Sorry za lamerskie pytanie: Mam lapka Intel Core i5-4310U + HD Graphics 4400 + 16GB RAM, SSD
Chodzi to w 1080 w full detalach płynnie ( w moim odczuciu:) ) . Jak sprawdzić ile fps'ów to osiąga ?
Ściągę masz powyżej w https://szosa.org/to...zwift/?p=405627
Edycja basic.txt - przy tej konfiguracji sprzętowej pewno nie będzie wyżej niż basic, ale możesz sprawdzić w https://zwiftalizer.com/ - wrzucając log (dokumenty/zwift/logs - wybrać log z kolejnej gry) zobaczysz parametry komputera, rozdzielczość (gry i cieniowania), ilość klatek, parametry transmisji.
Wstawienie:
set gShowFPS=1
i w lewym górnym rogu będzie wyświetlana ilość klatek/s
Ale bez akceleratora graficznego raczej w 1080 w full detale to ja nie wierzę. Sprawdź log.
Popatrz (komp w pracy, stary log):
Fakt, procek trochę słabszy, ale reszta porównywalna.
To w wersji domyślnej basic - wyświetlenie co prawda na ekranie 1080p, ale rozdzielczość gry 576 (pomimo, że wyświetlone jest na pełnym ekranie bez zmiany rozdzielczości ekranowej - skalowanie?)
Jest grywalne, poziom szczegółów dość niski (domyślny basic). Podniesienie rozdzielczości do 1080:
Prawie to samo (jedna kostka pamięci mi tu padła:
Watopia bez dużej ilości jadących, przy tłumach wyraźnie spada wydajność.
"stojąc" mam tu ok. 20 fps, przy podglądzie jadących nieco więcej.
W ten sposób można testować ustawienia zmieniane w plikach konfiguracyjnych
Po zmianie basic na mocno podkręcone parametry, w laptopie z nVidią mam 30 - 40 fps tu:
Zmiana na 720p poprawia średnią ilość klatek do około 20, ale przy tych ustawieniach obiekty środowiska są generowane dość późno i wtedy spada ilość klatek, na dodatek na HD 4000 te "full detale" są po prostu biedne - właściwie to ich nie ma, wymuszone obiekty pojawiają się (ale trzeba uważać z ilością), cieniowania to chyba brak (jakieś plamy są), albo przynajmniej ładnego cieniowania brak, o czymkolwiek bardziej urokliwym można zapomnieć bo HD 4000 po prostu tego nie wspiera i nie wygeneruje.
Z drugiej strony manipulacja ustawieniami (zmniejszenie czego się da, choć wizualnie dużych zmian nie widać) poprawia średnią do nieco ponad 25 klatek na sekundę, a to już całkiem przyzwoite. Być może w tłumie fps pójdą w dół, no ale z tym wiele już się nie zrobi. Może poza zmianą rozdzielczości na Low (1024x576). Tu zyskuje się kolejnych 5 klatek.
Zmiana z 1080 na 720 wizualnie wiele nie zmienia, a zapewnia zwiększenie ilości klatek, a co za tym idzie samej grywalności. Warto poeksperymentować z ustawieniami, choć przy tej grafice na wiele nie licz. Jednak o dziwo ten procesor z tą grafiką jest wystarczający do Zwift, może nie zapewnia wybitnej grafiki generowanego świata (do tego potrzebne są jednak mocniejsze i wydajniejsze GPU), ale... da się kręcić.
Używając kart graficznych można uzyskać poza wyższą rozdzielczością i znacznie wyższą ilością klatek/s przede wszystkim o wiele ładniejszy generowany obraz wirtualnego świata. Można powiedzieć, że uroda generowanego świata jest tu sprawą drugorzędną, ale przyjemnie jest popatrzeć na większy realizm np. ładnie falującą wodę, dymy/pyły/lawa wulkanu czy odbicie promieni w bruku...