Skocz do zawartości


Zdjęcie

Czas na Żar


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
158 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wiesiek Legierski

Wiesiek Legierski
  • Użytkownik
  • 613 postów
  • SkądIstebna

Napisano 29 październik 2010 - 11:51

Proszę o ewentualne opinie na temat trasy maratonu TOUR de Żar

To pętla podstawowa, do pokonania 2 lub 3 razy:
http://www.gpsies.co...tyvmbywlbvkmovi

Start ostry peletonu z Międzybrodzia Żywieckiego na Żar, nawrotka i dalej: Międzybrodzie Żywieckie - Międzybrodzie Bialskie - Porąbka - Targanice - Kocierz - Czernichów - (pętla x 2 lub 3) do mety na górę Żar.

Plusy:
- skrzyżowania wyłącznie prawoskrętne
- start ostry na podjeździe
- meta po stromym podjeździe
- zaliczone wszystkie (bez przegibka) przełęcze w okolicy
- 2 x Żar: po starcie i na mecie 8-)

Burza mózgów!

#2 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 29 październik 2010 - 12:36

start pod przegibek zamiast na żar - czy to nie do zorganizowania? Przegibek to świetna góra i szkoda ją zmarnować. Może poprostu dołożyć podjazd na przegibek, i zjazd z niego?
czyli na żar , nawrotka, na przegibek , nawrotka , i dalej jak piszesz. Pytanie ilu się znajdzie cfaniakow którzy zawrotke wykonają kilometr wcześniej .... Ale to problem nie tylko ewentualnego przegibka ale również startu pod żar.

Pozatym traska piekielna. A może jeszce tak ul. widokową dla urozmaicenia ?

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#3 piatekan

piatekan
  • Użytkownik
  • 158 postów
  • SkądMysłowice

Napisano 29 październik 2010 - 12:58

Cześć
Ja bym jednak poprowadził trasę w przeciwną stronę.
1. Dobry asfalt jest wtedy na zjazdach np. Kocierz, Targanice ( bo go teraz robią)
2. Zjazd od Kocierza w stronę Kocierza Moszczanickiego jest bardzo dziurawy
3. Zjazd od zapory Jeziora Żywieckiego wychodzi po kostce lepsza kostka na podjeździe.

Przegibka szkoda nie jechać.
AP.

#4 Wiesiek Legierski

Wiesiek Legierski
  • Użytkownik
  • 613 postów
  • SkądIstebna

Napisano 29 październik 2010 - 13:07

Start pod Przegibek możliwy + nawrotka, ale mamy pod drodze bardzo ruchliwą drogę główna nr 948 na której trza skręcić w lewo 2 razy.

Na Przegibek byłoby fajnie wjechać od Bielska, ale czy jest szansa połączenia bocznymi drogami na docinku: Tresna - Zarzecze - Łodygowice - Wilkowice - Mikuszowice - Bielsko - Straconka? Bez wjeżdżania na drogę 69 która jest potwornie zatłoczona?
Sądzę że nie.
Jeśli nie to ten wariant mógłby wypalić dopiero w późniejszym czasie jak wybudują obwodnicę Żywiec-Bielsko a my dotrwamy z organizacją wyścigów ;-).

#5 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 29 październik 2010 - 13:11

chyba nie, kiedyś prawie mi się udało ale jednak trzeba było na kilka km wskoczyc na drogę żywiec - bielsko a tego nie możemy zrobić na wyścigu :)

Może w takim razie start w Bielsku i na dzień dobry podjazd na przegibek.
Czemu mówisz że w 948 trzeba będzie dwa razy skręcić w lewo? Raz skręcamy i jedziemy pętle. Albo skręćmy w prawo i jak pisze piatekan ma to swoje zalety. Ma też wady ( lewoskręty) Hmm chyba wg. mnie więcej zalet.

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#6 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 29 październik 2010 - 13:13

Od razu ci odpowiadam - nie ma szans ominąć S69, możnaby jeszcze kombinować z trasą od Buczkowic przez Meszną ale to nie wiele daje - trzba się wtedy więcej "przebijać" przez Bielsko.

#7 Wiesiek Legierski

Wiesiek Legierski
  • Użytkownik
  • 613 postów
  • SkądIstebna

Napisano 29 październik 2010 - 13:38

Cześć
Ja bym jednak poprowadził trasę w przeciwną stronę.
1. Dobry asfalt jest wtedy na zjazdach np. Kocierz, Targanice ( bo go teraz robią)
2. Zjazd od Kocierza w stronę Kocierza Moszczanickiego jest bardzo dziurawy
3. Zjazd od zapory Jeziora Żywieckiego wychodzi po kostce lepsza kostka na podjeździe.

