Nasze zakupy
#5442
Posted 05 June 2020 - 20:29
Pompka jest bardzo dobra.
Mam siodełko Astute (inny model) i mogę potwierdzić wysoką jakość wykonania. Niestety, firma już chyba nie istnieje.
Tak, wygląda na to że firma zakończyła swój żywot w okolicach 2018. Niby dotarłem do takiej informacji ale jak widać niewiele się zmieniło: "We are restructuring the general activity of the company including the new future products of the collection 2020."
Co do pompki to mam nadzieję że nie będzie zbyt często potrzebna, sprawdziłem tylko że dobicie do opony która ma już 6 atm wymaga niezłej łapy
#5446
Posted 06 June 2020 - 21:38
Wpadła też pompka, bo ostatnio cały czas solo wiec jeden nabój co2 to trochę mało, pompka jest jednak bardziej wielorazowa.
LEZYNE Sport Drive HP S 120 psi, 8,3 bar https://allegro.pl/o...-bar-7482714125
BTW. czy dętki lateksowe można łatać za pomocą typowego zestawu naprawczego?
Tę pompę mam od roku i przydała się już trzy razy na trasie. Polecam. Trzeba pomachać, ale 7,5 bara wsadza bez problemu.
#5447
Posted 07 June 2020 - 07:30
Obecnie moje endurance ma drop 8.5 cm i zastanawiam się czy nie dać mostka 110mm zamiast obecnych 100mm.
Fizik Antares regular idzie do MTB.
#5448
Posted 07 June 2020 - 08:39
Pompka do wyrzucenia ze względu na budowę owej uszczelki. Nie dała rady nawet 6 bar.
Zakupiona Topeak RaceRocket HP spokojnie "dobija" jeszcze koło napompowane nawet 7 bar pompką stacjonarną.
#5449
Posted 07 June 2020 - 10:42
na pierwszy rzut oka faktycznie taka sama pompka, ale czy faktycznie? Przetłoczenia są jednak trochę inne. Pytanie czy zastosowano takie same materiały. Moja dobija tak mocno, że w domu po podłączeniu stacjonarnej okazuje się, że nie ma co dobijać, ewentualnie odrobina w granicach 1/3 bara.
Oczywiście lezyne się mocno grzeje przy pompowaniu, więc gdy opór staje się już znaczący dopompowuję seriami po 20-30 ruchów i 15 sekund przerwy.
#5452
Posted 07 June 2020 - 10:59
Oczywiście, że się wyrównuje (z mikroskopijną korektą na nacisk generowany przez sprężynkę zaworu). Inaczej prawo Pascala byłoby bzdurą, a @Jaca911 otarłby się o Nobla
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#5453
Posted 07 June 2020 - 11:09
1. macie w oponie 10 bar
2. Podłączanie głowicę pompki do zaworku
3. Manometr pokaże 8.5bar
Dlaczego? Bio jak piszecie nastąpi wyrównanie ciśnienia. w oponie było 10 atmosfer w wężu 1 atmosfera. Po wyrównaniu w całym układzie opona+ wąż jest 8.5 atmosfer - mniej więcej.
Chodzi mi o to, że sprawdzając pompką stacjonarną zawsze trzeba dopompować około 1.5 bara. Przynajmniej przy oponach szosowych.
W MTB gdy ponad ma dużą pojemność i makler ciśnienie ~3bar spadek jest niezauważalny.
#5454
Posted 07 June 2020 - 11:20
Nie jestem fizykiem i nie będę porywał się na naukowe argumenty, ale z mojej perspektywy to jest inaczej - w oponie mam załóżmy 7 barów, podpinam pompkę - nic się nie dzieje. Dopiero nacisk tłoczka powoduje wzrost ciśnienia w pompce, które wzrasta do momentu, gdy pokonuje opór zaworka i w efekcie pompka jest w stanie wcisnąć powietrze w dętkę, a nie na odwrót. Wydaje się zatem, że jeżeli w dętce jest 7 barów, to ciśnienie z pompki musi być wyższe. Co do odczytów manometru się nie wypowiem i nie wiem jak z dokładnością, ale żeby swoją stacjonarną pompką osiągnąć taki odczyt musiałbym chyba na niej skakać.
#5456
Posted 07 June 2020 - 12:25
Przecież jak podpinasz pompkę to najpierw musisz przekroczyć w wężyku ciśnienie opony, dopiero wtedy zaworek się otwiera. Czyli przy porządnej głowicy nic nie ucieka.
To raz, a dwa, żeby upuścić 1,5 bara z koła, to trzeba chwilę poczekać i w wężyku tyle powietrza się nie zmieści. Chyba, że w ogrodowym.
#5458
Posted 07 June 2020 - 12:32
Bo jak piszecie nastąpi wyrównanie ciśnienia.
Nie nastąpi. W przypadku Presty (w przeciwieństwie np. do zaworu Schradera) zawór otwiera się dopiero, kiedy ciśnienie w wężu przekracza ciśnienie w oponie. Samo założenie głowicy nie otwiera zaworu.
W oponie było 10 atmosfer w wężu 1 atmosfera.
Manometr w pompce mierzy ciśnienie względne, a nie bezwzględne. A więc w wężu na początku pompowania jest zero. Gdyby było inaczej, manometr w spoczynku pokazywałby 1 atm.
Po wyrównaniu w całym układzie opona+ wąż jest 8.5 atmosfer - mniej więcej.
Z powodów podanych powyżej nie jest to prawda.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#5459
Posted 07 June 2020 - 12:37
Zamknięcie/uszczelnienie głowicy otwiera zaworek (presta) i spokojnie w 70cm weża mieści się te 1.5 bara.
Nabijam 8bar i gdy podpinam ponownie manometr pokazuje 6.5 bara.
Nie przeczę że są takie głowicę, które tylko uszczelniająbi nie otwierają zaworka, ale ja się nie spotkałem w stacjonarnej.
W ręcznych chyba wszystkie takie mam.
#5460
Posted 07 June 2020 - 13:06
SKS kompresor 12.
Zamknięcie/uszczelnienie głowicy otwiera zaworek (presta) i spokojnie w 70cm weża mieści się te 1.5 bara.
Nabijam 8bar i gdy podpinam ponownie manometr pokazuje 6.5 bara.
Nie przeczę że są takie głowicę, które tylko uszczelniająbi nie otwierają zaworka, ale ja się nie spotkałem w stacjonarnej.
W ręcznych chyba wszystkie takie mam.
Coś krzywo zakładasz tą głowicę na ten zawór i wtedy musisz go nie chcący wciskać, bo używam tej samej pompki i nigdy przy samym zakładaniu nie otwiera mi zaworka.
- mikroos likes this