Opony do przełajówki... śnieg, błoto, etc...
#23
Posted 17 October 2010 - 12:26
Czy do 29 calowych kół MTB można założyć opony przełajowe? Obecnie mam 53/622, czyli typowo górskie opony, jednak na zimę chciałbym założyć coś mniejszego, gdyż w większości będę śmigał po asfalcie. TAKIE opony niby są do kół 28 calowych, ale ich rozmiar to 622/30. Help!
mozesz zakladac no chyba ze masz tam jakas megaszeroka obrecz
#24
Posted 17 October 2010 - 12:46
Pomysł wąskich opon realizowałem w GFiszerze. Zarówno z amortyzacją jak i sztywnym przednim widelcem. Wysokie ciśnienie w połączeniu z geometrią - dużym rozstawem osi nie było dla mnie satysfakcjonujące... A używałem opon - przód 40 tył 35.... W bardziej zwartej przełajówce, powiem więcej nawet szosówką na slikach w terenie miałem więcej radości z prowadzenia niż w zawężonym 29 nerze... Opona o szerokości 30 na trekingowej obręczy w prawdziwym terenie może słabo chronić jej brzeg, czasami też może układać się zbyt luźno przy wysokim ciśnieniu zeskakując z koła , takie zjawisko obserwowałem przy zwijanych Michelinach szerokość 25 na bardzo szerokiej obręczy, która wcześniej np 23 mm opony z drutem ( cst -20 złotowe) woziła latami..
Ogólnie - proponowałbym ciut szerszą oponę np 622-35, lub nawet śnieżnego snow studa czy maratona w zależności od planów eksploatacji... Jeżeli rower ma służyć teraz tylko do kulania się po drogach - byle do wiosny, to proponuję oponę jak z polskiego składaka kaliber 1,75, z bieżnikiem pseudosliczym.
Nie wiem dlaczego konfiguracja 29 z wąskimi gumami mi nie odpowiada, bo np klasyczny góral z kołami 28 i przełąjowymi oponami zachowuje się dużo lepiej, chyba decyduje geometria, i zwarcie konstrukcji, wąskie opony lubią być w rozstawie około 1 m.
Koszt jednej wąskiej opony nie jest duży więc absolutnie polecam weryfikację własną...
jeżeli rower po jeździe w zimie wędruje do pokoju - najlepsza opona będzie taka - którą można szybko przetrzeć z paskudztwa..
Pozdr
#25
Posted 17 October 2010 - 16:06
Czy to możliwe że jest taka różnica w wadze? na centrum rowerowe piszą że 430g czy ja mylę opony?Mam te CX Pro w wersji zwijanej. Mają 298g.
#26
Posted 17 October 2010 - 16:16
A co do opony, to mogę napisać, że jest kapitalna
Szerokość 30mm robi swoje na asfalcie, gdzie, mimo agresywnego bieżnika, niesie niczym slick w soszówce. Leci się aż miło! Natomiast w lesie, na mocno piaszczystej nawierzchni już nie jest tak kolorowo, no ale 'wąskość' tej oponki robi swoje. Ubite leśno/polne drogi łyka niczym młody pelikan a trzymanie na nich jest świetne. Teraz wrzucę je do ostrzaka i czekam na śniegi. Ciekawy jestem jak na nich się ona sprawdzi. Póki co - polecam!
#28
Posted 17 October 2010 - 16:19
Czy to możliwe że jest taka różnica w wadze? na centrum rowerowe piszą że 430g czy ja mylę opony?Mam te CX Pro w wersji zwijanej. Mają 298g.
430g to waga z drutem
#29
Posted 17 October 2010 - 16:25
#31
Posted 17 October 2010 - 17:00
#32
Posted 17 October 2010 - 17:01
#38 Gosc_cookie_*
Posted 21 October 2010 - 06:30
#39
Posted 21 October 2010 - 07:32
na kole mavika, katalogowo 622-15c (opony rekom. 19-32) od lat jeżdżę w górach zakładając opony mtb 2,1 do 2,35. kordy opon Maxisa Wtb Schwalbe i Panaracera nie mają z tym problemu...
Co dziwne nie mam problemów z niestabilnością kierunku w zakrętach, nic się nie rozjeżdza mimo ciśnień 2-2,5 atm. a używam tego koła na przedzie. Ogólnie jest bardzo sztywne mimo 24 szprych i tarczówki. Widziałem takie koła w 29" na tyle ale sam bym takiej dysproporcji w swoim rowerze nie założył bo tył to tył. Myślę że różnica 35- 32 będzie jednak nie odczuwalna skoro 55, 57 chodzą na prawie tak samo wąskich obręczach