Skocz do zawartości


Zdjęcie

All-New Trek Émonda (3Rd Gen)


662 odpowiedzi w tym temacie

#61 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 19 czerwiec 2020 - 13:49

Może się nie znam ale najnowsza technologia roweru do wspinaczki typu ultralight i pierwsze co trzeba robić po zakupie to odchudzać bo ciężki? Za 15 koła?
Moim prywatnym zdaniem nazwami nowych modeli Trek-a powinny być nazwiska księgowych i typów od marketingu żeby uhonorować ich genialną robotę

Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka
  • Jedi23, Jaca911 i samuraj_84 lubią to

#62 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 14:04

Nie trzeba, Emonda za 15k z tarczami waży 8kg, to jest dobra waga. Po prostu jest potencjał dla chcących dłubaczy :).

 

Oczywiście nikt nie broni przecież kupić pstrokatego różowo niebieskiego Decathlon B'Twina za 14k, ważącego 7kg. Natomiast czy dużo osób to zrobi? Jakoś nie schodzą jak świeże bułeczki..

 

Prosim nie spamować.



#63 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 19 czerwiec 2020 - 14:10

Ja nie spamuje. Po prostu technologicznie wygląda mi to na pic na wodę.
Jeśli co rok wymieniasz rower bo jesteś fanem marki to nie widzę, nic w tym złego.
Wygląda nowocześniej niż poprzednia wersja.
Śmieszą mnie po prostu dyskusje na temat konieczności odchudzania roweru klasy premium, który sam producent klasyfikuje jako ten najlżejszy. Już w gorzej wyposażonych, tańszych wersjach powinien być lżejszy od konkurencji e podobnej cenie czyż nie tego wymagamy od producenta premium?

Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka

#64 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 14:48

a ile razy masz wypadek żeby wozić ze sobą kask? :P ja miałem raz, 7 lat temu
to samo z linką, po co kusić los :D lepiej schować i tyle. a ile też razy robisz serwis że kasują za to niewiadomo ile, raz na parę lat może. Ja miałem raz - gdy zmieniałem kiere na wewn. prowadzenie przewodów. W tej emondzie kiera pierwsza byłaby u mnie do wymiany, strasznie oldskulowo wygląda, zresztą jak w wielu rowerach.


Serwisowałem 1szą generację Madone. Wewnętrzne prowadzenie pancerzy w główce generowało przecieranie pancerzy aż do linki.

#65 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 czerwiec 2020 - 14:54

Śmieszą mnie po prostu dyskusje na temat konieczności odchudzania roweru klasy premium, który sam producent klasyfikuje jako ten najlżejszy. Już w gorzej wyposażonych, tańszych wersjach powinien być lżejszy od konkurencji e podobnej cenie czyż nie tego wymagamy od producenta premium?

 

Tutaj nie sposób się nie zgodzić. To miałem na myśli pisząc, że "drobne zmiany" to koszt dodatkowych kilku tysięcy, które trzeba włożyć, żeby odchudzić właśnie flagowca do wspinaczki. Chyba, żeby kupić koła, kierownicę, mostek i siodło na aliexpress. Nie zmienia to faktu, że tylko te mody pochłoną dobre 2k pln (przy zakupach na ali, jak nie ali to ta kwota x4). Nie są to zatem modyfikacje na zasadzie dołożę trzy stówki i będzie latał. Tego typu koszty sprawiają, że trzeba się zastanowić, czy nie lepiej na start kupić wyższy, lżejszy model, skoro i tak kasę trzeba będzie wywalić. 

 

To trochę jakbyś nowego mercedesa z salonu odbierał z chińskimi oponami za 160 zł/sztuka i na stalówkach. Czyli samochód niby gotowy do jazdy, ale weź go sobie najpierw doprowadź do ładu. 



#66 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 15:01

Pogodziłem się z tym, ze w moim rozmiarze dzieżko będzie zejść z Emondą na tarczach poniżej 8kg. Docelowo ma być Di2, nawet nie wiem jak to się ma wagowo do grupsetu 105. Waga nie jest dla mnie priorytetem, ale trochę lipa, że wkładasz w rower z kołami kilkanaście tysięcy i masz nadał 8,5 kg.



#67 berski

berski
  • Użytkownik
  • 583 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 19 czerwiec 2020 - 15:09

producenta premium

Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka

 

Bo to premium jest przy kasie. I w folderze reklamowym.



#68 berski

berski
  • Użytkownik
  • 583 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 19 czerwiec 2020 - 15:15

Emonda SL6 PRO - 17499 pln, 8,19 kg. Kozica.



#69 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 czerwiec 2020 - 15:25

Nie jest to wyjątek. BMC SLR02 Disc Two (tarcze, ultegra, di2). Seria altitude, więc też powinien być lekki, do wspinaczki, a waga około 8,2 kg. Tu koła ważące 1,8 kg. Cena katalogowa 19.390 zł, więc jeszcze o 2 tys. wyższa niż w przypadku Emondy. 



