Fajnie sie zapowiada, szkoda ze nie kupiles kasety 9100, niestety w wersji 9000 pekaly pajaki i puszczaly nity.
Od czego mamy gwarancję
Napisano 18 marzec 2020 - 11:25
Fajnie sie zapowiada, szkoda ze nie kupiles kasety 9100, niestety w wersji 9000 pekaly pajaki i puszczaly nity.
Od czego mamy gwarancję
Napisano 18 marzec 2020 - 11:39
To jest ta ze skrzypiacym i pekajacym karbonowym pajakiem?
W sumie, gdyby to nie bylo Shimano, to bylaby duza szansa na recall tej kasety, biorac pod uwage ilosc zglaszanych problemow.
Tez kilka razy myslalem o DA, ale jakos te osobne zebatki mnie zniechecaja, bebenki w moich wszystkich kolach caly czas wygladaja jak nowe.
Jestem ciekaw tego malowania ramy.
Napisano 18 marzec 2020 - 11:49
To jest ta ze skrzypiacym i pekajacym karbonowym pajakiem?
W sumie, gdyby to nie bylo Shimano, to bylaby duza szansa na recall tej kasety, biorac pod uwage ilosc zglaszanych problemow.
Tez kilka razy myslalem o DA, ale jakos te osobne zebatki mnie zniechecaja, bebenki w moich wszystkich kolach caly czas wygladaja jak nowe.
Jestem ciekaw tego malowania ramy.
Od jakiegoś czasu zauważam na forum dziwną tendencję - mianowicie próbę pokazania jak chu***ych wyborów dany użytkownik dokonał budując swój rower etc. Problem w tym że temat nie dotyczy zasadności jego wyborów, bo gdybym chciał wiedzieć o wadach i zaletach kasety Dura Ace 9000, lub klejenia szytek na taśmę a nie klej - to po prostu taki temat bym założył, albo poczytał jeżeli już taki istnieje.
Ok, mamy wolność słowa itd., ale trzymajmy jednak pewnego rodzaju poziom na forum. Zwłaszcza w wątkach takich jak ten, gdzie np. użytkownik wybierający rower pod hamulce obręczowe, a nie tarczowe jest raczej pewny swojego wyboru. Wybierając klejenie szytek na taśmę a nie klej kieruje się swoim zdaniem na ten temat a nie takim, jakie ma ktoś inny. Podobnie w przypadku kasety, która praktycznie już po założeniu się rozpadnie - jeśli tak się stanie to ją zareklamuję. Jeśli Shimano nie przyjmie reklamacji? To uderzę się w pierś i o tym poinformuję
Napisano 18 marzec 2020 - 12:41
Wiesz, moim zamiarem nie bylo wytykanie komus jego wyborow i ich zasadnosci. Bo to co ty i ktokoliwek inny zrobi ze swoim sprzetem, kompletnie mnie nie interesuje.
Pisalem po prostu o faktach: ta kaseta ma wadliwa konstrukcej, to kazdy, jak nie wie, powinien wiedziec. Rowniez odnosnie klejenia szytek, tez faktem jest, ze robienie tego na tasme zwieksza opory i w tym kontekscie jest gorszym wyborem od robienia tego na klej.
Napisano 19 marzec 2020 - 18:45
Bestia dotarła cała i zdrowa - więc pozostaje już tylko składanie, z którym oby poszło lepiej niż z klejeniem szytek na taśmę i kupowaniem wadliwych kaset
Napisano 19 marzec 2020 - 18:52
Już wygląda dobrze. Szykuje się super sprzęt.
Napisano 19 marzec 2020 - 19:42
Składaj do kupy, nie patrz na innych
Napisano 19 marzec 2020 - 20:14
Wygląda przehuj. Te koła specjalnie je wybraleś (wielkie ciężkie)?
Kasety shimano są fajne, tylko jednego ciagle nie mogą dobrze zrobić, mianowicie stopniowania (gęściej w dole, rzadziej w górze, np 11-28 nie ma 16tki).
Napisano 20 marzec 2020 - 07:59
Wygląda przehuj. Te koła specjalnie je wybraleś (wielkie ciężkie)?
Kasety shimano są fajne, tylko jednego ciagle nie mogą dobrze zrobić, mianowicie stopniowania (gęściej w dole, rzadziej w górze, np 11-28 nie ma 16tki).
Koła to spadek po Cannondale'u którym jeżdżę aktualnie, natomiast na tyle polubiliśmy się z tymi kołami że raczej w najbliższej przyszłości nie widzę zmiany na cokolwiek innego.
+wydaje mi się że dosyć dobrze komponują się z masywnością Factora
Napisano 21 marzec 2020 - 10:29
Bestia dotarła cała i zdrowa - więc pozostaje już tylko składanie, z którym oby poszło lepiej niż z klejeniem szytek na taśmę i kupowaniem wadliwych kaset
no piękna ta bestia
Napisano 21 marzec 2020 - 15:18
Ciekawe, jak w praktyce sprawdzi się ten wynalazek z rurą sterową?
