Skocz do zawartości


Zdjęcie

Co Dziś Zrobiłeś Dla Swojego Roweru


243 odpowiedzi w tym temacie

#201 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 maj 2023 - 16:54

Shimano L05, zobaczymy czy odczuję różnicę względem L03. Na szczęście dostępność jest dobra - bo ~rok temu nie było tak różowo.

Lada moment prawdopodobnie znowu przestanie być dobrze. Właśnie skończyły się w dystrybucji i czas oczekiwania jest deklarowany na kilkadziesiąt dni, co w praktyce oznacza MOŻE jesień :D


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#202 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 maj 2023 - 17:22

a w praktyce przyszły sezon  :lol:



#203 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 maj 2023 - 17:58

Zamówiłem 3 komplety, w warunkach mazowieckiej suchej szosy, zapas starczy na dłuuugo.

[mention]mikroos [/mention] - daj znać co tam jeszcze się „kończy” z materiałów eksploatacyjnych.

#204 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 maj 2023 - 18:24

Na pewno czeka nas skokowy wzrost cen bloków do pedałów. Zarezerwowaliśmy kilkadziesiąt kompletów sprzed podwyżki, ale nowa partia jest już znacznie droższa.

 

Prawdopodobnie podrożeją również opony Conti i Schwalbe, bo najtańszy dostępny w Polsce dostawca podniósł swoje ceny. Jest też spory problem z dostępnością dętek szosowych, więc jeżeli ktoś używa, to również warto zrobić mały zapas.


  • piotrkol i Marcin321 lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#205 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 maj 2023 - 18:35

Aha, jeszcze tarcze hamulcowe! Idzie jeszcze dostać modele z wcześniejszych partii z nakrętką pod QR/12, ale nowe z nakrętką pod oś 15 mm są już koszmarnie drogie.

 

Np. dla modelu RT70 różnica w cenie to ponad 20%.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#206 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 postów

Napisano 17 maj 2023 - 13:32

Ciekawy jestem, czy wzrost będzie na wszystkich rynkach. Opony Conti jeszcze nigdy nie kupiłem w Polsce. Mimo droższej wysyłki zawsze taniej wychodzi w niemieckim sklepie. Zresztą dotyczy to sporej ilości produktów. 

Przykładowo GP5000 700x25 przy obecnym kursie to ok 170zł, w Polsce wychodzi tak o 50zł na sztuce drożej. Klocki L05A - 65 vs 90 zł. 

W sklepie stacjonarnym z regóły jeszcze drożej. 

 

Jak mogę to wspieram mojego lokalnego sprzedawcę ale 2 opony i 2 pary klocków to minimalnie 150zł oszczędności.



#207 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3218 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 maj 2023 - 14:59

No u nich standardowy VAT to 19%. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#208 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 postów

Napisano 17 maj 2023 - 15:23

Tak ale jak zmieniam w ustawieniach, że wysyłka ma być do innego kraju to mi wskakuje automatycznie cena z obowiązującym VAT:

Np Bike Discount- cena GP5000 dla:

Niemiec: 35,50 EUR - 19% VAT

Czech: 36,10 EUR - 21% VAT

Polski: 36,69 EUR - 23% VAT

 



#209 SNJ

SNJ
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 maj 2023 - 12:10

W celu zlokalizowania wyczuwalnego przy kręceniu korbą przeskakiwania i zdemontowaniu korby okazało się, że to nic innego jak... odkręcony support z jednej strony. 

W tym samym rowerze zmieniłem opony z Continental Race King CX na Panaracer Gravelking SS. Słuszny wybór ale przy leśnych przejazdach trzeba uważać.



#210 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 maj 2023 - 19:55

Jak wróce z Podhala szoska dostanie ode mnie duuużo miłości 9 dni tyrania, 800km, 8500m up
  • Marcin321 lubi to

#211 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 czerwiec 2023 - 20:58

1. Zmiana kasety z „uniwersalnej” 11-28 na „górską „11-34”5c0cd95be4d08901967f55c70acc3266.jpg
2. Zmiana klocków
1b4abc2b8072c78aa056de04f35eb9cc.jpg
  • EmPe lubi to

#212 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 sierpień 2023 - 20:34

Pierwszy raz oklejałem ramę folią „na mokro” - polecam ten sposób. Płyn można aplikować albo na ramę albo na folię, jak akurat wygodniej.

d38c15a9aa4f9718f2b86675b29f9e81.jpg
  • bonobo lubi to

#213 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 sierpień 2023 - 20:44

Czekam na docinane folie Ride Wrap, powinny u mnie być jakoś w czwartek / piątek, tysiak wydany, ale za to pokrycie 95% powierzchni. Obawiam się, że czas jaki musiałbym poświęcić na wycinanie własnych kawałków, przymiarki, byłby wart więcej niż ten tysiak. Dodać do tego nerwy, frustrację, materiał, itd. 

 

Oklejałem na mokro kilka miejsc ramy w swoim TCR i to już wtedy była masakra. 



#214 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 sierpień 2023 - 21:22

Ja nie kupowałem nic dedykowanego na rower, ale ułatwiłem sobie pracę kupując taśmy folii o szerokości 20mm, 40mm, 60mm i 80mm. Wystarczy uciąć, zaokrąglić rogi i można kleić. Odpada ciecie długiego boku, a to że prawa i lewa strona roweru może być oklejona nieco różnie - no cóż ja nie patrzę na rower jednocześnie z obu stron :)

Przykładowo dolną rurę oklejałem 3 kawałkami o szerokości 40mm. Najpierw boki, a potem spód na lekką zakładkę. Górna rura jednym kawałkiem 60mm, który pokrył też boki. Główka ramy kawałek 80mm + 20mm na lekką zakładkę.

Generalnie obklejam tylko to co jest narażone na uderzenie, obtarcie błotem z koła, albo pancerzem linki. Ale rower młodego to pikuś, zobaczę jak mi pójdzie z moim sparkiem bo folia wymaga już zmiany.

#215 marb

marb
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • Skądsouth

Napisano 06 wrzesień 2023 - 19:18

Upgrade z Ultegry 8070 na 8170 (przy okazji powrót do 50-34) i obniżenie mostka o 1 cm. 

f9d22a567226ab01.jpg



#216 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 wrzesień 2023 - 19:39

I jak wrazenia po przesiadce na 12s? Panie, lapy nisko, zad wysoko

#217 marb

marb
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • Skądsouth

Napisano 06 wrzesień 2023 - 20:34

 - Zmiany przełożeń dużo szybsze (szczególnie z przodu);

 - Lepsze trzymanie w górnym chwycie (klamki są chyba węższe) i guma trochę jak w supacaz;

 - Zaciski faktycznie szersze - jakbym nie kombinował to nie udało mi się doprowadzić do tarcia klocek - tarcza;

 - Da się zrobić przełożenie mała tarcza - najmniejsza koronka (w 8070 się nie dało ale może to kwestia ustawień);

 - Montaż jest prosty - tylko dwa kable  - a hamulce udało się złożyć bez odpowietrzania; konfiguracja przez BT;

 - Przycisk do zrzucania na klamce trochę wystaje - niby dla jazdy w rękawiczkach ale to mi się nie podoba, pod palcami mam wrażenie że coś jest nie tak;

 - Przy 11-34 mam to samo co 11-30 w 11rz plus 34 - przy podjazdach powyżej 10% przełożenie 1:1 dla mnie to bajka - młodszy i silniejszy już nie będę  :)

 - Nie ważyłem całości a tylko korby i co ciekawe 52/36 z 8070 jest lżejsza o 30g od 50/34 z 8170


  • cauchy lubi to

#218 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 wrzesień 2023 - 05:49

Projekt korby uległ zmianie w celu eliminacji ryzyka rozklejania. Zapewne stąd większa masa.

A żeby było w temacie, to wczoraj zmieniłem dętki w rowerze żony: 325g -> 112g, wyjątkowo dobry wynik jak na 12$ :)

#219 knt

knt
  • Użytkownik
  • 51 postów

Napisano 07 wrzesień 2023 - 07:08

Wrzucisz link do dętek? Plus pisałeś o lekkiej sztycy, również poproszę link jeżeli to nie kłopot ;-)



#220 liftlodz

liftlodz
  • Użytkownik
  • 234 postów

Napisano 08 wrzesień 2023 - 04:01

A poskładałem rower084aeda8eac1f067691a25276b2e310e.jpg3bc796b5571f284e0c8346539e65ff6c.jpgce93e259a9bcfa8f5d9146b1529d1f8a.jpgeafa7f23316b3c4a0cdf617436fccbd3.jpgd554c3f210a3344123e4ed912535b3e8.jpg



Dodaj odpowiedź