Jump to content


Continental Grand Prix 5000 (Teraz Także Tubeless)


144 replies to this topic

#61 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 07 September 2019 - 21:25

Mechanika to dział fizyki i nic jej nie zmniejszy :)

Nie czepiajmy się każdego słowa. Owszem m.in. dział fizyki, ale także warsztat mechanika, czyli (w skrócie myślowym, żeby znowu nie było wojny...) "przełożenie teorii na praktykę" ;)


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#62 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 08 September 2019 - 11:08

Mechanika to dział fizyki i nic jej nie zmniejszy :)

 

A czy ja gdzieś napisałem, że zdaję sobie sprawę ze zmniejszonej mechaniki poruszania się tego typu roweru? Przecież to idiotyzm byłby...

Napisałem wyranie, że zdaję sobie sprawę ze znacznie zmniejszonego oporu aerodynamicznego jak i (zdaję sobie sprawę) fizyki oraz mechaniki poruszania się tego typu roweru. Nigdzie nie napisałem, że fizyka i mechanika jest zmniejszana, tylko że zdaję sobie sprawę z fizyki i mechaniki poruszania się poziomki. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#63 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 08 September 2019 - 11:30

Jeśli dobrze rozumuję, waty zaoszczędzone na oporach toczenia w rowerze poziomym, o niższych oporach powietrza,  przełożą się na większe zwiększenie prędkości niż w klasycznym rowerze pionowym. 

 



#64 jacekj

jacekj
  • Użytkownik
  • 111 posts
  • SkądKraków

Posted 27 February 2020 - 20:41

Czy GP 5000 tubeless mogą puszczać powietrze przez oplot bez zalania mleczkiem? Czy dopiero po zalaniu się uszczelnią i nie ma się co przejmować?

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

#65 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 27 February 2020 - 20:43

Bez mleczka może. Mleczko dopełnia uszczelnienia i po jego dodaniu problem powinien ustąpić.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#66 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 28 February 2020 - 01:25

Opona tubeless z założenia powinna działać bez uszczelniacza. To że sensownie jest to wlać to inna sprawa.

#67 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 28 February 2020 - 05:18

Tylko opony UST mają (a właściwie miały) całkowicie szczelny oplot. Dla TLR żaden producent nie daje gwarancji szczelności bez mleczka.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#68 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,027 posts

Posted 28 February 2020 - 13:26

Opona tubeless z założenia powinna działać bez uszczelniacza. 

Założyłem na razie na sucho bez mleka, co prawda nie Continental GP 5000, a Schwalbe Pro One. W jednym kole po około 2 tyg. opona wciąż twarda, a w drugim po kilku godzinach już był flak, także u jednego producenta też różnie z tym bywa.  



#69 Marchew

Marchew
  • Użytkownik
  • 8 posts

Posted 28 February 2020 - 15:11

U mnie również bez uszczelniacza Continental GP 5000 przepuszcza na bokach. Z mleczkiem problem, rzecz jasna, znika.



#70 jacekj

jacekj
  • Użytkownik
  • 111 posts
  • SkądKraków

Posted 29 February 2020 - 20:49

Uff... rzeczywiście mleczko pomogło. Pierwsza jazda zaliczona.
Ciekaw jestem jak będą trzymać ciśnienie w dłuższym okresie.
Z innych ciekawostek: szerokość 26,3 mm przy ciśnieniu 7bar na obręczy 19mm.
Ciężko założyć, bez łyżek się nie obeszło i to nawet na pierwszym rancie. Ale może są jakieś bardziej przyjazne koła.

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

#71 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 01 March 2020 - 10:23

W tubelessie łatwo i luźno raczej nie będzie ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#72 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1,105 posts
  • Skądwe mnie tyle piękna

Posted 03 March 2020 - 22:09

Panowie gdzie najlepsza cena na Conti 5000 w tej chwili ?


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#73 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 03 March 2020 - 22:50

Panowie gdzie najlepsza cena na Conti 5000 w tej chwili ?


Szukaj w de, bike discount?

#74 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 04 March 2020 - 11:52

Jak szukałem parę dni temu to okazało się, że w Polsce. ;)
Kurs euro niekorzystny obecnie.

#75 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1,105 posts
  • Skądwe mnie tyle piękna

Posted 04 March 2020 - 15:39

@alterego znalazłeź taniej niż 160 zł ?


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#76 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 04 March 2020 - 16:06

CONTINENTAL GRAND PRIX 5000 - opona szosowa (28 cali) ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#77 Tasak69

Tasak69
  • Użytkownik
  • 194 posts
  • SkądStrzegom

Posted 04 March 2020 - 16:17

@HarveyDent

Jeśli mają być 25mm TL to się zareklamuję nieśmiało:

https://szosa.org/to...z-pedały-opony/



#78 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 316 posts

Posted 11 March 2020 - 10:35

Ma ktoś tą oponkę w wersji 25mm tubeless lub 32mm tubeless? Zastanawiam się jak wygląda realna szerokość. Chcę na jeden komplet kół zrobić sobie oponki 25mm do ścigania, a na drugi coś szerokiego do 'turystyki', tylko w ramę nie wejdzie mi nic szerszego niż 32mm realnie, a wiem, że z conti różnie bywało.



#79 jacekj

jacekj
  • Użytkownik
  • 111 posts
  • SkądKraków

Posted 11 March 2020 - 13:02

Continental 5000 tl: szerokość 26,3 mm przy ciśnieniu 7bar na obręczy 19mm.

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

#80 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 posts

Posted 17 March 2020 - 09:52

Jaki realne TPI ma conti 5000 w wersji TL? Oni jakoś dziwnie to podają bodajże 3x110 dla wersji nie TL i 3x60 dla TL. To w praktyce oznacza 330 i 180 czy to jakiś chwyt marketingowy i mamy do czynienia z 110 i 60 TPI, co by z kolei było bardzo, bardzo słabymi wartościami.





Reply to this topic