Napisano 22 marzec 2020 - 13:05
Nie jestem fanem malowania ram karbonowych, żeby wyglądały jak metalowe. Coś jak zeszłoroczny Scott Nino Schurtera. Ciekawie wygląda główka ramy. Muszę obadać jak to technicznie jest rozwiązane.
Napisano 22 marzec 2020 - 14:46
Napisano 22 marzec 2020 - 15:21
Nie jestem fanem malowania ram karbonowych, żeby wyglądały jak metalowe. Coś jak zeszłoroczny Scott Nino Schurtera. Ciekawie wygląda główka ramy. Muszę obadać jak to technicznie jest rozwiązane.
Z całym szacunkiem, ale to chyba jedno z najgłupszych stwierdzeń na tym forum. Idąc tym tropem każdy zderzak i element plastikowy w samochodach o srebrnym lakierze powinien być czarny, bo imituje metal? Wydaje mi się, że raczej ostatnim o czym pomyślał Factor wprowadzając ten kolor to fakt, żeby rower wyglądał jak wykonany z metalu. Jakie zatem kolory Twoim zdaniem zarezerwowane są dla ram karbonowych?
Napisano 22 marzec 2020 - 15:33
Jedyny akceptowalny to biały, bo europro. Napisałem tylko, że nie podoba mi się kolor, a się czepiasz jakbym ci matkę obraził czy coś. Tutaj akurat jest jeszcze w miarę ok ze względu na fakturę lakieru, ale w rowerze Nino serio wygląda na pierwszy rzut oka jak amelinium. Mi się to nie podoba i tyle. Sam bym takiego nie wybrał.
Napisano 22 marzec 2020 - 15:42
Jedyny akceptowalny to biały, bo europro. Napisałem tylko, że nie podoba mi się kolor, a się czepiasz jakbym ci matkę obraził czy coś. Tutaj akurat jest jeszcze w miarę ok ze względu na fakturę lakieru, ale w rowerze Nino serio wygląda na pierwszy rzut oka jak amelinium. Mi się to nie podoba i tyle. Sam bym takiego nie wybrał.
Oczywiście że ma prawo się podobać lub nie, mało tego - gdybym mógł wybrać dowolny kolor dla tej ramy, a nie jeden dostępnych aktualnie to również raczej nie byłby to ten. Natomiast twierdzenie że wybór tego koloru ma imitować metal jest trochę niedorzeczny. to po prostu srebrny metallic
Napisano 22 marzec 2020 - 15:50
Co ciekawe, moze nie kazdy wie, ale ta konstrukcja widelca ma juz ok 30 lat. Look w latach 90-tych wprowadzil takie rozwiazanie. Obecnie oprocz Factor, Cervelo w S5 stosuje ten patent.
Dokładnie tak. Z doniesień jakie mam to Cervelo właśnie wykupiło od Factora pierwsze dwa modele One i zapewne zainspirowało się przy projektowaniu najnowszego S5. Z jakim skutkiem? Wypowiada się o tym pewien youtube'owy "ekspert"
https://www.youtube....ajCXeNTbqk&t=2s
Napisano 22 marzec 2020 - 15:59
Napisano 22 marzec 2020 - 16:18
Jest dosc cieply temat na Weight Weenies o tym.
Dla tych co nie wiedza o co chodzi, Cervelo zeby zabezpieczyc widelec przed uszkodzeniem w skutek jego zbyt mocnego wychylenia w jedna lub druga strone wprowadzilo stopery umieszczone wew, ktore blokuja zbyt mocny obrot widelca. Problem w tym, ze te stopery bezposrednio blokuja sie na wew sciance widelca! Co w przypadku mocniejszego uderzenia (niekontrolowany obrot kierownica, nawet podczas transportu) moze doprowadzic do uszkodzenia widelca.
Wiesz jak to jest rozwiazane w tym przypadku?
W Factorze nie ma możliwości uszkodzenia ramy niczym od wewnątrz, natomiast tutaj również promień skrętu kierownicą jest ograniczony.
Osobiście zdałem sobie z tego sprawę już jak złożyłem ramę i wiem że w transporcie będzie trzeba na to w szczególności uważać.
Za to, żeby nie uszkodzić lakieru od strony zewnętrznej odpowiadają gumowe stopery. Z tego co widziałem część użytkowników je zdejmuje - być może pancerze zamontowane już w ramie w pewien sposób usztywniają obrót kierownicą, żeby nie był on tak swobodny jak teraz. Sama ścianka w tym miejscu jest bardzo gruba. Dużo grubsza w odróżnieniu od reszty ramy którą udało mi się "wymacać". Rozwiązanie nie do końca idealne, ale z pewnością nieco bardziej przemyślane od "patentu" Kanadyjczyków.
Dla chętnych instrukcja obsługi i montażu pokazująca rozwiązanie techniczne widelca: https://factorbikes....anual_v1.10.pdf