Jump to content


Photo

Nowości Rowerowe


2382 replies to this topic

#561 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 20 November 2020 - 12:53

Vinci Rapid 50mm z szytkami Continental Competition a drugie to 35 mm (karbon) z piastami DT 120 (stara wersja) na oponach Continental GP 5000 ze zwykłymi dętkami Continental (cisnienie to samo 7,5)

Co ciekawe te niższe były szybsze! Sądzę iż część różnicy to piasty, bo ceramiczne łożyska kręcą się z dużo mniejszym oporem a reszta to opony - według testów między Competition a GP 5000 jest 4 W (na jednej) różnicy a w moim odczuciu jeszcze więcej (kwestia klejenia). Poza tym 200 W (dokładnie 201) dało dość niskie prędkości średnie (30,8 km/h vs. 29,0 km/h) więc aerodynamika miała mniejsze znaczenie niż opory toczenia. Muszę zrobić taki test na 250 W to powinno być bardziej wiarygodne. 

To samo ciśnienie to błąd. Powinieneś wybrać optymalne dla danej opony szytki. Niższe obręcze do pewnej prędkości mogą być szybsze. No  i jeszcze budowa koła, czasem koła zbudowane na 50 są równie szybkie jak 70, a w innym kole właśnie wolniejsze od 35. Łożyska też mają znaczenie. To nie jest takie proste jak na rysunkach marketingowców. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#562 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 20 November 2020 - 13:02

Dobra, Marb chciał chyba tylko podkreślić, że same koła robią dużą różnicę. W kontekście testu, w którym porównano rower na kołach aero z rowerem na kołach nieaero i osiągnięto niebywały, zaskakujący wynik :D



#563 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 posts

Posted 20 November 2020 - 13:16

Oni chyba chcieli po prostu porównać te rowery w ich domyślnych specyfikacjach, bo jednak wtedy różnica w cenie jest też dużo większa.

Dla mnie ciekawszy byłby test, do którego wzięto by te same koła, ale rowery o dwóch różnych geometriach (np. najnowszy Aeroad vs. jakiś tani rower o geometrii endurance).



#564 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 20 November 2020 - 13:25

Test jest z du... Aero działa od jakieś tam prędkości. Zapewne nie są to prędkości uzyskane przy 250 watach. Dobry czasowiec, Mistrz Polski amatorów z Kaszub zrobił test i ustawił chińskiego Venge tak jak swój czasowy Trinity. Koła te same. Wnioski: wyciągnijcie sami. Czy wierzyć testowi na YT? e72d2fe5d87ff32542052f5d2dc404dc.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
  • ROZMIAR and Yudo like this

#565 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 20 November 2020 - 13:52

To w gravelu mi się nie opyli wychodzić ponad tiagrę i zwykłe alu koła? :D nawet Karbon zbędny jak 650b zapoda się. Kurde tylko ja nic sobie nie kupuję, komputer ciągnie PathOfExile, nie piję i nie palę.  Frajda to podstawa jednak.



#566 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Posted 20 November 2020 - 16:52

 

Co ciekawe te niższe były szybsze! 

 

Uważam że nie tyle "szybsze", co po prostu bardziej reaktywne, szybko reagujące na Twoje każde depnięcie. Sam przerobiłem naprawdę masę kół, nawet w ostatnim miesiącu zamieniłem stożek 65 na ... brak stożka *(chyba 20mm czy coś...hehe), Zippy, Dt Swiss, Fulcrumy, Mavic, Vision *(szytki, opony zawsze używam tylko Conti, lub testowo były Pirelli P-zero), zawsze "szybciej" mi się śmiga na niskim profilu, dla mnie jest reaktywny, zrywny, i fajnie się skręca :) wyższy stożek spoko niesie, ale to chyba dla mnie koniec zalet. To są moje subiektywne odczucia, te wszystkie cyferki i testy to o kant dupy, każdy inaczej odczuwa rower, plus personalizuje swoje potrzeby, od estetyki do doświadczeń. 


  • slaweko and kaloo like this

#567 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 20 November 2020 - 17:31

Uważam że nie tyle "szybsze", co po prostu bardziej reaktywne, szybko reagujące na Twoje każde depnięcie. Sam przerobiłem naprawdę masę kół, nawet w ostatnim miesiącu zamieniłem stożek 65 na ... brak stożka *(chyba 20mm czy coś...hehe), Zippy, Dt Swiss, Fulcrumy, Mavic, Vision *(szytki, opony zawsze używam tylko Conti, lub testowo były Pirelli P-zero), zawsze "szybciej" mi się śmiga na niskim profilu, dla mnie jest reaktywny, zrywny, i fajnie się skręca :) wyższy stożek spoko niesie, ale to chyba dla mnie koniec zalet. To są moje subiektywne odczucia, te wszystkie cyferki i testy to o kant dupy, każdy inaczej odczuwa rower, plus personalizuje swoje potrzeby, od estetyki do doświadczeń. 

Mam takie samo wrażenie. Niższy stożek zdecydowanie lepiej skręca i przyspiesza (62mm v 46mm jest wyczuwalna różnica).



