Aero - Bmc/specialized/orbea
#141
Napisano 01 czerwiec 2020 - 12:40
Gotowca, którego chciałem nie było już wcześniej dostępnego, więc była opcja zamówić ramę i składać rower od zera według tej samej konfiguracji. Plusem była możliwość wyboru koloru i tu w grę wchodził niebieski i biały, z naciskiem na biały. Co się okazało, parę dni później obie ramy już są niedostępne 🤦♂️
Została opcja przeróbki wystawowego roweru z Force'a na Ultegre Di2. Czekam tylko na wycenę. Aczkolwiek chyba wszystko wskazuje na to, że powinienem poczekać na kolekcję 2021. Która w tym roku powinna się pojawić do szybko ze względu na olbrzymie braki, co potwierdza każdy z producentów.
No i jest jeszcze dostępny gotowiec w niemieckim sklepie online, ok. 20% tańszy od katalogu. O tym też myślę.
#142
Napisano 01 czerwiec 2020 - 13:34
Po to sa podawane szczegoly geo, zeby sie dalo. Inna sprawa jest, czy ktos potrafi taka informacje odczytac.Czyli generalnie z samych tabelek jednoznacznie trudno powiedzieć coś konkretnego hehe.
Mi troche zajelo, zeby dojsc do moich wymiarow, doswiadczeniem i fittingiem. Np ja nie potrzebuje wsiadac na rower, zeby wiedziec czy bedzie dobry. A juz na pewno nie potrzebuje zadnych zalecen producentow mowiacych mi jaki rozmiar ramy jest dobry dla mojego wzrostu. Taka metoda to mona dobierac rower "komunijny", a nie szosowy i jakikolwiek, przeznaczony do ambitniejszej jazdy. Tabelki wystarczaja w 100% aby dobrac odpowiednie geo ale znowu, znajac swoje cyferki i wiedzac co sie dzieje, kiedy one sie zmieniaja, jaki maja wpyw na pozycje.
Z tym siodlem, to nie jest tak do konca, ze sie przesuwa. Siodlo bedzie w obu przypadkach w tym samym polozeniu w stosunku do suportu. Np zakladajac ze na starej ramie siodlo ma offset 6cm, od osi suportu do czubka siodla. W nowej ramie, o nawet innej geometrii, bedzie w tym samym polorzeniu, cofniete, wzgledem suportu o te 6cm. I oczywiscie na tej samej wysokosci wzgledem suportu. Suporty w ramach zazwyczaj sa "zawieszone" w takiej samej odleglosci od podloza. I zakladajac, ze bedziesz mial korbe o tej samej dlugosci, te same bloki i buty.
Jak bedziesz mial krotsza kierownice, to jak zostalo napisane powyzej, dluzszy mostek. Zakladajac, ze obecna pozycja jest ta optymalna. Ja mam wieksza tolerancje na zmiany ustawien, szczegolnie przodu (siodlo to zupelnie inn historia). Zmiany w zakresie 10mm sa dla mnie akceptowalne. Bede czuc roznice ale bardzo szybko przyzwyczajam sie, bez zadnych ubocznych skutkow. Ale sa ludzie, ktorym nawet 5mm bedzie robilo roznice.
- admsk, thomasz i Bzyk lubią to
#144
Napisano 01 czerwiec 2020 - 13:45
Doświadczenia z firmą nie mam, ale akurat napisałeś, że biały Ci odpowiada, a niedawno czytałem recenzję akurat.
- Bzyk lubi to
#145
Napisano 01 czerwiec 2020 - 13:54
Z tym siodlem, to nie jest tak do konca, ze sie przesuwa. Siodlo bedzie w obu przypadkach w tym samym polozeniu w stosunku do suportu. Np zakladajac ze na starej ramie siodlo ma offset 6cm, od osi suportu do czubka siodla. W nowej ramie, o nawet innej geometrii, bedzie w tym samym polorzeniu, cofniete, wzgledem suportu o te 6cm. I oczywiscie na tej samej wysokosci wzgledem suportu. Suporty w ramach zazwyczaj sa "zawieszone" w takiej samej odleglosci od podloza. I zakladajac, ze bedziesz mial korbe o tej samej dlugosci, te same bloki i buty.
No właśnie mi tego doświadczenia brak. Tak naprawdę druga szosa (pierwsza była za duża, ale dobierana była X lat temu przez gościa w Intersporcie hehe. Druga już ok i po fittingu. No ale nie ma odniesienia do czegokolwiek innego, więc nie wiem co będzie jak się zmieni któryś parametr. Jeszcze
Siodło względem suportu mam cofnięte o 45 mm i właśnie też wyszedłem z założenia, że ten wymiar się nie zmieni, stąd podałem kąty. I właśnie tu wydaje mi się, że im kąt jest bliższy 90 stopni, tym siodło idzie bardziej do przodu, więc wyciągnięcie pozycji się zmniejsza.
I niestety ja jestem podatny przesunięcie o parę milimetrów kąta klamek czy wysokości mostka sprawiło, że odzyskałem czucie w lewej ręce. Z czym miałem problem przed fittingiem.
No nic, dzięki raz jeszcze. Czekam na wycenę i myślę dalej. Chociaż już powoli zaczynam mieć dość heh.
Zrobiło się prawie jak w komunie: nawet jak ma się piniondz, to nie ma co kupić hehe.
No bez kitu!
#146
Napisano 01 czerwiec 2020 - 13:55
https://road.cc/cont...2-wind-400-2020
Doświadczenia z firmą nie mam, ale akurat napisałeś, że biały Ci odpowiada, a niedawno czytałem recenzję akurat.
Ładne to to. Poczytam później na spokojnie. Dzięki.
Mnie to zauroczyło.
- artho i lukaszzsch lubią to
#148
Napisano 01 czerwiec 2020 - 18:32
Zrobiło się prawie jak w komunie: nawet jak ma się piniondz, to nie ma co kupić hehe.
No chyba tak - też już miałem zamówionego Gianta i w ostatniej chwili odwołali - nie ma rowerów
Aczkolwiek chyba wszystko wskazuje na to, że powinienem poczekać na kolekcję 2021. Która w tym roku powinna się pojawić do szybko ze względu na olbrzymie braki, co potwierdza każdy z producentów.
Ja się już nastawiam na 2021 - niektóre firmy już zaczynają pokazywać nowe modele.
Dzisiaj akurat chłopaki na serwisie mieli Venge Pro w moim rozmiarze. Ale to jest piękne na żywo! Muszę teraz Look’a na żywo zobaczyć, żeby wrócił stan równowagi.
Za ile można wyrwać realnie Venge Pro?
#149
Napisano 01 czerwiec 2020 - 19:07
Co do ceny na Venge, to konkretnie z nikim jeszcze nie rozmawiałem, bo nie było o czym. Ale 20% jest realne.
Któreś firmy konkretnie masz na myśli, które pokazują już nowe modele.
W tym tygodniu będę jeszcze jechał oglądać BMC Timemachine, dokładnie ten model, którym się interesuję, to już będę wiedział czy mi sie będzie podobał bardziej od Venge.
#150
Napisano 01 czerwiec 2020 - 19:12
Czym kat podsiodlowki wiekszy, tym nie siodlo ale sama sztyca przesuwa sie ku przodowi. Siodlo jest zakotwiczone w przestrzeni w tym idealnym polozeniu, na wysokosci ilus tam cm od suportu i cofniete, w twoim przypadku 45mm. Zmieniac sie bedzie miejsce mocowania jarzma, ewentualnie sztyca offset/prosta. Pozycja siodla w sotusnku do suportu nie zmieni sie. O "wyciagnieciu" decyduje ile gornej rury jest od osi suportu do glowki ramy (reach).Siodło względem suportu mam cofnięte o 45 mm i właśnie też wyszedłem z założenia, że ten wymiar się nie zmieni, stąd podałem kąty. I właśnie tu wydaje mi się, że im kąt jest bliższy 90 stopni, tym siodło idzie bardziej do przodu, więc wyciągnięcie pozycji się zmniejsza.
Dlatego podkreslam wage wymiarow reach i stack, bo sa jedynymi, ktore moga byc porownywalne, sa standardem, w przeciwienstwie do samego rozmiaru, ktory tak na prawde nic nie mowi. Nawet znajac dlugosc samej gornej rury, pozostajac przy "wyciagniecu", tez zbyt wiele to nie powie, bo nie wiadomo ile tej rury jest przed i za osia suportu.
