Szuranie Hamulcow Tarczowych
#44
Napisano 08 lipiec 2020 - 07:25
Może być W góralu siedzą hample Sram'a.
Zdaję sobie sprawę, że wcześniej czy pózniej hamulce obręczowe przejdą do historii
Wybór jednego lub drugiego zależy od preferencji.
Jeśli preferuje się powolną agonię, korozję i deformacje uszczelek ale bez utraty hebli nagle- Sram. Jeśli preferujemy szybki ale czysty niespodziewany zgon - Shimano.
#45
Napisano 08 lipiec 2020 - 10:06
kurde dalej walcze z haulcami wymieniony zacisk i dalej szura,strasznie blisko sa klocki obreczy.Serwis twierdzi ze moze to byc problem klamkomanetki ze nie cofa plynu.Spotkaliscie sie z takim przypadkiem
Jeśli masz na przewodach, w okolicy mostka takie baryłkowe łączniki(nie wiem jak to nazwać), które umożliwiają rozłączenie przewodu, żeby wyeliminować lub potwierdzić klamkę, mógłbyś zamienić je miejscami. Musiałbyś mieć zestaw do odpowietrzania i zapas oleju, ściągnąć płyn, żeby się nie lało, zamienić miejscami podłączenia klamek, napełnić i odpowietrzyć. Jeśli problem zostanie z tyłu, coś z zaciskiem, bo domyślam się, że tarcza jest prosta? Jeśli pójdzie do przodu, to będzie klamka. Tylko w żadnym wypadku nie dotknij nawet odrobiną oleju do klocka hamulcowego, bo będzie do wyrzucenia, będzie piszczał przy hamowaniu. Najlepiej przy kombinowaniu przy przewodach, zdjąć koła i klocki hamulcowe, tak na wszelki wypadek. Gdybyś nie miał tych konektorów, mmusiałbyś zdjąć owijkę, i odkręcać przewody przy manetkach. Tylko przy ponownym montażu, powinieneś użyć nowej oliwki, bo stara może puszczać płyn. Miłej zabawy😄.
#46
Napisano 08 lipiec 2020 - 19:07
U mnie po walce w końcu udało się wyregulować. 2x robiłem operację czyszczenia tłoczków, ale mimo to klocki lądowały tak blisko tarczy, że byłem przekonany, że się nie uda ustawić bez ocierania. Z początku faktycznie tak było, aż do momentu w którym odkryłem, że przy dokręcaniu zacisk przesuwał się w jedną stronę. Ustawienie zacisku na maxa w przeciwną stronę, dokręcenie i fartem jest dobrze, a ociera sporadycznie, np. po przejeździe przez błoto.
#47
Napisano 08 lipiec 2020 - 23:01
kurde dalej walcze z haulcami wymieniony zacisk i dalej szura,strasznie blisko sa klocki obreczy.Serwis twierdzi ze moze to byc problem klamkomanetki ze nie cofa plynu.Spotkaliscie sie z takim przypadkiem
Nawet jeśli masz nowy zacisk i tak może być problem,
Zdarzały się nam nowe z "leniwymi" tloczkami albo z wyciekiem.
#48
Napisano 09 lipiec 2020 - 12:25
z lekka przerażające... dobrze, że w ub. roku zainwestowałem w kolarkę na obręczowych. Z Emondą, również na obręczowych mam zapas W góralu mam tarcze hydrauliczne, tam nic nie obciera, za to gulgoczą jak zarzynane indyki... (avidy). Coś mi się wydaje ta technologia tarczowa dla szos mocno niedopracowana...
#50
Napisano 09 lipiec 2020 - 17:40
U mnie Ultegra w Systemsixie z przebiegiem 4000km też szurała - tylko na przodzie.
Wyciągnąłem wczoraj klocki i zacząłem obserwować tłoczki podczas naciskania klamki. Okazało się, że jeden w ogóle się nie rusza, a drugi się wysuwa, ale prawie w ogóle nie wraca. Rozruszałem oba przez wysuwanie ich poprzez naciskanie klamki i wciskanie na miejsce. Wyczyściłem je też patyczkami do uszu na ile byłem w stanie. Efekt jest taki, że oba tłoczki wysuwają się teraz równomiernie, a szuranie zniknęło.
#51
Napisano 09 lipiec 2020 - 19:37
z lekka przerażające... dobrze, że w ub. roku zainwestowałem w kolarkę na obręczowych. Z Emondą, również na obręczowych mam zapas W góralu mam tarcze hydrauliczne, tam nic nie obciera, za to gulgoczą jak zarzynane indyki... (avidy). Coś mi się wydaje ta technologia tarczowa dla szos mocno niedopracowana...
Tarcze avida wymień na np Shimano.
#55
Napisano 14 lipiec 2020 - 14:00
Mnie te tarcze też przerażają. Zawsze po transporcie FX'a dziewczyny muszę przed założeniem koła lekko docisnąć płaskim śrubokrętem klocki na boki tak by się na maxa schowały. Wtedy działa ideolo. Jednak to nie ten komfort, że wyjmuję koło, wkładam koło i koniec.
Ehh..tarcze'n'shit.
#56
Napisano 22 sierpień 2020 - 21:01
Dobry wieczór, pozwoliłem sobie w tym temacie:
Jakie okładziny mam kupić do Shimano R8070 i tarczy RT800 180 mm? Metaliczne? Żywiczne?
Wiem tylko, że mam takie z radiatorami, tylny zaczął dziś okropnie zgrzytać a na tarczy pojawiły się czarne kropki więc to raczej czas na wymianę?
#58
Napisano 22 sierpień 2020 - 21:32
Mnie te tarcze też przerażają. Zawsze po transporcie FX'a dziewczyny muszę przed założeniem koła lekko docisnąć płaskim śrubokrętem klocki na boki tak by się na maxa schowały. Wtedy działa ideolo. Jednak to nie ten komfort, że wyjmuję koło, wkładam koło i koniec.
Ehh..tarcze'n'shit.
Czy ma sztywne osie? Czy używasz blokady w zacisku, żeby klocki się nie wcisnęły kiedy koło jest wyjęte?
#60
Napisano 23 sierpień 2020 - 06:14
To nic nie oznacza, poza koniecznością sprawdzenia w jakim stanie są klocki i pióra tarcz.Dobry wieczór, pozwoliłem sobie w tym temacie:
Jakie okładziny mam kupić do Shimano R8070 i tarczy RT800 180 mm? Metaliczne? Żywiczne?
Wiem tylko, że mam takie z radiatorami, tylny zaczął dziś okropnie zgrzytać a na tarczy pojawiły się czarne kropki więc to raczej czas na wymianę?