Jump to content


Photo

Trek Madone Sl6 Project One

trek madone projectone szosa rower

  • Please log in to reply
89 replies to this topic

#21 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 01 March 2020 - 13:23

To jest poczatek przygody z szosa, pierwszy rower?
Jak tak, to takie ustawienie moze wiele tlumaczyc, bedac przyzwyczajonym do pozycji na rowerze mtb, czy trekingu.
W wielu przypadkach ludzie nie majac pojecia, ze na szosie jednak inaczej sie siedzi, ustawiaja szosowe rowery "bo mi tak jest wygodnie", "tak mam zakodowane".
Rowniez, z powodu braku doswiadczenia, wiedzy, ludzie kupuja zle dobrane, juz nie mowiac o geometrii, rozmiary ram.
Nawet sprzedawcy, w dobrej wierze czasami doradzaja zle rozmiary. Sam tak mialem przy moim pierwszym szosowym rozmiarze. Dopiero po czasie sam doszedlem do wniosku, ze kupiony rower byl o rozmiar za maly.
Znam sytuacje, kiedy sprzedawca nagminnie doradzal kupujacym za duze ramy. Ludize szli potem do bikefittingu i wychodzili zadowoleni z ramami 56-58 i np mostkiem 70mm! Fitter zrobil co mogl, ramy raczej nie da sie zmniejszyc.
To tylko dla zobrazowania, ze "bo mi sie tak podoba" nie jest najlepszym wyznacznikiem do podejmowania decyzji, w kontekscie doboru ramy.
Jak te widoczne na zdjeciu ustawienia sa mniej wiecej finalnym produktem, to czy to sie komu podoba czy nie, ta rama z jej geometria, mowiac delikatnie nie jest najszczesliwszym wyborem.
Wracajac do pytania na poczatku, jak to jest poczatek przygody z szosa, to duzo moze sie zmienic na przodzie.

 

Początkiem bym tego nie nazwał. Wcześniej jeździłem na Tribanie 500, potem zmieniłem na Meridę Reacto, którą miałem ustawioną bardzo podobnie do Madone i jeździło mi się nieziemsko wygodnie.

 

Obecnie na rynku nie ma roweru z wyjątkiem Madonki i Venge'a które mi się podobają, a na brzydkim rowerze jeździć nie będę kosztem wyglądu i pozycji. Co do rozmiaru, to miałem dobrany na tym śmiesznym urządzeniu TREK'a. Niestety mniejszy byłby znacznie za mały. Na chwilę obecną jest mega wygodnie i z bananem na twarzy ;-) A że się nie ścigam, to na moje potrzeby jest bajecznie.

 

#edit:

 

Poza tym, kurde.. nie będę dla pozycji na rowerze męczył swojego organizmu, żeby tylko wyglądać pro, jak nie jestem pro.. ;-) Jak zaczną mi płacić za to, że jeżdżę, to będę jeździł tak, by i wyglądać.. a na razie ma być wygodnie, ładnie i szybko.


  • ex_lemon and astronom like this

#22 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 02 March 2020 - 08:42

Początkiem bym tego nie nazwał. Wcześniej jeździłem na Tribanie 500, potem zmieniłem na Meridę Reacto, którą miałem ustawioną bardzo podobnie do Madone i jeździło mi się nieziemsko wygodnie.

 

Obecnie na rynku nie ma roweru z wyjątkiem Madonki i Venge'a które mi się podobają, a na brzydkim rowerze jeździć nie będę kosztem wyglądu i pozycji. Co do rozmiaru, to miałem dobrany na tym śmiesznym urządzeniu TREK'a. Niestety mniejszy byłby znacznie za mały. Na chwilę obecną jest mega wygodnie i z bananem na twarzy ;-) A że się nie ścigam, to na moje potrzeby jest bajecznie.

 

#edit:

 

Poza tym, kurde.. nie będę dla pozycji na rowerze męczył swojego organizmu, żeby tylko wyglądać pro, jak nie jestem pro.. ;-) Jak zaczną mi płacić za to, że jeżdżę, to będę jeździł tak, by i wyglądać.. a na razie ma być wygodnie, ładnie i szybko.

Problem w tym że całe piękno tej ramy przy tak ustawionej pozycji (i kokpicie zadartym w przestworza) znika i zamiast pięknie - wygląda to po prostu: GŁUPIO. To tak jakby kupić Porsche GT3 i założyć do niego stalowe koła w rozmiarze 15 cali z grubą oponą - bo liczy się wygoda. Cała rasowość i sportowy wygląd tej ramy zeszły na absolutnie ostatni plan, bo pierwsze co się wybija to ta komiczna wręcz pozycja.

