Jump to content


Photo

Nasze zakupy


8561 replies to this topic

#6561 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 19 February 2021 - 10:12

Tak najlepiej, tylko że strasznie dużo gratów. Dołóż jeszcze dętkę. Kończy się tym, że wozisz pół kilograma warsztatu w kieszeni / na rowerze. 

 

Zainwestowałem w Stan's Dart do tubeless i liczę, że to będzie hit. Mój zamiar to wożenie dartów oraz dwóch dwóch naboi CO2 z pompką CO2.

U mnie obecnie to wygląda tak:

 

1. Końcówka do CO2: 8g

2. Nabój CO2: 59g

3. Pompka Lezyne: 87g

4. Dwie plastikowe łyżki: 26g

5. Mini-multitool od Krossa: 70g

6. Dętka: przeciętnie 70-100g zależy która, może lepiej dwie a jeszcze lżejsze?

 

Suma: od 321g do 351g. Dwa naboje + druga dętka to już plus minus 450g.

Tragedii nie ma, oczywiście da się ten zestaw bardzo odchudzić ale dla mnie to jest taki zestaw "komfortowy".

 

Raczej jestem z tych, którzy rzadko łapią kapcia, ostatnio 2 lata temu przez ewidentne zagapienie i wjechanie w dziurę :lol:. Nie wiem z czego to wynika, zresztą na wale rowerowym ostatnio spotkałem dwóch gravelowców, którzy "narzekali", że w na tymże asfaltowym wale już któryś raz kapcia łapią w owym gravelu.

 

Tubelessa nie wiem kiedy spróbuję, tak czy tak pierw pewnie w gravelu.

 

Naboje co2 swoje ważą i zajmują. Moim zdaniem jak się nie ścigasz gdzie liczy się czas naprawy to lepsza jest dobra pompka. Do tego co2 nie zabierzesz na pokład samolotu jak lecisz z rowerem więc i tak potrzebujesz pompkę.

No i pewnie idealnie mieć mniejszą i większą i sobie żonglować w razie potrzeb :).



#6562 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,027 posts

Posted 19 February 2021 - 10:32



https://road.cc/cont...tlr-tyre-276555
Piszą że oponki tlr te są trudne do instalacji.
Troche się obawiam tej komplikacji związanej z systemem tubeless i czy ten system da jakieś zyski w porównaniu z ich oponką na dętke.

Nie wiem jeszcze nie zakładałem, ale Schwalbe Pro One TLR też miały ciężko wchodzić, a u mnie parę minut roboty i siadły pięknie, równie dobrze mogłem ich w ogóle nie uszczelniać Wydaje mi się że dużo zależy od obręczy, zobaczymy przy montażu. Co do przewagi jednego systemu nad drugim, bądź jej braku, bo zdania są podzielone to w mojej opinii TLR poprostu lepiej niesie i gdyby nie problemy z uszczelnieniem przy awarii w zeszłym roku to pewnie do dętek w ogóle bym nie wrócił. Teraz postanowiłem tubelessom dać drugą szansę.

#6563 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 19 February 2021 - 10:35

Im wezsza obrecz tym trudniej wchodza opony, np na Rovale (21mm wewnetrzna) wszystko wchodzilo w kilka sekund a juz na Lightweight Meilenstein Evo troche gorzej, trzeba sie napracowac (18,6mm)

#6564 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 19 February 2021 - 11:05

Mam marne doświadczenie z zakładaniem TL na obręcze, bo zakładałem tylko GP5000 na obręcze Evanlite (18 mm wew.), ale nie raz bardziej męczyłem się z dętką.
Naprawdę polecam trytytkę do zakładania tubeless. Osadzenie na feldze to już kwestia szczęścia albo po prostu strzału z kompresora/CO2.

#6565 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 19 February 2021 - 11:15

A jak to się robi z tą trytytką?



#6566 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,027 posts

Posted 19 February 2021 - 11:17

Im wezsza obrecz tym trudniej wchodza opony, np na Rovale (21mm wewnetrzna) wszystko wchodzilo w kilka sekund a juz na Lightweight Meilenstein Evo troche gorzej, trzeba sie napracowac (18,6mm)

Pewnie masz rację, ale u mnie wewnętrzna to zaledwie 18mm.

#6567 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 19 February 2021 - 12:14

A jak to się robi z tą trytytką?


Naciagasz oponę na obręcz tak daleko jak się da rękami, z jednej strony oponę do obręczy przypinasz trytytka żeby nie spadła.
Wtedy założenie za pomocą łyżki/dłoni jest już dużo łatwiejsze.
Taki sam efekt można uzyskać za pomocą 2/3 łyżek, ale ten wydaje mi się pewniejszy.
  • bonobo likes this

#6568 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 19 February 2021 - 13:09

Ogólnie zakładałem juz wiele opon tubeless i o ile na początku tez mówiłem ze jest cięzko, to potem zauważyłem, że popełniałem błędy w montażu. Obecnie nie ma dla mnie znaczenia jaka opona na jakiej feldze. Czy szosa czy MTB, wszystko wskakuje bez większych problemów. Kwestia ułożenia opony, zakańczanie po stronie wentyla, zwilżenie rantu opony etc.



#6569 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 20 February 2021 - 10:45

ISM Adamo PN 1.1 - tym razem bez dopiski że z aliexpress. 

 

Chińskie po 1,5 roku się wysiedziało, a wiem, że mega wygodne więc biorę org. Niby niecałe 100 zł za siodło, ale jak mam tak wymieniać, to w końcu wyjdzie mi koszt normalnego (aktualnie 549 pln).

 

Dodatkowo dwa opakowanka kawki z cofferoasters ;-]



#6570 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 20 February 2021 - 20:03

Arturo dzięki za cynk . @Marcin, rok temu musiałem się ratować pompką bodajże raz, a nosić trzeba non stop - ten raz się przemęczę :D

Nowe HP i HV vs stare:
a626738f4054532cd1820bdacc6e7c4e.jpg


  • Marcin321, artho and bonobo like this

#6571 luker

luker
  • Użytkownik
  • 94 posts

Posted 22 February 2021 - 18:33

zbrojenia na nowy sezon.

20210222-151113-2.jpg


  • Marcin321 likes this

#6572 perun

perun
  • Użytkownik
  • 122 posts
  • SkądKraków

Posted 23 February 2021 - 14:09

Wpadło trochę włoszczyzny na nowy sezon.

 

Attached File  image0.jpeg   75.58KB   53 downloads

 

Attached File  image1.jpeg   178.63KB   40 downloads

 

PS: do czego służy ta niebieska gumka w siodełku Selle Italia SLR Superflow? Nigdy się z czymś takim nie spotkałem.


  • Marcin321 and renton like this

#6573 renton

renton
  • Użytkownik
  • 438 posts

Posted 23 February 2021 - 14:29



[quote name="perun" post="434601" timestamp="1614085787"]Wpadło trochę włoszczyzny na nowy sezon.

Co to za kiera?
Alu? , carbon?
Zapodaj linka

#6574 perun

perun
  • Użytkownik
  • 122 posts
  • SkądKraków

Posted 23 February 2021 - 15:06

[quote name="perun" post="434601" timestamp="1614085787"]Wpadło trochę włoszczyzny na nowy sezon.

Co to za kiera?
Alu? , carbon?
Zapodaj linka

 

 

Deda Superleggera, malowanie w realu jest troche inne niż na grafice sklepu. Moim zdaniem na żywo łądniejsze.

 

https://wertykal.com...era-31-POB/6720



#6575 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 23 February 2021 - 15:20

Kupiłem Garmin Edge 530, mimo mocnego namawiania na E830 na forum :) 

 

Test w czwartek. 


  • artho likes this

#6576 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 23 February 2021 - 15:25

Daj znaka, bo sam myślę, czy czas już na zmianę 520. W ogóle się nie interesowałem tematem od dłuższego czasu i nie wiem w co teraz lepiej zainwestować,  530 czy 830 czy 1030. 



#6577 bazyl33

bazyl33
  • Użytkownik
  • 53 posts
  • SkądOżarów Mazowiecki

Posted 23 February 2021 - 15:26

Kupiłem Garmin Edge 530, mimo mocnego namawiania na E830 na forum :) 
 
Test w czwartek.

Ja natomiast zastanawiam się czy nie wymienić 530 na 1030+ 😁😁

#6578 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 23 February 2021 - 15:26

E530 będzie git, po prostu nieco więcej klikania po menusach zwłaszcza na początku - konfigurowanie ekranów trochę trwa, nie wiem czy nie najłatwiej przemyśleć i zaprojektować je "na kartce" zanim zaczniesz je ustawiać :D. No i dwa, nie będzie tych nieco bardziej zaawansowanych możliwości nawigacyjnych. Część z nich: np. Course Creator będą dostępne w aplikacji mobilnej, minus taki, że nie da się Edge-ów synchronizować podczas trwania aktywności. Więc aby wybrać inny kurs, który masz zaprojektowany telefonie i musisz go dopiero przesłać do Edge-a to musisz zakończyć trwającą aktywność, wykonać synchronizację i dopiero uruchomić od nowa. Niestety problem dotyczy też aplikacji Connect IQ, bo tych nie można uruchomić podczas trwania aktywności.



#6579 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 23 February 2021 - 15:42

To przemyślana i świadoma decyzja, w moim przypadku 530 > 830 i tyle :) 

 

Daj znaka, bo sam myślę, czy czas już na zmianę 520. W ogóle się nie interesowałem tematem od dłuższego czasu i nie wiem w co teraz lepiej zainwestować,  530 czy 830 czy 1030. 

Moim zdaniem każdy musi indywidualnie to przemyśleć. Panowie w temacie Garmina będą wiercić dziurę w brzuchu nt. 830 lub 1030, ja odpowiem, że 530. 

 

Poczytałem, pooglądałem, uznałem że czas na zmianę. 


  • artho likes this

#6580 JHartman

JHartman
  • Użytkownik
  • 406 posts
  • SkądWarszaw

Posted 23 February 2021 - 17:57

Jeśli ktoś zasnanawia się nad 530, 830 albo 1030 to radzę NIE rozważać 1030. Piszę tu jako posiadacz 1030 - to jest po prostu przestarzała konstrukcja. A jeśli ktoś lubi/potrzebuje duże cyferki to 1030+. W przeciwnym razie 530 albo 830 będzie lepszym wyborem.

Pozdrawiam,
Jarek



Reply to this topic