#568 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 24 November 2020 - 22:51

Test jest z du... Aero działa od jakieś tam prędkości. Zapewne nie są to prędkości uzyskane przy 250 watach. Dobry czasowiec, Mistrz Polski amatorów z Kaszub zrobił test i ustawił chińskiego Venge tak jak swój czasowy Trinity. Koła te same. Wnioski: wyciągnijcie sami. Czy wierzyć testowi na YT? e72d2fe5d87ff32542052f5d2dc404dc.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Jakiś link do tego posta na FB, lub namiary?



#569 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 25 November 2020 - 08:01

Jakiś link do tego posta na FB, lub namiary?

Profil prywatny więc poszło w prywatnej wiadomości.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

#570 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 706 posts

Posted 25 November 2020 - 09:08

How much speed can you buy part 2 - Are Carbon Race Wheels a Good Investment?

 


  • bonobo likes this

#571 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 25 November 2020 - 09:17

I dalej ten test lepszości Tarmaca nad Tarmac-iem ma tyle wspólnego z prawdą co badanie krzywizny ziemi i stawianie tez na podstawie obserwacji ziemi z dachu wieżowca.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

#572 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Posted 27 November 2020 - 15:47

I dalej ten test lepszości Tarmaca nad Tarmac-iem ma tyle wspólnego z prawdą co badanie krzywizny ziemi i stawianie tez na podstawie obserwacji ziemi z dachu wieżowca.
 

 

A może by tak otworzyć wątek "Marketingowy trash talk" ;D i tam wrzucić te całe GCN, strony Speca, Treka, i Sram? ;P 

 

Podsumowując, nic samo nie jedzie, ale....geo sportowe, pozycja sportowa, zwykła 105 na linkę, zwykłe karbo koła np. 35mm, i każdy jeden taki jeździec: żuje-zjada-sra rowery aero/integracje za 50k w wersji podstawowej stworzone dla otyłych niewysportowanych konsumentów którzy są w stanie uwierzyć że wystające linki są ograniczeniem. HOWGH! *(no offence) 



#573 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 27 November 2020 - 16:26

Pewnie kazdy pamieta testy aero, kiedy tarcze zaczely pojawiac sie w szosie, pokazywaly, ze sa mniej aero od klasycznych hamulcow. Po jakims czasie, kiedy juz tarcze zaczely byc bardziej widoczne, nagle testy zaczely mowic cos zupelnie odwrotnego.

Linki na zewnatrz moga byc dla grona ludzi synonimem przestarzalego sprzetu  :) Mysle, ze to jest wiekszy powod, dla ktorego ktos wybiera ta opcje. A to, ze ludzie sa podatni na marketing, to zadna nowosc. Gdyby tak nie bylo, to i marketing by nie istnial  ;)

 

Ten test powyzej, troche mi zalatuje, tylko nie wiem czym. Na tak krotkim odcinku, ponad 2min????  :wacko:

Do tego nowy Tarmac nie jest jakas typowa konstrukcja aero.



#574 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 27 November 2020 - 18:46

Zaraz się okaże, że zewnętrzne pancerze jednak powodują korzystne zawirowania powietrza jak F-Surface, i że każdy rower powinien takie mieć ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#575 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 27 November 2020 - 19:32

Mnie tam ukryte okablowanie się podoba :)



#576 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 27 November 2020 - 20:05

Jak jesteś prosem to jeździsz na tym co ci dadzą. Jak nie jesteś to jeździsz na tym na co cię stać lub co ci się podoba 😀. Rolą marketingowca jest przekonać cię że potrzebujesz tego co chce sprzedać. Żyjemy w świecie sponsorowanych testów i mitów powielanych w sieci. Ludzie coraz rzadziej chcą sobie zadać trud wyrobienia własnej opinii.

#577 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 27 November 2020 - 20:17

How much speed can you buy part 2 - Are Carbon Race Wheels a Good Investment?

Nadal mam wrażenie, że ten test gdzieś na polskim YouTubie między kołami alu a sensownym karbonowym stożkiem był bardziej miarodajny, wydaje mi się, że zadbali nie tylko o waty (nawet chyba wyższe) co jeszcze o trasę w pętli. Tylko teraz nie mogę znaleźć ani przypomnieć sobie kto to nagrywał...



#578 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 27 November 2020 - 21:38

Leszek Prawie Pro z Karolem. 

 

https://youtu.be/KuobJRS3FO4


  • artho likes this

#579 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 706 posts

Posted 27 November 2020 - 22:00

Nadal mam wrażenie, że ten test gdzieś na polskim YouTubie między kołami alu a sensownym karbonowym stożkiem był bardziej miarodajny, wydaje mi się, że zadbali nie tylko o waty (nawet chyba wyższe) co jeszcze o trasę w pętli. Tylko teraz nie mogę znaleźć ani przypomnieć sobie kto to nagrywał...

Może VegeReggae?


  • artho likes this

#580 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 27 November 2020 - 23:20

^ Żeby ten test był wiarygodny, to powinien być zrobiony na takich samych oponach.
  • sirkozi likes this



Reply to this topic