Im dłużej się zastanawiam tym bardziej skłaniam się ku 4000S II 28c. Różnica wagowa jest niewielka, bo wg. obecnych danych na stronach conti to 250 g dla 5000 vs 265/275 g dla 4000 - są dwie wersje, ale różnic oprócz tego nie ma. Nowszy model ma mieć też nieco (ale niewiele) gorsze parametry pod względem odporności. Wychodzi więc na to, że uzysk wagowy wynika z odchudzenia opony. Nie wiadomo też jak się spisze w dłuższej perspektywie. Z 4000 jest o tyle dobrze że na rynku od lat i po prostu są przewidywalne, a robić za królika doświadczalnego to mi się średnio widzi.
Continental Grand Prix 5000 (Teraz Także Tubeless)
#45 Gosc_lukasamd_*
Napisano 08 luty 2019 - 17:02
Zdecydowałem się ostatecznie na 5000 28c.
Świeżo po założeniu na obręczy DT460 (wewnętrznie 18mm) ma 27,4 mm, mierzone suwmiarką.
Ciśnienie 60 PSI - na przód, stąd takie a nie inne.
Będę jeszcze sprawdzał po jakiejś jeździe kontrolnej.
- Cyklo Ziutek lubi to
#53
Napisano 13 czerwiec 2019 - 17:03
Dziś była moja dziewicza jazda na GP 5000. Jazda krótka - typowa regeneracja po dobrym asfalcie. Jakie było moje zdziwienie gdy pod koniec treningu zaliczyłem kapcia W porównaniu do 4000 oponka jest jak o rozmiar mniejsza.
5000 25c = 25.7 mm
4000 25c = 27.9 mm
na obręczy 18c
#55
Napisano 13 czerwiec 2019 - 21:52
Miałem dokładnie tak samo - nowe opony, dobry asfalt i kapeć na pierwszej jeździe. Pechowo trafiłem na metalowy kolec. Na tych samych obręczach gp5000 są 2 mm węższe niż schwalbe one w tym samym rozmiarze.Dziś była moja dziewicza jazda na GP 5000. Jazda krótka - typowa regeneracja po dobrym asfalcie. Jakie było moje zdziwienie gdy pod koniec treningu zaliczyłem kapcia W porównaniu do 4000 oponka jest jak o rozmiar mniejsza.
5000 25c = 25.7 mm
4000 25c = 27.9 mm
na obręczy 18c
#56
Napisano 05 wrzesień 2019 - 11:56
#57
Napisano 05 wrzesień 2019 - 13:29
"Co myślicie" możesz poczytać we wpisach.
Problem w tym, że jest to opona zdecydowanie "wyczynowa". Do poziomki to raczej przerost formy nad treścią.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS
#58
Napisano 05 wrzesień 2019 - 15:09
Prawdopodobnie nie wiesz, jak szybkie mogą być poziomki.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#59
Napisano 06 wrzesień 2019 - 07:45
Mylisz się. Na pewno wiem. Zdaję sobie sprawę tak ze znacznie zmniejszonego oporu aerodynamicznego jak fizyki oraz mechaniki poruszania się tego typu roweru. Stąd oszczędność kilku czy nawet kilkunastu watów w przypadku roweru poziomego nie ma takiego znaczenia jak w przypadku roweru standardowego. Może poza ekstremalnymi wyczynowcami.
Do tego dochodzi ustawienie kół w czasie ruchu - na zdjęciu widać, że to trójkołowiec, a nie poziomy rower wyścigowy. Choć mogę się mylić - niewiele na tym zdjęciu widać. Jeśli jednak wyczynowy, to być może koło 700c jest tylko z tyłu i jest to koło napędowe.
Stąd wniosek, że warto szukać opon zoptymalizowanych pod rower trzykołowy, a nie przepłacać za nawet i bardzo dobre opony przeznaczone do standardowego roweru szosowego.
Oczywiście nikt nikomu nie broni zakładania jakichkolwiek opon do czegokolwiek.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS