Szosa Do 15K, Pomoc Z Geometria
#22
Napisano 01 listopad 2019 - 16:03
Mylisz sie. Juz pomijajac to co wczesniej zostalo napisane, ze krotsza glowka moze dac wiekszy stack....
Dla zobrazowania, popatrz na wlasnie odleglosc od podloza do gornej krawedzi glowki ramy. Mozemy przyjac, ze odleglosc od podloza do osi mocowani kola w widelc jest taka sama. Reszta to glowka ramy i dlugosc widelca. Teraz zalozmy, ze jedna rama ma widelec pozwalajacy na zalozenie opony max 23mm, druga 32mm. Oba widelce maja taka sama korone i ramy w ktorych siedza maja taka sama dlugosc glowki. W jednym widelcu przeswit od osi hakow do korony bedzie sporo wiekszy niz w drugim przypadku. Ta roznica dlugosci widelca wplynie na podniesienie calego przodu, tym samym na wieksza watosc Stack (suport pozostaje w tym samym miejscu).
Zeby wraz ze zwiekszeniem przeswitow widelcow nie podnosic przodu, skraca sie dlugosc glowki ramy. I tak mamy porownianie ram, gdzie jedna ma wiekszy stack ale caly czas krotsza glowke ramy niz ta druga.
Jak jeszcze przy hamulacach obreczowym mozna bylo mowic o dosc zblizonych parametrach widelcow, tak teraz przy hamulcach tarczowych, gdzie przeswit widelca nie jest ograniczony mocowaniem hamulca, roznice moga byc dosc spore.
#23
Napisano 01 listopad 2019 - 16:46
[...] Ilość podkładek które masz w obecnym Focusie (mój Izalco ma identyczne geo) jest dla mnie zdecydowanie za duża. Do tego dochodzi jeszcze pokrywka sterów która ma ~15mm jak dobrze pamiętam. Więc może jednak przemyśl Endurance
Nic dodać nić ująć. Endurance = Mniej wyciągnięta pozycja z zachowaniem normalnej długości mostka i bez komina jak w elektrociepłowni.
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#24
Napisano 01 listopad 2019 - 16:58
Widzę że zaczynamy rozbijać g***o na atomy (wysokość opon) więc niech zainteresowani sobie powpisują co trzeba i sprawdzą co do milimetra różnice między rowerami https://www.bikegeocalc.com
Nie ma co kruszyć kopii bo serio te 20 mm w każdą stronę to można podkładkami czy długością mostka wyregulować.
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#25
Napisano 01 listopad 2019 - 17:19
Te 20mm moze byc atomem, ale i tez g***nem
Przy jeszcze spoko wygladajacej 20mm podkladce pod mostkiem, dodatkowe 20mm robi juz dosc mizerny obraz. I w druga strone, bez podkladek, jak tu aonizyc przod o kolejne 20mm....
Lepiej to wyglada po dlugosci ale i tak lepiej unikac pozniejszych akcji druciarskich. Widzi sie potem w duzych ramach mostki 80-90mm. Mostki 130-150 to juz pro kategoria, wiec tu juz nikt nie bedzie sie czepial, no chyba ze z zazdrosci
Do tego 20mm to czasami roznica pomiedzy rozmiarami.
#26
Napisano 01 listopad 2019 - 19:51
@1415chris ja się z tobą zgadzam, ale te 3 rozpatrywane rowery są w tym samym rozmiarze !
Nie chce mi się tego przeklepywać do kalkulatora, ale obstawiam że każdy idzie mostkiem i podkładkami ustawić identycznie jak dwa pozostałe.
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#27
Napisano 01 listopad 2019 - 21:10
Ogólnie patrząc na to co mówisz wybrałbym tak jak wspominało tutaj kilka osób wcześniej:
https://www.canyon.c...ccordions=1_1_0
Elektryka z hydrauliką. Praktycznie rower kompletny, gdyby jeszcze koła były jakieś lżejsze to w ogóle.
Lub druga opcja,
https://www.canyon.c...ahmengroesse=XS
i wersja analogiczna dla fanów campy
https://www.canyon.c...!accordions=1_1
Tutaj w rozmiarze M, masz wyższą główkę niż w przypadku Ultimate, a jednocześnie krótszy zasięg. Dzięki temu, nie będziesz musiał mieć w ogóle podkładek przy stosunkowo wyprostowanej pozycji. Gdyby brakło zasięgu zawsze możesz zastosować dłuższy mostek.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#28
Napisano 01 listopad 2019 - 21:25
Wydaje mi się, że finalnie wezme pewnie albo Rose x lite four disc z mostkiem 100mm i 25mm podkładek albo canyona endurance/ rose team gf four disc z minimalna podkładką albo ich brakiem. Może uda mi się przymierzyć któryś z nich przed zakupem i wtedy to + kolorystyka modelu zdecyduje. Dziekuje wszystkim za porady . Storck wydaje się długi, a krótkiego mostku raczej wolałbym nie używać.
#29 Gosc_Nikt Ważny_*
Napisano 01 listopad 2019 - 22:34
Widzę że zaczynamy rozbijać g***o na atomy...
Nie ma co kruszyć kopii bo serio te 20 mm w każdą stronę to można podkładkami czy długością mostka wyregulować.
To może mi poradzisz, jak mam podnieść mostek do góry w swoim nowym rowerze o te 20 mm, aby uzyskać taką samą wysokość kierownicy, jaką miałem w poprzednim rowerze?
