Jump to content


Photo

All-New Trek Émonda (3Rd Gen)


662 replies to this topic

#561 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 02 November 2020 - 11:20

Takie były wtedy u mnie realia. Pytałem w 3 sklepach, w dwóch oferowali 20%, w jednym 15. Ogólnie wszystkie produkty Treka (Bontragera) bardziej opłaca mi się kupować w miejscowym sklepie, bo takich cen na kask, buty czy Di2 w necie raczej nie znajdę.
Po prostu chcą chłopaki robić obrót 😊

#562 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 02 November 2020 - 11:33

ekstra, dobrze Ci się udało. No, ale to było jeszcze zanim pandemia się rozhulała w PL. Oraz kupowałeś poprzedni model, w okresie posezonowym. Już teraz operujemy w innych realiach. 


  • Bzyk likes this

#563 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 02 November 2020 - 13:12

Aktualna sytuacja. Tarmac SL7 Pro Di2 wczoraj 32.699, dzisiaj 36.099. 


  • lupus likes this

#564 mart66

mart66
  • Użytkownik
  • 74 posts

Posted 02 November 2020 - 13:19

Aktualna sytuacja. Tarmac SL7 Pro Di2 wczoraj 32.699, dzisiaj 36.099. 

 

To w sumie sie udało :), złoty leci na łeb...Choć dziś spadł kurs ,ale zdążyli zrobić korektę  



#565 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 02 November 2020 - 13:51

No ja nadal liczę że Madone na marzec to dojedzie jednak.. :D

 

Ale klamkomanetek Di2 Disc to będę pewnie szukał długo, długo ;-)



#566 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 02 November 2020 - 14:12

W tym momencie na nowe zamówienia Trek-a termin zrobił się przełom maja i czerwca :angry:.



#567 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Posted 02 November 2020 - 14:13

Czerwiec to był miesiąc temu :) stawiam że zaniedługo będzie ... wrzesień 



#568 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 02 November 2020 - 14:20

Akurat w jednym sklepie gdzie pytałem jeszcze przed weekendem był marzec... a po zrobił się maj-czerwiecj :huh:. Na niektóre wersje faktycznie jest wrzesień (nietypowe modele/rozmiary) i podobno wrzesień oznacza, że raczej to będzie już model 2022 potencjalnie w... kompletnie innym kolorze.



#569 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 02 November 2020 - 15:32

Z tego co mi pokazywano w sklepach, wszystkie zamówienia Treka realizowane są z jednego magazynu w Europie. Sklep może jedynie wejść w system i sprawdzić co jest dostępne i na kiedy. A to zmienia się z godziny na godzinę.

I z tego co pamiętam, to różne rozmiary oraz kolory miały różne terminy dostaw.



#570 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 02 November 2020 - 18:25

Jak się cieszę, że mam już takie rowery, jakie chciałem mieć od jakiegoś czasu :) a jedyne co kupię do pomiar lub inne koła do nich. 

 

Poluję jedynie na jedną z dwóch wybranych ram pod klasyczne hamulce, żeby sobie złożyć białą szoskę (uwielbiam takie malowanie), którą od czasu do czasu się przejadę, a tak będzie wpięta w trenażer. 


  • artho likes this

#571 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Posted 02 November 2020 - 18:56

ja sie cieszę że już zamówiony, kurs euro mnie grzeje w tym momencie :) i też bedzie to mój wymarzony rower :) myślę tylko ciągle co zrobić ze starym :D może go przemaluję i zrobię sobie taki po bułki i do kościoła :D 


  • Born Ready and artho like this

#572 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 02 November 2020 - 20:35

Rozumiem, ze dla was, kazdy rower, nawet produkowany dzisiaj, na hamulcach szczekowych i widocznych kabelkach jest przetarzly? Jak tak, to dalsza dyskusja kompletnie nie ma sensu.

z pochowanymi kablami jeszcze nie, ale ze szczękami tak mniej więcej od roku to dla mnie kategoria retro :)



#573 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 708 posts

Posted 02 November 2020 - 22:09

Kable na wierzchu to już ultra retro. Zwykłe modele na 2021 to takie zwykłe retro.



#574 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 693 posts

Posted 02 November 2020 - 23:06

Kable na wierzchu to już ultra retro. Zwykłe modele na 2021 to takie zwykłe retro.

 

E tam takie półśrodki. Jak trzeba samemu pedałować - retro. Jak trzeba ładować prądem a nie pedałować - tak na pół przyszłego sezonu wystarczy....

No i powiedzmy sobie szczerze - aero jest głównie po to by dało się pierdolnąć większe logo na rurze dolnej i stożkach 60 mm.

To tak jak z goleniem nóg. Teorii tysiąc ale naprawdę chodzi o to by opalony wytop lepiej wyglądał.



#575 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Posted 02 November 2020 - 23:08

Czekam na obroncow obreczy bedzie jadka

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

#576 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 posts

Posted 03 November 2020 - 07:29

Jak zwał, tak zwał, faktem jest, że rowery na hamulcach szczękowych zaczynają być oferowane w coraz ciekawszych (czyli niższych) cenach jako używki. To może być ciekawa alternatywa dla kogoś, kto nie potrzebuje tarcz, ani pochowanych kabelków. Faktem jest, że wciąż sporo sprzedających żyje minioną epoką i daje ceny z kosmosu, ale jest też coraz więcej ofert wartych rozważenia, gdzie stosunek jakość/cena robi się naprawdę dobry.


  • artho likes this

#577 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 03 November 2020 - 08:09

Dokładnie, tak samo powystawowe modele, które nie zeszły. Rozważałem kilka takich opcji, można je nawet po Allegro znaleźć. Szczęki, przewody ukryte częściowo. Modele 2018/2019. Waga 7kg z jakimś hakiem, cena -30% czasem pod -50%.

#578 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Posted 03 November 2020 - 08:15

Sztuczne kreowanie popytu przez producentów znane dotychczas w branży RTV i innych sportach takich jak np. narciarstwo gdzie aby być "na czasie" max co drugi sezon trzeba wymieniać sprzęt, weszło na dobre do świata rowerowego, ograniczeniem są tylko koszty, dużo wyższe w przypadku rowerów. Jeśli wiąże się to jednocześnie z taką zmianą która odcina dostęp do części zamiennych to my jako klienci / konsumenci stoimy na pozycji przegranej. Dziwię się natomiast że wszyscy producenci idą tą samą ścieżką nie wykorzystując potencjału rynku oferując np. wysokiej jakości koła czy ramy pod tradycyjne hamulce. O ile pochowane linki nikomu jeszcze nie przeszkadzają to już nie wszyscy chcą przecież jeździć na tarczach i sztywnych osiach, lub dopłacać krocie do ciężkiego roweru bo ktoś im próbuje cały czas wmówić że cięższy rower jeszcze 10 lat temu był gorszy od lekkiego ale teraz jest już odwrotnie  :)


  • Senninho and samuraj_84 like this

Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#579 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Posted 10 November 2020 - 07:32

Kable na wierzchu to już ultra retro. Zwykłe modele na 2021 to takie zwykłe retro.

 

Aha.

 

Waga "roweru wspinaczkowego" 8,5kg to retro czy modern?

 

ps. moja stara stalówka ważyła 7,5kg :) i nie wiem czy to retro czy modern, bo waga jak za 50k :D 



#580 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 10 November 2020 - 08:00

Mam wrażenie, że Trek przed niektórymi ukrywa pewne informacje i dlatego wnioski, że nowa Emonda to rower nadal stricte wspinaczkowy. Więc napiszmy to raz jeszcze - nowa Emonda to nieco uproszczona i odchudzona rama z Madone tak, aby łączyć aero i wspinaczkę. Ale zasadniczo w skrócie to to jest Madone z brzydszym masztem podsiodłowym i bez isospeed-ów.

 

I 8.5kg nie jest tutaj obecnie opcją, z budżetowych wersji masz albo napakowane aluminium ale w pięknym kolorze SL5 9.2kg, albo SL6 8.2kg albo SL6Pro 8.1kg. Przy czym warto zwrócić uwagę, że koła w SL6Pro są o ~100g lżejsze niż te alu w SL6, więc prawdopodobnie nie dla każdego to będzie korzystny deal dopłacić 2500zł za -100g.

 

Z tych nieco droższych opcji masz do wyboru:

SL7: 7.74kg

SLR6: 7.26kg

SLR7: 7.18kg

SLR9: 6.72kg

 

... ale niestety bazowe 8.5kg nie będzie opcją tutaj :(.

 

PS: naprawdę nikt nie broni jeździć na "twojej starej stalówce 7.5kg" i powiem więcej: wrzuć koniecznie ten rower do działu "Nasze rowery", zrób zdjęcia, opowiedz jego historię, jakie retro tarcze hamulcowe tam są i generalnie jak się na nim śmiga. To musi być ciekawa historia, chętnie poczytam i polajkuję.

 

PS2: jak ktoś chce lżejszy rower to naprawdę nikt nie broni kupić zakupić sobie Canyona, nawet na tarczach a dokładniej Ultimate 8 i mieć wg. producenta 7.6kg (nie wiem na ile wagi u Canyona się pokrywają z rzeczywistością, chyba w miarę OK nie?). Będzie lżej, będą tarcze lub nie jeżeli ktoś nie chce, będzie kokpit aero z karbonu - naprawdę spoko opcja, minus - będą druty sterczały na wierzchu, więc i wartość odsprzedaży w ciągu najbliższych miesięcy/lat automatycznie w dół - ale to nie dla każdego ma znaczenie. Minus 2: Canyon robi osobne ramy do Di2 a u Trek-a masz wspólną, ale ponownie - dla wielu to nie będzie zbyt ważne. Tak samo jak dla wielu u Treka te +600g bazowej wagi nie ma znaczenia... ;).





Reply to this topic