Im dłużej się zastanawiam tym bardziej skłaniam się ku 4000S II 28c. Różnica wagowa jest niewielka, bo wg. obecnych danych na stronach conti to 250 g dla 5000 vs 265/275 g dla 4000 - są dwie wersje, ale różnic oprócz tego nie ma. Nowszy model ma mieć też nieco (ale niewiele) gorsze parametry pod względem odporności. Wychodzi więc na to, że uzysk wagowy wynika z odchudzenia opony. Nie wiadomo też jak się spisze w dłuższej perspektywie. Z 4000 jest o tyle dobrze że na rynku od lat i po prostu są przewidywalne, a robić za królika doświadczalnego to mi się średnio widzi.
Continental Grand Prix 5000 (Teraz Także Tubeless)
#45 Gosc_lukasamd_*
Posted 08 February 2019 - 17:02
Zdecydowałem się ostatecznie na 5000 28c.
Świeżo po założeniu na obręczy DT460 (wewnętrznie 18mm) ma 27,4 mm, mierzone suwmiarką.
Ciśnienie 60 PSI - na przód, stąd takie a nie inne.
Będę jeszcze sprawdzał po jakiejś jeździe kontrolnej.
- Cyklo Ziutek likes this
#53
Posted 13 June 2019 - 17:03
Dziś była moja dziewicza jazda na GP 5000. Jazda krótka - typowa regeneracja po dobrym asfalcie. Jakie było moje zdziwienie gdy pod koniec treningu zaliczyłem kapcia W porównaniu do 4000 oponka jest jak o rozmiar mniejsza.
5000 25c = 25.7 mm
4000 25c = 27.9 mm
na obręczy 18c
#55
Posted 13 June 2019 - 21:52
Miałem dokładnie tak samo - nowe opony, dobry asfalt i kapeć na pierwszej jeździe. Pechowo trafiłem na metalowy kolec. Na tych samych obręczach gp5000 są 2 mm węższe niż schwalbe one w tym samym rozmiarze.Dziś była moja dziewicza jazda na GP 5000. Jazda krótka - typowa regeneracja po dobrym asfalcie. Jakie było moje zdziwienie gdy pod koniec treningu zaliczyłem kapcia W porównaniu do 4000 oponka jest jak o rozmiar mniejsza.
5000 25c = 25.7 mm
4000 25c = 27.9 mm
na obręczy 18c
#56
Posted 05 September 2019 - 11:56
#57
Posted 05 September 2019 - 13:29
"Co myślicie" możesz poczytać we wpisach.
Problem w tym, że jest to opona zdecydowanie "wyczynowa". Do poziomki to raczej przerost formy nad treścią.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#58
Posted 05 September 2019 - 15:09
Prawdopodobnie nie wiesz, jak szybkie mogą być poziomki.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#59
Posted 06 September 2019 - 07:45
Mylisz się. Na pewno wiem. Zdaję sobie sprawę tak ze znacznie zmniejszonego oporu aerodynamicznego jak fizyki oraz mechaniki poruszania się tego typu roweru. Stąd oszczędność kilku czy nawet kilkunastu watów w przypadku roweru poziomego nie ma takiego znaczenia jak w przypadku roweru standardowego. Może poza ekstremalnymi wyczynowcami.
Do tego dochodzi ustawienie kół w czasie ruchu - na zdjęciu widać, że to trójkołowiec, a nie poziomy rower wyścigowy. Choć mogę się mylić - niewiele na tym zdjęciu widać. Jeśli jednak wyczynowy, to być może koło 700c jest tylko z tyłu i jest to koło napędowe.
Stąd wniosek, że warto szukać opon zoptymalizowanych pod rower trzykołowy, a nie przepłacać za nawet i bardzo dobre opony przeznaczone do standardowego roweru szosowego.
Oczywiście nikt nikomu nie broni zakładania jakichkolwiek opon do czegokolwiek.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750