Skocz do zawartości


Zdjęcie

All-New Trek Émonda (3Rd Gen)


662 odpowiedzi w tym temacie

#181 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 06:11

No nie do końca, bo nie podoba mi się tak jak Venge 😜
Malowania dla mnie bez rewelacji. Trochę podobne do Emondy.

#182 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1152 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 01 lipiec 2020 - 07:56

Przyczyną odejścia od Venge ma być bardzo Aero Tarmac.
Oficjalnie Spec niby ma ogłosić nowego Tarmaca 20 lipca.

https://www.instagra...ton_share_sheet

 

Imo nie odejdą od Venge'a. Ktoś gdzieś nawet wrzucał już nową ramę Sagana na 2021.



#183 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 lipiec 2020 - 08:34

No nie do końca, bo nie podoba mi się tak jak Venge 😜
Malowania dla mnie bez rewelacji. Trochę podobne do Emondy.

Venge też Ci na się pocz. nie podobał :P zoabczysz Tarmaca to też Ci się zrobi gorąco ;)

 

a Tarmac lżejszy, zwinniejszy, zgrabniejszy :)

 

@up limitowane edycje pewnie będą robić, Sagan to dla nich chodząca reklama



#184 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 09:06

dmx, zostają same framesety. Już z 3 różnych źródeł mam to info.

ciuchy, Venge mi się nie podobał ze względu na kolorystykę 😜. Tarmac właśnie za zgrabny.
Zobaczymy, w na dniach ma być info też o nowych BMC.

#185 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 09:09

a Tarmac lżejszy, zwinniejszy, zgrabniejszy

 

Który Tarmac jest lżejszy? Bo kosztujący 15k Disc Comp widziałem, że 8.25kg czyli tyle samo co kosztująca Emonda SL6.

 



#186 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 09:11

Fajnie by było gdyby Spec zrezygnował z FACT 9r w rowerach za 10k+.  Jednak u Treka mam wrażenie, że za 10k czy 15k dostaje znacznie lepszy produkt niż u Speca, który ma w ofercie Tarmaca na karbonie FACT 12r, 10r i 9r.



#187 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 lipiec 2020 - 09:45

Który Tarmac jest lżejszy? Bo kosztujący 15k Disc Comp widziałem, że 8.25kg czyli tyle samo co kosztująca Emonda SL6.

no  lżejszy od venge



#188 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 887 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 01 lipiec 2020 - 09:46

Akurat zdziwilibyście się, bo Venge na ultegrze waży poniżej 8 kg.



#189 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 10:00

Venge waży 7,5 kg, a Tarmac chyba 7,22 czy 7,25.

#190 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 lipiec 2020 - 10:18

no zależy który się porównuje do którego

chciałbym zobaczyć różniczkę między tymi samymi półkowo - tą pierwszą wersję niższą od Sworks, na UDi2 i ze stockowymi karbonowymi kołami.



#191 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 10:26

Podawałem wagi Venge Pro na Di2 do Tarmac Disc Expert na Di2. Tylko w Tarmac ma stożki 38 mm, a Venge 50 mm. 



#192 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 lipiec 2020 - 10:35

hmm  Tarmac Pro różni się tylko kołami - CL50 zamiast C38, 50g lżejsze, czyli w sumie podobnie

 

ten nowy venge w porównaniu do vaiasa jest zdrowo odchudzony, dobrze że zarzucili ten vaiasowy pomysł, paskudne były te rowery



#193 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 10:50

No ale porównujcie rowery +/- zbliżone cenowo, wtedy wagowo przecież tak się nie różnią.

#194 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 11:32

Tarmac Pro jest na Force, a Expert na Di2.

#195 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 01 lipiec 2020 - 12:22

Ciezko sobie wyobrazic, ze Spec zrezygnuje z typowej linii aero jakim jest/byl Venge. Na anglojezycnych forach podobne pogloski, nawet ktos powolywal sie na Spec rep w UK, ktory w jakis tam sposob potwierdzal to.
Bardziej mi to wyglada na nowy model, niz na zarzucenie roweru aero. Aero caly czas jest bardzo dobra marketingowa marchewka, wiec bardzo watpie, zeby ktos zaprzestal jazdy na caly czas kase trzepiacym koniku.
Moze przy jakis malych firmach, gdzie ktos wzial kartke z danymi sprzedazy i stwierdzil, ze aero rowery to tylko mala czesc sprzedazy i w obliczu trudnych dezycji, zaprzestal tej czesci produkcji. Ale Spec to jest potezna firma.

#196 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 lipiec 2020 - 13:18

No ale porównujcie rowery +/- zbliżone cenowo, wtedy wagowo przecież tak się nie różnią.

aero od "wspinaczkowego"? no jednak te paręset gram różnicy jest :D

 

@up nowy Tarmac będzie Aero, więc wszystko się będzie zgadzać :) 

trochę spore jest to zróżnicowanie - aero, zwykły, endurance, gravel. 4 teamy projektowe, 4 linie technologiczne. Nie zdziwiłbym się, gdyby i endurance i gravel połączyli z czasem w jeden model. Naprawdę przy nowym Tarmacu (jeśli sprawdzą sie te pogłoski) to utrzymywanie Vęża będzie miało średni sens.



#197 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 13:31

 Nie zdziwiłbym się, gdyby i endurance i gravel połączyli z czasem w jeden model.

Co brzmi bardzo sensownie !



#198 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 lipiec 2020 - 13:46

I nawet ma już miejsce, zetknijcie na ramy Orbea Terra i Avant. Na moje oko to dokładnie to samo :)

#199 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3194 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 14:31

Ja zerkałem już dawno i -w mojej opinii- jest bardzo daleko od "dokładnie to samo": inna geometria ramy, w Terrze dużo dłuższy widelec,

różne prześwity na opony, inny wygląd (np. dużo większy slopping w Avancie).



#200 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 lipiec 2020 - 14:50

cóż, możemy się tylko cieszyć że mamy dziś taki wybór :) 10lat temu czegoś takiego nie było





Dodaj odpowiedź