G520+, wersja 5.70, dane aktualne mi pokazuje. Jaką wersję u siebie macie??
Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#9403
Napisano 12 październik 2020 - 10:46
@Parker, testowałem RunSafe+ od fbbbrown:
https://apps.garmin....e0-f92555b75812
Działało poprawnie, aczkolwiek szczerze mówiąc warto poza Edge zakupić urządzenie uniwersalne - zegarek. Nawet jakiś niedrogi jak Forerunner 735XT, który fajnie uzupełni Edge-a o pozostałe (pewnie rzadziej wykonywane) rodzaje aktywności.
Mam problem z Light Network w Edge-u 530: działało dobrze ale przestało, pewnie coś naklikałem źle..
Varia RTL 500 wraz z ION 200 RT nie chcą sparować się i utworzyć Light Network. Kółko "Forming Light Network" kręci się w nieskończoność. Duża szansa, że zapomniałem w jakiej kolejności się to wykonywało, czy ma ktoś pod ręką dobry link jak to się konfigurowało? Albo pamięta jak to zrobić aby zadziałało?
EDIT: co ciekawe Edge wykrywa tylko Varię RTL500 jako radar... a Light już nie wykrywa. Natomiast Fenix 6X Pro w tym samym momencie wykrywa i jako światło i osobno radar...
EDIT2: tak tak, oczywiście już drugą lampkę (ION-a) wsadziłem do klatki faradaya aby sprawdzić z jedynie radarem w pobliżu ....
#9404
Napisano 12 październik 2020 - 11:47
Też powyższą apkę testowałem przez chwilę, ale zwłaszcza do podstawowych danych podczas biegu raczej bez sensu nosić na nadgarstku klocka typu Edge, do tego typu danych podstawowy zegarek biegowy.
Więcej sensu ma użycie Edge do turystyki, choć i tu chyba lepiej użyć dedykowanych urządzeń, przynajmniej do turystyki "na poważnie" (wymienne akumulatory/baterie itp.), a przy incydentalnych aktywnościach turystycznych faktycznie Edge dałby radę, nawet bez trybu oszczędzania energii bez problemu wystarczy jej na całodniową wycieczkę, można ewentualnie doładowywać powerbankiem. Do tego turystyczne mapy ze szlakami i na większych ekranach jest większy komfort korzystania niż na małym ekranie urządzenia naręcznego.
Zresztą apka odwalała mi numery, np. nie mogłem zatrzymać aktywności.
Usuwałeś wszystkie światła/radar?
No i przede wszystkim źle parujesz światło. Radar jest widoczny bez parowania, tak żeby każdy w zasięgu mógł z niego korzystać. Światło MUSI być przełączone w tryb parowania i dopiero wtedy może być wykryte i sparowane przez urządzenia. Co więcej - chyba tylko jedno urządzenie może być sparowane ze światłem, przynajmniej jedno które w danej chwili z tego światła korzysta. "Utrudnienia" wynikają z tego, że lampką można sterować, byłoby dość ciekawe, jakby kolega jadący z właścicielem lampki nagle zaczął się nią bawić
Tryb parowania lampki radaru: przycisk przytrzymać przez ok. 2 sekundy, zacznie migać na fioletowo (i zaświeci się światło tylne), tryb parowania aktywny przez 5 minut lub do naciśnięcia przycisku.
https://www8.garmin....E92E92B980.html
Oczywiście lampkę ION 2000 RT też trzeba sparować (światło!), masz to w instrukcji: https://trek.scene7....T_web_final.pdfna stronie drugiej.
G520+, wersja 5.70, dane aktualne mi pokazuje. Jaką wersję u siebie macie??
No to masz ostatnią wersję firmware: Edge 520 Plus v.570
- EmPe lubi to
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#9405
Napisano 12 październik 2020 - 12:14
Dzięki Prozor, będę próbował dalej - natomiast stary RTL500 nie ma trybu parowania, można go cały czas parować. Troszkę to tam inaczej wymyślili.
Mam ciekawostkę odnośnie tematu, który nieraz tutaj wracał, czyli barometrycznego pomiaru wysokości w urządzeniach Garmina, akurat mój Fenix wykrył skok ciśnienia, który zaowocował ciekawostką jak chodzi o wskazanie wysokości. Google Earth Pro twierdzi, że wysokość ulicy przy moim miejscu zamieszkania to 213m, wysokość mojego piętra to około (+/- 3m) 238m. I to zgadzałoby się z odczytem wysokości informującym o 240m. Natomiast w ciągu ostatnich kilkudziesięciu minut Fenix zaobserwował na tyle spory skok ciśnienia, że adekwatnie wysokość została srogo skorygowana: aż do 292m. W tym czasie przemieszczałem się w pionie/poziomie
#9406
Napisano 12 październik 2020 - 12:29
Fakt, RTL500 ma "po staremu", obowiązek parowania światła wprowadzili dopiero w nowym modelu (510) - może były skargi, że ktoś przełączał światełko? Ale faktycznie, teraz instrukcję sprawdziłem i na to wygląda, że to bez parowania jest. Hymm... Musiałbym spróbować na swoim egzemplarzu RTL500
Co do ciśnienia i wysokości: TTTM. Niestety. Tu niewiele się zmieniło, zawsze duże skoki ciśnień będą oddziaływać na wskazania (błędne) wysokości. Nawet włączona autokalibracja (od czasu do czasu próbuje uśredniać wynik wysokości z gps) niewiele daje, zwłaszcza jak sygnału gps nie jest dostępny (w pomieszczeniu).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#9407
Napisano 12 październik 2020 - 12:47
Jak masz możliwość sprawdzić jakoś w wolnej chwili to byłbym wdzięczny - najbardziej mnie dziwi fakt, że Edge pokazuje tylko "Radar xxxx" a Fenix "Radar xxxx" oraz "Light xxxx" (numery te same). Nawet, jeżeli w Edge-u wchodzę w Add sensors -> Lights to wyszukuje tylko "Radar xxxx".
Stety niestety - i tak na ten moment z urządzeń stricte konsumenckich barometryczny czujnik wysokości wydaje się być najdokładniejszą metodą pomiaru wysokości w trakcie wykonywanej aktywności. Chyba takiego pomiaru nie ma sensu później poprawiać Stravą i jej mapami DEM, zwłaszcza, że Edge są wyposażone w "Garmin DEM Map EU 2017.20", w przypadku Fenixa widzę coś co się nazywa "Worldwide DEM Basemap, NR". Czy mapy DEM w Garminach czy te w Stravie są dokładniejsze? Ciężko wyczuć, pewnie są podobnie niedokładne i dlatego faktycznie korzystanie z barometrycznego czujnika to sporo dokładniejsza metoda (nawet, jeżeli będzie rozkalibrowany i zaczniemy od innej wysokości).
#9408
Napisano 12 październik 2020 - 13:37
Sprawdzę po południu, z ciekawości jeszcze jak zachowują się dwa radary i ich światła na jednym Edge
Strava od pewnego czasu koryguje nie wg map DEM (digital elevation model - Numeryczny Model Terenu), a wg danych użytkowników z ich urządzeń barometrycznych: https://support.stra...es/115000024864. Stworzyli na podstawie danych przesyłanych do nich własne mapy DEM, domyślam się, że uśredniane, ale z wielu pomiarów mogą wyjść całkiem przyzwoite wartości pomiarowe (standardowo odrzuca się skrajne wyniki, resztę uwzględnia do uśredniania). Garmin chyba dalej korzysta z DEM, przynajmniej jeśli chodzi o wyznaczanie tras (być może również i przy korekcie), co mnie trochę dziwi, mają dane użytkowników, mogliby wykorzystać jak strava.
Jak popatrzysz na wielkość map DEM w urządzeniach, to są to dość małe mapy, a biorąc pod uwagę ich obszar pokrycia wyraźnie sugeruje to niewielką dokładność. I tak niestety jest.
W powyższych przypadkach chyba najłatwiej korygować wysokość od czasu do czasu ręcznie lub za pomocą punktów kalibracyjnych: fabrycznych CMW (to chyba korzysta z DEM) lub z punktu startowego pozycjonowanego wg GPS.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#9409
Napisano 12 październik 2020 - 14:15
Fabryczne CMW to jest właśnie wykorzystanie map DEM (opcja "Uzyj CMW" to w angielskiej wersji "Use DEM"), tak to rozumiem. Może z czasem zainspirują się Stravą ale w sumie mapy DEM w Garminach są z tego co rozumiem niskiej rozdzielczości ostatecznością. Tylko, że... ta funkcja i tak czeka na połączenie z sygnałem GPS aby użyć sensownej lokalizacji. No i rodzi się pytanie czy wtedy wysokość z GPS nie będzie dokładniejsza jak poniżej:
Dla testu wykonałem taką kalibrację właśnie w Fenixie i z 292m (po porannym skoku ciśnienia z 240m, które to 240m wydaje się poprawne dla mojego piętra) mapa DEM zaproponowała 209m. 209m czyli poziom ziemi plus minus, Google Earth Pro pokazuje w tym miejscu 213m, więc jako tako. Natomiast kalibracja z GPS dała ciekawy wynik, ponieważ najwyraźniej GPS w Fenixie uwzględnia jako tako także wysokość i tutaj kalibracja z GPS zaproponowała 257m (czyli z uwzględnieniem mniej więcej piętra na którym się znajduję). Niby odchylenie większe w GPS, ale pewnie najlepiej byłoby sprawdzić w miejscu z dobrym zasięgiem... Test wykonany na balkonie, więc też idealny zasięg GPS to nie był - na pewno do powtórzenia na zewnątrz w miejscu o dobrym zasięgu GPS.
Natomiast ciekawi mnie fakt, że w Edge-ach nie ma opcji kalibracji wysokości na bazie map/GPS - mamy jedynie możliwość ręcznego wprowadzenia wysokości.
#9410
Napisano 12 październik 2020 - 14:51
No nie sprawdziłem wersji angielskiej
Tak to ma miej więcej działać, że musi najpierw określić gdzie jesteś, a następnie użyć wysokości zdefiniowanej w tym punkcie. Tyle tylko, że urządzenie nie wie, że jesteś na którymś tam piętrze, stąd wynik taki, a nie inny.
Domyślam się, że kalibracja na bazie map/gps będzie w kolejnej wersji Edge (x40?), choć skalibrować na podstawie GPS możesz i teraz, tyle tylko, że to... dość długo trwa. A użytkownik przywykł, że włącza urządzenie i po chwili może włączyć aktywność z poprawnym określeniem wysokości przez punkt kalibracyjny - to rozwiązanie było wprowadzone właśnie po to, żeby nie czekać aż nastąpi kalibracja w pionie, bo nikt tyle czasu mieć raczej nie będzie.
Zaraz sprawdzę łączenie światła w starym radarze
Podłączenie: szukaj -> radar, podłączenie i najpierw Edge 1030 chyba zgłupiał bo ze dwa razy rozłączył wszystkie światła i radary, później ustabilizował połączenie i miałem dostępne dwa radary i trzy światła, wszystko działało chyba dobrze, ale nie wiem, czy taka konfiguracja będzie pracować bezproblemowo.
Edge RTL500 widzi tylko jako radar i wystarczy podłączyć go do Edge, żeby obsługiwał radar i światło..
Fenix radar/światło - może rozwiązali to w ten sposób, żeby mieć możliwość obsługi świateł z pominięciem radaru? W wyższych modelach konieczne jest oddzielne sparowanie świateł, oddzielne podłączenie radaru.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#9411
Napisano 12 październik 2020 - 17:42
No dobra, udało się przywrócić połączenie w sposób stabilny. Co prawda lampki potrzebowały trochę czasu aby się dogadać, ale utworzyły poprawny Light Network, ustawiłem dla obu parametry - w tym uruchomienie na "Timer Start". Gdy rozpocząłem aktywność lampki zamiast mrygać delikatnie na niebiesko (informacja o standby) uruchomiły się, mogłem modyfikować parametry. Gdy zakończyłem aktywność lampki zgasiły się. Dla testu ponownie uruchomiłem, ponownie zgasiłem - wszystko działało poprawnie.
Aż do momentu, gdy Garmin po zakończeniu aktywności się uśpił. Wtedy radar RLT500 się wyłączył zupełnie (zgasła dioda mrygająca na niebiesko). Bontrager się oczywiście nie wyłączył - pozostał w trybie czuwania (niebieska dioda raz na jakiś czas). I wszystko się zepsuło, nie jestem w stanie uruchomić całości na nowo aby Light Network się utworzył, czy może powinienem w jakiejś kolejności uruchomić Edge i Varię?
Liczę na to, że skoro udało się doprowadzić do poprawnego sparowania i utworzenia Light Networka to nie muszę usuwać sensorów i od nowa parować..
EDIT:
Dalsze testy (bez rozłączania sensorów, bez dłubania w Edge-u) wykazują, że po prostu Light Network nie za każdym razem chce się utworzyć. Jeżeli chwyci to stabilnie. Jak nie chwyta to w nieskończoność wyświetla informację o tworzeniu Light Network-a, czasami na moment jedna lampka się aktywuje "w sieci" a czasami nic. Nie za bardzo rozumiem czym to jest powodowane.
#9412
Napisano 12 październik 2020 - 19:37
A po włączeniu Edge ponownie się nie włącza wszystko? U mnie i przednia lampka Garmina i radar z tyłu działa poprawnie. Zawsze, czy jak przechodzą w stan uśpienia, czy wyłączenia - warunek, żeby po wyłączeniu włączyć lampki najpierw, bo jeśli będą włączone później, to faktycznie głupieje. Czy też głupiało jak używałem RTL500, od tego czasu po wyłączeniu lampek zawsze włączam najpierw lampki, później Edge i wszystko łączy się poprawnie.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#9413
Napisano 12 październik 2020 - 21:33
Nie pomogło - po prostu w moim Edge-u 530 tzw. "Light Network" się nie formuje. Lub formuje od niechcenia, raz na kilka prób. Jest to o tyle dziwne, że wszystkie pozostałe czujniki czy ANT+ czy BT są wykrywane i łączą się praktycznie natychmiastowo.
