All-New Trek Émonda (3Rd Gen)
#61
Posted 19 June 2020 - 13:49
Moim prywatnym zdaniem nazwami nowych modeli Trek-a powinny być nazwiska księgowych i typów od marketingu żeby uhonorować ich genialną robotę
Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka
- Jedi23, Jaca911 and samuraj_84 like this
#62
Posted 19 June 2020 - 14:04
Nie trzeba, Emonda za 15k z tarczami waży 8kg, to jest dobra waga. Po prostu jest potencjał dla chcących dłubaczy .
Oczywiście nikt nie broni przecież kupić pstrokatego różowo niebieskiego Decathlon B'Twina za 14k, ważącego 7kg. Natomiast czy dużo osób to zrobi? Jakoś nie schodzą jak świeże bułeczki..
Prosim nie spamować.
#63
Posted 19 June 2020 - 14:10
Jeśli co rok wymieniasz rower bo jesteś fanem marki to nie widzę, nic w tym złego.
Wygląda nowocześniej niż poprzednia wersja.
Śmieszą mnie po prostu dyskusje na temat konieczności odchudzania roweru klasy premium, który sam producent klasyfikuje jako ten najlżejszy. Już w gorzej wyposażonych, tańszych wersjach powinien być lżejszy od konkurencji e podobnej cenie czyż nie tego wymagamy od producenta premium?
Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka
#64
Posted 19 June 2020 - 14:48
a ile razy masz wypadek żeby wozić ze sobą kask? ja miałem raz, 7 lat temu
to samo z linką, po co kusić los lepiej schować i tyle. a ile też razy robisz serwis że kasują za to niewiadomo ile, raz na parę lat może. Ja miałem raz - gdy zmieniałem kiere na wewn. prowadzenie przewodów. W tej emondzie kiera pierwsza byłaby u mnie do wymiany, strasznie oldskulowo wygląda, zresztą jak w wielu rowerach.
Serwisowałem 1szą generację Madone. Wewnętrzne prowadzenie pancerzy w główce generowało przecieranie pancerzy aż do linki.
#65
Posted 19 June 2020 - 14:54
Śmieszą mnie po prostu dyskusje na temat konieczności odchudzania roweru klasy premium, który sam producent klasyfikuje jako ten najlżejszy. Już w gorzej wyposażonych, tańszych wersjach powinien być lżejszy od konkurencji e podobnej cenie czyż nie tego wymagamy od producenta premium?
Tutaj nie sposób się nie zgodzić. To miałem na myśli pisząc, że "drobne zmiany" to koszt dodatkowych kilku tysięcy, które trzeba włożyć, żeby odchudzić właśnie flagowca do wspinaczki. Chyba, żeby kupić koła, kierownicę, mostek i siodło na aliexpress. Nie zmienia to faktu, że tylko te mody pochłoną dobre 2k pln (przy zakupach na ali, jak nie ali to ta kwota x4). Nie są to zatem modyfikacje na zasadzie dołożę trzy stówki i będzie latał. Tego typu koszty sprawiają, że trzeba się zastanowić, czy nie lepiej na start kupić wyższy, lżejszy model, skoro i tak kasę trzeba będzie wywalić.
To trochę jakbyś nowego mercedesa z salonu odbierał z chińskimi oponami za 160 zł/sztuka i na stalówkach. Czyli samochód niby gotowy do jazdy, ale weź go sobie najpierw doprowadź do ładu.
#66
Posted 19 June 2020 - 15:01
Pogodziłem się z tym, ze w moim rozmiarze dzieżko będzie zejść z Emondą na tarczach poniżej 8kg. Docelowo ma być Di2, nawet nie wiem jak to się ma wagowo do grupsetu 105. Waga nie jest dla mnie priorytetem, ale trochę lipa, że wkładasz w rower z kołami kilkanaście tysięcy i masz nadał 8,5 kg.
#70
Posted 19 June 2020 - 15:27
Moja Merida Reacto 300 aluminiowa ważyła 8,8 kg, po zmianie kół zeszła do 8,2 kg. Przecież te wagi Treków to jakiś żart
Obecna moja Madone tak jak stoi + puste bidony 500 ml do zdjęcia ważyła 8,13 kg. Po wymianie siodła zszedłem poniżej 8 kg. 56, Di2 Ultegra + OCLV 600.
A dałoby się przy niewielkim nakładzie kosztowym zejść do poziomu 7,1 - 7,3 kg.
#72
Posted 19 June 2020 - 15:39
Emonda SL6 PRO - 17499 pln, 8,19 kg. Kozica.
Ktoś napisał tanio to już było to dopiszmy do tego "lekko to już też było".
Jeden z moich rowerów to madone 4.5 z 2011 (czyli równo dekada wcześniej i niżej to może był tylko jeden model karbonowy a może i to nie i już było tylko aluminum).
Koła fulcrum 7 (czyli najtańsze fulcrumy - do urwania spokojnie 200g)
Aluminiowe pedały 5700 (do urwania 100g)
Kaseta tiagra 12-28 (do urwania spokojnie 50g)
Korba FSA powerbox (do urwania spokojnie 200g)
Z koszykami na bidony i trzecim koszykiem na sztycy.
Waga 8,3 kg.
#75
Posted 19 June 2020 - 16:10
Moja Merida Reacto 300 aluminiowa ważyła 8,8 kg, po zmianie kół zeszła do 8,2 kg. Przecież te wagi Treków to jakiś żart
Obecna moja Madone tak jak stoi + puste bidony 500 ml do zdjęcia ważyła 8,13 kg. Po wymianie siodła zszedłem poniżej 8 kg. 56, Di2 Ultegra + OCLV 600.
A dałoby się przy niewielkim nakładzie kosztowym zejść do poziomu 7,1 - 7,3 kg.
Jaki to jest "niewielki wkład"?
#76
Posted 19 June 2020 - 16:23
no włąśnie to wszystko ciekawe, bo mój Rbx Expert 52 z 300g amortyzacją, 1500g alu kołami goły waży 7.5kg (korba kaseta DA)
Dobra waga, moja Orba po ostatnich drobnych zmianach schudła jakieś 80g:
9740 - gotowa do jazdy
8440 - bez bidonów
7920 - bez garmina, oświetlenia, pompki, torebki podsiodłowej z dętką, łatkami i multitool-em
Realnie to liczy się dla mnie i tak ta pierwsza liczba
#78
Posted 19 June 2020 - 17:30
Moja Merida Reacto 300 aluminiowa ważyła 8,8 kg, po zmianie kół zeszła do 8,2 kg. Przecież te wagi Treków to jakiś żart
Obecna moja Madone tak jak stoi + puste bidony 500 ml do zdjęcia ważyła 8,13 kg. Po wymianie siodła zszedłem poniżej 8 kg. 56, Di2 Ultegra + OCLV 600.
A dałoby się przy niewielkim nakładzie kosztowym zejść do poziomu 7,1 - 7,3 kg.
Madone? na tarczach o wadze 7,1-7,3kg? How?