Skocz do zawartości


Zdjęcie

Continental Grand Prix 5000 (Teraz Także Tubeless)


88 odpowiedzi w tym temacie

#41 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 03 luty 2019 - 18:57

Im dłużej się zastanawiam tym bardziej skłaniam się ku 4000S II 28c. Różnica wagowa jest niewielka, bo wg. obecnych danych na stronach conti to 250 g dla 5000 vs 265/275 g dla 4000 - są dwie wersje, ale różnic oprócz tego nie ma. Nowszy model ma mieć też nieco (ale niewiele) gorsze parametry pod względem odporności. Wychodzi więc na to, że uzysk wagowy wynika z odchudzenia opony. Nie wiadomo też jak się spisze w dłuższej perspektywie. Z 4000 jest o tyle dobrze że na rynku od lat i po prostu są przewidywalne, a robić za królika doświadczalnego to mi się średnio widzi.



#42 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 1905 postów

Napisano 03 luty 2019 - 19:10

Mimo, że na 4000  bardzo dobrze mi się jeżdzilo, bez żadnych dylematów "wszedłem" w 5000. 


"Gdy dla tymczasowego bezpieczeństwa zrezygnujemy z podstawowych wolności, nie będziemy mieli ani jednego, ani drugiego".

Benjamin Franklin


#43 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 03 luty 2019 - 19:49

Jakie wymiary na jakiej obręczy, jaka waga?



#44 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 1905 postów

Napisano 03 luty 2019 - 20:33

Tak jak napisałem w poście nr 24 tego tematu, zamieściłem na forum zdjęcie z pomiaru opony 25 mm na obręczy o szerokości wewnętrznej 21 mm.

Opony ważyłem, ale już nie pamiętam wyniku.


"Gdy dla tymczasowego bezpieczeństwa zrezygnujemy z podstawowych wolności, nie będziemy mieli ani jednego, ani drugiego".

Benjamin Franklin


#45 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 08 luty 2019 - 17:02

Zdecydowałem się ostatecznie na 5000 28c. 

Świeżo po założeniu na obręczy DT460 (wewnętrznie 18mm) ma 27,4 mm, mierzone suwmiarką. 

Ciśnienie 60 PSI - na przód, stąd takie a nie inne.

 

Będę jeszcze sprawdzał po jakiejś jeździe kontrolnej. 


  • Cyklo Ziutek lubi to

#46 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1146 postów

Napisano 08 luty 2019 - 19:02

To jeszcze mniej niż vittoria corsa. Hmm.. zostaje na razie ze starymi jednak

#47 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1146 postów

Napisano 20 luty 2019 - 12:55

https://www.bicycler...5000-comparison


  • parmenides lubi to

#48 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 1905 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 16:28

https://www.aero-coa...uk/gp-5000-data


"Gdy dla tymczasowego bezpieczeństwa zrezygnujemy z podstawowych wolności, nie będziemy mieli ani jednego, ani drugiego".

Benjamin Franklin


#49 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1146 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 22:36

Jajuż zdecydowałem że jak rozleca minsię 4000s2 28 to biore 5000 32. Pal licho te 100g wiecej, nie wróce do mniejszego rozmiaru niz 30mm szerokosci.

#50 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 1905 postów

Napisano 08 kwiecień 2019 - 17:00

Taką szerokość ma opona Conti 5000 25 mm na obręczy 21 mm wewnętrznie po przejechaniu około 1200 km:

 

2ponzp1.jpg

 

 

 

 

 


"Gdy dla tymczasowego bezpieczeństwa zrezygnujemy z podstawowych wolności, nie będziemy mieli ani jednego, ani drugiego".

Benjamin Franklin


#51 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1146 postów

Napisano 09 kwiecień 2019 - 06:24

To 28 pewnie miałoby 31mm :) może czas na nowe koła?

#52 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 196 postów

Napisano 09 kwiecień 2019 - 09:51

5000/25 zamówione, ciekawe jak się ułoży na wewnętrznej 18.4mm 🤔

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#53 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 536 postów

Napisano 13 czerwiec 2019 - 17:03

Dziś była moja dziewicza jazda na GP 5000. Jazda krótka - typowa regeneracja po dobrym asfalcie. Jakie było moje zdziwienie gdy pod koniec treningu zaliczyłem kapcia :) W porównaniu do 4000 oponka jest jak o rozmiar mniejsza.

5000 25c = 25.7 mm

4000 25c = 27.9 mm

na obręczy 18c



#54 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 1905 postów

Napisano 13 czerwiec 2019 - 19:05

Na GP 5000 przejechałem do tej pory nieco ponad 3800 km bez -odpukać- kapcia.

Natomiast widać, że zużywają się szybciej niż 4000.

Jak na razie jestem zadowolony z tych opon.


"Gdy dla tymczasowego bezpieczeństwa zrezygnujemy z podstawowych wolności, nie będziemy mieli ani jednego, ani drugiego".

Benjamin Franklin


#55 marb

marb
  • Użytkownik
  • 133 postów
  • Skądsouth

Napisano 13 czerwiec 2019 - 21:52

Dziś była moja dziewicza jazda na GP 5000. Jazda krótka - typowa regeneracja po dobrym asfalcie. Jakie było moje zdziwienie gdy pod koniec treningu zaliczyłem kapcia :) W porównaniu do 4000 oponka jest jak o rozmiar mniejsza.
5000 25c = 25.7 mm
4000 25c = 27.9 mm
na obręczy 18c

Miałem dokładnie tak samo - nowe opony, dobry asfalt i kapeć na pierwszej jeździe. Pechowo trafiłem na metalowy kolec. Na tych samych obręczach gp5000 są 2 mm węższe niż schwalbe one w tym samym rozmiarze.

#56 WojtekL

WojtekL
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 05 wrzesień 2019 - 11:56

Witam Mam zamiar kupić taką oponę Co myślicie na opone Continental Grand Prix 5000 700c Vectran Opona szosowa zwijana 2019
mam taki rower poziomy
rozmiar 25-622 (28x 1,00-700x25c)
 
proszę mi pomóc
 
Przeniosłem do właściwego wątku - przed rozpoczęciem nowego wątku sprawdź, czy nie ma takiego w którym można to pytanie zadać (na ogół jest). 
Prozor


#57 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 6663 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 05 wrzesień 2019 - 13:29

"Co myślicie" możesz poczytać we wpisach.

Problem w tym, że jest to opona zdecydowanie "wyczynowa". Do poziomki to raczej przerost formy nad treścią. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#58 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6898 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 wrzesień 2019 - 15:09

Prawdopodobnie nie wiesz, jak szybkie mogą być poziomki.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#59 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 6663 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 06 wrzesień 2019 - 07:45

Mylisz się. Na pewno wiem. Zdaję sobie sprawę tak ze znacznie zmniejszonego oporu aerodynamicznego jak fizyki oraz mechaniki poruszania się tego typu roweru. Stąd oszczędność kilku czy nawet kilkunastu watów w przypadku roweru poziomego nie ma takiego znaczenia jak w przypadku roweru standardowego. Może poza ekstremalnymi wyczynowcami. 

Do tego dochodzi ustawienie kół w czasie ruchu - na zdjęciu widać, że to trójkołowiec, a nie poziomy rower wyścigowy. Choć mogę się mylić - niewiele na tym zdjęciu widać. Jeśli jednak wyczynowy, to być może koło 700c jest tylko z tyłu i jest to koło napędowe. 

Stąd wniosek, że warto szukać opon zoptymalizowanych pod rower trzykołowy, a nie przepłacać za nawet i bardzo dobre opony przeznaczone do standardowego roweru szosowego. 

Oczywiście nikt nikomu nie broni zakładania jakichkolwiek opon do czegokolwiek. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#60 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 07 wrzesień 2019 - 16:36

...Zdaję sobie sprawę tak ze znacznie zmniejszonego oporu aerodynamicznego jak fizyki oraz mechaniki poruszania się tego typu roweru.... 

Mechanika to dział fizyki i nic jej nie zmniejszy :)





Dodaj odpowiedź