Skocz do zawartości


Zdjęcie

Continental Grand Prix 5000 (Teraz Także Tubeless)


88 odpowiedzi w tym temacie

#21 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1146 postów

Napisano 09 grudzień 2018 - 12:28

Ogólnie wszystko wygląda super

https://www.bicycler...-prix-5000-2018

 

Roling resistance znacznie niższy, waga 28mm znacznie niższa (235g wg filmika na yt jednego reviewera, VS 260g 4000SII), ale.. 28mm ma 28.5mm szerokości. Tylko :D przyzwyczaiłem się, że jak napompuję 28 4000S2 to mam 30-31mm. I tak się zastanawiam czy by nie wziąć 32mm.. 



#22 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 678 postów

Napisano 09 grudzień 2018 - 12:47

Czekam na znormalnienie ceny i kupuję. W testach prezentują się prima sort. Choć niepokój budzi zmniejszona odporność na przebicie..

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



#23 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 31 styczeń 2019 - 18:57

Miał ktoś już może z nimi do czynienia? Zastanawiam się, czy na sezon kupić nieco taniej 4000 z których byłem do tej pory bardzo zadowolony, czy jednak spróbować z 5000. Nieco "odstrasza" ta w sumie poprawiona rozmiarówka. U mnie 28c to też było około 30mm, i było ok. Nie widzę sensu aby używać mniejszych. 



#24 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 1905 postów

Napisano 31 styczeń 2019 - 20:29

Do czynienia miałem w sensie takim, że je posiadam, ale jeszcze nie jeździłem.
Są nieco węższe (zamieściłem na forum zdjęcie zmierzonej suwmiarką opony 25 mm zamontowanej na obręczy 21 mm) niż 4000, byc może dlatego pojawiła się nowa szerokość - 32 mm.

"Gdy dla tymczasowego bezpieczeństwa zrezygnujemy z podstawowych wolności, nie będziemy mieli ani jednego, ani drugiego".

Benjamin Franklin


#25 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 31 styczeń 2019 - 20:38

No i to rodzi dylemat 4000 w rozmiarze 28 czy 5000 w rozmiarze 32 :)
... Czy może gravelkingi 32, bo są lżejsze od Conti a raczej pozwolą wjechać w więcej miejsc
  • lukasamd lubi to

#26 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1146 postów

Napisano 31 styczeń 2019 - 23:06

Gravelking 32 waży 310g
A te nowe 5000 32 ile ważą?

#27 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1146 postów

Napisano 31 styczeń 2019 - 23:08

Ja chyba jeszcze ten rok dojadę stare 4000s2, dziurki jeszcze dobrze widac, ok 6tys km przejechane

#28 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 01 luty 2019 - 07:18

Gravelkingi nie-SK tj. z drobnym, diamentowym bieżnikiem mają 290 g w rozmiarze 700x32. Continentale 295 g. Tutaj jednak miałem błąd, myślałem, że róznica jest większa, coś mi się z rozmiarówką pomyliło... No ale trzeba też przyznać, że Gravelkingi są tubeless, a te 5000S które wymieniłem to zwykła wersja.

 

Pytanie, jak z wytrzymałością takiego gravelkinga? Żeby nie było jak z Schwalbe, że starają się robić opony tubeless lekkie, ale "papierowe". Continental ma tubelessy sporo cięższe, choć mają jakąś wkładkę więc powinny być lepsze pod tym względem.

 

Sam nie wiem... raczej nie widzi mi się znów iść w TL bo mnie wymęczył okrutnie, więc zaleta Gravelkingów jest tutaj iluzoryczna. Z drugiej strony nie wiem ile ma realnie 5000S 700x32 na obręczy typu 17-18c. Jeśli w granicach 30-31 to ok, jeśli natomiast zrobi się balonik powiedzmy 34 to słabo nieco - od tego mam po prostu inne opony.



#29 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 1905 postów

Napisano 01 luty 2019 - 08:28

Warto wziąć pod uwagę jeszcze jeden - oczywiście o ile ma to dla kupującego znaczenie- aspekt: wg testów nowe Conti mają bardzo niskie opory toczenia np. https://www.bicycler...ad-bike-reviews

 


"Gdy dla tymczasowego bezpieczeństwa zrezygnujemy z podstawowych wolności, nie będziemy mieli ani jednego, ani drugiego".

Benjamin Franklin


#30 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 01 luty 2019 - 08:32

Tak, dlatego może jednak warto rozważyć 32c... niby szersze ale te różnice w oporach mogą to zrównać, a jeszcze większy komfort jednak pozostanie. 



#31 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1146 postów

Napisano 01 luty 2019 - 10:04

jeśli conti 32 ważą 295g, te gravelkingi płaskie ważą ok 300g to chyba jednak zostanę przy starych 4000s2, lub zmienie na 28 5000, nie chcę dodawać wagi do kół. 35g/oponę więcej to jednak sporo, na dodatek trzeba będzie dętkę większą/cięższą dawać.

 

Choć te 28mm Conti nowe są podobno lżejsze od starych, mają 235g, stare 260g. Nagle 32mm mają aż 60g więcej? :o



#32 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 01 luty 2019 - 22:52

No dziwne to nieco... Ale na Rolling resistance jak robili test 4000S II to im waga realną wyszła mniejsza niż deklarowana przez producenta. W przypadku 5000 wyszło z kolei nieco wiecej. Pomiary były jednak na 25c.

Trudny wybór bo z jednej strony mamy sprawdzone, dobre 4000 które są przewidywalne właśnie w rozmiarze 28c, z drugiej natomiast 5000 to niższe opory i dodatkowy rozmiar do wyboru. Jeśli pod same wyścigi to lepiej 28 lub 4000, ale w jeździe mieszanej czy na dłuższe dystanse te 32 mogą być niezłą zaletą i dlatego kuszą.

Swoją drogą. Można na takim rozmiarze stosować lateksowe dętki czy nie bardzo?

#33 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1146 postów

Napisano 02 luty 2019 - 09:34

Ja w conti 4000 28 mam detki conti supersonic przewidziane do rozmiaru 25mm. W sumie to działają, choc tylna mi sie w 2 miejscach rozszczelnila sama z siebie. One sa zbudowane z takich plastrow, klejonych ze sobą, i na tych lączeniach mi puscila w dwoch miejscach. Rano patrze nie ma powietrza. Moze wlasnie dlatego ze do za duzej opony je dalem i pompowalem wiecej. Nie wiem. Anyway w zeszlym roku na trasie nie mialem ani jednej gumy, a zdarzalo sie przydzwonic w solidna dziure i zjazd kilkaset metrow po gruzie tez i pare innych tym podobnych przygod :)

#34 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6898 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 luty 2019 - 12:22

Jakość supersoników jest bardzo nieprzewidywalna. Na niektórych zrobisz tysiące kilometrów, inne pękną z hukiem podczas pierwszego pompowania.

Wsparcia od dystrybutora w tej sprawie jest przeważnie okrągłe zero, więc zasadniczo nie polecam.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#35 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 02 luty 2019 - 13:01

Tradycyjnie zaopatruję się w Cyklomanii w dętki Conti Race Light 18-25mm i nie mam z nimi kłopotu, ale w ostatnim sezonie jeździłem na GP 4000 SII w rozmiarze 23mm, co daje mi na 15C realnie 25-25,5mm. Teraz też je zamówiłem, ale pod Conti 5000 25mm.

Dobra cena opon - 169,90zł i wysyłka za free przy zamówieniu > 499zł https://www.cykloman...na,id11806.html



#36 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6898 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 luty 2019 - 16:14

Race Light to zupełnie inna klasa, faktycznie są w porządku.

Co do GP5000, mamy lepszą cenę i wysyłkę od 250 zł ;) https://rowerplus.pl...8-cali.html?s=0

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#37 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 02 luty 2019 - 17:41

Race Light to zupełnie inna klasa, faktycznie są w porządku.

Co do GP5000, mamy lepszą cenę i wysyłkę od 250 zł ;) https://rowerplus.pl...8-cali.html?s=0

A co z płatnością BLIK? Też za free.



#38 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6898 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 luty 2019 - 17:57

Faktycznie 1,5 procenta prowizji to największy problem. A tak na serio: nawet bez tego będzie taniej.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#39 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 02 luty 2019 - 18:02

Faktycznie 1,5 procenta prowizji to największy problem. A tak na serio: nawet bez tego będzie taniej.

Może dzisiaj, ale gdy kupowałem na początku stycznia byli najtańsi w galaktyce.



#40 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6898 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 luty 2019 - 20:57

Tym bardziej warto zaglądać do nas ;)
  • admsk lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź