnie niskiej pojemności i tak miałoby to znaczący wpływ na zużycie prądu i w efekcie niewielki czas zasilania urządzenia - wystarczy popatrzeć na zużycie energii przy różnych poziomach podświetlenia ekranu. 

 

Kiedy nowa seria? Najprawdopodobniej za rok.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#8899 d.m.

d.m.
  • Użytkownik
  • 170 postów

Napisano 19 lipiec 2020 - 12:28

Wiecie jak Garmin oblicza FTP? Mam na myśli to autowykrywanie nowego FTP. Mam Edga 830 i po dzisiejszym teście przestało mi się to wszystko kleić.

 

Do tej pory było tak:

- mój max z 20min: 223W (95% = 212W) - moc z ustawki, sporo szarpania w tym czasie

- autowykrywanie Garmina: 215W

- szacowanie Stravy: 217W

 

Różnica pomiędzy platformami mieściła się w pojedynczych watach, więc nie robiłem z tego zagadnienia.

 

Natomiast dzisiaj pojechałem sobie 20 minut na maksa, bo czułem, że forma trochę skoczyła i wyszło tak:

- max z 20 min: 249W (95% = 237W) - długi w miarę płaski kawałek równej drogi, starałem się jak najrówniej trzymać moc w okolicach 240-260W

- autowykrywanie Garmina: 219W (???)

- szacowanie Stravy: 239W



#8900 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 19 lipiec 2020 - 12:34

A jaki masz pomiar mocy?



Dodaj odpowiedź