Jump to content


Photo

Nowości Rowerowe


2382 replies to this topic

#1281 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 posts

Posted 30 April 2021 - 05:24

Może kupili większą partię innej grubości blachy i dorabiają do tego filozofię

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

#1282 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 03 May 2021 - 10:56

Pany, pośmialiśmy się z Treka a Spec nie pozostaje gorszy jak widać. Ciężki Rival AXS trafił do

 

Roubaix:

https://www.speciali...Text=94422-5044

 

trafił do

 

Tarmaca:

https://www.speciali...Text=90622-5044

 

ale trafił też... do Aethosa :D

 

https://www.speciali...Text=97222-5149

 

Każdy z tych rowerów na odpowiedniku 105-tki około 23-24k PLN.



#1283 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 posts

Posted 03 May 2021 - 11:27

Czyli Spec zrobił ciężką odmianę lekkiej odmiany ciężkiego roweru
  • artho likes this

#1284 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 03 May 2021 - 12:52

W porównaniu do pozostałych grup, akurat wygląd korby Rival się Sramowi udał.



#1285 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 03 May 2021 - 12:54

Udał się, to prawda. Wychodzi na to, że nowy Aethos na SRAM Rival AXS to 7.8kg czyli mniej więcej tyle (pewnie +/- 100g) co Emonda SLR na SRAM Rival AXS. Przy czym Aethos oczywiście ma jeszcze ramę S-Works-ową, która jest jeszcze lżejsza.



#1286 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 03 May 2021 - 19:30

To właśnie nie świat tego potrzebuje, tylko firma potrzebuje zarabiać. I można powiedzieć, że i tak by zarabiała sprzedając "mechanikę", ale nie, chce zarabiać dodatkowo na tych którzy chcą mieć "nowe" i wymienią wciąż dobrze działające komponenty.

Są tacy. Po pierwsze po co zmieniać coś co działa dobrze? Już od 105-ki (bo Srama w szosie nie używam) wszystko działa perfekcyjnie, płynnie i w zasadzie bezawaryjnie. Mało tego, wielu ludzi jeżdżących na Sorze twierdzi że działa tak dobrze, że nic więcej nie potrzebują pomimo tego że mieli możliwość sprawdzenia wyższych grup osprzętu.
Po drugie, jest sporo zastosowań rowera, gdzie niezależnie od ceny niemile widziana jest nagła awaria elektroniki z niewiadomego powodu. Linkę jednak można wymienić na środku pustyni, w dżungli, w centrum miasta wracając z pracy czy choćby po obiedzie podczas urlopu.
Jeśli powstanie kiedyś aplikacja na telefon pozwalająca on line usunąć błędy czy zrobić reset, a pewnie tak się stanie i mechanik z samochodu będzie mógł "naprawić" niedziałającą cześć, wtedy powyższe argumenty przeciw przestaną istnieć. W tej kwestii jednak na razie linka jest bardziej "łopatologiczna" ;)

Nie, hydraulika to jednak dalej mechanika, jak się rozszczelni, to wiadomo że padła uszczelka i trzeba wymienić. Prosty temat i mniej prawdopodobny niż zwiecha elektroniki, która czasem "tak ma" :/


Czy świat tego nie potrzebuje, czytałem wielokrotnie o wyczekiwaniu użytkowników szos dlaczego Shimano nie wprowadza di2 do 105tki.
Sram wprowadził axs do grupy odpowiadającej 105tce, a wiele osób wypowiadających się o tych systemach woli brak kabli.
Do tego aspekt nie axs, hamulce, sramy mają mniej problemów z awaryjnością w postaci wycieków z zacisków.

Świat nie potrzebuje, znam sporo osób które mogąc wybrać np rower na ultegrze wybiera kupno di2. Albo mają kilka rowerów i najczęściej jeżdżą na tym z di2. I bynajmniej nie jest to kwestia pokazania się bo , przynajmniej poza Polską, nie jest to nic pokazowego.

Swiat nie potrzebuje hydrauliki w szosie, jednak w okresie przejściowym gdy dostępne były powszechnie rowery na obu typach hamulców odniosłem wrażenie że wersje tarczowe zdecydowanie częściej budziły zainteresowanie niż wersje obręczowe.

#1287 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 03 May 2021 - 20:42

Swiat nie potrzebuje hydrauliki w szosie,

 Świat nie potrzebuje połowy z rzeczy, które masz w (lub na) swojej szosie. Świat po prostu chce je mieć. Bo może.



#1288 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 03 May 2021 - 22:44

Pany, pośmialiśmy się z Treka a Spec nie pozostaje gorszy jak widać. Ciężki Rival AXS trafił do...

 

Każdy z tych rowerów na odpowiedniku 105-tki około 23-24k PLN.

Czyli teraz można mieć rower na 105-tce za 10-12 tys albo na "odpowiedniku 105-tki" za 23-24 tys tylko dlatego że jest na grupie elektrycznej? :D Dobrze rozumiem, czy gdzieś się mylę? :P



#1289 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 03 May 2021 - 22:51

+ 1kg

+ pomiar mocy

+ 12-rzędowa kaseta, no ale i tak wg. opinii przełożenia gorsze niż 11-rzędowe Shimano

 



#1290 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 03 May 2021 - 23:08

Pomiar mocy to +1k zł, faktycznie. Waga to raczej na minus dla Rivala ;) 

Delikatnie sugeruję, że te ceny to takie "dziwne" ;)



#1291 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 03 May 2021 - 23:26

Ta, te plusy to dodatkowe różnice, niekoniecznie dodatnie :D. No tak, w zasadzie to wszystkie różnie. Z jakiegoś powodu (pewnie braków covidowych) Trek i Spec pozycjonują Rivala AXS bardziej z Ultegrą. Wrzucili tą grupę w modelach na 2022 odpowiednio do modeli "Comp" i "SL6" / "SLR6", czyli opcji sprzedawanych raczej na Ultegrze mechanicznej bądź elektronicznej. Rowery na Rivalu AXS zostały wycenione u tych dwóch producentów dokładnie pomiędzy modelami na Ultegrze mechanicznej a modelami na Ultegrze elektronicznej, natomiast wagowo wychodzą niestety ciężej niż opcje tak na Ultegrze mechanicznej jak i elektronicznej. Ja ciągle widziałbym Rivala AXS jako opcję wrzuconą do modeli "Sport" oraz "SL5" (czyli modeli generalnie sprzedawanych na 105-tce), gdzie mogłaby być nieco droższym, amerykańskim, bezprzewodowym odpowiednikiem 105-tki ale większa waga nie byłaby aż tak odczuwalna jak w przypadku porównania z Ultegrą.



#1292 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 04 May 2021 - 07:25

Cena może być taka sama jak Ultegry, najważniejsze żeby był wybór. Wtedy każdy kupi co uzna za "lepsze" 



#1293 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 May 2021 - 10:03

turboświetlne siodło Mirror Speca za 2kpln zaczyna się sypać ;)

182134599_10166769565165347_424282543531



#1294 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 04 May 2021 - 10:16

Może to linienie i będzie lżejsze?

#1295 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 posts

Posted 07 May 2021 - 07:20

Jak nie ma rowerów, to może znajdzie się frajer chętny na zdjęcie roweru za 5000€..12037eeb72ec0ec021e28bd91078d9cb.jpg

#1296 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 07 May 2021 - 08:05

To jest blockchain data a nie obrazek... :P



#1297 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 posts

Posted 07 May 2021 - 08:23

Ale wepnę go w trenażer?

#1298 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 07 May 2021 - 09:11

Kto wie, jeżeli zapisali tam trójwymiarowy obraz i wydrukujesz, kto wie... :D



#1299 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 May 2021 - 09:39

Ale wepnę go w trenażer?

W kompatybilne zdjęcie - jak najbardziej. Oczekuj oferty od Wahoo.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1300 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 10 May 2021 - 07:50

 

Może nie nowości, ale projekt gruby na maxa. Sama korba 10.500 PLN XD

 

Całość ok. 81.000 PLN 





Reply to this topic