Przegibka szkoda nie jechać.
AP.


Racje słuszne ale wszędzie mamy lewe skręty. Dla uczestników to może pestka ale dla organizatora to spory stres ;-) W czerwcu droga może być zatłoczona.

Tozik: wyścig z Żywca na Bielsko na razie odpada, chyba że doczekamy sie obwodnicy i tunelów dla rowerzystów.

Może w niedzielę zrobię rundkę po okolicy.

#8 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 październik 2010 - 14:03

Moim zdaniem trasa jest dobra, w sumie szkoda Przegibka ale jak się nie da tego połączyć to już trudno.

#9 Dobry

Dobry
  • Użytkownik
  • 78 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 październik 2010 - 16:03

Jeżeli w Bielsku wybory prezydenckie wygra Staniszewska, to start z Bie-Bia byłby nawet bardzo wskazany ;). Ona jest rowerowa, i to dość solidnie, więc z jej strony można by liczyć raczej na pomoc niż na kłody pod nogi. No ale wtedy problem byłby taki, że start nie w tym samym miejscu co meta, więc i tak to pewnie w rachubę nie wchodzi.
A tu traska dla tych, którzy nie wiedzą, że to górzysta pętelka (nie wiem czemu gipsies jest taki narowisty...) http://www.bikemap.net/route/742039
Aha, i nie mówcie lepiej Wieśkowi, że jest takie coś jak ulica Widokowa. Ona jest strasznie głupia ;).
No a może by pętlę powiększyć? http://www.bikemap.net/route/742049
Droga Żywiec - Sucha nie jest zbytnio używana, a jest dość uciążliwa, bo z górki i pod górkę cały czas. Do tego można dorzucić Jasną Górkę i Rychwałdek - tu propozycja ekstra, Rychwałdek krótszą drogą. Też strasznie głupi podjazd ;)

#10 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 29 październik 2010 - 17:21

Nie jestem fachowcem, wydaje mi się jednak, że start pod Żar i nawrót to nie jest dobry pomysł. Nie wiem jak to ma być dokładnie rozwiązane. Wiesiek i tutaj do ciebie prośba abyś napisał może nieco więcej jak to ma wyglądać.
Byłem do tej pory na jednym maratonie (Rajcza Tour) i może były takie co podobne sytuacje miały miejsce.
Jeżeli będzie tak (szczególnie przy większej ilości uczestników), że część ludzi będzie jeszcze podjeżdżać, a w tym samym czasie czołówka będzie zaczynała zjazd to nie wyobrażam sobie tego, jakkolwiek droga nie byłaby podzielona.

#11 piatekan

piatekan
  • Użytkownik
  • 158 postów
  • SkądMysłowice

Napisano 29 październik 2010 - 17:35

Cześć
Pytanie dla tych z okolic Bielska.
Czy na Chroboczą Łąkę jest tylko jedna droga asfaltowa ?
Bo jakby to są nowe możliwości.
AP

#12 Dobry

Dobry
  • Użytkownik
  • 78 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 październik 2010 - 17:36

Nie dość że jedna, to i tak w połowie się kończy ;)

#13 GRUNWALD1410

GRUNWALD1410
  • Użytkownik
  • 291 postów
  • SkądSucha B./Kraków

Napisano 29 październik 2010 - 17:39

Nie jestem fachowcem, wydaje mi się jednak, że start pod Żar i nawrót to nie jest dobry pomysł. Nie wiem jak to ma być dokładnie rozwiązane. Wiesiek i tutaj do ciebie prośba abyś napisał może nieco więcej jak to ma wyglądać.
Byłem do tej pory na jednym maratonie (Rajcza Tour) i może były takie co podobne sytuacje miały miejsce.
Jeżeli będzie tak (szczególnie przy większej ilości uczestników), że część ludzi będzie jeszcze podjeżdżać, a w tym samym czasie czołówka będzie zaczynała zjazd to nie wyobrażam sobie tego, jakkolwiek droga nie byłaby podzielona.