#70 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1152 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 19 czerwiec 2020 - 15:27

Moja Merida Reacto 300 aluminiowa ważyła 8,8 kg, po zmianie kół zeszła do 8,2 kg. Przecież te wagi Treków to jakiś żart :P

 

Obecna moja Madone tak jak stoi + puste bidony 500 ml do zdjęcia ważyła 8,13 kg. Po wymianie siodła zszedłem poniżej 8 kg. 56, Di2 Ultegra + OCLV 600.

 

A dałoby się przy niewielkim nakładzie kosztowym zejść do poziomu 7,1 - 7,3 kg. :o



#71 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 czerwiec 2020 - 15:33

elektryka w hydraulice obniża wagę przez klamki, o ok 200g (przynajmniej w Shimano)

 

a kierę to co mam teraz w Rbx, Accent Execute Carbon, dla mnie na dzień dzisiejszy optimum



#72 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 693 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 15:39

Emonda SL6 PRO - 17499 pln, 8,19 kg. Kozica.

 

Ktoś napisał tanio to już było to dopiszmy do tego "lekko to już też było".

Jeden z moich rowerów to madone 4.5 z 2011 (czyli równo dekada wcześniej i niżej to może był tylko jeden model karbonowy a może i to nie i już było tylko aluminum).

Koła fulcrum 7 (czyli najtańsze fulcrumy - do urwania spokojnie 200g)

Aluminiowe pedały 5700 (do urwania 100g)

Kaseta tiagra 12-28 (do urwania spokojnie 50g)

Korba FSA powerbox (do urwania spokojnie 200g)

Z koszykami na bidony i trzecim koszykiem na sztycy.

Waga 8,3 kg.



#73 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 czerwiec 2020 - 15:45

no włąśnie to wszystko ciekawe, bo mój Rbx Expert 52 z 300g amortyzacją, 1500g alu kołami goły waży 7.5kg (korba kaseta DA)  B)



#74 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 16:08

Jeśli rama i widelec ważą "klasę średnią" to przynajmniej nie prują się przy lata pierdnięciu.
Nawet jeśli lekki rower Treka będzie ważył ciężkie 9 kilo to i tak chętnych jest wielu. Więc motywacji żeby cuś z tym zrobić i tak nie będzie. :)

#75 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 16:10

Moja Merida Reacto 300 aluminiowa ważyła 8,8 kg, po zmianie kół zeszła do 8,2 kg. Przecież te wagi Treków to jakiś żart :P

Obecna moja Madone tak jak stoi + puste bidony 500 ml do zdjęcia ważyła 8,13 kg. Po wymianie siodła zszedłem poniżej 8 kg. 56, Di2 Ultegra + OCLV 600.

A dałoby się przy niewielkim nakładzie kosztowym zejść do poziomu 7,1 - 7,3 kg. :o


Jaki to jest "niewielki wkład"?

#76 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 czerwiec 2020 - 16:23

no włąśnie to wszystko ciekawe, bo mój Rbx Expert 52 z 300g amortyzacją, 1500g alu kołami goły waży 7.5kg (korba kaseta DA) B)


Dobra waga, moja Orba po ostatnich drobnych zmianach schudła jakieś 80g:

9740 - gotowa do jazdy
8440 - bez bidonów
7920 - bez garmina, oświetlenia, pompki, torebki podsiodłowej z dętką, łatkami i multitool-em

Realnie to liczy się dla mnie i tak ta pierwsza liczba :)

#77 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3187 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 16:33

To może ja również dla porównania podam masę mojego roweru w aktualnej konfiguracji: Canyon Endurace CF SLX Disc - 7,22 kg z pedałami i koszykami na bidony.

Masa gołego czyli tak jak podają producenci - 6,9 kg.


  • Senninho lubi to

#78 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 17:30

Moja Merida Reacto 300 aluminiowa ważyła 8,8 kg, po zmianie kół zeszła do 8,2 kg. Przecież te wagi Treków to jakiś żart :P

 

Obecna moja Madone tak jak stoi + puste bidony 500 ml do zdjęcia ważyła 8,13 kg. Po wymianie siodła zszedłem poniżej 8 kg. 56, Di2 Ultegra + OCLV 600.

 

A dałoby się przy niewielkim nakładzie kosztowym zejść do poziomu 7,1 - 7,3 kg. :o

Madone? na tarczach o wadze 7,1-7,3kg? How?



#79 atmed

atmed
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • Skądwaw

Napisano 19 czerwiec 2020 - 18:02

https://forum.szajbajk.pl/uploads/monthly_2018_04/tri.JPG.12cf0176dbb938f2518556a61f6b8ff3.JPG

Odnośnie świetnych malowań treka


  • lupus lubi to

#80 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 21 czerwiec 2020 - 13:13

A to ja dopytam, bo coś mi świta ale nie wiem w którym uchu - a z kołami Bontragera to nie było tak, że one faktycznie ciut cięższe bo raczej z tych wytrzymałych są? (Trek daje gwarancję także chyba na rok na uszkodzenia z naszej winy (?)).





Dodaj odpowiedź