Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jazda W ,,tlenie"


112 odpowiedzi w tym temacie

#1 JustynaW

JustynaW
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 19 maj 2018 - 22:09

Temat

Witam Panie oraz Panów:)
Jestem początkująca rowerzystką. Ostatnio kupiłem rower szosowy i zaczęłam na nim troszkę śmigać.
Zrobiłam również test na wyznaczenie stref tetna i wyszło mi s2 130-140 uderzeń.
Może ktoś mi w prosty sposób wytłumaczyć co daje jazda w tlenie? Wiem tyle że robi się bazę jeżdżąc w tlenie ale to dużo mi nie mówi.
Moje średnie prędkości są masakrycznie niske jeżdżąc do 140 uderzeń średnia prędkość wychodzi mi 22-24 km/h.
Aha nie powiedziałem na rowerze jeżdżę dopiero od tygodnia.
Czy jeżdżąc teraz cały czas w tlenie do tych 140 uderzeń z czasem moja średnia powoli będzie się zwiększyła?
Jeżdżę tylko dla siebie nie chce startować w żadnych zawodach.
Jakby co strefy wyznaczyli mi w ,,laboratorium" miałem pobierana krew z ucha więc raczej dobrze są wyznaczone. (Na początku wyznaczałam ze wzoru ale w ogóle nie pokryły się z tym co wyszło mi na tych testach)
Proszę żeby ktoś mi odpowiedział na powyższe pytania.
Pozdrawiam:)

#2 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 maj 2018 - 18:44

jest mnóstwo literatury na ten temat, mnóstwo artykułów, google it :)



#3 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 20 maj 2018 - 18:50

Jak chcesz sensownych efektów, to raczej bez interwałów się nie obejdzie.

#4 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 20 maj 2018 - 20:10

Aha nie powiedziałem na rowerze jeżdżę dopiero od tygodnia.

 

Dla przyjemności zaliczyć pierwsze 10 000 km i dopiero wtedy (a raczej ewentualnie wtedy) zawracaj sobie głowę takimi duperelami jak trening.


  • mess i Look lubią to

#5 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 20 maj 2018 - 21:16

No właśnie, sensowny głos, bo początkującej dawać takie rady: