Jump to content


Photo

Factor One V2 Sram Etap #savetherimbrake

sram etap factor one

  • Please log in to reply
94 replies to this topic

#61 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 22 March 2020 - 21:03

Jest dosc cieply temat na Weight Weenies o tym.
Dla tych co nie wiedza o co chodzi, Cervelo zeby zabezpieczyc widelec przed uszkodzeniem w skutek jego zbyt mocnego wychylenia w jedna lub druga strone wprowadzilo stopery umieszczone wew, ktore blokuja zbyt mocny obrot widelca. Problem w tym, ze te stopery bezposrednio blokuja sie na wew sciance widelca! Co w przypadku mocniejszego uderzenia (niekontrolowany obrot kierownica, nawet podczas transportu) moze doprowadzic do uszkodzenia widelca.
Wiesz jak to jest rozwiazane w tym przypadku?



https://m.youtube.co...h?v=yajCXeNTbqk

#62 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 22 March 2020 - 21:16

Link został już przeze mnie przytoczony na poprzedniej stronie.



#63 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 posts

Posted 24 March 2020 - 17:48

Chciał człowiek popatrzeć na fotki, ale żadne nie działają....



#64 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 25 March 2020 - 08:24

Chciał człowiek popatrzeć na fotki, ale żadne nie działają....

Coś musisz mieć z przeglądarką, bo ja nawet po odświeżeniu okna i usunięciu zapisanych w niej danych otwieram temat ze zdjęciami bez problemu. 



#65 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 25 March 2020 - 08:34

A tymczasem mimo, że warunki coraz trudniejsze - rozpoczynam składanie!

JQTDj8x.jpg


  • 1415chris, uraz, impa and 5 others like this

#66 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 25 March 2020 - 08:44

Żeby zrobić taką "szeroką" fote z góry musisz chyba "wisieć" dość wysoko :)

#67 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 25 March 2020 - 08:48

Żeby zrobić taką "szeroką" fote z góry musisz chyba "wisieć" dość wysoko :)

Trzystopniowa drabina, szerokokątny obiektyw (choć obyłoby się również i ze zwykłym) i tyle.

Do zrobienia w warunkach domowych myślę (przy zapewnieniu odpowiedniego metrażu wolnej przestrzeni) :)



#68 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 25 March 2020 - 08:54

Fakt, jestem za leniwy żeby wyciągać drabinę, no i...alergia na obciążanie nadgarstka ciężkim sprzętem :)

#69 ibanezz

ibanezz
  • Użytkownik
  • 120 posts

Posted 25 March 2020 - 09:03

Świetne zdjęcie i extra sprzęt. Dawaj dalej :)


projektowanie wnętrz www.wlodarski.org aranżacje rezydencji i apartamentów


#70 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 25 March 2020 - 17:34

Chciał człowiek popatrzeć na fotki, ale żadne nie działają....

Przeglasz w Tapatalk? U mnie rowniez sporo zdjec nie wyswietla sie, widac tylko pusta ramke. Jak sie w nia kliknie zdjecie otwiera sie.

#71 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 posts

Posted 25 March 2020 - 17:46



Przeglasz w Tapatalk? U mnie rowniez sporo zdjec nie wyswietla sie, widac tylko pusta ramke. Jak sie w nia kliknie zdjecie otwiera sie.

Na Tapatalk ładują się automatycznie. Z kolei na PC , na Edge/FF/Chrome mam taki efekt:

image.png

image.png

Czyszczenie cache nie pomogło. No nic... zostaje komórka :)



#72 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 26 March 2020 - 14:15

Złożone - waga pokazała 7,4 kg (z podwójnie nawiniętą owijką, pedałami i całą resztą akcesoriów), co było do przewidzenia, i myślę że jak na obutego w tyle karbonu kolosa nie jest tragedią :)

+parę zdjęć na szybko:

41Upb5P.jpg

vRNZeOO.jpg

mKt2SLV.jpg

 


  • piotrkol, impa, dywyn and 7 others like this

#73 MaRcIn30

MaRcIn30
  • Użytkownik
  • 440 posts
  • SkądPomorskie

Posted 26 March 2020 - 14:52

Piękny, gratulacje.
  • Ciachoorsky likes this

#74 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,020 posts
  • SkądBrzesko

Posted 26 March 2020 - 16:54

Sexi :wub:

Super projekt!


  • Ciachoorsky likes this


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#75 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 27 March 2020 - 06:28

Kurde, podoba mi sie ten Fucktor ;)
  • Ciachoorsky likes this

#76 Rappid

Rappid
  • Użytkownik
  • 147 posts
  • Skądireland

Posted 27 March 2020 - 10:13

Taki klasyczny aero mozna by rzec :) Elegancko!

A tak przy okazji to gdzie on przytyl az 1kg?

O ile pamietam to SuperSix wazyl 6.4kg a przeciez masz te same kola i osprzet.



#77 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 27 March 2020 - 10:17

Taki klasyczny aero mozna by rzec :) Elegancko!

A tak przy okazji to gdzie on przytyl az 1kg?

O ile pamietam to SuperSix wazyl 6.4kg a przeciez masz te same kola i osprzet.

Supersix pokazał na wadze 6.66 kg. Tutaj koła i ETAP jest wprawdzie z przekładki, ale nie przełożyłem już korby SiSL2 która była ultralekka - 443g (inny standard osi) +jakby nie patrzeć sama rama ze sztycą + widelec i kokpit - tutaj wszędzie zaliczony jest "+" w stosunku do Supersixa. Nie ukrywam, że dla właściciela kilku Evo przez ostatnie lata te 7+ to jest mały szok psychiczny, natomiast o ile czuć to podnosząc rower - o tyle w trakcie jazdy ma się wrażenie jak gdyby rower był nawet i lżejszy jak Six :)



#78 Wszechstronny

Wszechstronny
  • Użytkownik
  • 222 posts

Posted 27 March 2020 - 12:44

Że tak niedyskretnie zapytam, ile masz wzrostu? :)



#79 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 27 March 2020 - 12:51

Że tak niedyskretnie zapytam, ile masz wzrostu? :)

176



#80 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 02 April 2020 - 08:39

Pierwsze 400km za mną - wrażenia? Jest to zdecydowanie najsztywniejszy i najszybszy rower na jakim miałem do czynienia jeździć.
Bardzo dziwne wrażenia z jazdy daje patent z widelcem - bo w porównaniu do tradycyjnego rozwiązania ma się wrażenie jak gdyby kokpit wraz z widelcem były jednym elementem, do którego przymocowana jest rama - z czego ten pierwsze element jako całość jest absolutnie sztywny tj. moc z kierownicy przenoszona jest bezpośrednio na koło i nie odczuwa się żadnych strat na ugięciu tego połączenia (główka ramy).

Rower arcygenialnie przyspiesza kiedy stajemy w korby - robi to z tak niebywałą lekkością, że gdyby nie fakt że go ważyłem myślałbym że waży tyle co mój Supersix (6,66kg), lub jest nawet i lżejszy. Ten kilogram więcej odczuwa się dopiero na podjazdach powyżej 5% nachylenia, choć i tak nie jest to wrażenie kloca który staje. Co do sztywności bocznej - tak jak wspomniałem mufa jest arcysztywna i ma się wrażenie jak gdyby bocznie rower praktycznie się nie giął (oczywiście wiem że to tylko wrażenie - żeby żaden malkontent nie zaczął zaraz swojego naukowego wywodu).

Komfort? W teorii trudno spodziewać się go. rowerze aero - nic bardziej mylnego. Supersix dzięki chociażby swojej genialnej sztycy był prawdziwą kanapą jeśli chodzi o tłumienie drgań - tu nie ma co ukrywać: jest nieco gorzej bo sztyca ma zupełnie inny przekrój. Jednak sam rower bardzo mnie zaskoczył, bo pomimo tego że sprawia wrażenie naprawdę zwartego to w przypadku jechania nim po bruku nie odbieramy wrażenia jak gdyby miały nam powypadać wszystkie plomby - wręcz przeciwnie. Wrażenia podobne są jak w przypadku samochodu ze sportowym zawieszeniem, jednak doskonale pokonującego nierówności. Oczywiście nie miałem (ze względu na obecną sytuację) okazji zrobienia nim 4-5h trasy, jednak rower nawet po 3h przebieżce po gorszych drogach nie sprawia wrażenia, jak gdyby na dłuższej trasie miał być utrapieniem. Również sam kokpit zasługuje na uznanie, bo o ile sztywność na boki nie pozostawia żadnych uwag, o tyle tłumienie drgań z kierownicy jest doskonałe (prawdopodobnie to również zasługa podwójnie nawiniętej owijki).

Zachowanie na wietrze: to parametr którego obawiałem się najbardziej, bo czy rower który z boku ma tak wielkie przekroje przy bocznym wietrze może nie sprawiać kłopotów? I tu moje zaskoczenie, bo mimo że udało mi się załapać na naprawdę mocny boczny wiatr na jednej z rund to jednak rower nie sprawiał trudności w opanowaniu większych aniżeli mój poprzedni rower. Minimalnie przy naprawdę dużych porywach odczuwalne jest to, że wiatr trafia w główkę ramy która jest od boku nieco szersza aniżeli w tradycyjnym rowerze. Natomiast jazda z wiatrem ale także i stricte pod niego to czysta przyjemność, bo rower wręcz tnie powietrze - tak wiem, brzmi to jak marketingowy bełkot :) Ale nawet ja, właściciel 5 Cannondale'i i zwolennik klasycznych geometrii i kształtów biję się w pierś i otwarcie przyznaję, że rowery aero są po prostu szybsze i kropka.

Parę lepszych wreszcie ujęć:

qGXnwh0.jpg

cJRCjmw.jpg

s008le7.jpg

NcSPgmz.jpg


  • piotrkol, dywyn, Robert74 and 6 others like this



Also tagged with one or more of these keywords: sram, etap, factor, one