Dodam, że w jednym i drugim rowerze mam identyczną ilość podkładek, a różnica w wysokości główki ramy wynosi zaledwie 6 mm, natomiast kierownicę mam teraz niżej o równe 20 mm. Brakujące 14 mm, zostało zgubione właśnie na wysokości widelca i na różnicy w budowie misek sterów. Może dla Ciebie te 20 mm, to rzeczywiście szczegół, ale ja tą różnicę po prostu czuję...
#30
Napisano 01 listopad 2019 - 22:48
Ile masz podkładek nad mostkiem ?
jaki kąt ?
na plus czy na minus ?
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#31 Gosc_Nikt Ważny_*
Napisano 01 listopad 2019 - 23:23
Oczywiście, że mostek jest na minus. Już napisałem, że brakujące 14 mm, zostało zgubione na wysokości widelca i na tym, że jedne miski sterów są z kołnierzem, a drugie nie. Nie jest więc prawdą Twoje twierdzenie, że wynika to wyłącznie z wysokości główki ramy.
Nie oczekuję od Ciebie rady, abym odwrócił mostek na plus i najlepiej założył taki z większym kątem, bo mi nowa pozycja również pasuje. Kupując rower byłem tego świadomy, ponieważ wszystko dokładnie wymierzyłem przed zakupem i miałem też trzy jazdy próbne.
Moje pytanie bardziej dotyczyło kwestii technicznej, jak ktoś ma sobie wydłużyć fabrycznie przyciętą rurę sterową, skoro według Ciebie, regulacja o te 20 mm w każdą stronę, nie stanowi żadnego problemu?
Jeszcze raz powtórzę, że dokonałem pomiarów kilku różnych rowerów i różnica w wysokości widelców, oscylowała w przedziale około 1,5 cm. Więc nie jest to wysokość zbliżona, jak twierdziłeś wcześniej, bo dla wielu osób może być bardzo istotna. Nie wynika ona też wyłącznie z prześwitu +-5 mm, jak przekonywałeś, ale najczęściej z budowy górnej części widelca.
#32
Napisano 02 listopad 2019 - 00:06
Nio, czyli rozbijanie g***a na atomy, akademickie dyskusje o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocą i szukanie dziury w całym.
Dla oświecenia: Każdy nowy rower ma minimum ~20 mm podkładek własnie na takie przypadki. A technicznie rure sterową przedłuża się ..... przedłużką Pierwsza z brzegu od forumowego kolegi https://rowerplus.pl...y-sterowej.html
ehhhhhh
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#34
Napisano 02 listopad 2019 - 00:22
Stary w moim świecie jak zmieniam rower to patrze na stack i reach żeby mi pasował i był zbliżony do do obecnego roweru. I wiem że będzie ok.. Nie muszę go przymierzać. Nie zawracam sobie głowy wysokością widelca, mierzeniem kołnierzy sterów i innych cudów. Bo wiem że mam pole manewru kilkoma elementami.
Ale rozumiem że inni latają z suwmiarką.
Pytałeś jak przedłużyć rurę to Ci powiedziałem, więc o co kaman ? Dalej będziesz szukał problemu tam gdzie go nie ma ?
Dla mnie EOT
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#36 Gosc_Nikt Ważny_*
Napisano 02 listopad 2019 - 07:09
Ale rozumiem że inni latają z suwmiarką.
Nie "latam z suwmiarką". Po prostu planując zakup roweru, dokonałem kilku podstawowych pomiarów w interesujących mnie rowerach i zaciekawiło mnie. Z czego to wynika, że pomimo podobnej lub identycznej wysokości główki ramy i często też podkładek. Kapsel ekspandera (końcówka rury sterowej), jest na znacznie różniącej się wysokości. Po dokładniejszym sprawdzeniu stało się jasne, że wynika to głównie z różnicy w wysokości widelca, co próbowałem Ci wytłumaczyć zarówno ja, jak i Dari.
Włączyłem się w tą wymianę zdań, ponieważ temat dotyczy geometrii planowanego roweru, a Ty broniąc swoich niesłusznych przekonań, możesz wprowadzić autora tematu w błąd. Dlatego kolejny raz powtórzę, że warto sprawdzić rzeczywistą wysokość kierownicy i nie opierać się wyłącznie na wysokości główki ramy, oraz na ilości/wysokości podkładek.
Podstawowe wymiary roweru to jedno, ale jednak zawsze warto przejechać się przed zakupem, jeśli oczywiście jest taka możliwość.
#38
Napisano 02 listopad 2019 - 12:23
A ja chciałbym żebyś pojął że jak porównujesz nowe rowery (bez przyciętej rury) w podobnej geometrii (TT, Reach, Stack, HT różne max kilka mm) to wysokość widelca, sterów, kołnierzy, mostka (nie mylić ze wzniosem) itp niuansów nie ma w praktyce kompletnie żadnego znaczenia.
Ale racja jest jak d**a. Każdy ma swoją.
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#39
Napisano 03 listopad 2019 - 22:53
Nie zapominajmy o kątachA ja chciałbym żebyś pojął że jak porównujesz nowe rowery (bez przyciętej rury) w podobnej geometrii (TT, Reach, Stack, HT różne max kilka mm) to wysokość widelca, sterów, kołnierzy, mostka (nie mylić ze wzniosem) itp niuansów nie ma w praktyce kompletnie żadnego znaczenia.
Ale racja jest jak d**a. Każdy ma swoją.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka