Jump to content


Photo

All-New Trek Émonda (3Rd Gen)


662 replies to this topic

#161 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 707 posts

Posted 26 June 2020 - 10:07

Nie mam wątpliwości, że się traci. Mam w swojej rodzinnej miejscowości swoją testową przełęcz, na której się sprawdzam. Po zmianie roweru na właśnie o około 1 -1,5 kg lżejszy w pierwszej próbie poprawiłem czas o 27 sekund. Wiadomo, ten drugi rower to też przy okazji sztywniejsza rama, co też ma niebagatelny wpływ na dynamikę.

 

Zazwyczaj podjeżdżam tę przełęcz z całym osprzętem, pełnymi bidonami (2x 650 ml), pompką, zapasową dętką, jakimś jedzeniem. Ale  kilka razy podjeżdżałem ją bez bidonów i różnica w odczuciach jest naprawdę bardzo duża, zwłaszcza w miejscach, gdzie nachylenie wzrasta do 8%. Dlatego moim zdaniem kilogram ma znaczenie. 

Takie porównania są niewiele (nic) nie warte. Musiałbyś podać moc z przejazdów. Oczywiście porównanie musiałby się odbyć w podobnych warunkach atmosferycznych i przy użyciu tego samego pomiaru mocy. Odczucia subiektywne są bardzo mylące. Jazda z taką samą mocą i na takim samym rowerze w zależności od pogody może różnić się diametralnie. U mnie na 8% 1 kg więcej oznacza około 4W więcej by utrzymać taką samą prędkość. Czy to dużo? Tak i nie.


  • kaloo likes this

#162 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 26 June 2020 - 12:55

https://www.wheelsci...s/aero-v-weight

#163 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 26 June 2020 - 13:14

Porównanie do sety 88 to takie trochę ekstremum? Najlepiej w codziennym życiu wypadłoby chyba porównanie z 50 albo 60.
I tak wszystko sprowadza się do aero > waga, więc zaskoczenia nie ma. ;)

#164 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 26 June 2020 - 16:30

No nie do konca, na takim podjezdzie 7% wystrczy zrzucic 0.4kg (wg powyzszej strony) aby zrownowazyc zysk aero bazowego roweru z kolami 88mm. Przy 50-60mm bedzie to juz mniejsza waga albo juz rower bazowy bedzie szybszy. Do tego dochodzi wieksza inercja wyzszych, ciezszych kol. Caly czas mowiac o podjezdzie, przy czestym przyspieszaniu, lzejszy rower bedzie dodatkowo szybszy.
Te inne wykresy tez sia ciekawe. Porownanie wplywu samej wagi na predkosc. 3kg roznicy to przy ok 5% podjazdu na 60km da ok 2min roznicy. 3kg to mniej wiecej roznica pomiedzy tymi wspomnianymi nowosciami wazacymi powyzej 8kg (bez pedalow i wg producenta) i np rowerem jaki mozna sobie poskladac z waga do 6kg.
Do tego czesto te nowe rowery, nie tylko ze sa ciezkie ale i takie sobie aero. No ale dzisiaj jest wazne zeby rower mial tarczowe hamulce ;)

#165 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 707 posts

Posted 26 June 2020 - 19:27

W przypadku tej samej półki cenowej 3kg to przesada. W rzeczywistości różnica wynosi około 1kg. Emonda SL6 Pro kosztuje 14k i 7,21kg. Nowa Emonda SL6 na tarczach kosztuje 15k i waży 8,25kg.



#166 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 26 June 2020 - 22:57

Mów co chcesz, za rok-dwa żaden rower powyżej €1500 z drutami na wierzchu się nie sprzeda .

No i komu jak komu ale Trekowi to można zaufać, że zrobione porządnie.


https://youtu.be/Cse6xFyPSG8

Bardzo porządnie zrobione.
Można zakładać że to brak kontroli jakości.
Wg mnie to raczej była "pała z materiałoznawstwa na hamerykańskich studiach :)
  • Marcin321 likes this

#167 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Posted 27 June 2020 - 18:01

Jak sobie czytam ten wątek, to przypomina mi się jak jakiś czas temu pozwoliłem sobie znajomemu podsumować większość korporacyjnych współczesnych rowerów, a Treka jako flagowy przykład, mniej więcej tak:

 

- projektowane tylko i wyłącznie przez działy marketingu, nieskalane myślą inżyniera/materiałoznawcy, 

- opisy i reklamy, i niektóre rozwiązania w tych rowerach jawnie przeczą podstawowej wiedzy z zakresu fizyki dla szkoły podstawowej *(klasy 7-8), tej starej, bo na gimnazjach się nie znam, np. zasada dźwigni, masa rotująca, itd. 

- geometrie rowerów są powoli dostosowywane do leżącego trybu życia z pizzą w ręku, "za rok, dwa, nie będziemy musieli wstawać z łóżek!" ,

 

Oczywiście drwie sobie ironizując, jednak coś z prawdy w tym jest.....

 


  • kaloo and Senninho like this

#168 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 27 June 2020 - 20:03

Tymczasem Instagram donosi, że nowe Teammachine się projektuje. Chyba też z naciskiem aero. Zobaczymy jaka waga i przede wszystkim jakie ceny.

#169 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Posted 27 June 2020 - 20:05

W ślepo obstawiam: waga ok 8-8,5kg, cena ok 25-30k

#170 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 27 June 2020 - 20:13

Tymczasem Instagram donosi, że nowe Teammachine się projektuje. Chyba też z naciskiem aero. Zobaczymy jaka waga i przede wszystkim jakie ceny.

 

Chodzi Ci o najnowszy post na profilu BMC? Jeśli tak, to tam jest Timemachine. 



#171 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 27 June 2020 - 20:48

...

- geometrie rowerów są powoli dostosowywane do leżącego trybu życia z pizzą w ręku, "za rok, dwa, nie będziemy musieli wstawać z łóżek!" ,

 

Oczywiście drwie sobie ironizując, jednak coś z prawdy w tym jest.....

E tam za rok. Dziś na moim "zacofanym" południu ktoś jechał rowerem na leżąco. Chyba nawet kołdrę i poduszkę miał...


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#172 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 27 June 2020 - 21:03

Chodzi Ci o najnowszy post na profilu BMC? Jeśli tak, to tam jest Timemachine. 

 

A tak, racja, racja, pospieszyłem się, nie doczytałem. No niemniej, będzie coś nowego do wyboru. Ciebie może w szczególności zainteresować :)



#173 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 27 June 2020 - 21:30

No właśnie mnie to zmartwiło, bo nie ukrywam, że mocno się tym Ridleyem zainteresowałem 😀

#174 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Posted 28 June 2020 - 08:09

E tam za rok. Dziś na moim "zacofanym" południu ktoś jechał rowerem na leżąco. Chyba nawet kołdrę i poduszkę miał...

 

A miał pizze, albo choć chipsy? Jeśli nie to był to jakiś biedny, bez kasy i wyobraźni lanser  na chińskiej podróbie.... Trek i Specialized już pracują nad najnowszą wersją pizzy aero, jako zestaw do każdego treka od 40k wzwyż, chodzą słuchy że w Domane będą specjalne maskowane otwory na praliny, ale tylko praliny premium .... 


  • astronom likes this

#175 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 28 June 2020 - 10:33

Nie ma się co napinać. Z samych siebie się śmiejemy każdy z nas, uprawiając ten sport staje się ofiarą marketingu. Realizując swoje ambicje i marzenia ciężko przepłacamy za nasze zabawki. Jeden mniej inny więcej, ale zawsze.
Niektórzy chyba zapomnieli, że Trek i inni producenci mają przede wszystkim zarabiać, a nie robić nam dobrze. Jeżeli jest zbyt, to znaczy, że dział marketingu działa dobrze, lemingi kupują, wszystko idzie w dobrym kierunku.
Napisał to jeden ze swiatowej armii lemingów :)

#176 atmed

atmed
  • Użytkownik
  • 18 posts
  • Skądwaw

Posted 28 June 2020 - 12:29

Byłem oglądać nowe treki. Strasznie słabo wygląda tylny trójkąt- ociężale i szeroko. Nowy trek na żywo prezentuje się tak samo jak na zdjęciach. Nie zrobił na mnie zachwytu.  Wyglądają jakoś tak nijak, powiedziałbym nawet, że po gravelowemu. Zdecydowanie bardziej mi się podobały tarmacki. Miałem zamawiać SLR, bo nie chce mi sie czekać na speca, ale wyszedłem z mentlikiem w głowie.



#177 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Posted 28 June 2020 - 16:27



Nie ma się co napinać. Z samych siebie się śmiejemy każdy z nas, uprawiając ten sport staje się ofiarą marketingu. 

 

Ej nikt się nie spina, to po prostu czarna auto ironia, i faktycznie śmiech z Nas samych, (np. ja się nabrałem na napęd AXS .... nawet go nikt nie chce ode mnie, pakuję w pudełka i oddam do muzeum kolejnictwa w Jaworzynie ;D )

 

Zrzut-ekranu-2020-06-28-o-17-29-29.png

 

Przypadek? Nie sądzę....



#178 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 693 posts

Posted 28 June 2020 - 16:35

- geometrie rowerów są powoli dostosowywane do leżącego trybu życia z pizzą w ręku, "za rok, dwa, nie będziemy musieli wstawać z łóżek!" ,

 

Bo teraz jest era partycypacji a nie rywalizacji.

Co widać np. po spadku średniej w maratonach biegowych.

Czy to dobrze?

Raczej tak (IMHO). Może powszechność nie powoduje spadku cen (choć teoretycznie powinna) ale już efekt w postaci możliwości wyboru jest wg mnie wyraźnie widoczny.

I model "2 x w tygodniu 40 km na kawę ze średnią 27 km/h" sumarycznie dla społeczeństwa jest lepszy od modelu "2 x w tygodniu na wino do lokalnej knajpy" (znowu IMHO).

Choćby ze względu na zwiększenie świadomości kierujących pojazdami mechanicznymi na obecność gości w obcisłych na drogach.



#179 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 01 July 2020 - 04:29

Przyczyną odejścia od Venge ma być bardzo Aero Tarmac.
Oficjalnie Spec niby ma ogłosić nowego Tarmaca 20 lipca.

https://www.instagra...ton_share_sheet

#180 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 July 2020 - 06:04

No i slusznie



Reply to this topic