All-New Trek Émonda (3Rd Gen)
#101
Posted 22 June 2020 - 07:01
Powinno dostawać się coś więcej niż na średniej półce. Wyższa jakość, lepsze materiały, wieksza uwaga przykładana do szczegółów i wykonania. Wszystko to za odpowiednio wyższą cenę.
Czy dzisiaj tak jest w przypadku marek premium? Mam wrażenie, że często jakby zdjąć napisy z dwóch produktów: premium i średnia półka, oddać w ręce testerów to różnicy się pewnie w większości nie odczuje.
Jakość wykonania? Internet pełen jest dowodów na to, że często premium ma wpadki.
#102
Posted 22 June 2020 - 08:53
slr7 to już super duper rozpierdalacz
daj się jezdnąć jak kupisz
czy premium czy nie.. czy ja wiem, dla mnie raczej to takie solidne woły robocze, ale nie odbiegają np. od Gianta, na Meridkach też mi się dobrze jeździło, tyle tylko że trzeba przepłacać za te rozmaite dewelopmenty, które nieraz są przekombinowane, zwłaszcza u Treka (te iso speedy, albo amor w MTB).
ja tam ślinię się na te alipnisty speca. wreszcie wagowo dogonili takie marki jak TI Carbon i Schmolke.
Sąsiedzie, ale IsoSpeeda to Ty szanuj Na sztywności nie tracisz a wygodniej jest i to czuć, a nie jakieś marketingowe biadolenie
#103
Posted 22 June 2020 - 08:57
chodzi mi o to, że te rozwiązania niepotrzebnie zwiększają wagę i są kolejnymi elementami które trzeba serwisować i mogą się zepsuć
do future shocka speca też już od roku podchodzę z rezerwą bo chociaż lubię to uczucie amortyzowania to jednak ma to sens tylko gdy da się to zablokować, a tą możliwość mają tylko najwyższe modele, spec pożałował tego rozwiązania do wszystkich modeli. a trochę przygód z nim miałem też
- kaloo and impa like this
#104
Posted 22 June 2020 - 10:49
a co jest? pinarello, bianchi, colnago? włosi co ledwo ledwo nadążają za trendami?
najtańsze szosówki Pinarello jakieś 4k pln, więc wg. definicji kogoś wyżej to nie jest premium. Szkoda tym bardziej porównywać do samochodów, chyba to też nie do końca tak działa. Zasadniczo generalnie szkoda iść w jakieś wydzielanie marek premium od mniej, już chyba więcej sensu ma lepiej sprawdzonych i gorzej - wtedy można się kierować albo lepszą ceną albo lepszym bagażem doświadczenia (tegoż akurat Trek-owi nie można odmówić, jak i setek udanych rowerów).
Czyli na razie podsumowanie widzę takie:
1. Nowe Emondy mogłyby być ciut lżejsze, bazowe modele na niezłym osprzęcie (105/Ultegra) ważą niewiele mniej niż niektóre brzydkie alu na Clarisie/Sorze (acz szczękowe, nie tarczowe)
2. Podzespołami naprawili błędy przeszłości (support)
3. Generalnie są piękne, generalnie się podobają i wszyscy będą się za nimi oglądać
Ciekawe czy pojawi się jeszcze SL4 oraz jak będą wyglądały nowe Emondy AL
#106
Posted 22 June 2020 - 11:52
Marka premium przy rowerze to pojęcie nieistniejące tak długo jak w gamie sprzedawanych rowerów będą rowery budżetowe, np. poniżej 10k pln.
Tu jest jak z odzieżą. ZARA marką premium nie jest, ale już Louis Vuitton owszem.
Volkswagen nie jest premium, ale Ferrari już tak.
I tak ze wszystkim.
#109
Posted 22 June 2020 - 14:19
To może ktoś wymieni które rowery to marka premium. Znakomicie to zrobił specialized z s-work - od razu wiesz, że ten rower koszutuje grubo powyżej 40 tys.
Ale w jakim celu?
Kupując rower za 40k wolisz (albo może czujesz potrzebę?) jego cenę dodatkowo podkreślać?
#111
Posted 22 June 2020 - 15:06
Pierwsze co sobie wyobraziłem, to kolarza na S-WORK z wielkim grubym złotym łańcuchem na szyi...
Eh. Gdzie ten świat zmierza.
Chociaż obecna zachodnia moda na stroje plain color, bez tysiąca logotypów i pstrokatych kolorów akurat do mnie przemawia.
- lukaszzsch likes this
#112
Posted 22 June 2020 - 17:11
Sprawdziłem ile waży konkurencja Emondy SL6
SuperSix EVO Carbon Disc Ultegra 8,3 kg
Specialized Tarmac SL6 Comp Disc 8,33 kg
Ceny podobne. Wagi podobne. Wydaje mi się, że "topowi" producenci nie będą oferować w tym przedziale znacznie lżejszych rowerów.
Wysyłkowo
Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 w podobnej cenie waży 7,5 kg (z katalogu) i wygląda jak eksponat muzealny
- 4gotten and artho like this
#113
Posted 22 June 2020 - 17:21
Pierwsze co sobie wyobraziłem, to kolarza na S-WORK z wielkim grubym złotym łańcuchem na szyi...
No ale jego prestiż to raczej nie wynika ze złotego łańcucha i złotych rowerów, kół i butów.
Ma chłop pod nogą i tyle.
Peter Sagan's massive gold-linked chain with a diamond studded gold cross - YouTube
#114
Posted 22 June 2020 - 21:19
To może ktoś wymieni które rowery to marka premium. Znakomicie to zrobił specialized z s-work - od razu wiesz, że ten rower koszutuje grubo powyżej 40 tys.
Jest wiele małych lub mniejszych firm które np dbają szczegóły. Za 4 dychy masz olbrzymi wybór. Tylko kusi np nazwa co ogranicza komuś wybór do typowo sklepowych produktów
#115
Posted 22 June 2020 - 21:36
Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 w podobnej cenie waży 7,5 kg (z katalogu) i wygląda jak eksponat muzealny
Taka okrutna opinia o rowerze, którego zakup rozważam.
A tak szczerze, zgadzam się, rama jest bardzo prosta, może nawet nudna, ale Ultimate ma to do siebie, że na żywo wygląda dużo lepiej niż na obrazku. No i przy tej wadze ma potencjał na zejście sporo poniżej 7 kg.
Ale sam pomysł z porównaniem jest dobry - ktoś jest w stanie podać inny przykład roweru na tarczach i z Ultegrą di2 o wadze do 7,5 kg i w cenie do 20 tys.? Kross Vento TE?
#117
Posted 22 June 2020 - 21:56
Tak, racja, przypomniałeś mi go. Już nawet Advanced Pro 1 Disc ma Di2. Waga 7,6 kg, cena nieco wyższa, bo 21.499 katalogowo, ale już z miernikiem mocy w korbie. Trzeba przyznać, że waga, sprzęt i cena się zgadzają. Koła stożek 42 mm.
Szkoda, że nie jest ładniejszy.
A Pro 0 jest na eTapie i waży 7,3 kg
#118
Posted 22 June 2020 - 22:03
Zawsze mi się TCR'y podobały w przeciwieństwie do Propeli. Ogólnie Giant ma fajny stosunek cena do tego co otrzymujesz. W dodatku ramy są naprawdę spoko wykonane. Mam Gianta XTC Advanced 1 z 2015 (tak MTB), i naprawdę jeśli chodzi o konstrukcje, jakość wykonania i dbałość o szczegóły to nie mam uwag.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#119
Posted 22 June 2020 - 22:12
W nowym TCR poprawili wreszcie jedna brzydką rzecz, tzn wyprowadzenie kabelka di2 z kierownicy w zeszlorocznych modelach jeszcze kabelek lecial do dziurki z prawej strony. Teraz jest polaczony z kablem hamulcowym i leci z lewej strony, jak w wiekszosci innych marek.
#120
Posted 22 June 2020 - 22:13
MY20PropelADV1-SE_ColorA.jpg jakiś szalony doktorek projektował to rozmieszczenie kabli!? Poza tym we wszystkich modelach ze szczękami ta linka do tylnego hamulca jest pociągnięta jakoś niezdrowo.
Ja tez do Gianta nic nie mam. Moj Defy byl super i dał mi mase frajdy
W nowym TCR poprawili wreszcie jedna brzydką rzecz, tzn wyprowadzenie kabelka di2 z kierownicy w zeszlorocznych modelach jeszcze kabelek lecial do dziurki z prawej strony. Teraz jest polaczony z kablem hamulcowym i leci z lewej strony, jak w wiekszosci innych marek.
Szkoda, że nic nie zrobili z tym przewodem do przedniej tarczy.