Jump to content


Photo

All-New Trek Émonda (3Rd Gen)


662 replies to this topic

#521 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 31 October 2020 - 22:50

Serio porównujesz Madone z fotki na której jeżdżono w epoce Lance'a do tego co mamy teraz? XDDDDD

 

Już wolałbym piechotą chodzić niż jeździć takim rowerem. Chociaż są i tacy co wolą kupić Audi z 2002 roku, a są tacy, którzy kupują roczny, albo nowy z salonu.



#522 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 31 October 2020 - 23:25

Pewnego dnia producenci rowerów szoswych odkryli ze łatwiej niż sprzedać maszynę sportową jest zrobić coś wygodnego jak treking o wyglądzie szosy. Próżny to kupi bo treking to przecież obciach, a na takiej szosie to on jest sportowiec. Ale w motoryzacji mamy to samo,a że na torze objedzie takiego kijanka Picanto to życie bywa zabawne :) 


  • mikroos likes this

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#523 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 31 October 2020 - 23:37

Serio porównujesz Madone z fotki na której jeżdżono w epoce Lance'a do tego co mamy teraz? XDDDDD

 

Już wolałbym piechotą chodzić niż jeździć takim rowerem. Chociaż są i tacy co wolą kupić Audi z 2002 roku, a są tacy, którzy kupują roczny, albo nowy z salonu.

Bez obrazy, ale gdyby do dzisiaj produkowali tylko takie rowery to rzeczywiście musiałbyś chodzić piechotą, bo długo zajęła by  ci nauka jazdy na rowerze z wyczynową ramą. Po 40 km miałbyś dość i pieszo wracałbyś do domu.


  • mikroos likes this

#524 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 01 November 2020 - 00:25

A co z ludźmi którzy mają sportową przeszłość, albo sportowe zapędy, w domu mają kilka szos, w tym takie wyczynowe i obecne bułkowozy a traktują te wyczynowe jedynie jako ekspozycję do jazdy, treningów oraz startów wybierając to co jest na czasie?

#525 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 01 November 2020 - 00:43

7.5kg lekki dzisiejszy standard, dobre. W sensie, fakt, niestety rzeczywistosc. Smutne jest w tym, ze producenci jakos zwinnie wykrecili sie z tego co sprawialo im bol glowy, wyzwania technologiczne (koszty).
Waga, zacznijmy od aero, dodajmy hamulce tarczowe i mozemy pojsc po bandzie kosztow. Kogo bedzie interesowala waga. W imie innowacji odkrecimy kota ogonem.
Jeszcze tylko czekac, jak ludzie zaczna pisac, ze rower na mufie innej, niz gwintowana jest przestrzały. Co juz zaczeli producenci.
Ja jestem swiadomy swoich wyborow, od wielu lat, na poziomie komponentow. Nie czuje potrzeby uzywania hamulcow tarczowych i zal mi dupy nie sciska, patrzac na rowery z pochowanymi linkami. Z jakiego powodu mialbym zmieniac, to co jest dobre? Zeby na forum pokazac ze podazam za marketingiem?

Rozumiem, ze dla was, kazdy rower, nawet produkowany dzisiaj, na hamulcach szczekowych i widocznych kabelkach jest przetarzly? Jak tak, to dalsza dyskusja kompletnie nie ma sensu.

#526 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 November 2020 - 01:11

A co z ludźmi którzy mają sportową przeszłość, albo sportowe zapędy, w domu mają kilka szos, w tym takie wyczynowe i obecne bułkowozy a traktują te wyczynowe jedynie jako ekspozycję do jazdy, treningów oraz startów wybierając to co jest na czasie?

Skąd mam wiedzieć, ich zapytaj  to Twoi znajomi. Tyle mogę pomóc Ci radą w tej sprawie. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#527 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 01 November 2020 - 08:36

Smutne jest w tym, ze producenci jakos zwinnie wykrecili sie z tego co sprawialo im bol glowy, wyzwania technologiczne (koszty).
 

Dostrzegam jeszcze jeden powód. Chińczycy już dawno nauczyli się robić lekkie rowery. A ponieważ waga jest mierzalna i łatwa do bezpośredniego porównania, majors wzięli się za nowe parametry, na których temat można zmyślać najdziksze bzdury, jak komfort, suppleness, lepszą aerodynamikę (wystarczy dobrać metodykę testu do swoich potrzeb) czy cokolwiek innego. Mało tego, w ramach tej zabawy można wmusić w użytkownika kilka rozwiązań zamykających użytkownika w ekosystemie danego producenta i zapewnić sobie kolejne strumienie gotówki w przyszłości!

