Osprzętowe dylematy
#701
Napisano 15 marzec 2011 - 23:05
#702
Napisano 17 marzec 2011 - 22:24
Chciałbym zmienić korbę na 105 fc-5502 octalink i nie wiem jaką długość supportu wybrać.
Koło tył fulcrum 7 130mm i kaseta shimano 105 9s.
Mufa 68mm BSA
Zalazłem instrukcję od tej korby ale nie wiem czy przy 109,5 ( 110 ) nie będzie mi ocierać korba o widelec.
http://techdocs.shim...69830612168.pdf
Pomocy!!!!!
#703
Napisano 17 marzec 2011 - 23:12
pomoc i to dobrą znalazłeś sam. A zatem do roboty!Zalazłem instrukcję od tej korby ale nie wiem czy przy 109,5 ( 110 ) nie będzie mi ocierać korba o widelec.
http://techdocs.shim...69830612168.pdf
Pomocy!!!!!
Korba może ocierać o widelec jedynie w przypadku jakiejś przedziwnej nieszosowej ramy.
Pozdrawiam
#704
Napisano 17 marzec 2011 - 23:50
#705 Gosc_wojciech_bmv_*
Napisano 18 marzec 2011 - 10:54
SHIMANO HG50 8 12-23
SHIMANO HG50 SORA ZAKRES 12-23
SRAM PG 850R
dzięki za wszelakie porady.
#706
Napisano 18 marzec 2011 - 11:07
jesli pocinasz tylko po płaskim to bierz 12-23
#707
Napisano 31 marzec 2011 - 11:57
Pozdr
#708
Napisano 23 maj 2011 - 11:59
Aczkolwiek nie ma to jak homogeniczność napędu, z korbą, łańcuchem i kasetą ultegry mój napęd nie pracował tak dobrze jak w pełni sramowskim napędem. Choć korby srama i tak Truvativ produkuje. A łańcuch mam wipermana pomimo, że na blacie mam napisane "sram chain only" to pracuje dobrze i cicho - na pewno lepiej od ultegrowskiego łańcuszka. No i ta komfortowa spinka!
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#709
Napisano 23 maj 2011 - 12:20
Pod jakim względem nie pracował tak dobrze ?Aczkolwiek nie ma to jak homogeniczność napędu, z korbą, łańcuchem i kasetą ultegry mój napęd nie pracował tak dobrze jak w pełni sramowskim napędem.
Właśnie przymierzam się do zmiany ultegry 6603 na Sram force i miałem nadzieję, że łańcuch i kasetę będę mógł dalej używać z shimano.
#710
Napisano 23 maj 2011 - 14:21
Łańcuch i kasetę i owszem możesz używać dalej. Również mógłbyś korbę - gdyby to była 6600, a nie 6603 - ale to chyba rzecz oczywista ;-).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#711
Napisano 24 maj 2011 - 07:03
No właśnie, od korby się zaczęło . Trzyrzędową postanowiłem zmienić na dwa rzędy. Jak korbę to oczywiście klamki też. Jak klamki to i przerzutki. No i pojawił się dylemat czy zostać przy shimano w konfiguracji - klamki 7900 + cała reszta od 6700 czy kupić komplet od SRAM Force. Campa jest fajna ale 90% jeżdżę w dolnym chwycie i nie wyobrażam sobie obsługi klamek campy w tej pozycji.Również mógłbyś korbę - gdyby to była 6600, a nie 6603 - ale to chyba rzecz oczywista ;-) .
#712
Napisano 24 maj 2011 - 17:45
Mam dwie stare kolary jedna to recort a druga batavus, chciałbym z tego zrobić jedną całość czy podzespoły będą pasowały? jeżeli informacje ktorych udzieliłem są niewystarczające to napiszcie mi co musze wam podac
#713
Napisano 26 maj 2011 - 10:28
Czy te wagi zgadzają się wg. Was i czy warto dać prawie 1 tyś pln więcej za Sram'a ?
sram shimano
klamki 308 380
Prz.tylna 174 189
Prz.prz 88 66
ham 280 320
korba 720 790
kaseta 220 209
łańc 257 263
#715 Gosc_belg26_*
Napisano 26 maj 2011 - 11:52
A tak w ogóle osobiście wybrałbym inną opcję - zakup campy centaur 10s:) Jak zależy Ci na wadze to jedynie hamulce inne i zyskasz do jakichś 30g/szt... Długi czas miałem shimano i po przejściu na campę jestem b.pozytywnie zaskoczony jakością pracy/wykonaniem i przede wszystkim dużo mniejszą rozciągliwością łańcucha.
#716
Napisano 26 maj 2011 - 12:26
Jakie hamulce proponujecie zamiast 6700 ?
#717 Gosc_belg26_*
Napisano 26 maj 2011 - 13:00
Taka mam wyglada bardzo fajnie:) Athena to juz 11s, ponoc mniej wytrzymaly naped (bo waziutki lancuch) no i drozszy...
W dolnym chwycie czesto jezdze i nie ma zdanych problemow ze zrzutem na nizszy bieg, kwestia tez dobrego ustawienia manetek i kierownicy. Klamki te nowe sa bardzo ergonomiczne. Moim zdaniem juz ciezej zrzucic w sramie w dolnym chwycie bo wyginanie tej manetki tak mocno w lewo 1 palcem wydawalo mi sie bawiac sie w sklepie - malo wygodne, na pewno ciezsze niz w campie.
Różnica wyjdzie wiecej niz 100g na pewno, same hamulce shimano sa ciezkie (z 30-40g vs sramoskie/sztuce), no i ciezkie klamki.
Tanie i dosc lekkie sa tektro, mialem kiedys ponizszy model i moge polecic. Podobne z wygladu do 105/ultegra shimano:
http://allegro.pl/ha...1630267485.html
#718
Napisano 26 maj 2011 - 13:17
Hamulce 6700(tył+przód) ważą 315g:Różnica wyjdzie wiecej niz 100g na pewno, same hamulce shimano sa ciezkie (z 30-40g vs sramoskie/sztuce), no i ciezkie klamki.
http://www.bikecente...-6700-przod-tyl
Czyli różnica 35g na dwóch sztukach.
Na manetkach (przy DA Shimano) różnica wynosi 80 g.
#719
Napisano 26 maj 2011 - 13:34
- mylisz się, nic prostszego, nie tylko zrzucenie biegu, ale i wrzucenie do 3 przełożeń wyżej w dolnym (jak i w górnym) chwycie jest bardzo wygodne. Samo zrzucanie to nie jest "tak mocno w lewo" - to jest praktycznie delikatne dotknięcie manetki.Moim zdaniem juz ciezej zrzucic w sramie w dolnym chwycie bo wyginanie tej manetki tak mocno w lewo 1 palcem wydawalo mi sie bawiac sie w sklepie - malo wygodne
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#720 Gosc_belg26_*
Napisano 26 maj 2011 - 14:03