Nowości Rowerowe
#1282
Posted 03 May 2021 - 10:56
Pany, pośmialiśmy się z Treka a Spec nie pozostaje gorszy jak widać. Ciężki Rival AXS trafił do
Roubaix:
https://www.speciali...Text=94422-5044
trafił do
Tarmaca:
https://www.speciali...Text=90622-5044
ale trafił też... do Aethosa
https://www.speciali...Text=97222-5149
Każdy z tych rowerów na odpowiedniku 105-tki około 23-24k PLN.
#1286
Posted 03 May 2021 - 19:30
To właśnie nie świat tego potrzebuje, tylko firma potrzebuje zarabiać. I można powiedzieć, że i tak by zarabiała sprzedając "mechanikę", ale nie, chce zarabiać dodatkowo na tych którzy chcą mieć "nowe" i wymienią wciąż dobrze działające komponenty.
Są tacy. Po pierwsze po co zmieniać coś co działa dobrze? Już od 105-ki (bo Srama w szosie nie używam) wszystko działa perfekcyjnie, płynnie i w zasadzie bezawaryjnie. Mało tego, wielu ludzi jeżdżących na Sorze twierdzi że działa tak dobrze, że nic więcej nie potrzebują pomimo tego że mieli możliwość sprawdzenia wyższych grup osprzętu.
Po drugie, jest sporo zastosowań rowera, gdzie niezależnie od ceny niemile widziana jest nagła awaria elektroniki z niewiadomego powodu. Linkę jednak można wymienić na środku pustyni, w dżungli, w centrum miasta wracając z pracy czy choćby po obiedzie podczas urlopu.
Jeśli powstanie kiedyś aplikacja na telefon pozwalająca on line usunąć błędy czy zrobić reset, a pewnie tak się stanie i mechanik z samochodu będzie mógł "naprawić" niedziałającą cześć, wtedy powyższe argumenty przeciw przestaną istnieć. W tej kwestii jednak na razie linka jest bardziej "łopatologiczna"
Nie, hydraulika to jednak dalej mechanika, jak się rozszczelni, to wiadomo że padła uszczelka i trzeba wymienić. Prosty temat i mniej prawdopodobny niż zwiecha elektroniki, która czasem "tak ma" :/
Czy świat tego nie potrzebuje, czytałem wielokrotnie o wyczekiwaniu użytkowników szos dlaczego Shimano nie wprowadza di2 do 105tki.
Sram wprowadził axs do grupy odpowiadającej 105tce, a wiele osób wypowiadających się o tych systemach woli brak kabli.
Do tego aspekt nie axs, hamulce, sramy mają mniej problemów z awaryjnością w postaci wycieków z zacisków.
Świat nie potrzebuje, znam sporo osób które mogąc wybrać np rower na ultegrze wybiera kupno di2. Albo mają kilka rowerów i najczęściej jeżdżą na tym z di2. I bynajmniej nie jest to kwestia pokazania się bo , przynajmniej poza Polską, nie jest to nic pokazowego.
Swiat nie potrzebuje hydrauliki w szosie, jednak w okresie przejściowym gdy dostępne były powszechnie rowery na obu typach hamulców odniosłem wrażenie że wersje tarczowe zdecydowanie częściej budziły zainteresowanie niż wersje obręczowe.
#1288
Posted 03 May 2021 - 22:44
Pany, pośmialiśmy się z Treka a Spec nie pozostaje gorszy jak widać. Ciężki Rival AXS trafił do...
Każdy z tych rowerów na odpowiedniku 105-tki około 23-24k PLN.
Czyli teraz można mieć rower na 105-tce za 10-12 tys albo na "odpowiedniku 105-tki" za 23-24 tys tylko dlatego że jest na grupie elektrycznej? Dobrze rozumiem, czy gdzieś się mylę?
#1291
Posted 03 May 2021 - 23:26
Ta, te plusy to dodatkowe różnice, niekoniecznie dodatnie . No tak, w zasadzie to wszystkie różnie. Z jakiegoś powodu (pewnie braków covidowych) Trek i Spec pozycjonują Rivala AXS bardziej z Ultegrą. Wrzucili tą grupę w modelach na 2022 odpowiednio do modeli "Comp" i "SL6" / "SLR6", czyli opcji sprzedawanych raczej na Ultegrze mechanicznej bądź elektronicznej. Rowery na Rivalu AXS zostały wycenione u tych dwóch producentów dokładnie pomiędzy modelami na Ultegrze mechanicznej a modelami na Ultegrze elektronicznej, natomiast wagowo wychodzą niestety ciężej niż opcje tak na Ultegrze mechanicznej jak i elektronicznej. Ja ciągle widziałbym Rivala AXS jako opcję wrzuconą do modeli "Sport" oraz "SL5" (czyli modeli generalnie sprzedawanych na 105-tce), gdzie mogłaby być nieco droższym, amerykańskim, bezprzewodowym odpowiednikiem 105-tki ale większa waga nie byłaby aż tak odczuwalna jak w przypadku porównania z Ultegrą.
#1299
Posted 07 May 2021 - 09:39
Ale wepnę go w trenażer?
W kompatybilne zdjęcie - jak najbardziej. Oczekuj oferty od Wahoo.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?