Ale tak jak to wszyscy bezpiecznie i politycznie zawsze mówią - ma się podobać przede wszystkim Tobie.


  • kaloo and sirkozi like this

#23 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 19 March 2020 - 20:31

Wrzucam kolejną fotkę, już chyba po wszystkich zmianach z wyjątkiem podniesienia siodełka o 2-3 mm zgodnie z zaleceniami  :)

 

Kolejne modyfikacje to chyba Di2, ale dopiero w następnym sezonie.

 

IMG-11051.png


  • astronom likes this

#24 ibanezz

ibanezz
  • Użytkownik
  • 120 posts

Posted 11 April 2020 - 11:15

Tak z ciekawości zapytam. Czy próbowałeś pozycji na rowerze po wyciągnięciu podkładek pod mostkiem? Tak, żeby zobaczyć jaka to dla ciebie różnica. Sam nie uważam się za jakiegoś super rozciągniętego osobnika, ale obniżenie kierownicy o 2.5cm przyszło mi bez żadnego problemu. Siodełko nie jest u ciebie wysoko. Sam mam teraz po zmianie 7cm różnicy między kierownicą a siodełkiem właśnie i nie czuję jakiś dolegliwości.

Czy przy dopasowaniu najpierw ustalili ci pozycję, a potem odtworzyli ją na rowerze? 


projektowanie wnętrz www.wlodarski.org aranżacje rezydencji i apartamentów


#25 MaRcIn30

MaRcIn30
  • Użytkownik
  • 440 posts
  • SkądPomorskie

Posted 11 April 2020 - 16:16

Piękny kolor ramy. Niestety rower traci cały urok przez zbyt krótki mostek i sposób ustawienia siodełka. Nie trzeba być specjalistą żeby stwierdzić, że masz źle dobrany rozmiar ramy (za duża). Z ciekawości zapytam gdzie dokonałeś zakupu?
  • Born Ready likes this

#26 YamaY

YamaY
  • Użytkownik
  • 110 posts
  • SkądPodhale

Posted 12 April 2020 - 05:59

Piękna rama godna włoskich mistrzów ... :-) Patrząc na design Trek postawił wysoko poprzeczkę reszcie świata. Mimo zarzutów kolegów rower się broni. Oczy przykłuwa czerwona rama a czarny kokpit nie dominuje tego odbioru. Przyjemnej i szybkiej jazdy!

#27 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 14 April 2020 - 11:57

Tak z ciekawości zapytam. Czy próbowałeś pozycji na rowerze po wyciągnięciu podkładek pod mostkiem? Tak, żeby zobaczyć jaka to dla ciebie różnica. Sam nie uważam się za jakiegoś super rozciągniętego osobnika, ale obniżenie kierownicy o 2.5cm przyszło mi bez żadnego problemu. Siodełko nie jest u ciebie wysoko. Sam mam teraz po zmianie 7cm różnicy między kierownicą a siodełkiem właśnie i nie czuję jakiś dolegliwości.

Czy przy dopasowaniu najpierw ustalili ci pozycję, a potem odtworzyli ją na rowerze? 

 

Nie próbowałem, muszę jeden sezon pojeździć tak jak jest, a dodatkowo ćwiczę kręgosłup, bo jestem po operacji dwóch bioder i kolana :D Po tym sezonie będę opuszczał kierownicę pod okiem bikefittera.

 

Siodełko mam na wysokości 71,5 cm od korby.

 

 

Piękny kolor ramy. Niestety rower traci cały urok przez zbyt krótki mostek i sposób ustawienia siodełka. Nie trzeba być specjalistą żeby stwierdzić, że masz źle dobrany rozmiar ramy (za duża). Z ciekawości zapytam gdzie dokonałeś zakupu?

 

Nie jest za duża, bo na mniejszej już nie dałbym rady ustawić pozycji bezpiecznej dla aktualnej jazdy. Mam 179 cm wzrostu i 54 byłaby dużo za mała.

 

 

Piękna rama godna włoskich mistrzów ... :-) Patrząc na design Trek postawił wysoko poprzeczkę reszcie świata. Mimo zarzutów kolegów rower się broni. Oczy przykłuwa czerwona rama a czarny kokpit nie dominuje tego odbioru. Przyjemnej i szybkiej jazdy!

 

Dzięki! :)

 



#28 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 14 April 2020 - 18:38

Nie jest za duża, bo na mniejszej już nie dałbym rady ustawić pozycji bezpiecznej dla aktualnej jazdy. Mam 179 cm wzrostu i 54 byłaby dużo za mała.

Lol. 

 

Sam mam 181 i właśnie rozmiary 54-55 są idealne. Większość 56 jest minimalnie za duża.

 

W tym przypadku wygląda Madone dziwnie. 


  • pan_piotr likes this

#29 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 14 April 2020 - 19:09

Tu zapewne chodzi o długość główki. W mniejszym rozmiarze już by nie starczyło sterówki do takiej pozycji.



#30 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 14 April 2020 - 20:14

Lol. 

 

Sam mam 181 i właśnie rozmiary 54-55 są idealne. Większość 56 jest minimalnie za duża.

 

W tym przypadku wygląda Madone dziwnie. 

Akurat w Treku rozmiary są numerowane parzyście i w przypadku tego modelu rozmiar 54 jest rekomendowany dla wzrostu do 174cm, natomiast 56 do 180cm. Jak już właściciel powróci do sprawności to pewnie i ustawienia roweru ulegną zmianie nie kłując już w oczy  ;) 
 



#31 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 14 April 2020 - 21:24

Akurat w Treku rozmiary są numerowane parzyście i w przypadku tego modelu rozmiar 54 jest rekomendowany dla wzrostu do 174cm, natomiast 56 do 180cm. Jak już właściciel powróci do sprawności to pewnie i ustawienia roweru ulegną zmianie nie kłując już w oczy  ;) 
 

Wystarczy, ze ma nogi dłuższe lub krótsze o kilka centów i cała tę "rekomendację" można sobie.... Ja np. mam nogę 97 cm przy wzroście 194 i zawsze dylemat: czy wyżej, ale dalej czy bliżej, ale jednak niżej. A nawet przy geometrii endurance różnica między siodłem, a kierą to jakieś 11 cm. Rozumiem więc kolegę, który nie chcąc zbyt nisko, nie może wziąć zbyt krótko. Dało by się to jakoś pogodzić przy innej ramie, bo w niektórych modelach ramy "rosną do góry" mocno progresywnie, ale nie przy Madonce.

 

P.S. Piękny rower. Kolega odważył się na coś, na co ja się nie odważyłem - kupić rower, który mi się naprawdę podoba, a potem będziemy się martwic czy da się na nim jeździć  :P



#32 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 15 April 2020 - 10:56

Ja zaczynałem  dokładnie od takich ustawień jak kolega, z 70 mm mostkiem. Po niecałym roku jazdy wrzuciłem mostek 120 mm, kierę opuściłem na sam dół (bez podkładek), a różnica siodło-kierownica wynosi około 7 cm. Przez ostatnie 11 lat po słabo przepracowanych zimach zwykle luzuję nieco (o 1 cm niżej siodło, wyżej kierownica, tak o 1 podkładkę), ale tylko na pierwszy miesiąc.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#33 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 15 April 2020 - 11:05

Wystarczy, ze ma nogi dłuższe lub krótsze o kilka centów i cała tę "rekomendację" można sobie.... Ja np. mam nogę 97 cm przy wzroście 194 i zawsze dylemat: czy wyżej, ale dalej czy bliżej, ale jednak niżej. A nawet przy geometrii endurance różnica między siodłem, a kierą to jakieś 11 cm. Rozumiem więc kolegę, który nie chcąc zbyt nisko, nie może wziąć zbyt krótko. Dało by się to jakoś pogodzić przy innej ramie, bo w niektórych modelach ramy "rosną do góry" mocno progresywnie, ale nie przy Madonce.

 

P.S. Piękny rower. Kolega odważył się na coś, na co ja się nie odważyłem - kupić rower, który mi się naprawdę podoba, a potem będziemy się martwic czy da się na nim jeździć  :P

 

Przy ustawieniu obecnym nie jest niewygodnie, wręcz przeciwnie - jeździ mi się dobrze. W związku z faktem, iż mocno pracuję nad rozciągnięciem ciała i ogólnopojętym "core" to myślę - co też potwierdził fitter - że ustawienie roweru ulegnie sporej zmianie w związku z progresem w gibkości.

 

Muszę też do pełnej sprawności doprowadzić lewy łokieć, bo w listopadzie miałem transpozycję nerwu łokciowego :D Tak to czytam i jeszcze się dziwię, że w ogóle chodzę :D

 

Zobaczę jak się to zmieni w przyszłym sezonie.



#34 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 15 April 2020 - 11:19

Ja mam 183cm i jest mi bardzo dobrze na swoim nieporównywalnie tańszym Treku o rozmiarze 56, nie wiem czy to zdanie coś wnosi do tematu bo mój ma pewnie kompletnie inną geometrię (taka enudrance na granicy race) :P. Pewnie nic nie wnosi.