Zgadzam się w 100%
948 też ruchliwa będzie bardzo, szczególnie jak pogoda będzie dobra, bo nam się pół śląska zjedzie ;)
Więc należy ją omijać, czyli start spod ośrodka kultury w Międzybrodziu Bialskim, Targanice, Kocierz, dalej na wschód, ale to dokładniej jest w propozycjach, które zrobiłem dawno:

http://www.bikemap.net/route/591633
http://www.bikemap.net/route/592054
http://www.bikemap.net/route/593539

generalnie im dalej na wschód tym stromiej ;)

ps. byłem na maratonie z nawrotem (Poprad) ale to było na 50 kilometrze i na w miarę płaskim

#14 Gosc_iro1108_*

Gosc_iro1108_*
  • Gość

Napisano 29 październik 2010 - 20:02

Ogólnie trasa w porządku. Według mnie lepiej byłoby jechać w odwrotnym kierunku ze względu na zjazd z Kocierskiej. Dziś byłem w Wlk. Puszczy i zrobili już nówkę asfalt na całej długości. :-D

#15 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 29 październik 2010 - 20:38

Meta pod Żar i starczy, start pod Żar i nawrót na szczycie to zły pomysł według mnie - chodzi o nasze bezpieczeństwo. Druga sprawa, biorąc pod uwagę profil i długość trasy, to po przejechaniu całego dystansu finisz pod Żar to będzie katorga dla większości.

#16 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 październik 2010 - 20:46

Propozycji to tutaj cała masa, ale organizatorzy stawiają głównie na ruch prawoskrętny więc propozycje odwrotnego kierunku są do zaakceptowania przez organizatorów. Co do mety do jest idealna bo na Żar to tylko do kolejki i kawałek dalej mogą jechać samochody a wyżej tylko mieszkańcy, końcówka będzie bez samochodów.

#17 GRUNWALD1410

GRUNWALD1410
  • Użytkownik
  • 291 postów
  • SkądSucha B./Kraków

Napisano 29 październik 2010 - 21:13

Druga sprawa, biorąc pod uwagę profil i długość trasy, to po przejechaniu całego dystansu finisz pod Żar to będzie katorga dla większości.


O to chodzi ;)

Piotr92: w mojej propozycji są tylko 2 skręty w lewo, które mogą być kłopotliwe (w Okrajniku i później w Łękawicy

#18 Dobry

Dobry
  • Użytkownik
  • 78 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 październik 2010 - 23:14

No dobra, tylko zauważcie, że Żar na początek jest potrzebny do tego, by ten start mógł być wspólny. Chodzi o naturalne rozbicie stawki, by nie jechał duży peletonik. I tylko stąd, jak podejrzewam, propozycja Wieśka, by ten Żar wrzucić na początek, bo w przeciwnym wypadku może "grozić" start w grupkach ;).
Ale też z drugiej strony nie jest to taka konieczność. Bo może dałoby się dogadać z policją, by eskortowała peleton do Porąbki, a z Porąbki do Wielkiej Puszczy to i tak to już jakoś się rozbije i rozciągnie, bo jest troszkę pod górkę;), a pod koniec to nawet trochę bardziej ;).
Ja, jeśli wystartuję ;), to obiecuję odstać pierwszy już zaraz po odbiciu na Wielką Puszczę ;).

#19 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 30 październik 2010 - 05:48

GRUNWALD1410, Twoja propozycja jest fajna, znam tą trasę i wiem że podjazdy są prawie cały czas, w sumie jestem za tą trasą, trochę ciekawsza niż jazda 2 lub 3 razy pętli. Ten start pod górkę jest konieczny żeby peleton zawodników podzielił się na grupki. Można też zrobić start grupkami po 5 osób jak to było w Ustroniu w tym roku, wtedy nie trzeba wjeżdżać na Żar aż dwa razy.

#20 szalony ¶limak1

szalony ¶limak1
  • Użytkownik
  • 385 postów
  • SkądZabrze

Napisano 30 październik 2010 - 06:04

Witam wszystkich.
Ogólnie pętelka fajna :)
Może by jednak wystartować w przeciwnym kierunku w eskorcie (Wieśka lub Policji) lub zrobić start na ul Suskiej (946) i zaliczyć podjazd na ulice widokową, następnie już zjazd z Kocierzy w kierunku Międzybrodzia jak to już jest na mapce i potem 2 rundki. To powinno wyjść jakieś 150 km z metą na Żar oczywiście :-)
Martwi mnie tylko skrzyżowanie 946 z 948 :evil:
A dla tych co jeszcze nie wiedzą to widokowa to coś co znamy np z Pętli lub RT u Wieśka po płytach, z tym że nachylenie jest chyba troszkę łagodniejsze bo ma ~22% za to wydaje mi się że jedzie się dłużej pod górkę i jest mniej płyt z dobrym asfaltem. 8-)