Oczywiscie dla pelnego obrazu warto popatrzec na inne parametry. Np wspomniano tu o "toe overlap" dlugosc tylnych widelek i wieklosc "wheelbase". Podobnie jak powyzej, znajac mozna porownywac do nowych ram.
PS.
Ten Look jest sick!
- thomasz i Bzyk lubią to
#151
Napisano 01 czerwiec 2020 - 19:33
Co do ceny na Venge, to konkretnie z nikim jeszcze nie rozmawiałem, bo nie było o czym. Ale 20% jest realne.
Któreś firmy konkretnie masz na myśli, które pokazują już nowe modele.
W tym tygodniu będę jeszcze jechał oglądać BMC Timemachine, dokładnie ten model, którym się interesuję, to już będę wiedział czy mi sie będzie podobał bardziej od Venge.
No przesadziłem trochę - jest tylko nowy TCR ale Scott nowe modele przedstawia w czerwcu (może będzie nowy Foil na modłę zeszłorocznego Addicta) , w sieci widziałem nowego Termaca (ze schowanymi kablami) - za dwa, trzy miesiące będzie wiadomo czy warto czekać. Zresztą i tak nie ma wyjścia.
- Bzyk lubi to
#152
Napisano 01 czerwiec 2020 - 20:06
Jednym z najbardziej pasujacych mi "geometrycznie" rowerów był BH (jeździłem na nim około półtora sezonu) w rozmiarze M - mam 182 cm wzrostu i normalne proporcje, a wg tabelek producenta przedział wzrostu dla tego rozmiaru to 166 -177 cm.
Pamiętam, jak przymierzyłem się do zalecanego dla mojego wzrostu Ridleya w rozmiarze L - rower był zdecydowanie za duży, czułem się jakbym siedział na koniu hehe.
Tak więc do wskazówek przynajmniej części producentów trzeba podchodzić BARDZO ostrożnie. Przykładem ultrabzdury (i to oględnie rzecz ujmując) moze być tabelka Specializeda, wg której na Tarmaca w rozmiarze 58 gdzie reach wynosi 402 mm (!!!) mogą wsiadać ludzie od 180 cm.
#153
Napisano 01 czerwiec 2020 - 21:24
Z tym siodlem, to nie jest tak do konca, ze sie przesuwa. Siodlo bedzie w obu przypadkach w tym samym polozeniu w stosunku do suportu. Np zakladajac ze na starej ramie siodlo ma offset 6cm, od osi suportu do czubka siodla.
Też jestem tego zdania, że różnica efektywnej długości górnej rury jest nadrobiona w looku większym offsetem sztycy.
Ta sztyca zresztą wygląda na tym zdjęciu z białym lookiem na dwupozycyjną - UCI legal i triatlonową.
Poszukaj może coś o tej sztycy bo na stronie looka nie są zbyt wylewni (jaki offset) ale wygląda na większy niż 25 mm.
#154
Napisano 01 czerwiec 2020 - 22:55
https://youtu.be/S4WwiP1AiaM?t=262
Zgadza się.
Dodatkowo w tej (https://bikeboard.pl...isc-ultegra-di2) recenzji możemy przeczytać:
Blade RS charakteryzuje się bardzo stromą podsiodłówką, co daje wrażenie, że rower jest krótki. Blade ma znacznie krótszą górną rurę niż inne modele serii Look, jednak z drugiej strony jej długość jest porównywalna z innymi rowerami aero w tym rozmiarze. Jarzmo wspornika siodła jest obracalne, dzięki czemu offset można zmieniać między wartościami +27 mm a –6 mm. Dzięki temu realny kąt podsiodłowy może mieć jeszcze wyższą wartość niż podana powyżej (w naszych pomiarach podajemy wartość kąta podsiodłowego nieuwzględniającą wartości offsetu). Dostępna jest też druga wersja jarzma, z jeszcze większym offsetem: +54 mm lub –33 mm. Pozwala on uzyskać kąt podsiodłowy o wartości 78,4°, czyli porównywalny z rowerami triathlonowymi. Pozostając przy dopasowaniu, Look oferuje do tego modelu także paletę mostków o długości od 80 do 130 mm, co znacznie ułatwia ustawienie prawidłowej pozycji, zarówno do jazdy szosowej ze startu wspólnego, jak i ściśle czasowej TT.
Bardzo ciekawe rozwiązanie. Jak zwykle LOOK pokazuje nieprzekombinowane, ale sprytne podejście typowo inżynierskie do tematu.
Osobiście bardzo bym przytulił taki rower. Nie jestem i nie będę wybitnym czasowcem, ale jako, że klub organizuje czasówki, to startuje z 4 razy w roku. Taki rower świetnie własnie mógłby spełnić rolę takiej czasówki z doskoku. Świetna spraw tez dla osób, które startują w triathlonie a stać ich na jeden rower (lub ogranicza ich miejsce). Na tym sprzęcie na prawdę można zbliżyć się do ustawienia jak na typowej kozie.
Jestem fanem shimano, ale ten nowy force jest niczego sobie. Ogólnie nie mogę się doczekać jak shimano wprowadzi grupę bezprzewodową.
PS. Dodatkowo ten rower w rozmiarze XS nie wygląda głupio, damn szkoda ze zamiast roweru wybrałem zakup mieszkania xD
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#155
Napisano 02 czerwiec 2020 - 04:21
Tak tak, tam sztycę można ustawić w 4 różnych pozycjach tak naprawdę. Z ciekawych rzeczy, które czasem na pewno by mi się przydały, to do sztycy można zamontować trzeci koszyk na bidon.
Ma ktoś może wykupiony dostęp do Bikeboard, żeby wrzucić cały artykuł?
Znalazłem tylko zdjęcie z ważenia i to chyba nie są Corimy. Ktoś poznaje co to za model może być?
8,4 kg lekki klocek heh.
Ale tak jak pisałem wcześniej, biała rama nie jest już dostępna i zostaje tylko opcja niebieskiego.
#156
Napisano 02 czerwiec 2020 - 07:18
Niebieski i biały - oba są zajefajne. Obstawiam, że zdjęcia nie oddają w połowie tego lakieru.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#158
Napisano 02 czerwiec 2020 - 12:53
Ja zaczalem byc madry po trzeciej ramie, kupujac czwarta Jak juz teraz masz pozycje, ktora chcesz replikowac, to patrz na stack i reach. Wez pod uwage ile masz podkladek, jak dlugi i wysoki mostek i mozesz to porownywac do innych ram. I oczywiscie nie zapomnij o samej kierownicy.
Czym kat podsiodlowki wiekszy, tym nie siodlo ale sama sztyca przesuwa sie ku przodowi. Siodlo jest zakotwiczone w przestrzeni w tym idealnym polozeniu, na wysokosci ilus tam cm od suportu i cofniete, w twoim przypadku 45mm. Zmieniac sie bedzie miejsce mocowania jarzma, ewentualnie sztyca offset/prosta. Pozycja siodla w sotusnku do suportu nie zmieni sie.
ooo to jest ciekawe co piszesz, bo ostatnio na to zacząłem zwracać dużą uwagę. W mojej ramie siedzę dość znacznie "za supportem" i zauważyłem że przy podjazdach znacznie łatwiej mi się kręci, gdy przesunę się max do przodu na siodełku, tak aby maksymalnie siedzieć "nad" supportem, jakby prostopadle. W takiej pozycji mam jakby więcej pary w nogach, naciskam w dół a nie do przodu. Oczywiście wizualnie są to małe różnice, ale w nogach to doskonale czuję.
Na zjazdach natomiast, znacznie lepiej mi się siedzi w oryginalnej pozycji, bo ciężar ciała jest bardziej nad tylnym kołem, a co za tym idzie łatwiej jest mi wyluzować ramiona i mniej siłowo pokonuję agrafki.
Ciekaw jestem Twojej opinii co lepsze.
P.S. Ten look też mnie zainteresował ze względu na właśnie kąt podsiodłówki. Całkiem fajna rama.
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#159
Napisano 02 czerwiec 2020 - 13:37
Myślę Tomek, że większość tak ma jak piszesz. Bo na podjeździe oś suportu idzie nam trochę do przodu patrząc w linii prostopadłej do kierunku działania siły grawitacji. Więc z automatu podsuwamy się lekko do przodu, aby zniwelować to wysunięcie. Tak przynajmniej ja to widzę.
Dlatego też lepiej mi się kręci na stromych podjazdach na stojąco. Nie tylko dlatego, że większą siłę mogę przyłożyć, ale też dlatego, że nie ma tej "dźwigni".
#160
Napisano 02 czerwiec 2020 - 13:52