 

dmxzor, może po prostu w trakcie posiadania 4 ostatnich rowerów szosowych nieco zaniedbałeś rozciąganie a ten się różni mocno geometrią i tylko tutaj problem? W obecnym kształcie ta Madonka oczywiście sporo traci, a razem z Tobą pewnie wygląda to z boku na MTB. Sam nie jestem tak dobrze porozciągany, by jeździć na tak wyścigowym rowerze, natomiast codzienne ćwiczenia rozciągające powinny dać efekty po kilku miesiącach, więc tego też życzę, abyś pod koniec sezonu wywalił wszystkie podkładki pod kierę, siodełko podniósł kilka centymetrów w górę i przywrócił temu rowerowi piękno, jakim go sprzedają a sobie radość z dobrego zgrania.

 

Inna opcja, którą na Twoim miejscu bym przetestował to wizyta u innego dobrego fittera i wysłuchanie go oraz tego co on tutaj podziała. A nuż będzie wygodniej i lepiej ;)



#35 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 15 April 2020 - 13:51

Wystarczy popatrzeć na rower i widać, że rower kupiony oczami, a nie potrzebą. Jego charakter nie odpowiada oczekiwaniom posiadacza. Z siodełkiem raczej nic się nie zrobi, bo zakładam, że fitter dobrze ustawił kąty stawów i pozycję względem korby. Rama jest zbyt duża, aby pod mostkiem nie było jeszcze więcej podkładek. Po sztycy i siodełku widać, że nie powinno być offsetu. Siodełko jest przykręcone na końcu prętów, aby skrócić pozycję, oczywiście razem z ekstremalnie krótkim i podniesionym mostkiem. Gdyby rama była mniejsza, główka była by odrobinę niżej, więc albo więcej podkładek, albo jeszcze większy wznios mostka. Wg. mnie z roweru aero, zrobiono endurance. Lepiej byłoby kupić Domane. No ale skoro Madonka i koniec, to tak to wygląda. Oczywiście warto popracować nad pozycją, co nie zmienia faktu, że rower niedopasowany do potrzeb. No ale, jak już kiedyś napisałem, nie każdy kupuje Ferrari czy Porsche, aby się nim ścigać. Najczęściej po prostu kierowca chce w nim super wyglądać. Z rowerem jest podobnie. Co nie zmienia faktu,że skoro się podoba i ma być taki i żaden inny, to po prostu tak będzie. Skoro właściciel jest zadowolony, to ok!
  • kaloo and Born Ready like this

#36 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 17 April 2020 - 07:25

Di2 założone.

 

Przy okazji też zmiana owijki, bo nadeszła taka konieczność ;)

 

I dwa nowe bidony gratis dostałem przy okazji serwisu od chłopaków z Bory :) Wersja z 2018 roku, tak by kolorystycznie dograć rower =)

 

 

nS9xc3m.jpg


  • Marcin321, 4gotten and Bzyk like this

#37 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 17 April 2020 - 08:36

I jak się sprawuje Di2?

 

Klamkomanetki też z przyciskami, które później można fajnie skonfigurować w Garminie Edge-u?



#38 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 17 April 2020 - 10:24

I jak się sprawuje Di2?

 

Klamkomanetki też z przyciskami, które później można fajnie skonfigurować w Garminie Edge-u?

 

Tak, Ultegra R8050 ;-)

 

Kozak. Inny komfort, kiera też inaczej chodzi jak nie ma tyle tych pancerzy.

 

Cenowo wyszło też kozacko, bo 3300 za cały zestaw Di2 (łącznie z kablami, baterią, zaślepkami, taki all in one no i z pancerzami hamulcowymi Ultegra), 400 zł montaż i 120 zł owijka ;-)

 

Tak więc 3820 zł ze wszystkim. Przy czym w naszych salonach rowerowych za cały taki komplet słyszałem kwotę 4800-5200 w zależności od miejsca. Trochę zaoszczędzone.

 

A di2 kupiłem na Merlincycles. Mieli fajną promocję -10% od ostatecznej ceny.



#39 Rappid

Rappid
  • Użytkownik
  • 147 posts
  • Skądireland

Posted 17 April 2020 - 13:56

@dmxzor, zrób fotke na tle tego murku co dzisiaj ale nie tak z góry tylko ładnie z prawego profilu.

Zobaczymy jak to teraz wygląda :)



#40 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 17 April 2020 - 14:17

@dmxzor, zrób fotke na tle tego murku co dzisiaj ale nie tak z góry tylko ładnie z prawego profilu.

Zobaczymy jak to teraz wygląda :)

 

W zasadzie to nic się nie zmieniło.. :D Większe zmiany w formie i wyglądzie roweru (pozycji na rowerze) planowane na koniec tego sezonu, czyt. październik :)

 

1hFKLZR.jpg


  • impa and Bzyk like this



Also tagged with one or more of these keywords: trek, madone, projectone, szosa, rower