Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ultimate Cf Sl 8.0 Vs Ultimate Cf Slx 8.0


31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Universal1989

Universal1989
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 15 maj 2018 - 09:30

Witam, czy są tutaj osoby które są w stanie rozłożyć te dwa rowery na czynniki pierwsze i porównać je ze sobą podkreślając wady i zalety i ostatecznie zasugerować jaką byście podjęli decyzję dokonując zakupu ?

W grę wchodzą dwa rowery Canyona 

 

https://www.canyon.c...-cf-sl-8-0.html

 

https://www.canyon.c...f-slx-8-0.html 



#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 15 maj 2018 - 10:16

Tu nie zbytnio czego rozkladac. Pelny opis jest przeciez zalaczony.
Roznice sprowadzaja sie do:
1. Ramy
2. Kol
3. Kokpitu
Reszta jest ta sama, pomijam opony.
W SLX masz lepsza rame, kola i zintegrowany kokpit, ktorego wymiary jak ci spasuja bedzie super.

#3 Universal1989

Universal1989
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 15 maj 2018 - 11:32

Tak myślałem że różnica będzie sprowadzała się do ramy która w SLX będzie zdecydowanie lżejsza. Ale czy tylko o wagę tutaj chodzi ??

Koła faktycznie myślę że będą lepsze w SLX ale chyba też to nie jest jakiś top, ogólnie myślałem o składanych karbonowych stożkach 50mm.

Co do kokpitu wygląda on nie ukrywam w moich oczach wizualnie mega pozytywnie ładnie, ale jest minus że nie możemy ingerować w jego wymiary.

 

Czy jest więc sens dokładać 6 tyś dla lepszej ramy, ładnego kokpitu i kół które chyba nie jest mimo wszystko topowe ??



#4 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 15 maj 2018 - 11:45

Generalnie wszystko zależy od tego czego oczekujesz :). Równie dobrze możesz kupić rower na aluminiowej ramie z karbonowym widelcem, shimano 105 i pewnie osiągi będą niemal identyczne. Grunt żeby rozmiar i pozycja na rowerze była dobrana pod użytkownika.

O ile nie planujesz jeździć na czas długich alpejskich podjazdów, czy ścigać się o cenne sekundy (ułamki sekund?), to wydaje mi się, że racjonalnego powodu zakupu CF SLX nie ma, poza tym że po prostu Ci się podoba, i chcesz mieć fajny rower.


  • kaloo i Marcin321 lubią to

#5 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 15 maj 2018 - 11:53

SLX jest bardziej AERO. Czy w praktyce więcej oszczędzisz to zalezy od Ciebie i od trasy. To jest pierwszy rower szosowy?

 

Jeżeli tak to j/w kolega pisał, dobry aluminiak na 105 bardzo mało odstaje dla amatora od takich sprzętów, a skoro masz taki budżet, to pozwoli się też nie martwić o zostawienie go przed sklepem, spokojnie tanio dopasować sobie mostek, kierę jak nie będą leżeć etc.   :). Jak któryś z rzędu to pewnie byś nie pytał czym się różnią ;).

 

Ale jak kasa to nie problem, to czemu nie ;). Ale jak te 5000 robi różnicę, to imho lepiej tańszy, reszta na ciuchy, pomiar mocy, licznik, bike fitting etc.



#6 Universal1989

Universal1989
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 15 maj 2018 - 12:33

BLUE - to nie jest mój pierwszy rower szosowy. OD jakiegoś czasu bardzo mi te rowery się podobały, jeździłem na przełaju ale widząc innych użytkowników szosy zawsze mi to się podobało i dwa lata temu zdecydowałem się na zakup swojej pierwszej szosy w ciemno Padło też na Canyona ( podobają mi się te rowery są klasyczne w swoim wyglądzie i pasują moim gustom ). Jednak nigdy nie jeżdząc na szosie ryzykowałem czy mi się to w ogóle spodoba czy się w to wkręcę. Kupiłem z serii Endurace al 6.0 na shimano 105. Po dwóch latach i przyjemnośći jakie daje mi spędzanie czasu na rowerze, chciałbym zrobić krok dalej i pójść w typowo w Ultimate czyli bardziej sportową wersję plus karbon. Nie chciałbym za rok czy za dwa żałować aaaaa mogłem kupić SLX. Stąd moje przemyślenia i chęć posłuchania waszej opinii za które bardzo dziękuję :)

 

PS. Jeszcze gdyby malowanie z cf sl 7.0 z  te z białymi wstawkami zamiast czerwonymi dało się skonfigurować do cf sl 8.0 byłbym szczęśliwy :)



#7 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 15 maj 2018 - 13:57

Pod tym względem i tak wole te czerwone wstawki niż praktycznie cały jednolicie czarny CF SLX 8.0 ... co kto lubi, ale też uważam, że słabe jest to, że niektórzy producenci ograniczają swoje wersje konkretnymi wersjami kolorystycznymi. 



#8 Universal1989

Universal1989
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 15 maj 2018 - 14:04

Pod tym względem i tak wole te czerwone wstawki niż praktycznie cały jednolicie czarny CF SLX 8.0 ... co kto lubi, ale też uważam, że słabe jest to, że niektórzy producenci ograniczają swoje wersje konkretnymi wersjami kolorystycznymi. 

Tak ten cały czarny za czarny jak kolwiek to brzmi :) Lubie klasykę stonowanie ale malowanie z ultimate cf sl 7,0 z białymi wstawkami było by optymalne jednak z czerwonymi też przypadł moim gustom i chyba tak pozostanie na chwilę obecną SLX skreślony przynajmniej na dzisiaj. Jeżdzę dalej swoim aluminiowym czekając na jakies małe promo ze strony Canyona z model CF SL 8.0 a pieniądze które zostaną w budżecie zainwestuję z Garmina 520, kółka stożkowe karbonowe 38 lub 50 plus pomiar mocy i jakieś ciuszki :)



#9 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 15 maj 2018 - 15:49

Zadales otwarte pytanie, czy szukales tylko potwierdzenia, ze 16k zl to nie jest twoj budzet?


#10 Universal1989

Universal1989
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 15 maj 2018 - 18:03

Jako takiego bardzo sztywnego budżetu nie mam. Jestem człowiekiem któremu jeśli coś bardzo się podoba i uważam że te droższe jest o wiele lepsze potrafię mocniej oszczędzić i gdzieś sięgnąć głębiej do kieszeni. Po drugie nie chciałbym za rok czy dwa drapac się po głowie i myśleć czy aby dobrze zrobiłem a może mogłem dołożyć i kupić SLX. Stąd założenie tutaj tematu w celu spojrzenia przez innych na tą sytuację czy jest sens. Czasem ktoś z boku jest w stanie rzucić na dany temat inne światło i uświadomisz sobie tak to jest to. Po drugie naprawdę nie jestem dużym znawcą i chciałem poznać waszej opinii jakie są różnice pomiędzy tymi dwiema szosami. Myślę że ultimate cf sl 9.0 w zupełności zaspokoi moje potrzeby a zakładając że wydał bym 16 tys na SLX to różnice mogę spożytkować na fajne karbonowe stożki do tego miernik mocy i wiadomo przyda się komputerek. Mam gdzieś w głowie jakiś plan na te 3 rzeczy ale znów do każdej z nich znaki zapytania. Jeśli nie męczę swoimi problemami i chętnie ktoś jest w stanie pomóc mogę napisać co mi chodzi po głowie i czy jest aby logiczne i korzystne ☺️

#11 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 maj 2018 - 18:36

Jak masz budżet to kup SLX. A na nowe koła, pomiar, ciuchy kasę potem też znajdziesz. Gdybyś kierował się zdrowym rozsądkiem to nadal byś jeździł na tym co masz teraz.


#12 Universal1989

Universal1989
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 15 maj 2018 - 19:34

I tak będzie. Jedzą dalej na tym co mam jak powiedziałeś bo niczego mi w nim nie brakuje ale nie wiem czy ktoś z was ma tak że chciałby coś zmienić poprostu by cieszyło go jeszcze bardziej niż cieszy, tak właśnie było by w tym przypadku. Uda się sprzedać obecny rower zmienię na ten karbonowa ultegre ☺️

#13 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 15 maj 2018 - 19:37

Spoko. Nie jesteś jedyny. Wielu nas tak ma jak piszesz :-)

#14 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1427 postów

Napisano 15 maj 2018 - 19:57

zdecydowałem się na zakup swojej pierwszej szosy w ciemno Padło też na Canyona ( podobają mi się te rowery są klasyczne w swoim wyglądzie i pasują moim gustom ). Jednak nigdy nie jeżdząc na szosie ryzykowałem czy mi się to w ogóle spodoba czy się w to wkręcę. Kupiłem z serii Endurace al 6.0 na shimano 105. Po dwóch latach i przyjemnośći jakie daje mi spędzanie czasu na rowerze, chciałbym zrobić krok dalej i pójść w typowo w Ultimate czyli bardziej sportową wersję plus karbon. Nie chciałbym za rok czy za dwa żałować aaaaa mogłem kupić SLX. 

No proszę, historia jak moja :) 

 

Też jeździłem na endurance, ale zawsze moim oczkiem w głowie był Ultimate, na którego patrzyłem z zazdrością u innych. 

 

Wybór był prosty, przy jednej ramie przyspieszało mi serce:

SDOSsr8.png

 

Ultimate CF SL 7.0

 

Dlaczego najniższa wersja? Bo uwielbiam malowanie tej ramy, a osprzęt się zużywa i zawsze można pójść w górę. To samo z kołami. Poza tym nie sądzę, żeby jednorazowe wydawanie większej kasy miało sens pod moją amatorską jazdę + czasem jakaś ustawka i odświętne ściganko. Rowerek dostosowałem pod siebie, dając lekko dłuższy mostek (tak lubię), na przyszły rok chciałbym dać korbę z pomiarem, a w połowie tego na spokojnie jakieś stożki i szytki. 

 

Miałem okazję testować różne sprzęty, na czele z topowym Venge z Di2 i Tarmac'iem na eTapie i jakoś ogromnej różnicy przy moim wytrenowaniu nie czułem. Nie ma się co szarpać. 


  • piotrkol lubi to

#15 Universal1989

Universal1989
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 15 maj 2018 - 20:34

Miło że temat się rozwinął i głos zabrali ludzie ktozi są w podobnej sytuacji jakie jestem ja teraz
Są przepraszam byli bo jak widać kolega swój plan wcielił w życie. Rower jest piękny w tym malowaniu dla mnie lubiącego piękno w jej prostocie najlepszy. Napisałem dzisiaj do Canyona czy da radę wrzucić "graty" z cf sl 8.0 właśnie do malowania z 7.0 odpowiedź była taka jakiej się spodziewałem czyli NIE. To największy moim zdaniem Canyona że nie jest elastyczny z delikatnymi zmianami by klient był nie tylko szczęśliwy a w niebowzięty ☺️

#16 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1984 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 15 maj 2018 - 20:35

Bo tak naprawdę to duża różnica występuje przy przesiadce z wiekowego aluminium, na nowy karbon. A jak się zmienia dobry karbon, na trochę lepszy karbon, to dla nas amatorów różnice są pomijalne. Najlepszym wyjściem jest kupno tego co się podoba wizualnie bo wszystkie wymienione tu rowery są świetne. Brać to co cieszy oko i nabijać kilometry - tak to widzę :D
 
Ja tak samo jak kolega powyżej - zakochałem się w jednym konkretnym malowaniu i go kupiłem. Ma już 3 lata, a ja wciąż jestem zachwycony :)

33624380860_a9d59446f7_c.jpgDSC_0652 by Piotr K, on Flickr


  • Born Ready lubi to


53608702113_1697d8a0bf_o.png 53120563481_c30890a179_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png

248


#17 Universal1989

Universal1989
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 15 maj 2018 - 20:46

Nie spodziewałem się że Piotr odezwie się w tym temacie, tym bardziej mi miło i to u Ciebie Piotrek wpadłem pierwszy raz na Canyona Twoje wpisy i sposób prowadzenia tematu o swoim rowerze. Dobrze znany mi jest Twój blog strava i jak wygląda Twój rower jak dbasz o niego. Więc to ze nie myślę o innych rowerach przy zmianie jak Canyon to poniekąd gdzieś tam Twoja mała cegiełka ☺️
  • piotrkol lubi to

#18 bolek10

bolek10
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 24 czerwiec 2018 - 18:18

Poczytaj - może coś Ci pomoże: https://szosa.org/to...y-canyon/page-2

 

Ja z racji takiej że jeżdzę tylko po płaskim wybrałem Aeroad.



#19 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 25 czerwiec 2018 - 07:06

A porównywaliście geometrię tych ram ?

Bo, poza wagą, widać na pierwszy rzut oka, że SLX jest bardziej wyścigowy - główka ramy jest umieszczona niżej. A na dodatek inny mostek. Finalnie w SLX kierownica jest zauważalnie niżej umieszczona, niż w SL.

Ja wiem, że mostek można wymienić na inny - tylko po co, skoro od razu można kupić to, co bardziej pasuje...

 

Czyli dochodzi jeszcze jeden czynnik poza gustem (jeśli pieniądze nie są problemem): dostosowanie do sposobu użytkowania.

 

 

pzdr

Ortogonalny

 



#20 Adonis

Adonis
  • Użytkownik
  • 63 postów

Napisano 16 sierpień 2018 - 21:20

Panowie, 

 

a propos Ultimate CF SL i kolorystyki. 
Czy kupił ktoś z Was może wersję 8.0 w kolorze niebieskim i wrzuciłby jakieś real foty? 
Na stronie ten niebieski wygląda słabo, ale ten z youtube już mi sie podoba. 

 

https://www.canyon.c...cf-sl-8-0.html 

 

 

 





Dodaj odpowiedź