Skocz do zawartości


Continental Grand Prix 5000 (Teraz Także Tubeless)


144 odpowiedzi w tym temacie

#81 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 marzec 2020 - 09:54

Conti od lat podaje TPI łącznie dla trzech warstw. Czyli np. 330 TPI to 3 warstwy po 110 TPI.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#82 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 17 marzec 2020 - 09:58

Czyli chyba niezgodnie z definicją / przyjętym standardem? Bo TPI to gęstość oplotu dla jednej warstwy.



#83 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 marzec 2020 - 10:59

Zgadza się, jest to ordynarne oszustwo.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#84 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 17 marzec 2020 - 12:28

To chyba jednak biorę schwalbe pro one TL ;)



#85 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 26 marzec 2020 - 11:50

Wpadły mi w oko jeszcze gumy Specialized, jeździł ktoś na nich?



#86 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 postów

Napisano 03 maj 2020 - 15:45

Gp 5000 25mm TLR jaką mają realną wagę? Trzyma się tego, co podają?



#87 Tom6

Tom6
  • Użytkownik
  • 196 postów

Napisano 03 maj 2020 - 16:42

Mam pytanie do użytkowników wersji dętkowej. Proste są? Bo pamiętam, że 4000 miały z tym problem, często biły góra-dół.



#88 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 03 maj 2020 - 19:33

@glomo tak


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#89 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 postów

Napisano 03 maj 2020 - 19:54

Mam pytanie do użytkowników wersji dętkowej. Proste są? Bo pamiętam, że 4000 miały z tym problem, często biły góra-dół.

Jedna mi bije, a druga nie.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

#90 JHartman

JHartman
  • Użytkownik
  • 406 postów
  • SkądWarszaw

Napisano 20 sierpień 2021 - 17:17

Raport z użytkowania Conti GP 5000 25c od maja 2020 do dzisiaj (koniec sierpnia 2021):
- kleją się do asfaltu jak wściekłe. Natychmiast po zamontowaniu czułem wyraźną poprawę (w stosunku do starych, zajeżdżonych Mavicsów)
- Regularnie zamieniałem przód z tyłem ale po przejechaniu 6700km zbliżają się do końca (znaczniki jeszcze widoczne ale na wykończeniu)
- Ogólnie jestem bardzo zadowolony, za kilka tygodni zmienię na ten sam model.

Pozdrawiam,
Jarek
  • pHarry lubi to

#91 kosa

kosa
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądKędzierzyn-Koźle

Napisano 23 sierpień 2021 - 21:38

Mam zamiar kupić Conti GP 5000 25mm i założyć je na obręcze Giant SLR 2 o szerokości wewnętrznej 19,4mm. Koła te dedykowane są pod opony bezdętkowe (hookless), jednak ja chcę ich użyć z w/w oponami i dętkami. Czy ktoś już używał takiej kombinacji i mógłby podzielić się wrażeniami?



#92 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 sierpień 2021 - 00:01

Chyba nie ma gp 5000 hookless a tylko taką mógł byś zastosować na tych obręczach z dętką lub bez. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#93 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 24 sierpień 2021 - 05:16

Są opony hookless? 



#94 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 sierpień 2021 - 06:22

Schwalbe Pro One jest hookless compatible, generalnie jest nadal niezły bałagan w tym temacie. Mimo wszystko spodziewałbym się, że na obręcze hookless będzie można zakładać opony dedykowane dla TL, a lżejsze wersje pod dętkę będą wymagać klasycznej obręczy. Nie wiem też czy włożenie dętki do opony TL coś zmienia jeżeli chodzi o kompatybilność z hookless, teoretycznie nie powinno mieć znaczenia, ale kto to wie?

#95 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1983 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 sierpień 2021 - 08:03

Na stronie Gianta masz list opon kompatybilnych z systemem hookless:

 

https://www.giant-bi...less-technology

 

Jak widać GP5000 TL nie ma na tej liście, ani na liście innych producentów, którzy oferują koła hookless.

 

Natomiast na forum Weightweenies przeczytasz, że ludzie włożyli te opony na obręcze hookless różnych producentów i jeżdżą. Podobno działa, ale nie jestem zwolennikiem takiego kombinowania.



#96 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 sierpień 2021 - 08:21

Jest jeszcze lepiej conti wyraźnie podaje że gp 5000 nie jest kompatybilna z hookless.

 

According to Continental product manager, Jan-Niklas Jünger: “[hookless] does not work in our favour and we would certainly prefer to stay on hooked rims as it allows more safety to the end user, however we understand the wheelbuilding industry will push towards hookless-only as it decreases weight, carbon-scrap rate, production costs etc. 


  • bonobo lubi to

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#97 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 sierpień 2021 - 11:33

Jest jeszcze lepiej conti wyraźnie podaje że gp 5000 nie jest kompatybilna z hookless.


Taa wyraźnie … spróbuj znaleźć tą informację na oficjalnej stronie produktu ;) Za to bełkotu jakie tam są systemy w tej oponie - całe mnóstwo.

#98 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 sierpień 2021 - 11:45

Z ciekawości zajrzałem do instrukcji dołączonej do opony 5000 TL. Nawet na niej nie ma żadnej wzmianki o obręczach hookless.

 

Żeby było jeszcze śmieszniej, instrukcja zawiera zakaz łączenia tej opony z dętkami lżejszymi niż 70 g.

 

Ktoś tu się prosi o srogi pozew w razie wypadku ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#99 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1983 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 sierpień 2021 - 11:49

 

Żeby było jeszcze śmieszniej, instrukcja zawiera zakaz łączenia tej opony z dętkami lżejszymi niż 70 g.

 

 

 

Na to samo zwróciłem uwagę, gdy w zeszłym roku wrzuciłem zestaw GP5000 + dętki Supersonic (45 g). Śmieszne było to, że jedna z topowych opon nie może być używana z topową dętką tego samego producenta. Ale jakby co - działało i śmigałem z powodzeniem przez długi czas. Ale złapałem też trzy kapciuchy i dałem spokój z tymi dętkami - nowych już nie kupiłem, a łatały się jakoś słabo.



#100 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 sierpień 2021 - 11:54

Dętka nie ma istotnego wpływu na przebijalność. Ochronę antyprzebiciową zapewnia opona, a dętka wpływa co najwyżej na ryzyko uszkodzenia w wyniku skoku ciśnienia albo przegrzania.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź