Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szosa Endurance Na Ultramaratony Ok. 10.000 Pln


67 odpowiedzi w tym temacie

#41 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 02 sierpień 2019 - 06:49

Do mechaników nikt nie przychodzi ze sprawnym rowerem żeby sobie popatrzyli jak wszystko dobrze działa:) Dlatego masz nieco skrzywione postrzeganie rzeczywistości ;) Za dużo beznadziejnych przypadków i zwłok w pracy. Nie przenoś tego do życia prywatnego :P 


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#42 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 706 postów

Napisano 04 sierpień 2019 - 06:47

Jako posiadacz Di2 widzę dużą zaletę w postaci dobrze działającego napędu w zimnie, deszczu i przy dużym zmęczeniu. Natomiast dużą wadą jest problematyczność w serwisowaniu. Gdy zerwiesz linkę to wiesz w czym problem i pierwszy lepszy serwis sobie z tym poradzi. Przy Di2 nagle i bez zapowiedzi wczoraj postanowił przestała działać cały układ. O szybkim serwisie w takiej sytuacji można zapomnieć.



#43 przech_mistrz

przech_mistrz
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 05 sierpień 2019 - 19:22

Hej, wracając jeszcze do porównania rowerów z pierwszego posta, mam pytanie do osób potrafiących "czytać" geometrię ramy. W którym rowerze pozycja będzie bardziej sportowa, a rower bardziej "narowisty". Wydaje mi się, że Canyon, ale proszę zweryfikujcie:

 

W Canyonie, trzeba na stronie zjechać lekko na dół i kliknąć w "Zobacz geometrię i wymiary" https://www.canyon.c...c-8.0/2185.html , patrzymy rozmiar XS.

 

Porównujemy do Rose w rozmiarze 53, geometria tu - https://www.rosebike...02.svg?74394290

 

Wydaje mi się, że oba są dość sportowe jak na kategorię endurance, co o tym myślicie?

 

 



#44 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3185 postów

Napisano 05 sierpień 2019 - 19:50

Jest tak jak przypuszczasz.

Powinieneś patrzeć na stosunek stack/reach - im jest mniejszy tym pozycja na rowerze będzie bardziej pochylona, im większy wyprostowana. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę także ilość podkładek pod mostkiem.

Na drugim biegunie geometrii w stosunku do wyzej wymienionych będzie np. Fuji Gran Fondo gdzie pozycja jest bardzo "turystyczna".

 



#45 plipiec

plipiec
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 06 wrzesień 2019 - 12:56

Zdecydowałeś? Ciekaw jestem na co padło, bo stoję przed wyborem na podstawie bardzo zbliżonych parametrów i budżetu ;) 

U mnie na tapecie jest ROSE PRO SL DISC (tu pewnie na Ultegrze) lub jedne z Canyonów:

Budżetowo Endu AL DISC 8.0 lub CF SL DISC 7.0, ewentualnie (jak wpadnie premia) CF SL DISC 8.0.

 

I nie umiem wybrać ;) także jestem żywo zaintresowany Twoją decyzją (i tym co przeważyło finalnie) :) 



#46 przech_mistrz

przech_mistrz
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 06 wrzesień 2019 - 22:37

Zdecydowałeś? Ciekaw jestem na co padło, bo stoję przed wyborem na podstawie bardzo zbliżonych parametrów i budżetu ;) 

U mnie na tapecie jest ROSE PRO SL DISC (tu pewnie na Ultegrze) lub jedne z Canyonów:

Budżetowo Endu AL DISC 8.0 lub CF SL DISC 7.0, ewentualnie (jak wpadnie premia) CF SL DISC 8.0.

 

I nie umiem wybrać ;) także jestem żywo zaintresowany Twoją decyzją (i tym co przeważyło finalnie) :)

 

Zdecydowałem się dorzucić trochę PLNów do DI2 i teraz czekam na posezonowe wyprzedaże (nie spieszy mi się, rower chcę mieć na wiosnę).

 

Na ten moment moim faworytem jest Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2. Jakoś w lipcu można go było kupić 10% taniej niż obecnie i gdyby teraz się pojawił w takiej cenie, to bym go nabył nie czekając dalej na rozwój sytuacji. Wizualnie bardziej podoba mi się niż Rose Team GF Four, marka też raczej bardziej renomowana, ma większy slopping, więc większy potencjał na komfortowy tył, no i ta wypasiona sztyca... Z wad to niestandardowa średnica rury sterowej, bateria DI2 w ramie (żeby ją wyjąć, trzeba wyciągnąć support) i niekonfigurowalność przy zakupie (na dzień dobry na pewno wymieniłbym tarcze korby na kompakt, być może też kasetę, niewykluczone, że kierownicę i mostek - ale to już zależeć będzie od bikefitingu). Rozważam też Orbeę Avant DI2, ale to już droższa marka, dlatego wszystko zależy od rabatu, jaki mógłbym dostać (już rozmawiałem z jednym dystrybutorem i ma mi przedstawić jakąś ofertę).


  • plipiec lubi to

#47 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3185 postów

Napisano 07 wrzesień 2019 - 11:33

Jak to "czekasz" skoro wyprzedaże trwają od dłuższego czasu? Wybór jest coraz mniejszy, wiele firm wyczyściło magazyny, żeby zrobić

miejsce dla kolekcji 2020...


  • sirkozi lubi to

#48 przech_mistrz

przech_mistrz
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 07 wrzesień 2019 - 16:10

Jak to "czekasz" skoro wyprzedaże trwają od dłuższego czasu? Wybór jest coraz mniejszy, wiele firm wyczyściło magazyny, żeby zrobić

miejsce dla kolekcji 2020...

 

Jeśli chodzi o Canyona Endurace CF SL Disc 8.0 Di2, na którego najbardziej ostrzę sobie zęby - jest on w tym momencie w zwykłej cenie, więc nie ma sensu, żebym go teraz zamawiał.



#49 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:31

Rozczarujesz się. Canyon zazwyczaj nie robi wyprzedaży, najwyżej wrzucają coś do outletu, ale tam trzeba trafić model i rozmiar.



#50 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:42

U canyona to promke możesz trafić w środku sezonu - przykładowo promka na wybrane modele podczas trwania tour de france w tym roku. Na niektóre modele było nawet 2tyś. mniej.

Chodliwe rozmiary raczej znajdują bez problemu swoich właścicieli.



#51 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądLublin

Napisano 15 wrzesień 2019 - 18:40

A nie lepiej od endurance kupić coś takiego jak Rose Backroad? Trochę bardziej uniwersalny jak na moje oko. Zawsze można wrzucić szosowe opony i przystawkę czasową z okazji ultramaratonu. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#52 przech_mistrz

przech_mistrz
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 15 wrzesień 2019 - 19:06

A nie lepiej od endurance kupić coś takiego jak Rose Backroad? Trochę bardziej uniwersalny jak na moje oko. Zawsze można wrzucić szosowe opony i przystawkę czasową z okazji ultramaratonu. 

 

Niewykluczone, że kombinowałbym w tę stronę, gdybym obecnie nie miał gravela. Ale mam (wprawdzie dużo niższej klasy, niż Backroad, ale jednak) i w konfiguracji, o jakiej piszesz (wąskie opony + lemondka) pokonałem nim już trochę dystansów ultra, w tym tegoroczne Tour de Pomorze (700+ km). Także jestem żywym przykładem na to, że tak się da. Natomiast w tym momencie nie potrzebuję maszyny uniwersalnej (gravela sobie zostawię - będzie częściej jeździł na terenowych oponach), ale właśnie maszynki wyspecjalizowanej do ultra.



#53 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądLublin

Napisano 15 wrzesień 2019 - 19:55

To może Cannondale Synapse Carbon Disc Ultegra SE albo Focus PARALANE 9.8


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#54 przech_mistrz

przech_mistrz
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 19 wrzesień 2019 - 19:14

A co sądzicie o Orbea Avant M20Team-D, w kontekście porównania do Canyona, ale przy założeniu, że w obu rowerach koła i tak byłyby do wymiany, a także sztyca w Avancie i korba w Canyonie (zmiana na kompakt)? Nie wiem, na ile to prawda, ale gdzieś czytałem, że rama w Avancie waży poniżej 1kg, więc po wspomnianych wymiarach i wagowe i cenowo mogłoby wyjść podobnie.

#55 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3185 postów

Napisano 20 wrzesień 2019 - 09:27

https://szosa.org/to...84-orbea-avant/



#56 przech_mistrz

przech_mistrz
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 21 wrzesień 2019 - 21:26

 

Nie no, oczywiście, że czytałem ten temat i kontaktowałem się z jego autorem. Problem w tym, że ten Avant jest mega-nie-popularny i zastanawiam się z czego to wynika. Zbyt wiele (prywatnych) osób nim się nie chwali, testów i recenzji w necie też na lekarstwo. A wygląda sensownie, nie ma jakiś fikuśnych rozwiązań (standardowa konstrukcja, standardowe części), gdzieś tam wyczytałem, że rama waży w okolicach 900 g, więc - jeśli to prawda - porównywalnie do innych producentów w tym segmencie, cena do zaakceptowania, wieczysta gwarancja, możliwość personalizacji. Nie jest to może Trek, czy Spec, ale jakąś tam renomę Orbea ma (przynajmniej tak mi się wydaje), możliwość nabycia w sklepie stacjonarnym...



#57 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3185 postów

Napisano 22 wrzesień 2019 - 06:30

"Okolice" 900 gramow w przypadku rowerów endurance to świetny wynik i takich ram jest bardzo niewiele - Canyon SLX, Argon Krypton Pro, może BMC Roadmachine 01 i  Rose, Papier wszystko przyjmie i potem się okazuje, że rama, owszem, wazy 950 gramów, ale w najmniejszym rozmiarze i bez lakieru, bo z lakierem 1100. Nawet 1000 gramów to nie jest źle. Większość tego typu ram waży powyżej tej liczby i sądzę,że Orbea należy do tej grupy.

Poza tym Avant to bardzo fajny rower i jeśli pasuje geometria to nic tylko kupować. 

 



#58 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 22 wrzesień 2019 - 19:21

Zdecydowałem się dorzucić trochę PLNów do DI2 i teraz czekam na posezonowe wyprzedaże (nie spieszy mi się, rower chcę mieć na wiosnę).

 

 

 

Myślę, że warto poczekać na następcę GF Four/GF Six  :)



#59 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3185 postów

Napisano 22 wrzesień 2019 - 20:56

Kiedy ma być pokazany?



#60 plipiec

plipiec
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 22 wrzesień 2019 - 21:09

Myślę, że warto poczekać na następcę GF Four/GF Six :)


Olaboga! Kiedy ten nowy?!!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Dodaj odpowiedź