
Czas na Żar
#1
Napisano 29 październik 2010 - 11:51
To pętla podstawowa, do pokonania 2 lub 3 razy:
http://www.gpsies.co...tyvmbywlbvkmovi
Start ostry peletonu z Międzybrodzia Żywieckiego na Żar, nawrotka i dalej: Międzybrodzie Żywieckie - Międzybrodzie Bialskie - Porąbka - Targanice - Kocierz - Czernichów - (pętla x 2 lub 3) do mety na górę Żar.
Plusy:
- skrzyżowania wyłącznie prawoskrętne
- start ostry na podjeździe
- meta po stromym podjeździe
- zaliczone wszystkie (bez przegibka) przełęcze w okolicy
- 2 x Żar: po starcie i na mecie 8-)
Burza mózgów!
#2
Napisano 29 październik 2010 - 12:36
czyli na żar , nawrotka, na przegibek , nawrotka , i dalej jak piszesz. Pytanie ilu się znajdzie cfaniakow którzy zawrotke wykonają kilometr wcześniej .... Ale to problem nie tylko ewentualnego przegibka ale również startu pod żar.
Pozatym traska piekielna. A może jeszce tak ul. widokową dla urozmaicenia ?
geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#3
Napisano 29 październik 2010 - 12:58
Ja bym jednak poprowadził trasę w przeciwną stronę.
1. Dobry asfalt jest wtedy na zjazdach np. Kocierz, Targanice ( bo go teraz robią)
2. Zjazd od Kocierza w stronę Kocierza Moszczanickiego jest bardzo dziurawy
3. Zjazd od zapory Jeziora Żywieckiego wychodzi po kostce lepsza kostka na podjeździe.
Przegibka szkoda nie jechać.
AP.
#4
Napisano 29 październik 2010 - 13:07
Na Przegibek byłoby fajnie wjechać od Bielska, ale czy jest szansa połączenia bocznymi drogami na docinku: Tresna - Zarzecze - Łodygowice - Wilkowice - Mikuszowice - Bielsko - Straconka? Bez wjeżdżania na drogę 69 która jest potwornie zatłoczona?
Sądzę że nie.
Jeśli nie to ten wariant mógłby wypalić dopiero w późniejszym czasie jak wybudują obwodnicę Żywiec-Bielsko a my dotrwamy z organizacją wyścigów ;-).
#5
Napisano 29 październik 2010 - 13:11

Może w takim razie start w Bielsku i na dzień dobry podjazd na przegibek.
Czemu mówisz że w 948 trzeba będzie dwa razy skręcić w lewo? Raz skręcamy i jedziemy pętle. Albo skręćmy w prawo i jak pisze piatekan ma to swoje zalety. Ma też wady ( lewoskręty) Hmm chyba wg. mnie więcej zalet.
geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#6
Gosc_tozik_*
Napisano 29 październik 2010 - 13:13
#7
Napisano 29 październik 2010 - 13:38
Cytat
Cześć
Ja bym jednak poprowadził trasę w przeciwną stronę.
1. Dobry asfalt jest wtedy na zjazdach np. Kocierz, Targanice ( bo go teraz robią)
2. Zjazd od Kocierza w stronę Kocierza Moszczanickiego jest bardzo dziurawy
3. Zjazd od zapory Jeziora Żywieckiego wychodzi po kostce lepsza kostka na podjeździe.
Przegibka szkoda nie jechać.
AP.
Racje słuszne ale wszędzie mamy lewe skręty. Dla uczestników to może pestka ale dla organizatora to spory stres ;-) W czerwcu droga może być zatłoczona.
Tozik: wyścig z Żywca na Bielsko na razie odpada, chyba że doczekamy sie obwodnicy i tunelów dla rowerzystów.
Może w niedzielę zrobię rundkę po okolicy.
#8
Napisano 29 październik 2010 - 14:03
#9
Napisano 29 październik 2010 - 16:03

A tu traska dla tych, którzy nie wiedzą, że to górzysta pętelka (nie wiem czemu gipsies jest taki narowisty...) http://www.bikemap.net/route/742039
Aha, i nie mówcie lepiej Wieśkowi, że jest takie coś jak ulica Widokowa. Ona jest strasznie głupia

No a może by pętlę powiększyć? http://www.bikemap.net/route/742049
Droga Żywiec - Sucha nie jest zbytnio używana, a jest dość uciążliwa, bo z górki i pod górkę cały czas. Do tego można dorzucić Jasną Górkę i Rychwałdek - tu propozycja ekstra, Rychwałdek krótszą drogą. Też strasznie głupi podjazd

#10
Napisano 29 październik 2010 - 17:21
Byłem do tej pory na jednym maratonie (Rajcza Tour) i może były takie co podobne sytuacje miały miejsce.
Jeżeli będzie tak (szczególnie przy większej ilości uczestników), że część ludzi będzie jeszcze podjeżdżać, a w tym samym czasie czołówka będzie zaczynała zjazd to nie wyobrażam sobie tego, jakkolwiek droga nie byłaby podzielona.
#11
Napisano 29 październik 2010 - 17:35
Pytanie dla tych z okolic Bielska.
Czy na Chroboczą Łąkę jest tylko jedna droga asfaltowa ?
Bo jakby to są nowe możliwości.
AP
#12
Napisano 29 październik 2010 - 17:36

#13
Napisano 29 październik 2010 - 17:39
Cytat
Nie jestem fachowcem, wydaje mi się jednak, że start pod Żar i nawrót to nie jest dobry pomysł. Nie wiem jak to ma być dokładnie rozwiązane. Wiesiek i tutaj do ciebie prośba abyś napisał może nieco więcej jak to ma wyglądać.
Byłem do tej pory na jednym maratonie (Rajcza Tour) i może były takie co podobne sytuacje miały miejsce.
Jeżeli będzie tak (szczególnie przy większej ilości uczestników), że część ludzi będzie jeszcze podjeżdżać, a w tym samym czasie czołówka będzie zaczynała zjazd to nie wyobrażam sobie tego, jakkolwiek droga nie byłaby podzielona.
Zgadzam się w 100%
948 też ruchliwa będzie bardzo, szczególnie jak pogoda będzie dobra, bo nam się pół śląska zjedzie

Więc należy ją omijać, czyli start spod ośrodka kultury w Międzybrodziu Bialskim, Targanice, Kocierz, dalej na wschód, ale to dokładniej jest w propozycjach, które zrobiłem dawno:
http://www.bikemap.net/route/591633
http://www.bikemap.net/route/592054
http://www.bikemap.net/route/593539
generalnie im dalej na wschód tym stromiej

ps. byłem na maratonie z nawrotem (Poprad) ale to było na 50 kilometrze i na w miarę płaskim
#14
Gosc_iro1108_*
Napisano 29 październik 2010 - 20:02
#15
Napisano 29 październik 2010 - 20:38
#16
Napisano 29 październik 2010 - 20:46
#17
Napisano 29 październik 2010 - 21:13
Cytat
Druga sprawa, biorąc pod uwagę profil i długość trasy, to po przejechaniu całego dystansu finisz pod Żar to będzie katorga dla większości.
O to chodzi

Piotr92: w mojej propozycji są tylko 2 skręty w lewo, które mogą być kłopotliwe (w Okrajniku i później w Łękawicy
#18
Napisano 29 październik 2010 - 23:14

Ale też z drugiej strony nie jest to taka konieczność. Bo może dałoby się dogadać z policją, by eskortowała peleton do Porąbki, a z Porąbki do Wielkiej Puszczy to i tak to już jakoś się rozbije i rozciągnie, bo jest troszkę pod górkę


Ja, jeśli wystartuję


#19
Napisano 30 październik 2010 - 05:48
#20
Napisano 30 październik 2010 - 06:04
Ogólnie pętelka fajna

Może by jednak wystartować w przeciwnym kierunku w eskorcie (Wieśka lub Policji) lub zrobić start na ul Suskiej (946) i zaliczyć podjazd na ulice widokową, następnie już zjazd z Kocierzy w kierunku Międzybrodzia jak to już jest na mapce i potem 2 rundki. To powinno wyjść jakieś 150 km z metą na Żar oczywiście :-)
Martwi mnie tylko skrzyżowanie 946 z 948 :evil:
A dla tych co jeszcze nie wiedzą to widokowa to coś co znamy np z Pętli lub RT u Wieśka po płytach, z tym że nachylenie jest chyba troszkę łagodniejsze bo ma ~22% za to wydaje mi się że jedzie się dłużej pod górkę i jest mniej płyt z dobrym asfaltem. 8-)