Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szuranie Hamulcow Tarczowych


114 odpowiedzi w tym temacie

#41 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 26 czerwiec 2020 - 07:27

To jakość Shimano. :)
Możesz nie chcieć tarcz. Ale wtedy , kupując nowego bajka musisz odpuścić albo nowe albo wyższe modele.
Teraz jest jeszcze jakiś wybór ale niedługo u typowych producentów takich opcji nie będzie.

#42 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 26 czerwiec 2020 - 11:25

To jakość Shimano. :)

Może być ;) W góralu siedzą hample Sram'a.

 

Teraz jest jeszcze jakiś wybór ale niedługo u typowych producentów takich opcji nie będzie.

Zdaję sobie sprawę, że wcześniej czy pózniej hamulce obręczowe przejdą do historii



#43 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 08 lipiec 2020 - 07:06

kurde dalej walcze z haulcami wymieniony zacisk i dalej szura,strasznie blisko sa klocki obreczy.Serwis twierdzi ze moze to byc problem klamkomanetki ze nie cofa plynu.Spotkaliscie sie z takim przypadkiem



#44 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 08 lipiec 2020 - 07:25

Może być ;) W góralu siedzą hample Sram'a.

Zdaję sobie sprawę, że wcześniej czy pózniej hamulce obręczowe przejdą do historii


Wybór jednego lub drugiego zależy od preferencji.
Jeśli preferuje się powolną agonię, korozję i deformacje uszczelek ale bez utraty hebli nagle- Sram. Jeśli preferujemy szybki ale czysty niespodziewany zgon - Shimano. :)

#45 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 08 lipiec 2020 - 10:06

kurde dalej walcze z haulcami wymieniony zacisk i dalej szura,strasznie blisko sa klocki obreczy.Serwis twierdzi ze moze to byc problem klamkomanetki ze nie cofa plynu.Spotkaliscie sie z takim przypadkiem


Jeśli masz na przewodach, w okolicy mostka takie baryłkowe łączniki(nie wiem jak to nazwać), które umożliwiają rozłączenie przewodu, żeby wyeliminować lub potwierdzić klamkę, mógłbyś zamienić je miejscami. Musiałbyś mieć zestaw do odpowietrzania i zapas oleju, ściągnąć płyn, żeby się nie lało, zamienić miejscami podłączenia klamek, napełnić i odpowietrzyć. Jeśli problem zostanie z tyłu, coś z zaciskiem, bo domyślam się, że tarcza jest prosta? Jeśli pójdzie do przodu, to będzie klamka. Tylko w żadnym wypadku nie dotknij nawet odrobiną oleju do klocka hamulcowego, bo będzie do wyrzucenia, będzie piszczał przy hamowaniu. Najlepiej przy kombinowaniu przy przewodach, zdjąć koła i klocki hamulcowe, tak na wszelki wypadek. Gdybyś nie miał tych konektorów, mmusiałbyś zdjąć owijkę, i odkręcać przewody przy manetkach. Tylko przy ponownym montażu, powinieneś użyć nowej oliwki, bo stara może puszczać płyn. Miłej zabawy😄.

#46 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 08 lipiec 2020 - 19:07

U mnie po walce w końcu udało się wyregulować. 2x robiłem operację czyszczenia tłoczków, ale mimo to klocki lądowały tak blisko tarczy, że byłem przekonany, że się nie uda ustawić bez ocierania. Z początku faktycznie tak było, aż do momentu w którym odkryłem, że przy dokręcaniu zacisk przesuwał się w jedną stronę. Ustawienie zacisku na maxa w przeciwną stronę, dokręcenie i fartem jest dobrze, a ociera sporadycznie, np. po przejeździe przez błoto.



#47 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 08 lipiec 2020 - 23:01

kurde dalej walcze z haulcami wymieniony zacisk i dalej szura,strasznie blisko sa klocki obreczy.Serwis twierdzi ze moze to byc problem klamkomanetki ze nie cofa plynu.Spotkaliscie sie z takim przypadkiem


Nawet jeśli masz nowy zacisk i tak może być problem,
Zdarzały się nam nowe z "leniwymi" tloczkami albo z wyciekiem.

#48 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 226 postów

Napisano 09 lipiec 2020 - 12:25

z lekka przerażające... dobrze, że w ub. roku zainwestowałem w kolarkę na obręczowych. Z Emondą, również na obręczowych mam zapas ;) W góralu mam tarcze hydrauliczne, tam nic nie obciera, za to gulgoczą jak zarzynane indyki... (avidy). Coś mi się wydaje ta technologia tarczowa dla szos mocno niedopracowana...



#49 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 09 lipiec 2020 - 12:56

A tak ludzie psioczą na mechaniczne tarczówki. Tam przynajmniej nie ma takich problemów. Mam mechaniczne Avidy i Tektro i widzę, że powinienem się cieszyć :) .



#50 d.m.

d.m.
  • Użytkownik
  • 157 postów

Napisano 09 lipiec 2020 - 17:40

U mnie Ultegra w Systemsixie z przebiegiem 4000km też szurała - tylko na przodzie. 

Wyciągnąłem wczoraj klocki i zacząłem obserwować tłoczki podczas naciskania klamki. Okazało się, że jeden w ogóle się nie rusza, a drugi się wysuwa, ale prawie w ogóle nie wraca. Rozruszałem oba przez wysuwanie ich poprzez naciskanie klamki i wciskanie na miejsce. Wyczyściłem je też patyczkami do uszu na ile byłem w stanie. Efekt jest taki, że oba tłoczki wysuwają się teraz równomiernie, a szuranie zniknęło. 

 



#51 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 09 lipiec 2020 - 19:37

z lekka przerażające... dobrze, że w ub. roku zainwestowałem w kolarkę na obręczowych. Z Emondą, również na obręczowych mam zapas ;) W góralu mam tarcze hydrauliczne, tam nic nie obciera, za to gulgoczą jak zarzynane indyki... (avidy). Coś mi się wydaje ta technologia tarczowa dla szos mocno niedopracowana...


Tarcze avida wymień na np Shimano.

#52 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 226 postów

Napisano 09 lipiec 2020 - 20:56

Tarcze avida wymień na np Shimano.

A już mi się nie chce :) Odkąd przerzuciłem się na szosę, to HT głównie stoi i zbiera kurz :) 


  • EmPe lubi to

#53 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 09 lipiec 2020 - 21:17



Odkąd przerzuciłem się na szosę, to HT głównie stoi i zbiera kurz :)

Mam dokładnie tak samo, ale pomimo tego stwierdziłem że warto go trzymać nawet dla tych paru dni w roku polatania po lesie
  • ortogonalny lubi to

#54 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 226 postów

Napisano 10 lipiec 2020 - 12:24

Mam dokładnie tak samo, ale pomimo tego stwierdziłem że warto go trzymać nawet dla tych paru dni w roku polatania po lesie

No właśnie trzymam go z tego samego powodu :)


  • EmPe lubi to

#55 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1152 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 14 lipiec 2020 - 14:00

Mnie te tarcze też przerażają. Zawsze po transporcie FX'a dziewczyny muszę przed założeniem koła lekko docisnąć płaskim śrubokrętem klocki na boki tak by się na maxa schowały. Wtedy działa ideolo. Jednak to nie ten komfort, że wyjmuję koło, wkładam koło i koniec.

 

Ehh..tarcze'n'shit.



#56 sargento

sargento
  • Użytkownik
  • 326 postów
  • SkądŁódź

Napisano 22 sierpień 2020 - 21:01

Dobry wieczór, pozwoliłem sobie w tym temacie:
Jakie okładziny mam kupić do Shimano R8070 i tarczy RT800 180 mm? Metaliczne? Żywiczne? 
Wiem tylko, że mam takie z radiatorami, tylny zaczął dziś okropnie zgrzytać a na tarczy pojawiły się czarne kropki więc to raczej czas na wymianę? 



#57 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 22 sierpień 2020 - 21:16

Ale czy ultegra nie jest przypadkiem do tarcz 140 i 160 mm? A co do rodzaju, jakie wolisz... Z zasady, żywiczne cichsze, metaliczne lepiej hamują... (Przeważnie)

#58 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 22 sierpień 2020 - 21:32

Mnie te tarcze też przerażają. Zawsze po transporcie FX'a dziewczyny muszę przed założeniem koła lekko docisnąć płaskim śrubokrętem klocki na boki tak by się na maxa schowały. Wtedy działa ideolo. Jednak to nie ten komfort, że wyjmuję koło, wkładam koło i koniec.

 

Ehh..tarcze'n'shit.

 

Czy ma sztywne osie? Czy używasz blokady w zacisku, żeby klocki się nie wcisnęły kiedy koło jest wyjęte?



#59 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 23 sierpień 2020 - 06:11

Fx i sztywne osie?

#60 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 23 sierpień 2020 - 06:14

Dobry wieczór, pozwoliłem sobie w tym temacie:
Jakie okładziny mam kupić do Shimano R8070 i tarczy RT800 180 mm? Metaliczne? Żywiczne?
Wiem tylko, że mam takie z radiatorami, tylny zaczął dziś okropnie zgrzytać a na tarczy pojawiły się czarne kropki więc to raczej czas na wymianę?

To nic nie oznacza, poza koniecznością sprawdzenia w jakim stanie są klocki i pióra tarcz.



Dodaj odpowiedź