Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szuranie Hamulcow Tarczowych


92 odpowiedzi w tym temacie

#61 Kolunio

Kolunio
  • Użytkownik
  • 302 postów

Napisano 23 sierpień 2020 - 07:05

Witam
Podepnę się pod temat. Co prawda szuranie i mnie nie występuje lecz na większym uskoku lub nierówności przednie klocki się tłuką. Słychać uderzenie tak jakby miały luz. Z tylu tego nie słyszę. Grupa to 105 R7000. Sprawdzałem i wydaje mi się ze tam wszystko ciasno siedzi a jednak pojawia się takie dźwięki
Pozdr

#62 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2118 postów

Napisano 23 sierpień 2020 - 07:25

I ja również się podepnę, żeby nowego nie tworzyć. 

U mnie nic nie szura i nic się nie telepie, ale jako że to moje pierwsze tarcze, to o czymś powinienem pamiętać, co ile i jak serwisować i generalnie na co zwracać uwagę? I skąd mam wiedzieć, że klocki mi się kończą? 



#63 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 502 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 23 sierpień 2020 - 07:35

Warto co jakiś czas zajrzeć. Rower na stojak, zdjąć koło. Obejrzeć tarcze i stan klocków. Ja przy okazji zawsze wyciągam klocki i czyszczę z pyłu. Jak okładziny są na ukończeniu, to widać. Poza tym, zawsze mam kupione klocki na zapas, gdybym przeoczył moment, że się kończą. Żadna filozofia. Przecież w hamulcach obręczowych, też się patrzy, ile klocków jeszcze zostało... Lepiej klocki zmienić zanim zaczną trzeć blachą o tarczę, żeby nie zniszczyć tarczy, ale też, żeby brak hamulca nie zaskoczył nas daleko od domu. Ale to chyba oczywiste.
  • Bzyk lubi to

#64 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 7496 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 sierpień 2020 - 07:44

Witam
Podepnę się pod temat. Co prawda szuranie i mnie nie występuje lecz na większym uskoku lub nierówności przednie klocki się tłuką. Słychać uderzenie tak jakby miały luz. Z tylu tego nie słyszę. Grupa to 105 R7000. Sprawdzałem i wydaje mi się ze tam wszystko ciasno siedzi a jednak pojawia się takie dźwięki
Pozdr

Możesz spróbować wyjąć klocki i rozgiąć nieco mocniej rozpychającą je sprężynkę.

 

A skoro już będziesz miał wtedy "otwarty" hamulec, możesz od razu przeczyścić tłoczki (WD-40 albo nawet woda z mydłem plus sprężone powietrze wystarczą) i sprawdzić, czy nie zalega tam coś, co uniemożliwia klockom powrót do wyjściowej pozycji.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#65 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 311 postów
  • SkądPodhale

Napisano 23 sierpień 2020 - 07:46

Państwo mam pytanie odnośnie dźwięku jaki wydobywa się z przedniego hamulca Shimano BR-R7070. Jest tak, że tarcza nie ociera o klocki natomiast podczas hamowania jest takie tykanie. Jak puszczam klamkę jest cisza. Tylny hamulec tego nie ma. Sprawdziłem mocowanie wszystko jest ok. A tak na koniec to nigdy bym nie wrócił do klasycznych hamulców .


Facebuk i  YT

 


#66 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 7496 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 sierpień 2020 - 07:49

Sprawdź, czy tarcza nie ma zadziorów i czy jest całkowicie prosta.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#67 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 311 postów
  • SkądPodhale

Napisano 23 sierpień 2020 - 07:58

Tarcza nowa ma przejechane 300 km. Oglądałem ją i jest w porządku. To tak słychać jabyś tekturkę delikatnie o szprychy obijał. Świecilem tam latarką i nic nie widzę.


Facebuk i  YT

 


#68 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3624 postów

Napisano 23 sierpień 2020 - 08:39

I ja również się podepnę, żeby nowego nie tworzyć.
U mnie nic nie szura i nic się nie telepie, ale jako że to moje pierwsze tarcze, to o czymś powinienem pamiętać, co ile i jak serwisować i generalnie na co zwracać uwagę? I skąd mam wiedzieć, że klocki mi się kończą?


Klocki muszą być grubsze (okładzina) niż sprężyny rozpierające. To mniej niż zaleca producent ale z reguły nadal jest bezpiecznie.
Poza tym co robić? W przypadku Shimano: modlić się żeby nie zaczęły cieknąć :)
Po kilku latach przerwy od Shimano skusiłem się i...zacisk zrobił siku po może 200 km. Eksperymentalnie założyłem uszczelki z Aliexpress żeby sprawdzić ich jakość. Zobaczymy...
  • Bzyk lubi to

#69 sargento

sargento
  • Użytkownik
  • 181 postów
  • SkądŁódź

Napisano 23 sierpień 2020 - 08:40

Ale czy ultegra nie jest przypadkiem do tarcz 140 i 160 mm? 

Faktycznie, 160 mm. 



#70 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1618 postów
  • SkądLublin

Napisano 23 sierpień 2020 - 11:50

[...] Pozostaje kwestia skąd skombinować odrobinę DOTa [...]

 

Zamiast DOT-a lepiej kupić ATE Bremszylinder Paste


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#71 fragdancer

fragdancer
  • Użytkownik
  • 41 postów

Napisano 06 wrzesień 2020 - 08:04

Ostatnio tylna tarcza, zaczyna szurać, gdy jestem na podjezdzie i mam 250+ Watow Nie musi to być wcale mocna jazda, wystarczy ze jest stromawo i z moja waga 85kg, to jest zwykla normalna jazda, ale ten dzwiek irytuje. Dzieje sie to tylko podczas jazdy pod góre i  czy na przerzutce 1:1, czy na 1:2 , czy na 2:1 to nieistotne. Na prostym podlozu czy zjazdach problem nie występuje. Dałem do serwisu, i po serwisie to ustatało chwilowo, ale 300km dalej znow zaczeło.  Hamulce 160/160 ultegry.  rower ma 7k km w tym roku i problem zaczał sie dopiero teraz. Wie moze ktoś co musze zrobic? czy szukac szczescia w innym serwisie? Koło jest dobrze dokręcone.



#72 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 659 postów

Napisano 06 wrzesień 2020 - 08:51

Ostatnio tylna tarcza, zaczyna szurać, gdy jestem na podjezdzie i mam 250+ Watow Nie musi to być wcale mocna jazda, wystarczy ze jest stromawo i z moja waga 85kg, to jest zwykla normalna jazda, ale ten dzwiek irytuje. Dzieje sie to tylko podczas jazdy pod góre i czy na przerzutce 1:1, czy na 1:2 , czy na 2:1 to nieistotne. Na prostym podlozu czy zjazdach problem nie występuje. Dałem do serwisu, i po serwisie to ustatało chwilowo, ale 300km dalej znow zaczeło. Hamulce 160/160 ultegry. rower ma 7k km w tym roku i problem zaczał sie dopiero teraz. Wie moze ktoś co musze zrobic? czy szukac szczescia w innym serwisie? Koło jest dobrze dokręcone.


A moze szprychy masz luzne i kolo ma minimalne bicie?

#73 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 502 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 06 wrzesień 2020 - 10:17

Syf w zacisku. Klocki się do końca nie cofają. Wyjąć koło, porządnie wyczyścić z pyłu, najlepiej przemyć patyczkiem do uszu nasączonym olejem mineralnym Shimano do układy hamulcowego. (Filmik znajdziesz na YT i na forum w 4 wpisie tego wątku) Potem odpowietrzyć i poprawić ustawienie zacisku względem tarczy. Powinno pomóc. Przerabiałem to u siebie. Co jakiś czas tak robię u siebie i mam spokój. Tylko w żadnym wypadku nie dotknij nawet odrobiną oleju do klocków hamulcowych, bo będą piszczały i nic z tym nie zrobisz.

#74 fragdancer

fragdancer
  • Użytkownik
  • 41 postów

Napisano 06 wrzesień 2020 - 20:45

Taki ze mnie inzynier, ze wyczyscilem dokladnie klocki, zalozylem z powrotem i jest 2 razy gorzej niz bylo. Nie chce zepsuc jeszcze bardziej wiec poki co nie dotykam tego i zawioze jutro do serwisu, ze ustawili dobrze i odpowietrzyli. Moze sie czegos naucze :). Dzieki za rady



#75 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 502 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 06 wrzesień 2020 - 21:49

A ustawiłeś zacisk względem tarczy? Na lekko poluzowanym zacisku, nie zupełnie ale poluzowanym, rozkręcić koło i gwałtownie zaciągnij klamkę. Wtedy trzymając cały czas klamkę zaciśniętą dokręć zacisk.

#76 fragdancer

fragdancer
  • Użytkownik
  • 41 postów

Napisano 07 wrzesień 2020 - 07:30

zacisk, nie chciał się odkręcić, a nie chciałem probować na maksa, żeby przypadkiem nie niczego nie zepsuć (nie wyrobic sruby). A co do odpowietrzania nie mam narzędzi. Popatrze jak zrobi to koles z serwisu i nastepnym razem bede probował samemu. 



#77 Severian

Severian
  • Użytkownik
  • 95 postów

Napisano 07 wrzesień 2020 - 07:43

No,to kiepsko bo zacisk musi dać się odkręcić.Inaczej tego nie ustawisz.



#78 fragdancer

fragdancer
  • Użytkownik
  • 41 postów

Napisano 07 wrzesień 2020 - 16:52

Jakos koles odkrecił. Okazało się, że zarówno tarcza była krzywa + koło miało delikatne bicie. 



#79 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 1515 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 wrzesień 2020 - 18:33

Wytłumacz mi - jakie znaczenie ma bicie koła przy hamulcu tarczowym? Krzywa tarcza, luz na łożyskach - to rozumiem.

Dobrze że sprawa rozwiązana, ale wygląda nieco jak wykorzystywanie nieświadomego klienta przez serwis :(

#80 sargento

sargento
  • Użytkownik
  • 181 postów
  • SkądŁódź

Napisano 08 wrzesień 2020 - 06:51

To raczej dobrze, że naprawiono obie niedogodności.



Dodaj odpowiedź