Obie lampki (Ion 200RT i Varia RTL500) dla testu podpiąłem do Fenixa 6X Pro - połączyły się niemal natychmiastowo, gdy wyłączyłem zegarek przeszły w tryb czuwania. Gdy włączyłem od razu się podpięły i ustawiły skonfigurowany tryb (Auto / Individual). Szkoda, że w Fenixie nie znalazłem opcji uruchamiania świateł na tryb "Timer start", bo to w Edge-u jest bardzo wygodne rozwiązanie. Druga kwestia - w Fenixie od razu zostały rozpoznane jako "Headlight" oraz "Radar", a w Edge-u czasem są jakby "niezupełnie" wykryte tak jak na zdjęciu poniżej, tzn. obie wykryte jako "Other", innym razem po minucie-dwóch mielenia połączyło ale radar nie był "Radar" tylko rozpoznany jako "Taillight" ...
Zgaduję, że zrobić backup, factory reset a następnie jeżeli ten nie pomoże to gwarancja?
Gdy podpięta jest tylko jedna lampka - czy to radar czy to lampka - łączność jest natychmiastowa i śmiga pięknie.
#9414
Napisano 12 październik 2020 - 22:15
No i wychodzi na to, że faktycznie magicznym środkiem był Master Reset. Backup zrobiłem chyba poprawnie, więc od razu zdecydowałem się na opcję z wymazywaniem. Czysty Edge, nic nie przywróciłem, nawet nie parowałem na nowo telefonu - uruchomiony, od razu dodałem lampki no i wreszcie całość działa tak jak powinna .
No i oczywiście tak jak Prozor zaznaczył poprawnie i w miarę sprawnie wszystko się paruje, gdy najpierw uruchomimy lampki (w moim przypadku tylko Varię, bo Ion 200 RT ma stan czuwania) a następnie odpalimy Edge-a. Wreszcie można jechać zamiast zastanawiać się ile jeszcze lampki będą się parowały.. .
EDIT: ciekawostka - problem wrócił, gdy przywróciłem pełny back-up wykonany przy pomocy programika do backup-ów: https://github.com/a...backup/releases Czyli wychodzi na to, że coś w konfiguracji psuło Edge-a . Trzeba poszukać co...
- Prozor lubi to
#9415
Napisano 13 październik 2020 - 11:13
"Debugowanie" Edge-a i szukanie co powoduje problem z Light Networkiem pewnie dopiero po południu.
Tymczasem zainstalowałem betę 11.77 w Fenixie 6X Pro, jeżeli ktoś jest zainteresowany jak wyglądają Workout Suggestions, to niestety moja propozycja na dzisiaj jest dość nudna - po prostu "Base" niezależnie czy rower czy bieganie (w innych rodzajach aktywności nie stwierdziłem Workout Suggestions). Tutaj krok był tylko jeden - 47 minut 145W, natomiast podejrzewam, że w inne dni się pojawi coś ciekawszego, bardziej interwałowego choćby. Przy starcie aktywności może się propozycja wyświetlić bądź można ją wywołać z menu treningu.
#9416
Napisano 13 październik 2020 - 11:23
Garmin 520 + na Amazon za 669 zł https://www.amazon.d...l/dp/B07D9N7WKB
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#9418
Napisano 13 październik 2020 - 11:52
Harvey, dzięki za wzmiankę. Co prawda nie kupiłem 520+ (bo i po co?) ale z ciekawości rzuciłem okiem na amazon.de i sprawdziłem parę pierdół, które mi po głowie chodziły od pewnego czasu. No i zamówienie jedno też zrobiłem, co prawda "nieco" droższe, ale... wyhaczyłem przy okazji Tacx Neo T2800 "Brandneue Produkte" - pewno wysprzedaż magazynowa starszych modeli. Za to cena którą przyszło mi zapłacić rekompensuje z świadomość (przyszłego) posiadania starszego modelu: Łączna kwota: EUR 557,00, bank pobrał po przewalutowaniu 2513,15 złocisza. Dostawa planowana jest jest od tygodnia do ok. 3 tygodni.
Jak ktoś ma ochotę, to jeszcze jeden egzemplarz w tej cenie jest do zgarnięcia.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#9420
Napisano 13 październik 2020 - 12:45
Amerykańskie Edge to inne produkty wyposażony w mapy Garmina na inny kontynent. Zmienia się to bodajże dopiero w 1030+ , który posiada oryginalne mapy dwóch kontynentów. Poza tym zamawiając ze stanów i wysyłając to do PL narażasz się na niemal pewne spore dopłaty na cłach.
Inna sprawa, jeżeli akurat odwiedzasz osobiście jeden z krajów takich jak Stany/Japonia/Chiny i po prostu zakupisz sobie to na miejscu, aczkolwiek dla mnie nadal mapy Garmina to całkiem niemała wartość tych urządzeń .