 

I nagle droga wolna: można robić rowery bez jakiejkolwiek przewagi konkurencyjnej, których (braku) przewagi w dodatku nie można w żaden obiektywny sposób wykazać, i sprzedawać je jako szczyt innowacji. Wystarczy, że ma się pomysłowych marketingowców i budżet na opłacenie kilku wpływowych blogerów, a chłopcy łykną to aż miło.


  • ROZMIAR, Senninho, Chikushou and 1 other like this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#528 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 01 November 2020 - 09:12

Rozumiem, ze dla was, kazdy rower, nawet produkowany dzisiaj, na hamulcach szczekowych i widocznych kabelkach jest przetarzly? Jak tak, to dalsza dyskusja kompletnie nie ma sensu.

Ja w sumie nie jestem fanem tak brutalnie przeprowadzanej rezygnacji z hamulców szczękowych w nowych rowerach. Zdecydowanie preferowałbym, aby nawet jeżeli konieczna, to aby ta przemiana dokonywała się spokojnie przez lata. Zdecydowanie byłaby to lepsza opcja dla klientów końcowych. Chętnie posłuchałbym zresztą tutaj wypowiedzi osób prowadzących sklepy rowerowe, którzy posiadają w swojej ofercie i szczękowe szosy i tarczowe i jak zmieniła się sprzedaż w tym roku względem lat poprzednich.

 

Natomiast realia są jakie są, nawet Kross zaprezentował clean-look, czekamy tylko na rowery ze sklepu Decathlon, chociaż Decathlon to w tym roku bardziej skupiał się na tarczach linkowych z Sorą i gravelach, więc kto ich tam wie.

 

 

Bez obrazy, ale gdyby do dzisiaj produkowali tylko takie rowery to rzeczywiście musiałbyś chodzić piechotą, bo długo zajęła by  ci nauka jazdy na rowerze z wyczynową ramą. Po 40 km miałbyś dość i pieszo wracałbyś do domu.

Jak ta wypowiedź miała się do cytowanego cytatu? Co chciałeś w ten sposób udowodnić?



#529 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Posted 01 November 2020 - 09:21

Stwierdzam że cała ta dyskusja w tym momencie jest bezprzedmiotowa, na chwilę obecną żadnych rowerów nie ma, mowa  oczywiście o nowych oczywiście w standardowych rozmiarach. Ceny "katalogowe" można również między bajki włożyć bo nikt nie jest w stanie powiedzieć co i ile będzie kosztować za 3 miesiące gdy rowery będą w miarę dostępne w sklepach. Dziś, wszystko co się pojawia rozchodzi się na pniu.  


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#530 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 01 November 2020 - 12:58

Nie sądzę, że za 3 miesiące będzie cokolwiek dostępne w sklepach. Na pewno nie będzie lepszej dostępności, niż jest to teraz. Raczej wszystkie kolekcje 2021 są już w większości wyprzedane. 

A co do cen, to Trek i Spec na pozostałości do listopada ma iść w górę. 



#531 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Posted 01 November 2020 - 13:11

Tak na marginesie Wilier dostepny w tej chwili na 19 kwietnia ... Z tego vo wiem niektore scotty sa praktycznie od reki a przy ajmniej byly tydzien temu

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

#532 marb

marb
  • Użytkownik
  • 298 posts
  • Skądsouth

Posted 01 November 2020 - 13:18

Jakoś mi się nie chce wierzyć. Rozumiem, że pandemia namieszała w tym roku ale chyba już minęło tyle czasu żeby się ogarnąć. Producenci rowerów i osprzętu nie chcą zarabiać? Do produkcji potrzebne są jakieś rzadkie surowce? Liczba chętnych na zakup wzrosła o 100%? O ile nie ma jakieś zmowy producentów (i to raczej osprzętu napędowego, bo tu może być wąskie gardło) to wszystko wróci na wiosnę do normy. To nie jest technika rakietowa, ramy czy inne elementy z karbonu Chińczycy potrafią klepać w garażach.

#533 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 01 November 2020 - 13:34

W wielu przypadkach problem z dostępnością kompletnych rowerów jest spowodowany z problemami Shimano. Framesety są dostępne, a rowery już nie. Z tego co wiem aktualnie to duży problem np. Ridleya.

A co do techniki rakietowej, to zawodowo zajmuję się sprzedażą automatyki przemysłowej i mamy spore problemy z dostępnością przewodów, których produkcja jest prosta jak budowa cepa. Nie wynika to z tego, że nie chcemy zarobić, a dostawca komponentów ma opóźnienie kilka miesięcy, bo nie ma z czego i kim produkować.

#534 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Posted 01 November 2020 - 13:56

W wielu przypadkach problem z dostępnością kompletnych rowerów jest spowodowany z problemami Shimano. Framesety są dostępne, a rowery już nie. Z tego co wiem aktualnie to duży problem np. Ridleya.

A co do techniki rakietowej, to zawodowo zajmuję się sprzedażą automatyki przemysłowej i mamy spore problemy z dostępnością przewodów, których produkcja jest prosta jak budowa cepa. Nie wynika to z tego, że nie chcemy zarobić, a dostawca komponentów ma opóźnienie kilka miesięcy, bo nie ma z czego i kim produkować.

Zerwane lanuchy dostaw, daja kazdemu po dupie.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

#535 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 01 November 2020 - 16:12

Znaczy że na niewypasionych rowerach to się już nie da jechać? Czy o co chodzi? Na zwykłej szosie 9 kg , alum, sora - 107 tys kilometrów :) Wcześniej zwykły stalowy cross, mtb - Tz, sis i tego typu perełki, jakieś 30 tys km. Da się? Da się. Jazdy solo po ok 37-38 km/h po 2-3 h, też były też da się. Jazdy od -12 do +36 , gdzie jechać i hamować trzeba było w takich warunkach że psa z budy ciężko wygonić, również da się :) porównania do epoki Lanca to już w ogóle hardcor. Znaczy że ktoś jak ma nowoczesny rower to znaczy że jest lepszy??? Tsheh.Ja myślę że nie tylko Lance ale nawet 50-60 lat wstecz, Anquetil na rowerze ze swojej epoki nie miałby problemu ze współczesnymi nowocześniakami
  • ROZMIAR likes this

#536 Jarek.b

Jarek.b
  • Użytkownik
  • 88 posts
  • SkądTrójmiasto

Posted 01 November 2020 - 17:06

Jprdl co za filozofia. Ale jak chcę wydać uczciwie zarobione 30 tys. PLN, to w czym problem ? Stać mnie na buty za tysiaka to mam w gumofilcach chodzić? Czlowiek ze wsi wyjdzie ale wieś z człowieka już chyba nie do końca jednak.

A Lance w swojej epoce jeździł na drogich rowerach jak na te czasy.


  • Bzyk and artho like this

#537 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 01 November 2020 - 17:07

Znaczy że na niewypasionych rowerach to się już nie da jechać? Czy o co chodzi?

 

A skąd, nikt nic tutaj nie pisał o tym, że na jednych rowerach się da jeździć a na innych nie.

 

Nawet nie zaczynaj kolejnych głupkowatych prowokacji grzesiek32...



#538 Gosc_Ewelinka98_*

Gosc_Ewelinka98_*
  • Gość

Posted 01 November 2020 - 17:21

Ten pan ma kompleksy na tym punkcie, na stravie od 6 lat czytam te bzdury. Ba nawet wyzywal każdego kto miał lepszy sprzęt. W dodatku jest strasznym hipokrytą, bo jara sie oponami, butami a w swoim rowerze wymieniał wszystko a nawet przeliczał gramy :) zakłamany typ.

#539 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 01 November 2020 - 17:42

Adaś znowu w akcji :) prawdziwy typ . Teraz jako kobieta, następnym razem może wpadnie na myśl by zostać pawianem. Ostatnio procedura wymiany linki trwała u niego miesiąc czasu. Rozłożyła go na łopaty urwana linka w przerzutce, co więcej miał nawet problem udać się z tym do serwisu, a tutaj robił jakieś kolarskie wywody

#540 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 November 2020 - 19:18

Ten pan ma kompleksy na tym punkcie, na stravie od 6 lat czytam te bzdury. Ba nawet wyzywal każdego kto miał lepszy sprzęt. W dodatku jest strasznym hipokrytą, bo jara sie oponami, butami a w swoim rowerze wymieniał wszystko a nawet przeliczał gramy :) zakłamany typ.

Gratuluję! 6 lat czytać bzdury. :D


  • mikroos likes this

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 




Reply to this topic